Naiset rohkaisevat seksuaaliseen häirintään

12121212121212

Oliko raflaava otsikko? ;) Mutta asia on kyllä noin.

Jos mietit miksi miehet käyttäytyvät kuten käyttäytyvät, selvennän asiaa tässä:

Miehet eivät ole sokeita. Miehet katselevat ympärilleen. Jo nuorena pojat havaitsevat että se paha poika joka kurkki ala-asteella tyttöjen hameiden alle ja kävi heihin käsiksi yläasteella, oli ensimmäinen joka sai seksiä ja tyttöystävän.

Baareissa he havaitsevat että miehet jotka saavat eniten seksiä ovat heitä jotka käsivarsikoskettelevat, syliinpyöräyttelevät, korviinkuiskailevat, hetisuutelevat jne tuntemattomien naisten kanssa, kysymättä lupaa.

Naisilta he kuulevat kuinka luvan kysyminen on "turn-off", ja kuinka rohkeus sytyttää. Aloitteellinen ja kiinnostuksensa näyttävä mies on seksikäs. Mieheltä siis edellytetään käytöstä joka on ahdistelua siinä tapauksessa että mies tulkitsee sanattomia signaaleja, mahdollisesti sekunnin murto-osien aikana, väärin.

Kaikki miehet eivät toki ole komeita, eivätkä taitavia pelimiestaktiikoissa. Ja sitten, tekemällä saman asian kuin se kiva mies (pelimies), tavismies päätyykin Me Too-päivitykseen.

Naiset toki haluaisivat erilaiset (kirjoittamattomat) säännöt eri miehille. Komealle miehelle omansa, rumalle miehelle omansa. Statusmiehelle omansa, duunarimiehelle omansa. Ikävä kyllä jos komea julkkisnäyttelijä saa tehdä jotain, lupa koskee myös rumaa työtöntä duunaria.

53

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttapavain

      Noinhan se asia on.

      Jos tiedät 100% varmuudella että tapaamasi naista saa just nyt suudella tai koskettaa, olet luultavasti kysynyt autistisesti luvan tai sitten kyseessä on vaimosi.

      Jännite syntyy siitä ettei voi olla ihan satavarma, pitää vähän riskeerata.

      Eli pitää ottaa riski että ahdistelee, muuten ei ole kemiaa.

    • kaisanoasaa

      Just ne jännämiehet on niitä ahdistelijoita ja niitä naiset haluaa panna.

    • Ukkojäärä

      Vanha totuus joka pitää edelleen paikkansa: "Rikas rakas, köyhä varas".
      Koko "häirintähössötys" on pärstäkerroinjuttu, veteen piirretty viiva.

    • Kyl kaikki seksuaalinen häirintä on ihan vaan sitä itseään. Kaikilta miehiltä ikään, kokoon, ulkonäköön ja statukseen tai varallisuuteen mitenkään kuulumatta.

      Ainoa mies, jonka lähentelyt ( koskettelut, kiehnäämiset) ei ole seksuualistahäirintää on se mies, josta tykkää. Johon on ihastunut ja tai rakastunut.

      Joku flirtti taas ei mun mielestä lukeudu häirinnäksi, jollei tyyppi ole jatkuvasti kimpussa torjunnasta huolimatta.

      • Jotkut baariympäristöt on paikkoja mitkä ei just tuostakaan syystä ole kiehtonut, siellä ihmiset jotenkin kuvittelee kaiken olevan "vapaara riistaa" ja voi sikana käydä päälle vaan. Ihan kun kapakan kynnyksellä tippuis käytöstavat matkasta pois...junttieinarien touhuja enimmäkseen noi mistä pikkis kirjoitat.


      • aikajärjestys

        "Ainoa mies, jonka lähentelyt ( koskettelut, kiehnäämiset) ei ole seksuualistahäirintää on se mies, josta tykkää. Johon on ihastunut ja tai rakastunut."

        Ikävä kyllä useimmat naiset ihastuvat ja rakastuvat vasta SEN JÄLKEEN kun mies on "lämmittänyt" heitä koskettelemalla ja kiehnäämällä.


      • aikajärjestys kirjoitti:

        "Ainoa mies, jonka lähentelyt ( koskettelut, kiehnäämiset) ei ole seksuualistahäirintää on se mies, josta tykkää. Johon on ihastunut ja tai rakastunut."

        Ikävä kyllä useimmat naiset ihastuvat ja rakastuvat vasta SEN JÄLKEEN kun mies on "lämmittänyt" heitä koskettelemalla ja kiehnäämällä.

        Juu ja ikäväkyllä miehet olettavat kaikkien naisten olevan keskenään samankaltaisia. Kun he näkee, että toi toimii noilla kiehnää kehnää..ne luulee et kaikki naiset tykkää samasta kaavasta. Joo ei tykkää.


      • muhkee_muhku kirjoitti:

        Juu ja ikäväkyllä miehet olettavat kaikkien naisten olevan keskenään samankaltaisia. Kun he näkee, että toi toimii noilla kiehnää kehnää..ne luulee et kaikki naiset tykkää samasta kaavasta. Joo ei tykkää.

