Miljoonakalanaaras ui nenu kohti kattoa ja pyrstö kohti pohjaa. Syö silti. Akvassa on pelkkiä miljoonakaloja. Kukaan ei kiusaa kyseistä yksilöä. Naaras on jatkanut tuota epänormaalia pystyuintia nyt kolmatta päivää. Mistä tuo johtuu? Ulkoisesti ei näy mitään, iho on terve, ei ole laiha, evät ehjät, syö, värit normaalit, ui parvessakin muiden kanssa jne. Ja kaikki muut miljoonakalat, samassa akvassa ovat ihan kunnossa. Olisiko tämä jokin uimarakkovika? Naaras on kyllä ollut jo vuosia, ja tuli aikuisena. Ikää en siis tarkkaan tiedä, mutta useita vuosia ainakin. Ehkä se alkaa olla vanha, ja kaikennäköiset viat iskevät. Odottaako, että korjaantuu, vai onko toivotonta? Lopetanko kalan? Se on ihmeen pirteä kuitenkin. Säälittää, mutta mikä olisi parasta, vai olisiko jotain tehtävissä (ei varmaan)?
"Pystyuintia" milliksellä
5
1517
Vastaukset
Kuulostaa kovasti uimarakkotulehdukselta.
Jos ei muutamassa päivässä parane, kannattaa kala lopettaa.- Nimetön
Tarttuuko se, ja onko siihen lääkettä? Kiitos jo etukäteen!
- bettaristic
Nimetön kirjoitti:
Tarttuuko se, ja onko siihen lääkettä? Kiitos jo etukäteen!
Tulehdus johtuu bakteereista joita akvaariossa on aina joka tapauksessa. Nyt on jokin, joka on kalan herkistänyt bakuille. Onko lämpötila muuttunut vuorokauden aikana radikaalisti? Jos vaikka veden vaihdossa olis mennyt pari astetta viileämpää? Tai sitten jos se on vetäissyt ittensä ähkyyn, vaikea sanoa.
Uimarakkotulehdus paranee tosi harvoin. Jotain furanolpitoista ainetta voi kokeilla. En tiedä kannattaako kuitenkaan jos kala on jo vanha ja tautia on kestänyt jo muutaman päivän.
Samat neuvot vielä loppuun kuin Turkiskella. - tullut Lotelle
bettaristic kirjoitti:
Tulehdus johtuu bakteereista joita akvaariossa on aina joka tapauksessa. Nyt on jokin, joka on kalan herkistänyt bakuille. Onko lämpötila muuttunut vuorokauden aikana radikaalisti? Jos vaikka veden vaihdossa olis mennyt pari astetta viileämpää? Tai sitten jos se on vetäissyt ittensä ähkyyn, vaikea sanoa.
Uimarakkotulehdus paranee tosi harvoin. Jotain furanolpitoista ainetta voi kokeilla. En tiedä kannattaako kuitenkaan jos kala on jo vanha ja tautia on kestänyt jo muutaman päivän.
Samat neuvot vielä loppuun kuin Turkiskella.On se tosiaan ollut jo ainakin neljä vuotta... Lempparinaaraani, nyyhk.
Ei taida hyödyttää lääkkeillä silti riskeerata muita kaloja,kun akka on kuitenkin niin vanha. En mielelläni käytä mitään kemikaaleja, ellei aivan pakko ole. Kun usein tuntuu(tai kuulee juttuja), että lääkkeistä on lopulta enempi haittaa kuin hyötyä. Ei tietysti aina. Mutta jos vaan biologisesti hoituu asiat, se parempi...
Kaipa ne vaan vanhaksi tulevat, kalatkin, yli neljä vuotta alkaa vissiin milliksellä olla aika paljon? (Ja se oli tosiaan jo silloin tullessaan aikuinen).
Vaihdoin kyllä tosiaan vettä, olisko se siitä sitten ottanut nokkiinsa. Muut kalat kyllä tosiaan ihan hyvässä kunnossa.
-Muuten, asiasta viidentaan, minusta millikset ovat täysin aliarvostettuja... Todella kaunis katsella tuo akva,jossa pelkkiä milliksiä. Hauskaa seurattavaa tyyppien loputtomat puuhat ja kauniit värit! Telkkarista tulee muuten nykyään aika harvoin parempaa seurattavaa :-)
- nii..
Meillä kahdelle synnyttäneelle miltsille tuli sama homma. Toinen kuoli, toinen lopetettiin. Epältiin kanssa sitä rakkotautia, en sitte tiedä... ne oli vielä suht nuoriakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700