Vajaa 70kpl Edge maastureita nettiautossa:))

Kekkosenurho

Muistan katsoneeni tuota autoa vajaa vuosi takaperin eikä noita ollu kovin paljoa myynnissä. Miksi melkein kaikki haluavat vaihtaa vm2016-2017 edgen pois? Onko syynä laiska kulkupuoli vajaa 10 sek 0-100? Vaiko laatuvaikutelma hintaan nähden? Tuo autohan on todella muovinen sisältä kun ottaa huomioon että se maksaa sen 50-70 tonnia uutena varustelusta riippuen. Tuo tarvitsisi vähintää ison dieselin sillä tuolla n.200hv teholla ei isoa autoa tyydyttävästi liikutella. Olen tyytyväinen etten edgeä ostanut sillä siinä olis hävinny kamalan summan rahaa. Nyt jo myydään alle 50 ulos noita ja pian hinnat on 40 paikkeilla. Mersu pitää hintansa ja on vähän eri luokan auto muutenkin kun voortti.

9

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjfjfkfkkt

      Surkeasti Mersu hintaansa pitää, vaikka voihan olla, että Ford tuossa hintaluokassa on vielä huonompi. Lähinnä Mersu saattaa alkaa pitämään hintaansa sitten, kun hinta on jo laskenut viiteen tonniin ja alle, mutta laiha lohtu, kun siinä vaiheessa on jo hävitty parin-kolmen uuden Corollan verran hinnasta.

      Huima määrä Edgejä tosiaan myynnissä. Saattaa muuttua hyväksi ostokseksi käytettynä, kun hinnat romahtavat.

      • Merssduuuui

        Mersu pitää tutkitusti arvonsa hyvin muttei parhaiten näistä tavallisen kansan merkeistä. Toyota on surkea auto mielestäni eikä siinä ole mitään automiestä kiinostavaa mutta se pitää hintansa suomessa parhaiten. Mersu ja toyota on sellasia että ne menee kaupaksi vielä paljon ajettuinakin. Mutta meeppä myymään 100t ajettua kiaa, hyundaita, köntsää, citikkaa, relllua. Fordi ei ihan kuulu tuohon joukkoon muttei fordikaan kovin arvostettu tai hintansa pitävä merkki ole. Mersuhan tiputtaa arvoaan paljon koska ne autot maksaa niin paljon verrattuna tojoon. Sehän on selvä että autot pitää vielä hintansa 50-60 tonnin hintaluokassa jotenkin mutta 100 tonnin auton kun ostat niin ei kauaa mene kun siitä saa vaihossa 60tonnia. Markkinat vaan on semmoset ettei 100 tonnin autoille löydy paljoa ostajia. 20-30 hintaluokassa jossa tojo jyllää ei arvonalenemat ole kovin kummosia...mersut taas maksaa usein 40-80tonnia ihan perusmallitkin. Mutta joo kyllä sitä mersulla ajaa mielummin kun japanin pommeilla. Fordilla on RS focus joka on ihan hyvä ja kiinostava auto. 350hv riittää hyvin perheautoon joskin tuokin auto kaipaisi automaattilootan.


      • Tffkfkdkf
        Merssduuuui kirjoitti:

        Mersu pitää tutkitusti arvonsa hyvin muttei parhaiten näistä tavallisen kansan merkeistä. Toyota on surkea auto mielestäni eikä siinä ole mitään automiestä kiinostavaa mutta se pitää hintansa suomessa parhaiten. Mersu ja toyota on sellasia että ne menee kaupaksi vielä paljon ajettuinakin. Mutta meeppä myymään 100t ajettua kiaa, hyundaita, köntsää, citikkaa, relllua. Fordi ei ihan kuulu tuohon joukkoon muttei fordikaan kovin arvostettu tai hintansa pitävä merkki ole. Mersuhan tiputtaa arvoaan paljon koska ne autot maksaa niin paljon verrattuna tojoon. Sehän on selvä että autot pitää vielä hintansa 50-60 tonnin hintaluokassa jotenkin mutta 100 tonnin auton kun ostat niin ei kauaa mene kun siitä saa vaihossa 60tonnia. Markkinat vaan on semmoset ettei 100 tonnin autoille löydy paljoa ostajia. 20-30 hintaluokassa jossa tojo jyllää ei arvonalenemat ole kovin kummosia...mersut taas maksaa usein 40-80tonnia ihan perusmallitkin. Mutta joo kyllä sitä mersulla ajaa mielummin kun japanin pommeilla. Fordilla on RS focus joka on ihan hyvä ja kiinostava auto. 350hv riittää hyvin perheautoon joskin tuokin auto kaipaisi automaattilootan.

        Ei ne Toyota-hintaluokan A-Mersutkaan käsittääkseni mitenkään erityisen hyvin hintaansa pidä. Eivätkä muuten ole autoina muutenkaan millään tavalla vastaavia Toyotia parempia. Toisaalta aikoinaan hieman kalliimmat Camryt kyllä pitivät hintansa ihan kohtuudella.
        Ei Mersuilla edes prosentuaalinen arvonalenema ole mitenkään erityisen vähäinen, samaa luokkaa ”tavallisten”autojen kanssa.

        Minusta tänä päivänä Ford hyvinkin kuuluu tuohon Kia-luokkaan. Voivat olla parempia ajaa, mutteivat kokonaisuutena sen kummempia, eivätkä arvoaan pidä paremmin.

        Mutta kyllä tietenkin edelleen Mersua huonompia arvonsäilyttäjiä löytyy samasta hintaluokasta, kuten varmaan esimerkiksi Alfa Romeo. Ja nythän tulee Kia Stinger Mersun kilpailijaksi, voisi sillekin kai povata nopeampaa arvonlaskua kuin Mersuilla.

        Ranskankotteroita ja vastaavia voi olla vaikea myydä, jos ei ole hinta kohdallaan,,mutta eivätköhän nekin kaupaksi käy oikeaan hintaan. Eli hinnat tippuvat nopeammin kuin kilpailevissa Toyotissa, prosentuaalisesti ehkä Mersujakin nopeammin, muttei euromääräisesti sen nopeammin, kun Mersuissa on lähtöhintaa.

        No, sen kateellisena ja pihinä ja akkavallassa elävänä kuitenkin myönnän, että tykkään Mersujen imagosta, mukavan herrasmiesmäisen tyylikäs verrattuna räyhähenkisiin ja kakaramaisiin Bemuun ja Audiin. Ja onhan Mersuilla ajettavat kilometrit omaa luokkaansa, tosin selittyvät suurelta osin taksikäytöllä ja toiseksi sillä, että alunperin 50te autoa kannattaa rempata vähän pidempään kuin 15te autoa. Itselle kuitenkin tuo Mersun ylihinta, eli jopa 20te, verrattuna saman kokoluokan kansanautoihin, on liikaa. Takuutakaan ei sen kummemmin saa. Hyviähän ne ovat, mutta lopulta erot ovat kuitenkin aika pieniä tavisautojen ja Mersujen välillä, jos saman kokoisia vertaillaan. Ehkä sitten joskus, jos tilillä seitsemän numeroa peräkkäin, eikä tarvitse välittää joka kymppitonnista.


      • Mersumiesss

        A45amg joka itsellä on maksaa varusteltuna n.90 tonnia. Kyllä se on ihan eri auto kun tojon rimpulat tai A sarjan perusmallit. Kokeile ja ylläty:)


    • Korjaamokutsuuu

      Porsche 911 pitää hintansa varmaan parhaiten mutta sitä en lie kansan autoihin. Siinähän se menee vielä niin että arvo alkaa todennäköisesti jopa nousemaan vuosikymmenien päästä. Nythän 90 luvun porschet on jo tuplahintaisia esim 996 mallisarjan 911 malleihin 2000 luvun alkupuolelta. Isot V8 bensamaasturit ei luonnollisesti porschellakaan hintaansa pidä.

      • Trfkfkfn

        Porschet pitävät varmaan arvonsa kohtalaisesti ja ovat ihmeen kestäviäkin katsastustilastoissa. Mutta huolto- ja korjauskulut ovat tähtitieteellisiä, eikä se arvokaan oikein säily, jos käyttöautona pitää ja hurauttaa mittariin vaikka 200tkm.
        Eli jos tuota arvonnousua haikailee Porschesta, niin enemmän on kyse keräily- ja sunnuntaiajeluautosta, käyttöauto oltava erikseen.

        Ja tippuuhan se tosiaan uusina Porscheillakin hinta aivan hirveästi, ainakin euroissa mitaten. Vanhemmiten voi lähteä nousuun, mutta sekin taitaa koskea lähinnä tiettyjä tarkkaan valittuja malleja? Ei siis välttämättä esimerkiksi perus-Boxteria.


      • Eioleihanniin

        Porschen huoltokulut ja korjauskulut eivät todellakaan ole sen kummempia kun muillakaan saksalaisilla. Halvempi 911 on huoltaa kun esim A45 amg joka minulla nyt on. Mulla oli 996 possu ennen ja siinä oli kyllä uusittavia juttuja ikänsä takia muttei osat olleet kalliita eikä huollot. Teetin mäntsälässä porsse linqvistillä jotka noihin on erikoistuneet. On virheellistä luulla että porsche huolto ja ylläpito on sen kalliimpaa kun muidenkaan saksalaisten. Takavuosien ferrarit on asia erikseen kun koko kone otettiin irti ja joka huollossa vaiheltiin ties mitä sisuskaluja:)


      • Kfkkfkfkfkf
        Eioleihanniin kirjoitti:

        Porschen huoltokulut ja korjauskulut eivät todellakaan ole sen kummempia kun muillakaan saksalaisilla. Halvempi 911 on huoltaa kun esim A45 amg joka minulla nyt on. Mulla oli 996 possu ennen ja siinä oli kyllä uusittavia juttuja ikänsä takia muttei osat olleet kalliita eikä huollot. Teetin mäntsälässä porsse linqvistillä jotka noihin on erikoistuneet. On virheellistä luulla että porsche huolto ja ylläpito on sen kalliimpaa kun muidenkaan saksalaisten. Takavuosien ferrarit on asia erikseen kun koko kone otettiin irti ja joka huollossa vaiheltiin ties mitä sisuskaluja:)

        Ehkä riippuu sitten mallista ja huoltamosta. Olisiko 996 vielä ollut simppelimpää tekniikkaa kuin uusimmat ja siksi halvempi huoltaa?
        Toisaalta ei kai se A45 amg:kään taida ihan samalla hinnalla huoltua kuin karvalakki-A tai C?
        Jostain tästä Porschejen huoltojen kalleudesta luin. Liittyi varmaan Panameraan, mikä olisi yhdenlainen unelma-auto.

        Ylemmäs samalla vastaus: varmaan A45:ssä on omassa luokassaan erinomaiset ominaisuudet. Itse kuitenkin arvostan nykyään enemmän sellaista uneliaan lipuvaa etenemistä tyylillä, pehmeästi ja hiljaisuudessa, Mersun CLS, S coupé tai ehkä jopa Amg GT osuvat makuhermoihini tyyliltään. Kaksi jälkimmäistä tosin uusina menevät yli nyt puhutun budjetin. CLS:kin kallistuu heti, jos haluaa moottoriksi muuta kuin perusdieselin.


    • ihmeellistä

      Miten sinne yhteen nettiautoon mahtuu nuo kaikki 70 maasturia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe