Mikä hinku on pilata palsta kilpailemalla haukkumiskyvystä. Hankkikaa asiaosaamista!
Ei ihmiset vaan asiat
47
296
Vastaukset
- aamustapäiväalkaa
Ei taida olla haukkumiskilpailussa montakaan osallistujaa, muutaman kateellisen ja kaunaisen tympeitä ruikkauksia pitkin palstaa . Huonosti voiva ihminen purkaa oloaan mitätöimällä ja solvaamalla toisia. Menee vaan sellaiset pilkat omille nilkoilleen . Jokainen osaa tarpeeksi osallistuakseen ja tietoa löytyy joka tuutista. Mielipiteensä voi esittää ilman että samalla teilaa toisen mielipiteen.
- kukamitäkin
Osut asian ytimeen. Ilmeisesti nikittä kirjoittaminen yleistyy, koska niin paljon vaikuttaa KUKA sanoo. Jos jostain syystä kirjoittaja ei ole mieleen, nähdään kaikki hänen sanomansa negatiivisessa valossa . oma suosikki taas saa ylistystä vaikka mitä sanoisi. Ei ihme ettei monikaan nikkiään enää likoon laita.
- Asiallisuutta.kehiin
En ole ikinä "ylistänyt" ensimmäistäkään mielipidekirjoittajaa. Miksi sen tekisin?
Jokainen puhukoon sydämensä kyllyydestä. On vain niin, että monen mielestä painavaa mielipidettä ei voi sanoa asiallisella äänenpainolla, On oltava haukkumasanat ja epäiltävä toisen mielenterveyttä, jos mielipide-ero löytyy. - juustossalöytyy
Täällä suurimman huomion saa kina ja piikittely, se on kai sitä joidekin jaipaamaa särmää. Asiallisuus ja kohteliaisuus on kai liian tylsää.
- entuma
Juu,
kyynelissä kylven kuin sadesäällä, niin on ikävä. Mutta EN VOI olla rekattuna täällä, kun nimeni ei ole suosittujen listalla, ja kun kaik melkein on lähteneet, mä lähen nyt.
Tietysti jos joku oikein nätisti pyytää mua jäämään, mä voin harkita, mutta rekattua nimeä en minäkään pysty laittamaan piiiitkään aikaan. Nyyhk.
Jääkää hyvästi. - 11---21
entuma kirjoitti:
Juu,
kyynelissä kylven kuin sadesäällä, niin on ikävä. Mutta EN VOI olla rekattuna täällä, kun nimeni ei ole suosittujen listalla, ja kun kaik melkein on lähteneet, mä lähen nyt.
Tietysti jos joku oikein nätisti pyytää mua jäämään, mä voin harkita, mutta rekattua nimeä en minäkään pysty laittamaan piiiitkään aikaan. Nyyhk.
Jääkää hyvästi.Kuten hyvin näkyy, lähtijää ei kukaan kaipaile. Antaa siis mennä!!!
- positiivisuuttakehiin
Listat on omassa päässäsi ja koetat saada niistäkin lyömäaseen . Käytä vakinikkiäsi ja tee sillä aloituksia, voit yllättyä myönteisesti. Onko sekin ihmiselle viaksi luettava, jos hän herättää myönteistä vastakaikua ?
- entuma
Hih hih, tosissaan tuo otti. Huumorilla ei sijaa näy olevan!
- Entinen.rekattu
Kummallista, että puskiksien mielestä aloitusten laatiminen on vakinikkien työtä. Mikä estää "positiivisuuttakehiin" itseään kirjoittamasta aloitusta?
Nyt olisi puskiksilla tilaa ja mahdollisuus loistaa, mutta ei.
- Ikävää-on
se, että lyömistä kannattaa jokin joukkio täällä.
- Jospa-nuo
ovat vanhemmiltaan tapansa oppineet?
"Täällä suurimman huomion saa kina ja piikittely, se on kai sitä joidekin jaipaamaa särmää. Asiallisuus ja kohteliaisuus on kai liian tylsää." - vastenmielistä
touhua, kuin oksennusta
- pois-pois-
Tosaankin vastenmielinen palsta, pitää olla sos.dem.-aktiivinen ja osata sanoa pahasti toisille, muuten ei ole "rohkea". niin he ovat kotonaan oppineet.
- noinhan.asia.on.käsitet
Jos joku kokee itseään lyödyksi palstalla, niin häipyköön täältä.
- Poisvaan
Justniin, sellaiset vainoharhaiset saa häipyä !
Entäpä vainoajat?
- olen-jo-miettinyt
"Entäpä vainoajat?"
Tarkoitako "stalekkerita", joilla on intihimo kyseenalaistaa jonkun kirjoitus, tai sitten esittää lukemattomia uusia kysymyksiä?
Olen joskus kuvitellut tämän palstan kaikkien yhteisessä tilassa tutustumassa toisiinsa ja kuinka se keskustelu menisikään?
Helposti voisin kuvitella, kuka johtaa puhetta ja kuka sohlaa jokaisen suunvuoroon oman mielipiteensä, kuuntelematta toisia.
Jotkut puolustelevat itseään olemalla muka rehellisiä laukoessaan "totuuksia" toisen muka epärehellisyydellä, mutta minä sanoisin, että se on sivistymyyttä sanan täydellä merkityksellä.
Voi olla, että ilmaisen mielipteeni niin, että sitä ei kukaan ymmärrä, mutta "anti olla", se on minun mielipiteeni.
Nyt voisi jokainen kuvitella tuon tilan, jossa olisimme yhdessa ja miettiä, kuka on häirikkö, kuka johtaja ja kuka sovinnainen keskustelija juuri tälle palstalle sopiva. olen-jo-miettinyt kirjoitti:
"Entäpä vainoajat?"
Tarkoitako "stalekkerita", joilla on intihimo kyseenalaistaa jonkun kirjoitus, tai sitten esittää lukemattomia uusia kysymyksiä?
Olen joskus kuvitellut tämän palstan kaikkien yhteisessä tilassa tutustumassa toisiinsa ja kuinka se keskustelu menisikään?
Helposti voisin kuvitella, kuka johtaa puhetta ja kuka sohlaa jokaisen suunvuoroon oman mielipiteensä, kuuntelematta toisia.
Jotkut puolustelevat itseään olemalla muka rehellisiä laukoessaan "totuuksia" toisen muka epärehellisyydellä, mutta minä sanoisin, että se on sivistymyyttä sanan täydellä merkityksellä.
Voi olla, että ilmaisen mielipteeni niin, että sitä ei kukaan ymmärrä, mutta "anti olla", se on minun mielipiteeni.
Nyt voisi jokainen kuvitella tuon tilan, jossa olisimme yhdessa ja miettiä, kuka on häirikkö, kuka johtaja ja kuka sovinnainen keskustelija juuri tälle palstalle sopiva.Tuossa edellä hätisteltiin palstalta niitä, jotka kokevat itsensä vainotuiksi. Minusta vainoajien pikemminkin olisi syytä poistua, mutta hehän ovat yleensä kovanahkaisimpia. Palstalle on myös kehittynyt klikkejä, jotka sitten hyökkäilevät ja puolustautuvat kimpassa. - Mutta näinhän tahtoo olla reaalimaailmassakin; täällä vain hyökkäykset ovat raaempia ja suorempaan henkilöön käyviä.
- Perustelehuutosi
jocus kirjoitti:
Tuossa edellä hätisteltiin palstalta niitä, jotka kokevat itsensä vainotuiksi. Minusta vainoajien pikemminkin olisi syytä poistua, mutta hehän ovat yleensä kovanahkaisimpia. Palstalle on myös kehittynyt klikkejä, jotka sitten hyökkäilevät ja puolustautuvat kimpassa. - Mutta näinhän tahtoo olla reaalimaailmassakin; täällä vain hyökkäykset ovat raaempia ja suorempaan henkilöön käyviä.
Mitä klikkejä ? En tiedä kuin kahvipirtin eikä sieltä käsittääkseni ketään vastaan hyökkäillä yksin eikä porukalla.
- Jokus_sanoi_toden
jocus kirjoitti:
Tuossa edellä hätisteltiin palstalta niitä, jotka kokevat itsensä vainotuiksi. Minusta vainoajien pikemminkin olisi syytä poistua, mutta hehän ovat yleensä kovanahkaisimpia. Palstalle on myös kehittynyt klikkejä, jotka sitten hyökkäilevät ja puolustautuvat kimpassa. - Mutta näinhän tahtoo olla reaalimaailmassakin; täällä vain hyökkäykset ovat raaempia ja suorempaan henkilöön käyviä.
asian, juuri niin asiat ovat.
- taas80
Jospa-nuo
<<<16.10.2017 12:27
ovat vanhemmiltaan tapansa oppineet?<<<<<<<<
tuo on moninikiltä useasti kuultu toteamus- moninikkejä.paljon
texanelli-pilvi-sinisirkku-noela-nikitön-nikitön on i se lapsilta leipäjonoissa ruuat vievä
- EiTerveisä
Edelliset hemmot olisivat oivallisia sotapääliköitä , aatukin jäisi hopealle alkumetreillä.
- ihmisyys.kunniaan
Atun suunnitelmissa oli luoda eurooppaan 1000 vuotinen valtakunta. Se kesti kuitenkin vain 12 vuotta.
Mitään ei opita. Suomessakin on uuusnatsistinen liike hurmahenkisine kannattajineen. Lukumäärä onsä on onneksi kuitenkin pieni.
Poliisijohtomme päättää lähiaikoina, pitäisikö koko liike julistaa suomessa laittomaksilaittomaksi. Mielestäni pitäisi.- Älä-valehtele
ainainen suomalaisten haukkuja. Kato peiliis, niin näet...
- Tuo.puhuu.IHMISYYDESTÄ
ja samanaikaisesti vertaa tällä kirjoittavaa suomalaista 6000 000 juutalaisen murhaajaan.
Häneltä puuttuu kokonaan IHMISYYS.
Varmaan se leipäjonojen varastelija. - Noin.se.on
vain sairas luonteinen vertaa meitä täällä
6 miljoonan ihmisen murhaajaan eli Aatu Hitleriin.
- Makriina.ek
Tavalliset arkiset eläkeläiset, monet pitkän linjan työelämän läpi vaeltaneet, eivät niin varmasti osaa ja tiedä kaikkea kaikesta. Ei osallistumista silti saa kieltää. Parhaimmassa tapauksessahan täältä saa uusia ajatuksia ja virikkeitä.
Pitää ajatella niinkin, että moni on joutunut sivuraiteelle elämässään, ystävät kaikonneet tai
liikuntakyky huonontunut. Silloin olisi keskustelupalsta ikkuna elävään elämään, mielipiteitä voisi tuulettaa ja osallistua mieluisaan keskusteluun. Lääkettä yksinäisyyden tunteeseen.
Onneksi on jo muita yhteydenottokanavia, Facebookista lähtien, Trumppikin tviittailee päivittäin. Emme ole kiinni enää S24:ssä.
Vakinikkien määrä on huomattavasti vähentynyt. Lienevät vähemmistönä tällä yhä supistuvalla palstalla. Monen pitäisi ehkä siirtyä 80-palstalle, mutta kynnys lienee korkea.- Kiitämme.täältä
Makriina puhuu asiaa, maltillisesti ja tyynesti, niinkuin pitääkin.
- kiitämmetäältäkin
Kiitämme.täältä kirjoitti:
Makriina puhuu asiaa, maltillisesti ja tyynesti, niinkuin pitääkin.
Kyllä näin on. Makriina on hyvä esimerkki arvokkaasti vanhenevasta naisesta. Laajasti tietoa ja sydämen sivistystä, turhaan ei ruunekaan kehu.
- iänkokemus
Monille tämä olisi jonkinlainen lisäviihdyke vaikka elämässä muutakin sisältöä olisi.
Tuo toisten ihmisten ilkeä haukkiminen on sairasta sadismia. Jos jotkut haluaisivat jutella tavallisia asioita ja ajan tapahtumista, nämä ilkeämieliset leimaavat ne keskustelijat tyhmiksi ja ikäviksi mitä ilkeimmin. Heidän ilkeyksiänsä ymmärtämätön on mukamas huumorintajuton !
Oikeasti nämä ihmiset itse eivät keksi mitään kiinnostavaa toisille puhuttavaa. Ilkeily on suurin piirtein ainoa tapa kommunikoida jos luonne on sairas.
- Missäruune
Minne ruune on kadonnut, sinne 80 kymppisiinkö ? Ruunen aloituksia on jo kaivattu . Muutenkin tosi vähän uusia aloituksia täällä ja vain harvat vetää kirjoittajia vaikka olisi ihan kiinnostavia juttuja niissä.
