Hybridi ei kiihdy

Kiinnostavavertailu

Ja ei siinä mitään, ehtiihän sitä 12 sekunnissakin kiihdyttelemään. Panee vaan miettimään että jos eurooppalaisen pikkuturbon mitoittaisi niin heikoksi että kiihtyvyys nollasta sataan veisi 12 deku Toa, niin eiköhän se kuluttaisi vähemmän kuin hybridi?

Tai kääntäen, jos hybridi olisi yhtä riuska ajettava kuin kevyt eurooppalaisauto ja vielä varudtettu samanlaisilla sisätiloilla niin kaipa se lorppaisi 7 litraa sadalla?

45

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OCU1

      eihän hybridejä ole edes tarkoitettu kiihdytysajoihin. ei kukaan oikeesti edes kiihdytä autoaan 0-100km/h vauhtiin koskaan alle 10 sekunnin. äärimmäisen pieni polttoaineenkulutus on nykyään se juttu josta kaikki haaveilevat,.

      • Johtotähdellämukavasti

        Puolikaasulla menee nollasta sataseen 9 sekuntia minulla, tämä siis tyypillinen moottoritiekiihdytys. Usein tälläkin pärjää, mutta ylimääräinen pelivara ei koskaan ole pahitteeksi yllättävissä tilanteissa. Ja sitä kyllä löytyy...


      • Eimihinkääntarkoitettu

        Ei ole tarkoitettu kiihdytysajoon eikä edes odotukseen. Ei myöskään tavarankuljetukseen, kun tavaratila on onneton ja kattavuus samaten. E myöskään edustavaan eikä nautittavaa ajoon, eikä se kestämään niin kuin samanhintaiset eiäurooppalaiset. Edes bensan säästämiseen sitä ei ole tarkoitettu.

        Ihan muuten vaan kannattaa lyödä 40 tonnia tiskiin. Mutta mihin se on tarkoitettu? Mikä on se vahva puoli joka on vertailutesteissäkin jäänyt piiloon?


      • Eivaankannata

        Se ei kyllä Tohon hybridillä toteudu sekään. Olen kokeillut sekä Toyotaa että Lexusta ja yhdistelmä ei vaan puhuttele. On oikeasti pienikulutuksisia autoja, jotka on parempia. Puoleen hintaan saa paremman..


      • Aluksikiinnosti
        Eivaankannata kirjoitti:

        Se ei kyllä Tohon hybridillä toteudu sekään. Olen kokeillut sekä Toyotaa että Lexusta ja yhdistelmä ei vaan puhuttele. On oikeasti pienikulutuksisia autoja, jotka on parempia. Puoleen hintaan saa paremman..

        Harkitsin oikeasti tuollaista hybridiä. Se tuntui tosi hi-techiltä ja ympäristö kiittäisi ja bensalaskut halpenee....mutta Prius olisi ollut kallis, ja silti ahdas. Eikä ne kulutukset ole läheskään sitä.mitä luvataan. Sen lisäksi, auto oli aika kolho ajettava. Omistamisen halua ei päässyt su tymään.


      • Samajuttu
        Aluksikiinnosti kirjoitti:

        Harkitsin oikeasti tuollaista hybridiä. Se tuntui tosi hi-techiltä ja ympäristö kiittäisi ja bensalaskut halpenee....mutta Prius olisi ollut kallis, ja silti ahdas. Eikä ne kulutukset ole läheskään sitä.mitä luvataan. Sen lisäksi, auto oli aika kolho ajettava. Omistamisen halua ei päässyt su tymään.

        Ihan samat kokemukset Lexuksesta. Oli kivan oloinen ja ajettavuuskin parempi kuin Toyotalla mutta alkuinnostuksen jälkeen...no, mikä tahansa tuossa hintaluokassa on hyvä.

        Hybridiä ei kuitenkaan pysty millään laskemalla perustelemaan, ei kulutuksen perusteella eikä edes ympäristösyillä.


      • Bluennegger
        Johtotähdellämukavasti kirjoitti:

        Puolikaasulla menee nollasta sataseen 9 sekuntia minulla, tämä siis tyypillinen moottoritiekiihdytys. Usein tälläkin pärjää, mutta ylimääräinen pelivara ei koskaan ole pahitteeksi yllättävissä tilanteissa. Ja sitä kyllä löytyy...

        Kun tolokku käy ja tavallinen riittää..
        https://youtu.be/pIOxxY5vgv0


    • mummojajapappoja

      Kaikilla Korsolaisilla on varmaan hybridit kun vauhti motarille tullessa on 40 km/h

      • Johtotähdellämukavasti

        Tiedän tunteen, valitettavan tyypillinen ilmiö muuallakin ruuhka-Suomessa. Autosta on syytä löytyä paukkuja, kun edellä ajavan nopeus kiihdytyskaistan päässä on se 60 ja rajoitus 120. Tuohon ei 12 sekunnin lukemaa vastaava kiihtyvyys oikein riitä. Toinen on nää pitkien maantietaipaleiden hynnääjät, jotka yllättäen piristyvät kun niistä lähtee ohi. Taitaa vaan olla kateellista sakkia kun sitä mopoauton pedaalia pitää pää punasena polkea heti kun vähänkin häävimpi auto yrittää ohitte. Onneksi ahdetun V8:n vääntö pelastaa ja lastulla saa lisää.


      • Toyota-trollipojulla
        Johtotähdellämukavasti kirjoitti:

        Tiedän tunteen, valitettavan tyypillinen ilmiö muuallakin ruuhka-Suomessa. Autosta on syytä löytyä paukkuja, kun edellä ajavan nopeus kiihdytyskaistan päässä on se 60 ja rajoitus 120. Tuohon ei 12 sekunnin lukemaa vastaava kiihtyvyys oikein riitä. Toinen on nää pitkien maantietaipaleiden hynnääjät, jotka yllättäen piristyvät kun niistä lähtee ohi. Taitaa vaan olla kateellista sakkia kun sitä mopoauton pedaalia pitää pää punasena polkea heti kun vähänkin häävimpi auto yrittää ohitte. Onneksi ahdetun V8:n vääntö pelastaa ja lastulla saa lisää.

        on nyt jo ahdettu V8. Heh heh, on tämä Tojota-trollipoju kyllä noloista noloin ja lapsellisin tollo. Ei minkäänlaista tervettä harkintaa mitä milloinkin kirjoittelee.


      • Bluennegger
        Johtotähdellämukavasti kirjoitti:

        Tiedän tunteen, valitettavan tyypillinen ilmiö muuallakin ruuhka-Suomessa. Autosta on syytä löytyä paukkuja, kun edellä ajavan nopeus kiihdytyskaistan päässä on se 60 ja rajoitus 120. Tuohon ei 12 sekunnin lukemaa vastaava kiihtyvyys oikein riitä. Toinen on nää pitkien maantietaipaleiden hynnääjät, jotka yllättäen piristyvät kun niistä lähtee ohi. Taitaa vaan olla kateellista sakkia kun sitä mopoauton pedaalia pitää pää punasena polkea heti kun vähänkin häävimpi auto yrittää ohitte. Onneksi ahdetun V8:n vääntö pelastaa ja lastulla saa lisää.

        Muka V8, voi v...u.


    • Näennäissäästö

      Rauhallisesti minäkin ajelen ja siksi tuo 12 sekkaa useimmiten riittää. Mutta totta se on: hybridi kiihtyy hitaasti. Moderni eurooppalainen auto veisi varmasti vähemmän kui Toyotan hybridi jos 12 sekunnin kiihtyvyys kelpaisi. Nyt niissä on enemmän suorituskykyä. Toyotan laskennallinen teho on ihan puutaheinää kuten noista kiihtyvyysarvoista voi päätellä, se on oikeasti tosi verkkainen auto.

      • SuperchargeHönö

        Ainoa nopeasti kiihtyvä Tojo on Tojo-Hönö.


    • Toyopettaja

      On kyllä verkkainen lähtemään, syntyy vaikutelma kertaluokkaa pienemmästä koneesta painavassa autossa. Voi olla että voi.ansirto hukkaa osan tehoista.

      • Variaattorivinkuu

        Onhan siinä sata kiloa akkuja ja moottoreita, eurooppalaiaiaaa on satsattu aika paljon keventämiseen. Oma vaikutelma on että kyllä juuri tuo voimansiirto joka hukkaa maksimitehot, mutta kun nytt rupeaa miettimään niin kiihtyykö ne käsivaihde-Toyotat yhtään enempää?


    • turboAntaaJoustoaTurvaa

      Ja jos oikein ajattelee ja laskee keskimääräisen ajosuoritteen mukaan, niin paljonko polttoainekuluissa säästää jos tuhnu vie 4 litraa ja turbo 5-6 litraa ja kun ottaa huomioon huollot, niin kokonaiskulut taitaa kääntyä turbon eduksi. Ja mikä hauskinta mistä ei juurikaan puhuta, turbokoneisella autolla voi ajella rauhallisesti jos elämän missiossa on pakonomainen säästäminen bensakuluissa.

      • sentit.tiukassa

        Vaimot varmaan maksavat autot ja muut kulut ja itse vain ne bensat, ei tuota bensankulutushysteriaa muuten voi ymmärtää.


      • Kauheaahuijausta

        No muuten hyvin laskettu mutta kalliimpi ja useammin huollettava hybridi kiskoo myös sen 5-6 litraa, vain tojomiesten määrissä unissa se kulkee neljällä.


    • Kohti_hybridiä

      Mä kestän sen hetkellisen epämukavuuden motarikiihdytyksessä tavoitenopeuteen, ja sitten cruise päälle. Aikaisempi autoni ampui 5.2s sataseen, joten eroa paljon. Lopputulos kuitenkin sama, aina cruise päälle, jolloin ihan sama millä sitä taas ajaa.
      Enemmänkin ihmiset voisi keskittyä pitämään sen nopeuden motarilla. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin seilailija 110-130kmh välillä luuri korvassa.

      • Kauheaahuijausta

        Kyllähän se riittää se hybridinkin suorituskyky, ihan hyvin. Ei vaan ollut alkuperäisen kirjoituksen ajatus.


    • elämänih.mettelijä

      Jotain häikkää näissä hybrideissä on merkeistä riippumatta. Prius 122 hv ja hyundai Ionic 139 hv ja käytännössä kiihtyvyys o-1oo noin 11 sek. o-1oo kiihtyvyyttä ei tarvitse kukaan, olennaista on 80-120 väli, mutta sitä autolehdet mittaavat vain harvakseen.

      Okei, säästöautolle varmaan ihan riittävä suorituskyky, mutta miksi kiihtyvyys ei ole sen parempi kun jo Yaris hybridissä on 60 hv sähkömoottori tukemassa 100 hv polttomoottoria? Prius mark ykkösen lanseerauksen jälkeen mainostettiin jotain 600 Nm vääntöä, joka osoittautui täysin perättömäksi. Miksi yhteistehoa ei saada käyttöön täysimääräisenä jos sähkömoottorista irtoaa 60 hv/200 Nm ja bensamoottorista 100 hv ja 200 Nm?

      160 hv 400 Nm väännöllä Prius, Ioniq ja Yaris saisivat siivet alleen. Akun purkauskyvystäkö homma onkiinni, vai eikö vaihteisto kestä? Tai onko hybridiakku niin pieni että se tyhjenisi jo yhdessä 80-120 kiihdytyksessä?

      • Kohti_Hybridiä

        Ainakaan Yariksen sähkömoottorit eivät kestä suurempia pyörimisnopeuksia kuin 70kmh vaatii, irtoaa magneetit roottorista keskipakoisvoiman takia.
        Sitä en tiedä mikä syö kiihtyvyyden paikalta lähdettäessä, veikkaan cvt-vaihteistoa.


      • OikeinArvasit
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Ainakaan Yariksen sähkömoottorit eivät kestä suurempia pyörimisnopeuksia kuin 70kmh vaatii, irtoaa magneetit roottorista keskipakoisvoiman takia.
        Sitä en tiedä mikä syö kiihtyvyyden paikalta lähdettäessä, veikkaan cvt-vaihteistoa.

        Se on tuo CVT vaihteisto joka hukkaa moottorin tehot polttoainetaloudellisuuden hyväksi. Oli auton merkki/malli mikä tahansa. Niin CVT vaihteisto hidastaa kiihtyvyyttä about 1.5-3 sec verran muihin vaihteistoihin verrattuna. Niin kauan kun ihmiset ostavat CVT vaihteistollla varustettuja autoja täysin vapaaehtoisesti, niin CVT vaihteistot eivät tule poistumaan markkinoilta.


      • Insinööri_tietää
        OikeinArvasit kirjoitti:

        Se on tuo CVT vaihteisto joka hukkaa moottorin tehot polttoainetaloudellisuuden hyväksi. Oli auton merkki/malli mikä tahansa. Niin CVT vaihteisto hidastaa kiihtyvyyttä about 1.5-3 sec verran muihin vaihteistoihin verrattuna. Niin kauan kun ihmiset ostavat CVT vaihteistollla varustettuja autoja täysin vapaaehtoisesti, niin CVT vaihteistot eivät tule poistumaan markkinoilta.

        Tavallaan se on ollut niin että mitä enemmän vaihteisto luistaa, sen enemmän se kuluttaa polttoainetta. Tosiasiassa Toyotan e-cvt vaihteisto on osoittautunut tehokkaaksi, taloudelliseksi ja erityisen kestäväksikin. Siihen eivät kilpailevat rimpulat kykene.


    • PikkuautonTehot

      Jep. Neljänkymmenetuhannen Priusta pitäisi verrata johonkin aivan pieneen autoon. Ne ovat tiloiltaan ja teholtaan lähinnä vastaavia. Ja kulutus on samaa luokkaa.

    • GS450h

      Oma hybridini kiihtyy 0-100 kh/h 5.9sek.ihan riittävä minulle.

      • Minulla_taas

        vähän vanhempi 345 hv versio kiihtyy alle 5,6 sekuntiin. Ei sen puoleen että sitä tarvitsisi missään tai edes raaskisi paikaltaan repiä mutta ohitustilanteet kaikessa eleettömyydessään ja vaivattomuudessaan ovat yhtä juhlaa.


    • Huonoyhtälö

      Prius tuntuu ajossa n. 80-heppaiseltq automaatilta. Vääntöä jää kaipaamaan. Toteutunut kulutus on toteutuneeseen suorituskykyyn nähden vähän turhan kova.

    • ZKODA

      sedälläni Toyota Yaris Hybrid ja kiihtyy ja kulkee paljon paremmin kuin tehokkain skoda oktavia.

      • KiitosPanoksestasi

        Tottakai, peukku sulle.


    • Kunhantiedostaa

      Kyllähän sitä on pärjätty kusiaisilla ja kuplafolkkareillakin, Priuksen ostajan pitää vaan jo ostohetkellä tiedostaa että suorituskyky 40t hintaisella autolla on sitten sitä tasoa.

      • hullutustaKokoPrius

        40ke auto jossa ei ole suorituskykyä, ei oikein mitään muutakaan oleellista, onhan se naurettavaa.
        Silloin kun ajeltiin kusiaisilla ja kuplilla, niin kaikki auto olivat tuhnuja.


      • retroauto
        hullutustaKokoPrius kirjoitti:

        40ke auto jossa ei ole suorituskykyä, ei oikein mitään muutakaan oleellista, onhan se naurettavaa.
        Silloin kun ajeltiin kusiaisilla ja kuplilla, niin kaikki auto olivat tuhnuja.

        Niin, kyllähän niillä kusiaisten tiloillakin pärjättiin. Tulee vähän retro olo tuollaisetsta autosta jossa on ahtaat tilat, lyhyt huoltoväli ja konetta pitää vinguttaa kiihdytyskaistan loppuun asti.


      • Res.ylil
        retroauto kirjoitti:

        Niin, kyllähän niillä kusiaisten tiloillakin pärjättiin. Tulee vähän retro olo tuollaisetsta autosta jossa on ahtaat tilat, lyhyt huoltoväli ja konetta pitää vinguttaa kiihdytyskaistan loppuun asti.

        Jänniä muistoja armeija-ajoilta kusiaisesta. Oli usein autossa aika intiimi tunnelma kun neljä sotapoikaa tunkesi kyytiin vanhanajan paksut sarkamanttelit päällä. Meidän kusiainen oli muutenkin ihme laite kun se käynnistyi aina parinkin viikon seisonnan jälkeen vaikka pakkasta oli joskus yli 30 astetta. Loppuajasta sain sitten Amazonin rakennetun mallin alle ja se oli kokelaana muutenkin aika leuhkaa aikaa. Hyvät muistot jäi koko armeija-ajasta.


      • Talvellajanoisempi
        Res.ylil kirjoitti:

        Jänniä muistoja armeija-ajoilta kusiaisesta. Oli usein autossa aika intiimi tunnelma kun neljä sotapoikaa tunkesi kyytiin vanhanajan paksut sarkamanttelit päällä. Meidän kusiainen oli muutenkin ihme laite kun se käynnistyi aina parinkin viikon seisonnan jälkeen vaikka pakkasta oli joskus yli 30 astetta. Loppuajasta sain sitten Amazonin rakennetun mallin alle ja se oli kokelaana muutenkin aika leuhkaa aikaa. Hyvät muistot jäi koko armeija-ajasta.

        Hybridi käynnistyy kyllä pakkasessakin, mutta 30 asteessa se käy moottorilla koko ajan. Kuluttaa enemmän kuin perus bensakone. Olen ollut huomaavinani että.bensankulutus on reilusti kovempi talvella.


      • Toyota-trollille
        Talvellajanoisempi kirjoitti:

        Hybridi käynnistyy kyllä pakkasessakin, mutta 30 asteessa se käy moottorilla koko ajan. Kuluttaa enemmän kuin perus bensakone. Olen ollut huomaavinani että.bensankulutus on reilusti kovempi talvella.

        Sinua taitaa nukuttaa huonosti ja pönttökin tuntuu olevan sekaisin. Katso kelloa välillä. Mitä tekemistä jonkin kirjoittajan armeijamuistoilla ehkä 70-luvulta Fiat Kusiaisesta ja selitykselläsi hybridin käynnistymisestä on keskenään? Hybridi käy aina kylmänä käynnistettäessä ja kuumanakin silloin kun olosuhteet ovat sellaiset että bensamoottorin tehoa tarvitaan tai ajoakun varaus laskenut. Kun auton moottori on tarpeeksi lämmin ja ajoakku tarpeeksi täynnä, sammuu Toyotan moottori ulkolämpötilasta riippumatta ja käynnistyy taas kun akun varaus laskee. Niin se on suunniteltu käymään ja niin se myös käy, kelillä kuin kelillä. Älä poika siis yritä tahallisesti vääristellä asioita kun et niitä selvästikään hallitse.


    • nopeampihybridi

      Riippuu täysin hybridistä. 2015 Ford Mondeo hybrid, jonka hybridijärjestelmän ilmoitettu yhteisteho 187hv. Kiihtyvyys 17sec 0-149kmh (mittarinopeus). Jenkeissä 2017 Ford Fusion Energi 0-60mph 7.9sec mitattu tulos. Tismalleen sama auto kuin Ford Mondeo hybrid, mutta eri mallinimellä. Ei huono pistokehybridiltä. Ainoa huonopuoli on melko pieni tavaratila jonka vuoksi tämä auto on lähinnä kauppakassi.

      • lekaleka

        Kiihtyy kiihtyy myös polttoaineen kulutus, sähkö motorista ei ole hyötyä?


      • nopeampihybridi
        lekaleka kirjoitti:

        Kiihtyy kiihtyy myös polttoaineen kulutus, sähkö motorista ei ole hyötyä?

        Sähkömoottorista on hyötyä Ford Mondeo Hybridin tapauksessa 137kmh mittarinopeuteen asti.


    • 4534534

      Jos hybridin sähkömoottorista ei ole hyötyä niin miksi BMW ja Mersu to valtavalla tohinalla uusia hybridejä myyntiin?

      • Toyopettaja

        Ne osaa paremmin.


    • Tasaisempaanmenoon

      Voisi olla hyväkin asia se tavallisempi kiihtyvyys, liiallinen kiihdyttely lisää polttoaineen kulutusta ja vilkkaan liikenteen aikaan se aiheuttaa usein myös muiden nopeuden vaihtelua, kun hosupetteri ryntäilee kaistalta toiselle kiihtyvällä minäminätyösuhdevaginneellansa.

      • Jononekana

        Voisi olla niin. Vaan kun kaikki 20 tuhannen kotterotkin kiihtyvä paremmin. On se hybridi kyllä jännä peli


      • Oikea.omistaja
        Jononekana kirjoitti:

        Voisi olla niin. Vaan kun kaikki 20 tuhannen kotterotkin kiihtyvä paremmin. On se hybridi kyllä jännä peli

        5,3 s 0-100km/h Lexuksella tuntuu jännältä. Ei vaan raaski omistajana millään paikaltaan repiä, eikä ole tarvettakaan kun pieni kaasun painallus riittää kaikissa tilanteissa.


    • PatteritkinTuhnuja

      Noloa tuo Toyotan nykytyyli. Yrittävät tehdä modernin näköisiä autoja ja suorituskyky on kuin 70-luvun tuhatkuutioisella sivuventtilikoneella.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe