Pommern merelle

Nyt valtio ottamaan kiinni vanhasta purjehdus kulttuurista ja kunnioittamaan luontoa. Purjehtiminen on luontoa sääsyävää ja ilmaista. Pommern kuntoo telakala 20 miljoonall ja kyllä riittäisi vapaa ehtoisia ilmaiseksi miehistöksi. Annetaan mailmalle tietoa suomesta. Kyllä ruumaan mahtuisi mukavasti tavaraa suomesta. Vaikka koskenkorvaa. Kuljetus melkein ilmaista verrattuna tavallisiin laivoihin, vaikka tavallisren meneekin enemmän tavaraa. Nyt otettaan yhteyttä eriksonin varustamoon ja laitetaan pyörä pyörimään. Ja kyllä ruotsia vrm kiinnostasmis maksaa aluksen kunnostus.
Venäjälläkin on yli 5 yli 50 m raakapurje alusta. Siis venäjällä?
Ilmianna
Jaa

26 Vastausta



Veli Eriksson on oikeassa. Kotimaan (Suomen) vehnäsato on huono ja tarvitaan tuontiviljaa. Pannaan Pommern lähtökuntoon ja tutulle reitille kohti Australiaa. Hjallis kipparoi mielellään ja koko Suomen julkkiskaarti mahtuu mukaan.!
Ilmianna
Jaa
Miehistöä saadaan helposti, kun merenkulkuoppilaitosten ja laivastoupseerien koulutuosohjelmaan lisätään taas pakollinen vuoden harjoittelu raakapurjealuksella, kuten heillä ennen oli.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Mitä järkeä olisi pakottaa heidät tuhlaamaan vuosi tuollaisessa turhuudessa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10-14 kirjoitti:
Mitä järkeä olisi pakottaa heidät tuhlaamaan vuosi tuollaisessa turhuudessa?
Se olisi varmasti heidän elämänsä onnellisinta aikaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Bossu kirjoitti:
Se olisi varmasti heidän elämänsä onnellisinta aikaa.
Enpä olisi niinkään varma. Tuskinpa Pommernille helpolla saisi nykyaikaisten laivojen asuinmukavuuksia. Ja vaikka osa ehkä tykkäisi, niin moni luultavasti kiroaisi sitä, että valmistuminen ja oikeisiin töihin pääsy venyy vuodella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksikäpå ei. Meno matkalla viinaa ja paluu matkalla vaikka viljaa. Mainetta suomellem
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Oletko hullu?!?
Veisit viinaa pois maasta!! viinaa tuodaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kerrot että purjehdus on ilmaista ja heti seuraavaksi kerrot että tarvitaan 20 miljoonaa ... omituinen käsitys "ilmaisesta" sinulla :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Purjehtiminen on ilmaista mutta maksaahan alus ja sen kunnostaminen käyttökuntoon. Käyttö kulut pienet verrattuna tavalliseen laivaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Britit jo ehkä noin parikymmentä vuotta sitten tarjoutuivat laittamaan Pommernin purjehduskuntoon maksuksi lainasta, jos saavat sen näytille pariksi vuodeksi. Taisi olla joku juhlavuosi Greenwichissä silloin tulossa. Eivät halunneet erikssonit silloin luopua nähtävyydestään. Britit olisivat hinanneet Pommernin Englantiin ja purjehtineet takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Olisikohan samanlainen rahoitus vielö mahdollinen. Maksettaisin aluksen kunnostus ja lainattaisiin alusta maksajalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ahksksbsbsb kirjoitti:
Olisikohan samanlainen rahoitus vielö mahdollinen. Maksettaisin aluksen kunnostus ja lainattaisiin alusta maksajalle.
Mitäs se sulle kuuluu onko se mahdollista? Olisit sinä ja muut jotka haluaa toisten omaisuutta käyttöönottoa ennemmin kiinnostuneita miten ne eriksonit ja lunkvistit saatais maksamaan veronsa suomeen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Glamourin ja purjehduksen yhdistäminen onnistuu vain kun annetaan sen Pommernin olla Maarianhaminassa ja järjestetään hienot bileet laivalla. Esim. Kalle Kustaan syntymäpäivänä kesällä......jättefint!
Ilmianna
Jaa
2000 luvun alussa pommern sai purjeet,ommeltiin talkoilla. Miksi jos ei pääse merelle?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Juuri näin, jos on hyväkuntoiset purjeet varastossa turhan panttina, niin miksipä ei myöskin kunnostettaisiin runko sekä takila merikelpoiseksi esim. Puolassa Gdanskissa edullisesti. Sponsorina toimisi tietysti Talvivaaran kaivos, koska alus tulisi kuljettamaan heidän tuotteitaan. Aluksen päällikkönä tulisi itseoikeutetusti toimimaan Hjallis, miehistö koottaisiin Filippiineiltä ja Hollannin Antilleilta. Alus rekisteröitäisiin Panaman lipun alle verotuksellisista syistä. Palatessaan Australiasta vehnälastissa ja kiinnittyessään Valtion vehnävaraston laituriin, se olisi suuri yleisötapahtuma, kuten muinoin Saukkolaivaston saapuessa sillilasteineen Rymättylää. Ei muuta kuin tsemppiä uljaalle hankkeelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taisi olla vain yksi purje, eikä kokonainen purjekerta. Olisikohan ollut ylämärssy kryssimastoon tai alaprammi. Olen nähnyt sen avattunakin. Hieno purje, mutta yksin sillä ei mihinkään purjehdita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
alaprammi kirjoitti:
Taisi olla vain yksi purje, eikä kokonainen purjekerta. Olisikohan ollut ylämärssy kryssimastoon tai alaprammi. Olen nähnyt sen avattunakin. Hieno purje, mutta yksin sillä ei mihinkään purjehdita.
Oletin, että kyseessä olisi ollut kokonainen purjekerta varapurjeineen. Laitetaan Hjallis asialle, hänellä on varmasti suhteita saada kokoon sopiva ryhmä seilimaakareita, jotka neuloisivat purjeet. Yksi heistä saisi vielä pestin alukselle seilimaakariksi. Onhan tämä Hjallis rakentanut näitä areenoitakin pitkin eurooppaa, jotenka tämän ei pitäisi olla hänelle lainkaan ylivoimaista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kävin 2001 tutustumassa purjeen ompeluun. Sellä ompeli eläkkeellä olevat skönärit purjeita käsin ja kysymyksessä kokonainen purjekerta. Varapurjeista en ole varma.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Kaikki meriammateissa olleet/olevat omaavat neulomis/kudonta sekä solmistaidot(mm.pleissaus)liekkö tänäpäivänä vielä "liplatusseminaarin"tai laivaston alokkaille opetetaan esim.köysimatonteko tai kastliinan pirunnyrkin teko?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ne on vanhentunutta ammattitaitoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Juu, ei opetettu laivastossa edes 30 vuotta sitten.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
355feet kirjoitti:
Ne on vanhentunutta ammattitaitoa.
Jos ei muut niin puosu osaa kyllä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hohhoijjaaa kirjoitti:
Juu, ei opetettu laivastossa edes 30 vuotta sitten.
34v sitten oli vielä matruusikokeessa kyseiset taidot osattava.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin tai entä jos jokainen "vapaaehtoinen"ostaisi osakkeen aluksesta tai se yhtiöitettäisi, mainollakin on myös myynti arvoa!
Ilmianna
Jaa
Tämä "Pommern merelle" kuuluu taas sellaisiin toivotaan-toivotaan ideoihin, jotka on heti tuomittu kuolemaan. Kunnostamiseen menisi euroja muutama satatuhatta, ylläpitoon saman verran. Hyvin todennäköisesti 3-4 reissun jälkeen miehistöä ei enää löytyisi. Tuskin Suomesta löytyisi edes sataa henkilöä, jota kiinnostaisi reissaaminen ko. aluksella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Haihatelkaa vaan täällä kesät ja talvet ihan rauhassa, te perpentikkelit sun muut. Yhteiskunnan rahaa ei tarvitte tämmöiseen syytää yhtään.

Ne joilla omat (jo kerran tai kahdesti verotetut) fyffet riittää, voi purjehtia ja pyytää kaverit kyytiin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pommern merelle

Nyt valtio ottamaan kiinni vanhasta purjehdus kulttuurista ja kunnioittamaan luontoa. Purjehtiminen on luontoa sääsyävää ja ilmaista. Pommern kuntoo telakala 20 miljoonall ja kyllä riittäisi vapaa ehtoisia ilmaiseksi miehistöksi. Annetaan mailmalle tietoa suomesta. Kyllä ruumaan mahtuisi mukavasti tavaraa suomesta. Vaikka koskenkorvaa. Kuljetus melkein ilmaista verrattuna tavallisiin laivoihin, vaikka tavallisren meneekin enemmän tavaraa. Nyt otettaan yhteyttä eriksonin varustamoon ja laitetaan pyörä pyörimään. Ja kyllä ruotsia vrm kiinnostasmis maksaa aluksen kunnostus.
Venäjälläkin on yli 5 yli 50 m raakapurje alusta. Siis venäjällä?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta