Että mitä taas

mummeliino

Hain just apteekista metforem satsin, jouduin maksamaan 6,20 eikös se pitänyt olla 4,50? Onko tullut jotain muutoksia? En muista mitä maksoin aiemmin. Toinen lääke oli loppu joten jouduin maksamaan 3,60 e lisää kun piti ottaa toisen firman lääkettä. Nää korvausjutut menee kohta niin yli hilseen ja se kai on tarkoituskin.

5

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vijonihmettely

      mummeliino

      Useimilla D2:lla menee yli hilseen se että lääkitystä voi vähentää rajusti oikealla ravinnolla. Useasti lääkinnän tarve katoaa kokonaan. Saa nekin rahat käyttöön herkulliseen ruokaan.

      Mikähän asiassa mahtaa olla niin vaikeaa???

      • 876032

        Toisilla ei vaan ei toimi ruokavalio että mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos toimisi ei maassa olisi yhtään d2 sairautta.


    • Etkös_huomannut

      Paljonhan tuosta puhuttiin ja kirjoitettiin lehdissä alkuvuodesta. Korvaukset muuttuivat jo vuodenvaihteessa ja diabeteslääkkeet insuliineja lukuunottamatta siirtyivät alempaan erityiskorvattavuuteen kuten mm. verenpainelääkkeet jo ovat olleet. Siispä metformiinilääkkeistä saa nyt korvausta vain 65% viitehinnasta (aiempi oli 100% ja lääkkeet maksoi vain 4,50€). Toisaalta pääsit halvalla, minulla 3 kk annos metformiinia (5x100 kpl) maksaa jonkun sentin päälle 26 euroa, kun ennen maksoin vain 4,50 euroa.

      Hintalautakunta vahvistaa muutaman kerran vuodessa reseptilääkkeiden hinnat ja viitehinnat. Mikäli lääke ei "mahdu" hintaputkeen, eli on kalliimpaa kuin viitehinta, joutuu maksamaan erotuksen täysimääräisenä.
      Yleensä apteekki pystyy tilaamaan reseptin mukaista tai rinnakkaislääkettä vuorokauden sisällä, mutta nyt on ollut toimitusvaikeuksia Oriolan toimitushäiriöiden vuoksi. Nuo toimitushäiriöt pitäisi olla jo loppuneet.

      • Jos sinulla kolmen kuukauden annos metformiinia maksaa 26 euroa niin kehotan kysymään apteekista halvempaa vaihtoehtoa.

        Minulla 90 kappaleen pakkaus maksaa vain 5,50

        Tietysti en tiedä kuinka monta tablettia otat vuorokaudessa, minulla menee vain yksi tabletti iltaisin. Suuremmalla annostuksella tietysti maksaa enemmän.

        Minulla lääkkeenä Diformin retard 1 gramma.


      • Etkös_huomannut
        hullu_ukko kirjoitti:

        Jos sinulla kolmen kuukauden annos metformiinia maksaa 26 euroa niin kehotan kysymään apteekista halvempaa vaihtoehtoa.

        Minulla 90 kappaleen pakkaus maksaa vain 5,50

        Tietysti en tiedä kuinka monta tablettia otat vuorokaudessa, minulla menee vain yksi tabletti iltaisin. Suuremmalla annostuksella tietysti maksaa enemmän.

        Minulla lääkkeenä Diformin retard 1 gramma.

        Käytän Metforemia joka on hinnaltaan sentilleen sama kuin Diformin retard, mutta tuo käyttämäsi vahvempi kalvopäällysteinen pilleri on todellakin vähän halvempi. Minulla tämä tablettityyppi ei ärsytä mahaa. Minulle on määrätty 500 mg pillerit, jolloin saadaan koottua haluttun vuorokausiannos 5 x 500 mg, eli siitä kertyy tuo suurempi hinta. Olin varmaankin katsonut jonkin väärän hinnan koska nyt Yliopiston Apteekin laskuri antoi tuon 3 kk lääkeannoksen asiakashinnaksi 15,22 euroa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe