ihan ensikertalainen

jaksaakositä

hei kaikille jotka tunnette Khao Lakia ja Thaimaata.
Uskaltaisikohan sitä keski-ikäinen nainen vanhan äitinsä kanssa lähteä omatoimisesti Khao Lakiin? Jos otan lennon suoraan ja hotellinkin netistä niin miten pääsee Phuketin kentältä sinne Khao Lakin hotelliin? Vanha äiti ei voi kovin kävellä pitkiä matkoja. Tuntuu ettei kyllä jaksa olla siellä 2 viikkoa, vähän olen saanut käsityksen näitä juttuja lukiessa että ei siellä oikein ole nähtävää - me kun ei snorklata jne. Että jos reilun viikon viitsisi olla... Onkohan vihjatat hyvää rauhallista hotellia joka olisi kuitenkin vaikka muutaman sadan metrin päässä keskustasta - jos siellä sellaista on? Nuo Aurinkomatkojen matkat on viikon tai 2, tuntuu että jaksaako siellä 2 viikkoa mojua...??

1

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta khao lakin valtti on juurikin rauhallisuus. Erinomainen paikka ladata akkuja. Rannalla ei aurinkotuoleja, ei vesihärveleitä, ei ratsastajia, eikä hirveesti edes turisteja. Hyvinvointipalvelut ovat suht edullisia. Eikä pidä unohtaa ihania Thaimaalaisia ihmisiä jotka, huolehtivat matkan onnistumisesta. Se toisista ihmisistä välittäminen hämmästyttää vieläkin. Enkä nyt tarkoita niitä joille siitä maksetaan.

      Khao lakissa on myös helppo liikkua. Käytönnällisesti katsottuna siellä on yksi tie ja muutama risteys.

      Tottakai Khao Lakissa tarjotaan erilaisia retkiä saariin ja vaikkapa khao sokkiin. On safareita, putouksia, temppeleitä ja muistomerkkejä. Itselle suurimpia elämyksiä on ollut, oikeasti Thaimaalaisiin ihmisiin ja elämään tutustuminen. Se voi olla hyvin opettavaista monessakin mielessä. Tosin luottamuksen rakentaminen voi vaatia kärsivällisyyttä. Toisaalta Thait voivat helpostikin kutsua ventovieraitakin kotiinsa.

      Samoin vaikkapa aamusella lam kaenin ruokakojujen tuoksut, päihittävät mielestäni monet kalliimmat elämykset.

      Mielestäni Thai Mueang on oiva paikka aistia vähän itämaista mystiikkaa. Joskin se on pienehkö kaupunki. Samaan reissuun kannattanee sisällyttää vaikkapa lambi vesiputous ja hot spring.

      Monet keski-ikäiset ja vanhemmat ovat tykästyneet laguuna hotelliin.

      Jos vähän edullisempaa haluaa, niin bhandari saattaisi sopia hyvin.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/3884887/bhandari-resort
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14847267/bhandari-khao-lak

      Jos 3* tähden hotelli kelpaa, Oceanside voi olla kelpo vaihtoehto.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/14146856/hotelli-the-leaf-oceanside

      Aika monta viikkoa tullut vietettyä khao lakissa, enkä ole vielä tekemisen puutteseen törmännyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      80
      679
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe