Mua ahistaa ja pelottaa hiukan rippikoulu, joka mulla alkaa olemaan siis ajankohtainen. Pian olis eka tapaaminen kirkossa, mutta en tiedä pitäiskö mennä vai jätänkö vain sen välistä. En tykkää olla oman ikäisten kanssa ja varsinkaan tutustua uusiin ihmisiin. Mutta jos en mene rippikouluun, menetänkö kaikki tämän hetkiset kaverini, jotka ovat menossa. Kyllä sukulaiseni olisivat varmasti tyytyväisiä jos menisin rippikouluun, mutta en vain tiedä, että tulenko pärjäämään. Jos jätän sen ensimmäisen tapaamisen välistä ja odottelen seuraavaksi sitä lappusta, jonka pitää täyttää. Oon vaan liian myöhässä alkanu perehtymään tähän rippikouluun, enkä ole kerenny ajatella koko asiaa. HALUAN AIKAA MIETTIMISEEN! Auttakaa jotenki. Ja olen poika.
Rippikoulu ahistaa
7
363
Vastaukset
Voit odottaa vastauksia vain palstan vakkari(ripari)teollista, mirkalta.
Eikä sitä kannata ajatella, minäkin menin kaikkiin asioihin mihin piti ja meni mukavasti viikko.Jos kaverisi menetät rippikoulu tapaamisene menosta on aika miettiä onko ne oikeesti kavereita. En usko että menetät yhtään mitään siitä että käyt siel tapaamises/rippikoulus. Ja sieltä voisi saada uusia kavereita kans.
- jalaa1x
Kaverisi ovat kusipäitä, jos noin pienestä hylkäävät. He eivät ole silloin mitään oikeita kavereita. Jos et halua käydä riparia, niin jätä välistä. Et saa/menetä yhtään mitään.
- akka48
Ei kai sinne mikään pakko ole mennä. Jos kuitenkin haluat kirkkohäät niin suosittelen rippikoulua. Itse kävin aikoinani rippileirin ja tykkäsin kovasti.
Hei pelokaspoju,
Ymmärrän, että jännittää tulla rippikouluun. Silti haluan sanoa, että pärjäät varmasti. Riittää, että olet oma itsesi. Ota oma aikasi ja katso millainen meno on. Joka tapauksessa sinun ei tarvitse olla mitään muuta kuin mitä olet. Jos päätät tulla rippikouluun, toivon, että siitä tulee sinulle hieno kokemus. Ja toivon myös, että saat sieltä paljon uusia kavereita vanhojen rinnalle.
Onnea matkaan!
Vilppu H.
pappi- eiolepakko
Haaveileeko teinipoika kirkkohäistä? Vihkiä voi muuallakin, kirkossa vihkiminen on naurettavaa, jos ei mitenkään muuten osallistu seurakunnan toimintaan. Miten menettäisit kaverit, vaikka et menisi rippikouluun? Ei muutkaan ole menettäneet. Rippikoulu voi olla myös kauhea kokemus eikä siellä välttämättä kavereita. Kirkon työntekijätkin välttelevät rippikoulua, se koetaan paskimmaksi työtehtäväksi, kysy vaikka oman srurakuntasi papeilta.
- T..Mirka
Miksi menisit ripariin? Et hyödy yhtään mitään riparista.
Ripari on kirkon virittämä aivopesu ansa, jossa lapsista ja nuorista leivotaan uskovaisia. Tämän uskistumis rituaalin jälkeen, kirkko vie siivun palkoistanne. Nettopalkasta keskimäärin noin 500€/v. Ei mitää järkeä.
Yhä harvempi käy riparin nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau263079Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433040Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342886Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432587Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1591891Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251435Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 311207
- 741149