- Kysymys..juuri...sinulle
Onko sinusta oikein suosia uskontoa, joka silpoo naisten sukupuolielimet?
Kannatatko sitä, että heidän sallitaan tulla tänne levittämään sitä.
Tämä tulimieleeni filosofi Jari Ehrnrooth in kolumnista:
"Jos jokin arvojärjestelmä pyrkii rajoittamaan yksilönvapautta, se on perustuslain alkuidean vastainen. Siten on selvää, että mikä tahansa uskonto joka ei jätä uskonvalintaa yksilön omaksi ratkaisuksi, on ristiriidassa liberaalin yhteiskunnan kaikkein pyhimmän periaatteen kanssa. Islamilaisessa kulttuuripiirissä ei ole muodostunut yhtään liberaalia demokratiaa."
https://yle.fi/uutiset/3-9862523
Se on selkeätä puhetta, ja se kannattaa lukea tsrkasti ja KOKONAAN.
Tänne on tuotu jo kerran verellä ja tulella, asein, pakolla yksi Lähi-Udän uskonto.
Nytkö päättäjät tekevät mahdolliseksi toisen Lähi-Idän raakalais-uskonnon tulon?- Viestille.klo16.18
Tuo on hyvä kirjoitus, maltillinen ja tyyni, - ja asiaa.
- läpinäkyvää
Itse kehuu ap linkkiään. Naisten sukuelinten silpomiseen kannanoton vaatiminen " juuri. sinulle" ja muuallakin tänään, sehän se on maltillista ja tyyntä?
- lutheraani
Mitä tommosta täällä tivaat? Mua ei kiinnosta sun pakkomieltees uskonnon tuomisesta maahamme, eikä musulmaanikammosi.
Lue ja pyöri ite vaan noissa ympyröissäs.- suvaitse.muitakin.luth
lutheriina, saithan taastilaisuuden purkaa kiukkuasi!
Usein oletkin kertonut vihaavasi noita politiikan ja uskonnon kommenteilla palstalla olevia.
Tässä jälleen osoitus siitä kuinka asian takaa etsit ihmistä jota survaista tikarilla.
Parempaa päivää tänään kuin eilen!
Jättäisit edes tänään sen tikarin pois käytöstä, ettei tule lisää ikäviä. - onhan.tyyli
Eiköhän se tikarin kärki osoita nimimerkissäsi "juuri.sinulle! suoraan lukijaan.
Minusta Jari Ernroth mainitsee ensimmäisenä tuossa kolumnissaan, USKONVAPAUDEN antamasta suojasta.
Ottaisit rehellisesti kantaa hyökkäämättä julmin kielikuvin, jos vastineessa ilmaisee tuskastumisensa, mutta ei sentään vihaa.
Onhan näitä uskontoon liittyviä kiihkoilmaisuja ihan pakkosyöttönä ollut palstalla esillä.
Hyvää jatkoa itsellesikin!
- nesamat
Enämmänkin miksi puolustaa suoli ulkona ketkukepua ja riistokokoomusta?
- HUHhuh-
Minä tulin vilkaisemaan vielä, vaikka olen pysynyt poissa jo pitkään.
Ja täällä kaikki muuttuu vain pahempaan päin.
Tuo klo 8.38 kirjoittanut on jo pahaksi päässyt, ihmisparka.- ytimeennyt
Ja kerropa loisikepu miksi?
- Haitanneeko
Onko persu hauskempi vai .
- isoero
Haitanneeko kirjoitti:
Onko persu hauskempi vai .
Ei nyt päätä sorrosta, kuten loisikepu..
- hihihihi-
ytimeennyt kirjoitti:
Ja kerropa loisikepu miksi?
Sehän kertoo sen ite, miksi toistaisin!!!
- Niin.juuri
noin on asia.
- sopua
Miks´ suotta toista tokaiset, sopua oivaa sokaiset, pois kaikki oksat okaiset, ja rauha päälle maan!
- teretule
Suomi 100 ja moni asia väärin. Totuutta ei koskaan tule esille tärkeissä asioissa.
Nuoleminen jatkuu itään ja länteen!!
Samoin täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312122Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101798Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601396Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171048- 581015
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15980- 70832
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42824