Mulla on ollut Savotan "inttipussi" ja halpapussi sisäkkäin joilla olen tähän asti pärjännyt missä tahansa. Nyt olisi tarkoitus hommata pussi jolla pärjäisi ilman toista pussia.
Olen 175cm pitkä, joten lyhyt pussi käy. Leveyttä saisi olla vaikka en lihava olekaan.
Mikä hyvä talvimakuupussi kannattaa ostaa?
4
1078
Vastaukset
- PussiTalvi
Taitaa olla nykyiset ns. talvipussit kapeita, hempuleita. Savotan yukon leveä, ehkä tällähetkellä sopivin Suomen oloihin, on sellainen itselläni, ei vielä käyttö kokemusta. Ennen myytiin sellaista pussia kuin Tena professional 100 L,( Helsingin Partioaitassa 1980-luvulla) näitä itselläni 2kpl, yksi jo aivan loppuun kulunut. Tämä lämmin, arktisiin oloihin sopiva, itselläni tapana käyttää makuupussia peiton tapaan, on lämmin näinkin, kun makuualusta alla. Lisäksi tällä nukkuma/käyttötavalla on pussissa joustavasti tilaa, kun vain osaa tumpata reunat tiiviiksi vedon estämiseksi.
- Laaja-matkaaja
Savotan yokon on paras makuri ikinään.
Oon käyttäny kesät ja talvet (oikeat talvet)
Toimii hyvin.pussin kuljetus pussin kiristys liinat (keltaiset) on lukoiltaan ihan paskat.
Muovi lukot hajoaa heti.
Olen jo kahta ulkopussia takuu reklamoinut.
Kalliissa pussissa ei saisi olla halvat lenksut.
Silti suositteken ite pusdia - Vanha_Jeti
Suunnilleen mikä tahansa muu kuin menneen vuosituhannen Savotta. Painaa kuin perisynti, vetoketju ylhäällä vuotamassa lämmöt harakoille. Tynnyrissäkö kommentoijat ovat viettäneet viimeiset 40 vuotta?
Lämpimän ja kevyen, noin 1,5 kg, untuvapussin saa moneltakin valmistajalta. Liikkeissä voi käydä koemakaamassa jos haluaa. Kuvetta saa kaivaa tietysti hieman enemmän, mutta selkä ja kintut kiittää pitemmällä retkellä. - Gumpe
Minulla n. 20 v. sitten ostettu Joutsenen Halla Ext L untuvapussi. Paino 1,5 kg alunperin. Siihen lisättiin pesun yhteydessä untuvaa 200 g. Olen nukkunut parikin kertaa hyvät unet lähes -30 asteen pakkasessa louevaatteen alla. Jos tuuli pääsee jäähdyttämään pussin pintaa, kannattaa tosi kylmällä heittää jalkopään suojaksi esim untuvatakki. Yhtä tärkeä kuin pussi, on talvella hyvä alusta. Käytän alla 10 mm routamattoa, joka reilun metrin leveä, ja tuon päällä 6 cm paksua ilmatäytteistä Thermo Restiä. Eristää täysin suoraan hangella. 2 h teltassa on vastaava routamatto koko pohjan alalla ( ei maksa eikä paina juuri mitään, kulkee hyvin ahkion päällä rullalla ja on siinä hyvä istuinalusta tauolla). Tuota pussia ei tosin ole enää saatavilla, mutta vastaavia on useilla merkeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859