Oikeustieteelliseen 2018 hakevat

oikis2018mahdollisesti

Hei kaikille! :)

Ketä täällä olis hakemassa ensi vuonna 2018 oikeustieteelliseen? Minkä ikäisiä olette/kuinka monta välivuotta takana vai oletteko opiskelleet jotakin toista yliopisto/ammattikorkeakoulututkintoa jo aikaisemmin? Monesko hakukerta menossa? Mikä on teidän hakujärjestys?

27

7171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondai

      Hei!

      Minä olen hakemassa ja kyseinen kerta on minun toinen. Välivuosia pidetty 1kpl.

      Järjestystä en vielä uskalla tähän summata, sillä hakua koskevia ehtoja ei ole vielä julkaistu (lähteekö esim. 1 piste aina jokaisen ei-hyväksytyn hakukohteen mukana, jolloin alkuperäisillä pisteillä olisin päässyt vaikka rolloon, mutta koska se oli viimeinen vaihtoehtoni, niin en pääsekkään koska minua rokotettiin hki (-1p) , turku (-1p) jne. ) .

      Vaikeahan tuonne on päästä, keskikastiin kun kuulun. Mutta ehkä jonain päivänä, kun kokemusta karttuu ":-D"

      Valmennuskurssin tarve pienenee mitä luultavammin, sillä aikaa on vain kuukausi,josta jokainen sekunti tarvitaan ulkoa pänttäämiseen ja sivumäärä putoaa n. 300 sivuun, jonka opettelee ulkoa "hauki on kala" menetelmällä hyvin pitkälti.

    • kaikkiinneljään

      Ei ole mitään miinuspisteitä ollut käytössä hakukohteiden järjestykseen liittyen, eikä varmaan tule. Olisi outo systeemi. Kannattaa tietenkin hakea kaikkiin neljään siinä järjestyksessä kuin niihin oikeasti haluaa.

    • Xpåaös

      Toivotaan näin. Minun järjestykseni Hki, turku, itä-suomi, rovaniemi, vaasa

      • oikishaaveinen

        Saako hakea sekä Helsinkiin että Vaasaan vai vaan toiseen kun ne on samaa yliopistoa?


    • turkuhu

      Täällä kans yks oikikseen hakeva. Haen toista kertaa eli yks välivuosi tässä kerkee tulla. Turkuun ensisijaisesti, viime vuonna pääsin Rolloon, mutta en lähtenyt.

      • Diidiiiddidgvvvv

        Mulla tää sama, tosin haen kolmatta kertaa. Pääsin kans rolloon mut en halunnut sinne:D Eiks sua jännitä, et jos ens vuonna ei pääse edes rolloon? Mua ahistaa tää iha sikana ja mietin et olisko pitäny vaa ottaa se vastaan..


      • Turkuhu
        Diidiiiddidgvvvv kirjoitti:

        Mulla tää sama, tosin haen kolmatta kertaa. Pääsin kans rolloon mut en halunnut sinne:D Eiks sua jännitä, et jos ens vuonna ei pääse edes rolloon? Mua ahistaa tää iha sikana ja mietin et olisko pitäny vaa ottaa se vastaan..

        Siis joo ahdistaa totta kai ja aika paljonkin nyt tän uudistuksen jälkeen. :D mut pakko luottaa itteensä ja tehdä parhaansa. Mut kyllähän se suoraan sanottuna vituttaa jos jää ilman opiskelupaikkaa.


      • Kiinnijäit123

        Rovaniemellä kukaan ei jättänyt paikkaa ottamatta vastaan, joten trollaus vallitsee vahvasti XD


    • Diamondy98

      Täällä yksi hakeva! :) Kävin lukion 3.5 vuoteen eli valmistun nyt joulukuussa ylioppilaaksi, joten haen nyt ensimmäistä kertaa. Olen 19-vuotias nyt, mutta täytän heti ensi vuoden alussa 20. Haen varmaankin Helsingin yliopiston Vaasan yksikköön ykkösenä, kakkosena ehkä Helsinki ja Turku ja viimeisinä Rovaniemi ja Itä-Suomi. Mietin, että voiko myös Åbo Akademiin hakea kevään yhteishaussa?

    • oikkari

      Hei! Aloitin pitämään blogia oikikseen liittyen, osoitteessa oikkarinkasikirja.blogspot.fi . Jos oikis kiinnostaa, käykää ihmeessä katsomassa :)

    • n1m1m3rkk1

      Pykälän kokeneimmat opet (Lahti, Malminen, jne.) laittaneet oman valmennuskurssiyrityksen pystyyn, Legis Pääsykoevalmennus oy. Oikiskurssien markkinat ainakin sekaisin tänä vuonna :D

      • PykälätaiLexmielummin

        Info tilaisuudessa kyseiset kurssit tuntuivat humpuukilta verrattuna miten netissä itseään mainostavat :-D


      • 9588787
        PykälätaiLexmielummin kirjoitti:

        Info tilaisuudessa kyseiset kurssit tuntuivat humpuukilta verrattuna miten netissä itseään mainostavat :-D

        Lukuaika on niin lyhyt, ettei taida kannattaa haaskata aikaa kursseilla istumiseen. Ne päivät on vietettävä nenä kirjassa. Jos luku- tai vastaustekniikka kovasti huolettaa, pari luentoa ennen kirjojen ilmestymistä voi olla järkevää kuunnella, mikäli halvalla saa.


      • Focustotherightthings

        Sammmaaa mieltää, ja muutenkin vastaustekniikka on oikesti aika yksiselitteinen homma... :-D myös ne jotka hakevat toista tai useampaa kertaa saavat ihan mielettömän etulyönti aseman ensikertalaisiin verrattuna, kun ensikertalaisilla menee ensimmäiset 2 viikkoa pelkästään siihen että ymmärtävät lukemaansa...


      • Oikkari
        9588787 kirjoitti:

        Lukuaika on niin lyhyt, ettei taida kannattaa haaskata aikaa kursseilla istumiseen. Ne päivät on vietettävä nenä kirjassa. Jos luku- tai vastaustekniikka kovasti huolettaa, pari luentoa ennen kirjojen ilmestymistä voi olla järkevää kuunnella, mikäli halvalla saa.

        Eihän tuo nyt ole totta. Ennemminkin kilpailu kovenee kun aika lyhenee. Lisäksi kokeen rakenne tulee muuttumaan, eikä sanatarkka kirjojen osaaminen ulkoa ole enää se juttu.


    • Turkuun

      Haen tänävuonna ekaa kertaa. Valmistun nyt keväällä aikuislukiosta. Ensisijainen hakukohde on Turku, olen menossa lexkurssien järjestämälle valmennuskurssille. Vertaistuki kelpais!

    • liikaakursseja

      Mäkin ekaa kertaa hakemassa. Joku kurssi olis ehkä hyvä, mutta näitä vaihtoehtoja on ihan kauheasti! Oon päätymässä http://www.valintakokeet.fi joko etäkurssiin tai sitten materiaaleihin.. tuntuu, ettei aika kuitenkaan riitä mihinkään luentoihin, ni miks maksaa niistä?

      • Turkuun

        Mihin kaupunkiin haet? Ihan totta kyllä, että luennot vie sitä lukuaikaa.. Käyn ite kuitenkin ihan perinteisen valmennuskurssin, että sais vastaustekniikan kuntoon.


      • liikaakursseja

        Hakujärjestys varmaan HKI ja TKU ekana, ehkä toisinpäin, en oo vielä varma..


    • pmk

      Heei, tänä vuonna kun on kaikkiin oikiksen hakukohteisiin sama pääsykoe, onko pisterajatkin kaikkiin samat vai Helsingissä yhä korkeimmat ja Rovaniemellä matalimmat?

      • Justiinsa_juu

        Pisterajoja ei tiedä ennakkoon, vaan ne määräytyvät kokeen jälkeen sen mukaan, kuinka hyvin kokelaat ovat kokeessa pärjänneet. Pisterajoihin vaikuttavat myös ensisijaisten hakijoiden määrä, joten kyllä ne tulevat olemaan erilaiset eri hakukohteisiin. Odotan kuitenkin melko tasaista jakaumaa hakukohteiden kesken.


      • 38573785

        Pisteraja muodostuu korkeimmaksi Helsinkiin ja matalimmaksi Rovaniemelle. Eroa tulee olemaan useita pisteitä. Tuskin kuitenkaan mitään kymmentä.


    • Vanha_täti

      Jos tulee nykyisessä hommassa yt:t niin ajattelin hakea. DI, ikää 44. Kerran olen Helsinkiin aikaisemmin pyrkinyt, tein vielä tuloksista menestyksellä oikaisupyynnön mutta silti jäi puolesta pisteestä kiinnä :). Velvoiteoikeuden olen jo suorittanut JOO-systeemilla.

    • Mietin

      Tietääkö kukaan, että jos tulee valituksi esim. Rovaniemelle niin voisiko olla mahdollista vaihtaa Turkuun? Ja onko Vaasaan ollut helpompi päästä kuin Turkuun tai Helsinkiin?

      • sddg

        Vaasaan oli pari pistettä matalemmat rajat kuin Hki, Helsinkiin oli aika lailla yhtä vaikea päästä kuin Turkuun kun muutetaan tarvittavien pisteiden määrä prosenteiksi max.pisteistä

        Ei ole tosi ihan vertailukelpoinen, Hki maksimipisteet oli 50 ja muihin 80


      • Mietin

        Ok, kiitos! Taidan hakea siis myös Vaasaan.


    • Anonyymi

      Voiko maahanmuutaja päästä opiskelu oikeutieteitä helposti? Olen asua Suomessa 6 vuotta. Osata Suomen kieli kohtalainen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe