Merivesihana

Onkotoimivaidea

Moro.

Onko tuhoontuomittu yritys:
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/LVI/Makeavesi/Vesihana-sahkopumpulla-2000017749/

Vedenotto puolen metriin päästä pohjanläpiviennistä, välissä karkeasuodatin.
Eli: Alimpana tietenkin pohjanläpivienti, sitten tulee sihtisuodatin, sitten tuo pumppu ja hana.

Lähinnä suurin mietinnän aihe on, jaksaa tuollainen pumppu imeä vettä ja tuleeko pohjanläpiviennistä automaationa "siemenvettä" pumpulle.

15

1416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Benssi

      Täysin idioottimainen ja tuhoon tuomittu idea kolmestakin syystä:

      Tuo heppoinen muovipumppu voi hajotessaan upottaa koko veneen, ellei ole asennettu vesilinjan yläpuolelle.

      Toiseksi tuo on keskipakopumppu, joka ei jaksa imeä niin korkealle.

      Kolmanneksi merivesi ruostuttaa romuksi tuon rihkamapumpun alta aikayksikön.

      Nämä riittänevät vastauksiksi.

    • eihyväidea

      Tuossahan on sähköpumppu ja juoksutusputki, ja on tarkoitettu makeavedelle. Ks. käyttöohje.

    • Onkotoimivaidea
      • Benssi

        Vesilinjan yläpuolelle asennettuna, ja kalvopumppuna merivedelle ok.


    • Hyvääkin_löytyy_sieltä

      En ehkä ostisi mitään turvallisuuskriittistä B-kaupasta. Ehkä tämä ei ole sellsinen osa?

    • BumpMe

      Tuo pumppu toimii vain upotettuna vesisäiliöön.

    • Tyrnäväntorpedo

      Pumppu näyttää pissapojan pumpulta. Se on todennäköisesti hyvin herkkä lialle ja kuvuvalle suolalle ym...
      Todennäköisesti jaksaa imeä uutena ihan hyvin muttei kestä kuivakäyntiä pitkään. Karkeasuodatin ei tee vedestä riittävän puhdasta.

      Toimii hetken, mutta ei pitkään.

    • Njetsnaju

      Mihin hittoon sitä merivesihanaa tarvitaan?

    • Esimergiksi

      No pitkillä matkoilla käsien pesuun, astioiden esipesuun, jos veneen makeavesitankki on pieni...

    • nuurdikki
      • näinmullaehkä

        "Sitoo" yhden käden. Säköpumppu hana on paljon kätevämpiä käyttää.
        Palloventiililtä (pohjanläpivienti) letku vesirajan yläpuolella olevalle kalvopumpulle ja joku perushana siihen.
        Onnistuu kalojenkin pesu, eikä tarvitse viimeisiä juomavesiä käyttää


      • nuurdikki

        Veneessä yksinkertaisepi ratkaisu on se parempi, varsinkin isoissa veneissä joissa kaikenlaista viritystä on enemmän. Laitteilla on taipumusta hajoilla ja kun on paljon virityksiä on paljon korjattavaa. Siksi pitäisi ajatella veneen varusteet sen minimin mukaan millä voi mukavasti vielä veneessä oleilla. Tuommoisella käsipumpulla minä olen käsiä pessyt ja toisella kädellä voi pumpata kun toista huuhtoo tai sitten laskee vettä altaan pohjalle käsien pesua varten sopivasti. Vielä parempi ratkaisu tarpeeseen on kun laittaa ämpäriin narun ja ottaa vettä laidan ulkopuolelta. Usko minua tuollaisella pilteman sähköpumpulla peset kädet kymmenen kertaa ja sen jälkeen korjaat pumpun ja peset kädet yhdennentoista kerran. Käsipumppu toimii kauemmin mutta saa senkin korjata ennen pitkää.


      • Tyrnäväntorpedo
        nuurdikki kirjoitti:

        Veneessä yksinkertaisepi ratkaisu on se parempi, varsinkin isoissa veneissä joissa kaikenlaista viritystä on enemmän. Laitteilla on taipumusta hajoilla ja kun on paljon virityksiä on paljon korjattavaa. Siksi pitäisi ajatella veneen varusteet sen minimin mukaan millä voi mukavasti vielä veneessä oleilla. Tuommoisella käsipumpulla minä olen käsiä pessyt ja toisella kädellä voi pumpata kun toista huuhtoo tai sitten laskee vettä altaan pohjalle käsien pesua varten sopivasti. Vielä parempi ratkaisu tarpeeseen on kun laittaa ämpäriin narun ja ottaa vettä laidan ulkopuolelta. Usko minua tuollaisella pilteman sähköpumpulla peset kädet kymmenen kertaa ja sen jälkeen korjaat pumpun ja peset kädet yhdennentoista kerran. Käsipumppu toimii kauemmin mutta saa senkin korjata ennen pitkää.

        Kovin isosta veneestä tuskin on kysymys, jos vesi ei riitä käsienpesuun. Toisaalta merivesi on ihan hyvä ja riittävä normaaliin hygieniaan, jos sitä ei ihan viemäriputken päästä pumppaa.

        Itse en tekisi uutta läpivientiä merivettä varten koska samalla vaivalla lisää vesikapasitettia muutaman käsienpesun verran ilman, että tulee uutta reikää pohjaan - ja voihan sitä vettä käyttää silloin muuhunkin.

        Koska yksinkertainen on kaunista, suosittelen WHALE BABY MK2 jalkapumppua. Sen imupuolen voi laittaa laidan yli. Pumppu ei ole kovin herkkä roskille ja rakenne on helppo puhdistaa.


    • Yammusi

      Älä helvetissä asenna.
      Perusteet edellä.
      Osta ennemmin ämpäri tai vesikanisteri. Tulee paljon halvemmaksi.
      Ajaa saman asian.

    • oikeaan.aikaan

      Ja kun olet oikeaan aikaan oikeassa jonossa, saat ämpärin ilmaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1170
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      268
      961
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      885
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe