Asunnon avain jumittaa

missä_vika

Kerrostalo, vuokra-asunto, asunnon avain mustapäinen Abloy.

Mikähän mahtaa olla ongelman nimi, kun tässä on nyt pariin kertaan asunnon ovea avattaessa kotiin tullessa avain jäänyt sinne lukkopesään kiinni? Ei tahdo lähteä irti sitten niin millään.

Olen tässä asunut noin 8 vuotta, asunnon ovi on jossain vaiheessa ennen minun tänne muuttoani vaihdettu... eli ei ole todennäköisesti yhtä vanha kuin tämä talo.

Mitäs vois tehdä, ettei jokin kerta käy niin, että avain jää kokonaan lukkoon kiinni, tosin kun ovi on auki, niin pääsee sentään puhelimeensa käsiksi, kun ei se puhelinkaan joka reissulla ole mukana.

6

5457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heyts

Olisiko kulunut, pitää työntää tai vetää vähäsen.

• helpoin_tie

Omistusasuja laittaisi lukkoon pari tippaa laadukasta aseöljyä tms. mutta vuokraloisen ei tarvi - tällaiset ratkeaa helpoiten asuntoa vaihtamalla.

• Sait_tilaisuutes

No, tota kiitos. Ei sinulle sitten tule mieleen, että omistusasujalla kaikki on omaa, paitti tietty ne jutut mistä taloyhtiö vastaa. Sitte sulle ei tule mieleen sekään, että kysyjä voi olla henkilö jolla ei ole kokemusta asunnon tai talon erilaisista pikku huoltotöistä.
        Mutta kiitos nyt sulle.
        Ehkä sinne uskaltaa sitten sitä öljyä pistää, kunhan ei vaan pistä ruokaöljyä!

Vitsi.

• Missä_

Puhuiko joku jotain asunnon vaihtamisesta?

• lukko.sökönä

Avainpesä tai koko lukkorunko on tod-näk vaihdettava (öljyäminen tuskin auttaisi), mutta en nyt ihan ole kärryillä mikset soita huoltoyhtiöön / isännöitsijälle / vuokraisännälle ja pyydä hoitamaan asiaa kuntoon? Lukko ei ole asukkaan vastuulla, siitä vastaa taloyhtiö, joten puhelin käpälään.

• eise

Iteki suunnitelen asunnon vaihtamista ku nykyisessä on liikaa roskaa.

Voi olla että lukossa on tosiaan vikaa, mutta ite olen jumittavan tavallisen Abloy-lukon saanu taas toimimaan erinomaisesti laittamalla lukkoöljyä ku neuvoi lukkoliikkeestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3864
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2801
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2468
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      28
      1519
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe