Grundic TK23 Automatic onko kaksi vai neliraita magnetofoni? Kukahan tietäisi?
Kelanauhuri
14
1820
Vastaukset
- kiuyhjuik
https://www.hifiengine.com/manual_library/grundig/tk-23.shtml
Tuon mukaan nauhoittaisi normaalia stereota eli kahta raitaa per puoli. Kääntämällä nauhakelan saat toiseen suuntaan nauhoitettua toiset kaksi raitaa eli yhteensä neljä raitaa. Samanaikaisesti kuitenkin vain kaksi raitaa.- jöhvikas
Kiitän vastauksestasi. Tarvitseisin sellaisen nauhurin jossa on kaksi mono raitaa samaan suuntaan. Kun nauha käännetään niin jälleen kaksi mono raitaa, eli siis yhteensä neljä. Minulla on 1963 äänitettyjä juttuja nauhalla ja ne on tehty Philips merkkisellä nauhurilla jossa on tuollainen tekniikka. Olen koetellut kuunnella niitä nauhurilla joissa on vain yksi raita puolellaan, ei onnistu! Mikä neuvoksi?
- turhaa.työtä
"Tarvitseisin sellaisen nauhurin jossa on kaksi mono raitaa samaan suuntaan."
Sellaisia ei ole koskaan valmistettu. - sdfhyhilsdry
Sellaisia on nimenomaan valmistettu. C-kasetissakin on nauha jossa on kaksi monoraitaa samaan suuntaan.
sdfhyhilsdry kirjoitti:
Sellaisia on nimenomaan valmistettu. C-kasetissakin on nauha jossa on kaksi monoraitaa samaan suuntaan.
Sellaista näin pitkän linjan audiofiilien kesken kutsutaan leikkisästi stereoksi. ; )
Avokelanuhan tietääkseni ainoat epäyhteensopivuudet tavallisella kotinauhurilla nauhanopeuden lisäksi tulee paitsi ääniraidan leveydestä myös laitteen äänipäiden asennosta ovatko limittäin vai vierekkäin kukin omalla puolellaan nauhaa. Mononauhurissa oli luonnollisesti yksi äänipää nauhan puoliskolle, mutta stereossa tarvittavat kaksi äänipäätä saattoivat olla myös limittäin (neliraita).
Tässä ei käsittääkseni ollut standardia. Ei auta kuin kokeilla, miten oudolla nauhurilla toisto onnistuu. Jos ei onnistu, niin tallentaa massamuistille vain yhden kanavan kerrallaan ja säätää editorilla nopeuden mieleisekseen.- jöhvikas
Kiitos kaikille taas! Kuitenkin: Merkki on Philips ja sama malli löytyy kun kirjoitat Google haulla Philips magnetofoni jolloin voit ottaa kuvaston jossa on paljon eri tyyppejä, niin ylhäältä lukien viides rivi ja toinen kuva vasemmalta on minun nauhurini, 248x227 oulupop jne. Vasemmanpuoleisella napilla valitaan raita ja oikeanpuoleisella äänitys, pyöreät nupit.
- jöhvikas
jöhvikas kirjoitti:
Kiitos kaikille taas! Kuitenkin: Merkki on Philips ja sama malli löytyy kun kirjoitat Google haulla Philips magnetofoni jolloin voit ottaa kuvaston jossa on paljon eri tyyppejä, niin ylhäältä lukien viides rivi ja toinen kuva vasemmalta on minun nauhurini, 248x227 oulupop jne. Vasemmanpuoleisella napilla valitaan raita ja oikeanpuoleisella äänitys, pyöreät nupit.
Tarkennan omaa kyselyäni. Minulla jo on tuo Philips mutta sen 2-raita on epäkunnossa. Olen netistä katsellut tuota Grundic TK23 Automaticia ostaakseni jos sillä voisi kuunnella noita Philisillä tehtyjä nauhoja! Selveniköhän?
Vielä, voikohan kaksiraitaisella stereonauhurilla kuunnella nauhojani. jöhvikas kirjoitti:
Kiitän vastauksestasi. Tarvitseisin sellaisen nauhurin jossa on kaksi mono raitaa samaan suuntaan. Kun nauha käännetään niin jälleen kaksi mono raitaa, eli siis yhteensä neljä. Minulla on 1963 äänitettyjä juttuja nauhalla ja ne on tehty Philips merkkisellä nauhurilla jossa on tuollainen tekniikka. Olen koetellut kuunnella niitä nauhurilla joissa on vain yksi raita puolellaan, ei onnistu! Mikä neuvoksi?
No n periaatteessa kaikki 4-raita kelanauhuri pystyvät äänittämään monona 4 eri raidalle. Myynnissä on paljon Tandberg 15 malleja niistä osa on 2-raita ja osa 4-raita elikkä ostat siis 4-raitsisen. Mutta kuten sanoin stereo naihureillakin voit äänittää tai toistaa monona 4 eri raidalle. Täällä näköjään kommentoi ihmisiä jotka eivät ole nauhureita edes nähneet.
turhaa.työtä kirjoitti:
"Tarvitseisin sellaisen nauhurin jossa on kaksi mono raitaa samaan suuntaan."
Sellaisia ei ole koskaan valmistettu.Eli et siis tiedä mankoissa yhtään mitään. Minulla on sellaisia kotona eri merkkisi yhteensä 22kpl.
Kollimaattori kirjoitti:
Sellaista näin pitkän linjan audiofiilien kesken kutsutaan leikkisästi stereoksi. ; )
Avokelanuhan tietääkseni ainoat epäyhteensopivuudet tavallisella kotinauhurilla nauhanopeuden lisäksi tulee paitsi ääniraidan leveydestä myös laitteen äänipäiden asennosta ovatko limittäin vai vierekkäin kukin omalla puolellaan nauhaa. Mononauhurissa oli luonnollisesti yksi äänipää nauhan puoliskolle, mutta stereossa tarvittavat kaksi äänipäätä saattoivat olla myös limittäin (neliraita).
Tässä ei käsittääkseni ollut standardia. Ei auta kuin kokeilla, miten oudolla nauhurilla toisto onnistuu. Jos ei onnistu, niin tallentaa massamuistille vain yhden kanavan kerrallaan ja säätää editorilla nopeuden mieleisekseen.Olet niin n pihalla ettei oikein jaksa edes oikoa. Kannattaisi hiukan perehtyä ennenkuin kirjoittaa. Ensinnäkin änniåäät ovat aina nauha samalla puolella ja nauhaa äänitetään vain yhdelle puolelle eli sille "sisäpuolelle. Kun nauha mene loppuun ja täysi kela vaihdetaan toiselle puolelle lelle äänitys tapahtuu vain edellisten raitojen viereen ei toiselle puolelle. Ei ole mitään limittäistä. Neliraidassa on kaksi kapeaa uraa ja 2 raidassa kaksi leveää uraa. Ne 4-raidan urat ovat toinen reunassa sitten tyhjää uran verran ja sitten toinen ura ja sitten tyhjää uran verran. Kun nauha käännetään ne tyhjät äänittävät.
- Näin_se_on
Voi kuunnella, mutta sinun täytyy katsoa, että molemmista löytyvät samat nauhanopeudet.
- jöhvikas
Kiitosta vain. Tuon nauhanopeuden tiesinkin niitähän lienee useita. Nuo Philipsillä tehdyt ovat 9,5 cm, pystyin selvittämään edes sen.
- Näin_se_on
Se on yleisin nauhanopeus, löytyy varmaan melkein joka vehkeestä. Stereonauhurissa on yleensä myös mono mahdollisuus, jossa voi valita kaksi kaistaa, molemmille puolille nauhaa. Jos on vaan pelkkä stereo, niin voit balance nappulalla valita kaistat.
- Näin_se_on
Se on yleisin nopeus, löytyy melkein joka vehkeestä. Jos ostat stereonauhurin, pystyt kuuntelemaan nauhasi ainakin balance nappulaa kääntämällä. Useissa stereonauhureissa on myös mono asento ja raitojen valintamahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti19026281Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2463212Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos292991Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori922685Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s201821Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta231554En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk51169Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.2921116Nurmijärven onnettomuus.
Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks321092- 511059