Akun virranhallinta

MinttiKoneessa

Mahtaakohan Mintin akun virranhallinta olla syypää vai huijaako akkuvalmistaja jollain akun piirin sisäisellä kellolla, akku nimittäin vaikuttaisi olevan kypsää kauraa ilman ennakko-oireilua eli väsymistä?
Akkua käytetty päivittäin noin kuukausi ja muuten ollut kaapissa täyteen ladattuna yhteensä vuoden, nyt kone sammuu 2-3 minuutissa akkuvirralla ollessa ja täyteen 100% lataaminen muka kestää saman 2-3 minuuttia kun aiemmin siihen meni 20 minuuttia :D

Onko nyt siis vika akussa vai virranhallinnassa?

5

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeile_tätä

      Anna koneen ladata akkua kone sammutettuna,
      Käynnistä kone ilman käyttöjärjestelmää.
      Jos se akku sitten kestää vain sen muutaman min. niin on se varmaan rikki, ja et sitten voi asiassa ainakaan Minttiä syyttää.

    • rottenpotatoes

      Akussa yksi kenno luultavasti" kuollut".
      Kun pistät sammuneeseen koneeseen latauspiuhan kiinni ( käynnistämättä konetta) niin voit katsoa lataantumisajan, silloin käyttöjärjestelmä ei asiaan mitään vaikuta.
      Akun keston näkee kun menee käynnistyksessä biosiin.

    • noniiin

      Kiitos neuvoista :D

    • sökölööröö

      Ei läppärin akkua kuulu säilyttää täyteen ladattuna, vaan 70% ladattuna. "ollut kaapissa täyteen ladattuna yhteensä vuoden", kyllä on valmis akku. Käyttöohjeita kannattaisi lukea.
      Ei sitä akkua laitevalmistajakaan lataa uutena, kuin 70%.

      • eiköhän-näin

        Eikös akut itsepurkaudu tyhjiksi olipa ne ladattu kuinka täyteen hyvänsä ja säilytetty hyllyssä, kaapissa, tai vaikka koneessa kiinni, jos konetta ei käytetä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe