Laittakaa selviytymistarinoita

Tahtootietää

Kertokaa niistä syöpätapauksista, jotka leikkausten ja hoitojen jälkeen ovat saaneet enemmän jatkoaikaa, kuin sen 3-5 vuotta. Ettei syöpä ole uusinut ja onko se ollut sellaista jatkoaikaa, jota sytöstaattihoidot ja sädehoidot eivät ole pilanneet. Kertokaa myös niistä tapauksista, jos joku tuttunne, tai itse on/olette jättänyt hoidot väliin. Millaista elämänlaatu on ollut ja kuinka nopeasti syöpä teki hoitamattomana tehtävänsä ?

9

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Natuinen

Pian 7 vuotta hyvää elämää syövän jälkeen. Hoidot olivat rankat ja aiheuttivat omat vaikeutensa, mutta olen iloinnut tästä jatkoajasta. Olen suhtautunut jokaiseen päivään ihan erilaisella tarmolla...elämää ei ole syytä heittää hukkaan.
      Olen saanut paljon hyvääkin: uusi ammattiala ja synnyinlahjana saadut taiteelliset lahjat käyttöön. Ilmaisuvoimaa on tullut lisää.

• Kammottavaa.odotusta

Ihanaa kuulla, että olet ollut terveenä n.7 vuotta hoitojen jälkeen.
        Itselläni on hoidot vielä edessä ja pelottaa, kestänkö ne, koska en ole perusterve syöpäsairas. Eli minulla on toinenkin parantumaton sairaus.
        Haluaisin tietenkin lisäaikaa ja olonikin paremmaksi, vaikka ikää onkin jo 60 vuotta.
        Huolettaa kuitenkin ihan hirveästi. Huomioiko lääkäri lainkaanterveydentilaani ja kerrotaanko minulle leikkauspäivänä rehellisesti, kestääkö kuntoni kuntoni leikkausta, tai niitä myöhemmin täydennyshoitona tulevia sädehoitoja? Kuinkahan tarkoin potilaan kunto huomioidaan, tutkitaan ennen leikkausta ja sädehoitoja? Vai passitetaanko sinne kuntoa katsomatta kaikki leikatut?
        Mennäänkö siihen leikkauspöydälle/laudalle myös, kuin jotkut lihanpalat liukuhihnalta jossain lihanjalostustehtaassa? Onkologit vaikuttavat jotenkin kolkoilta, kylmiltä ja kiireisiltä, liian rutinoituneilta. Hän ainakin vaikutti, jonka vastaanotolla minä sain leikkaus-suositukseni.
        Tuntuu siltä, kuin syöpälääkärit eivät huomioisi lainkaan leikkaukseen lähettämiään poikkeustapauksia. Ihan kuin kaikki olisivat heille samanlaisia, leikkausjonoon lähetettäviä syöpäpotilaita. Etenkin me rintasyöpäpotilaat.

• Hyvää_hoitoa

Kyllä jokainen potilas käsitellään yksilönä. Ennen leikkausta käydään verikokeissa ja sydänfilmissä. Lisäksi leikkaava kirurgi tapaa potilaan ja keskustelee tulevasta leikkauksesta. Vielä ennen leikkausta kirurgi käy osastolla tapaamassa potilaansa. Leikkauksen jälkeen mahdolliset hoidot neuvotellaan useamman asiantuntijan tiimissä, joten mitään ei jää sattuman varaan. Ennen jatkohoitojen aloittamista on onkologin tapaaminen, jossa käydään yksityiskohtaisesti läpi jatkohoidot. Ennen jokaista sytostaattia on verikokeet, joten olet koko ajan seurannassa. Näin mentiin kohdallani kunnallisella sektorilla. Ei kannata huolestua, saat hyvää hoitoa.

• Kammottavaa.odotusta

Paljon kiitoksia, nämä olivat rauhoittavia tietoja. Viime yö tuli valvottua taas, näitä miettien ja peläten. Olisi vaan ollut hyvä saada tietää nämä asiat jo siellä potilasohjauksessa, jossa jo kävin. Tälläisiä ei minulle kerrottu, vaikka kyselin. Soviteltiin vaan liivejä ja käskettiin luottamaan asiantunteviin käsiin.
        Minua hermostuttanut varmaan siksikin tuleva leikkaus.
        Kun sitä jouduttiin siirtämäänkin lähes 3 viikolla, sairasteluni vuoksi.

• kajjaanistaminä

tsemppiä leikkaukseen ynnä muihin hoitoihin.itse 7vuotta sitten kävin rintasyövän leikkaukset,sytot,sädehoidot läpi.kaikki meni hyvin,myös sytostaattihoidot joista joillekin saattaa tulla huonovointisuutta,mut aina ennen sytohoitoja annetaan pahoinvoinnin estoon lääkitys.kuljin sädehoitoon ouluun 5vkoa junalla päivittäin ja kaikki sujui hyvin. toki jaloissa oli vähän voimattomuutta,mut kävely kohensi senkin olotilan.olin silloin 50v.

• ex-syöpäläinen

Moi!

2006 tuli syöpädiagnoosi 41-vuotiaana. Luulin että kuolen, mutta täällä sitä vaan keikutaan eikä syövästä ole hoitojen jälkeen kuulunut mitään! Tsemppiä hoitoihin ja toiveikasta mieltä!

• Tärkeää.tietoa

Tahtoisin tietää kokemuksia, siitä jos on tehty rinnan osapoistoleikkaus ja jos on jättänyt menemättä leikkausta täydentävään sädehoitoon. Mitkä on olleet seuraukset?
      Kertokaa kaikki mitä tiedätte, ei ainoastaan omia kokemuksianne. Vaan niidenkin tuntemienne ihmisten, jotka näin on tehneet.
      Itse ajattelin ensin jättää 3 viikon sädehoidot ottamatta. Koska epäilen sen vievän kuntoni liian huonoksi, tai ehkä joudun siksi jopa lopettamaan koko hoidon jotenkin kesken.
      Mutta sitten päädyin kuitenkin siihen, että menen jälkitarkastuksen jälkeen sädehoitoon.
      Koska haluan varmistaa, etten enää sairastuisi syöpään, saatuani jatkoaikaa leikkauksella.
      Mutta kuinka välttämätön sädehoito sitten on, sen haluaisin silti tietää.

• molemmathoidotsaanut

mitä sädehoidossa pelkäätte? ei se vie kuntoa huonoksi,sytot vie jos vievät,kannatan sädehoitoa.toki myös sytohoitojakin,mut sädetys on ihan simppeli juttu.

• Kala24

Isäni selvisi suolistosyövästä. Avanne on loppuelämän. Sädehoito ei tuonut muuta kuin väsymyksen. Joutui taksilla kulkemaan 2 tuntia , 5 kertaa viikossa. Hiukset eivät lähteneet, kynnet pysyivät (lakkasi ne ). Sytostaatitkin menivät yllättävän hyvin , ei oikeastaan mitään oireita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4220
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2141
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1687
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1147
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1068
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      868
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    Aihe