Rippikoulu ahistaa

pelokaspoju

Mua ahistaa ja pelottaa hiukan rippikoulu, joka mulla alkaa olemaan siis ajankohtainen. Pian olis eka tapaaminen kirkossa, mutta en tiedä pitäiskö mennä vai jätänkö vain sen välistä. En tykkää olla oman ikäisten kanssa ja varsinkaan tutustua uusiin ihmisiin. Mutta jos en mene rippikouluun, menetänkö kaikki tämän hetkiset kaverini, jotka ovat menossa. Kyllä sukulaiseni olisivat varmasti tyytyväisiä jos menisin rippikouluun, mutta en vain tiedä, että tulenko pärjäämään. Jos jätän sen ensimmäisen tapaamisen välistä ja odottelen seuraavaksi sitä lappusta, jonka pitää täyttää. Oon vaan liian myöhässä alkanu perehtymään tähän rippikouluun, enkä ole kerenny ajatella koko asiaa. HALUAN AIKAA MIETTIMISEEN! Auttakaa jotenki. Ja olen poika.

7

509

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voit odottaa vastauksia vain palstan vakkari(ripari)teollista, mirkalta.

Eikä sitä kannata ajatella, minäkin menin kaikkiin asioihin mihin piti ja meni mukavasti viikko.

• Jos kaverisi menetät rippikoulu tapaamisene menosta on aika miettiä onko ne oikeesti kavereita. En usko että menetät yhtään mitään siitä että käyt siel tapaamises/rippikoulus. Ja sieltä voisi saada uusia kavereita kans.

• jalaa1x

Kaverisi ovat kusipäitä, jos noin pienestä hylkäävät. He eivät ole silloin mitään oikeita kavereita. Jos et halua käydä riparia, niin jätä välistä. Et saa/menetä yhtään mitään.

• akka48

Ei kai sinne mikään pakko ole mennä. Jos kuitenkin haluat kirkkohäät niin suosittelen rippikoulua. Itse kävin aikoinani rippileirin ja tykkäsin kovasti.

• Hei pelokaspoju,

Ymmärrän, että jännittää tulla rippikouluun. Silti haluan sanoa, että pärjäät varmasti. Riittää, että olet oma itsesi. Ota oma aikasi ja katso millainen meno on. Joka tapauksessa sinun ei tarvitse olla mitään muuta kuin mitä olet. Jos päätät tulla rippikouluun, toivon, että siitä tulee sinulle hieno kokemus. Ja toivon myös, että saat sieltä paljon uusia kavereita vanhojen rinnalle.

Onnea matkaan!

Vilppu H.
      pappi

• eiolepakko

Haaveileeko teinipoika kirkkohäistä? Vihkiä voi muuallakin, kirkossa vihkiminen on naurettavaa, jos ei mitenkään muuten osallistu seurakunnan toimintaan. Miten menettäisit kaverit, vaikka et menisi rippikouluun? Ei muutkaan ole menettäneet. Rippikoulu voi olla myös kauhea kokemus eikä siellä välttämättä kavereita. Kirkon työntekijätkin välttelevät rippikoulua, se koetaan paskimmaksi työtehtäväksi, kysy vaikka oman srurakuntasi papeilta.

• T..Mirka

Miksi menisit ripariin? Et hyödy yhtään mitään riparista.

Ripari on kirkon virittämä aivopesu ansa, jossa lapsista ja nuorista leivotaan uskovaisia. Tämän uskistumis rituaalin jälkeen, kirkko vie siivun palkoistanne. Nettopalkasta keskimäärin noin 500€/v. Ei mitää järkeä.

Yhä harvempi käy riparin nykyään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      158
      4520
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      39
      2522
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2167
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      30
      1285
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      1159
    6. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      71
      1112
    7. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      39
      1003
    8. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      67
      982
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      53
      933
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      114
      898
    Aihe