        Lähmyt äijät on lähinnä vastenmielisiä. Mä en tykkää halpa makkara taktiikasta, ihmuset voi ihan käyttäytyä kunnollakin vaikka ne kuinka ois iskeneet silmänsä toiseen.

        Edetään väärinpäin, jos ensin lähmitään ja vasta sitten jutellaan mikä sä oot miehiäs ja naisias.


      • etäsalasuhe
        muhkee_muhku kirjoitti:

        Lähmyt äijät on lähinnä vastenmielisiä. Mä en tykkää halpa makkara taktiikasta, ihmuset voi ihan käyttäytyä kunnollakin vaikka ne kuinka ois iskeneet silmänsä toiseen.

        Edetään väärinpäin, jos ensin lähmitään ja vasta sitten jutellaan mikä sä oot miehiäs ja naisias.

        Mites etäsalasuhde? ;) Älvee ei ehdi skyperakastamaan sua kuitenkaan tarpeeksi. Unohdetaan tosiaan ne vauvat.


    • drittogdra

      Miksi miehet luulee että heillä on oikeus kosketella ?? Sama miten nainen on pukeutunut miten käyttäytyy ???Kaikilla on oikeus olle miten haluaa ,luuleeko suomalaiset miehet että heillä on oikeus tehdä mitä vain .niinkuin nämä "mustat"miehet luulee, jos ei ole "piettänyt" itseään niin vaapaa "metsästää"???

      • rohkea.pääsee.saatille

        Juurihan tässä aloituksessa oli kyse siitä, että koskettajat SAAVAT. Kiltit nyhveröt eivät saa.

        Koskettajat ottavat riskejä, ovat kiinnostavia miehiä. Heidän matkaansa nainen lähtee. Tosin koskettajan pitää olla pitkä, tumma ja komea. Jos sen sijaan joku keskikaljuuntuva, mahakas ja paksuilla silmälaisella varustettu rumilus koskettelee, kyseessä on "pervo" ja "lääppijä".


      • rohkea.pääsee.saatille kirjoitti:

        Juurihan tässä aloituksessa oli kyse siitä, että koskettajat SAAVAT. Kiltit nyhveröt eivät saa.

        Koskettajat ottavat riskejä, ovat kiinnostavia miehiä. Heidän matkaansa nainen lähtee. Tosin koskettajan pitää olla pitkä, tumma ja komea. Jos sen sijaan joku keskikaljuuntuva, mahakas ja paksuilla silmälaisella varustettu rumilus koskettelee, kyseessä on "pervo" ja "lääppijä".

        Mitä ihmettä miehet sitten vinkuu noin tyhmien akkojen perään? Toi saa mä en saa ja mussun mussun...oisko taas kiinnostuttu naisista jolla ei olis sulle muutenkaan mitään annettavaa. Ei se nyt pillun saaminen voi niin tärkeetä olla, että myy sielunsa vaikka pirulle.

        Tai naiselle joka ei sun sieluas ja kroppaas kaipaa. Vähän ylpeyttä pojat. 😃


      • 12121212121212
        muhkee_muhku kirjoitti:

        Mitä ihmettä miehet sitten vinkuu noin tyhmien akkojen perään? Toi saa mä en saa ja mussun mussun...oisko taas kiinnostuttu naisista jolla ei olis sulle muutenkaan mitään annettavaa. Ei se nyt pillun saaminen voi niin tärkeetä olla, että myy sielunsa vaikka pirulle.

        Tai naiselle joka ei sun sieluas ja kroppaas kaipaa. Vähän ylpeyttä pojat. 😃

        Tämä on naisten usein esittämä ajatus: älä etene ilman lupaa, katso onko kiinnostuksen merkkejä ilmassa, odota naisen signaalia.

        Jos miehet tekisivät näin, 80-90% jäisi pariutumatta. Lähtökohtaisesti suurin osa miehistä on naisille harmaata massaa. Massasta voi erottua olemalla erittäin komea/statuksekas/tms, tai osoittamalla aloitteellisuutta, rohkeutta ja seksuaalista kiinnostusta.

        Suurimmalle osalle miehistä tilanne on se että saadakseen naisen on edettävä keltaisilla valoilla, ilman lupaa, ottaen ainakin pienen riskin että päätyy Me Too-kokemukseksi. Muussa tapauksessa jää "varmaan ihan hyvä mies jollekin naiselle"-listalle.

        Tämä on syy miksi aiheesta kiistellään: koska naiset samanaikaisesti valittavat ahdistelusta, mutta toisaalta edellyttävät miehen etenevän tavalla joka saatetaan tulkita ahdisteluksi jos nainen ei sytykään riittävästi.

        Naiset äänestävät sanoillaan yhtä puoluetta ja jaloillaan - siis jalat avaamalla - toista puoluetta.


      • nuoruuteni.ätminä

        Muistan itsekin, kuinka edestäni kopattiin ihan kiva ja fiksu nainen juuri tuolla taktiikalla. Nuoremapana (jotain 24vee) oltiin bileissä opiskelijaporukalla ja ajattelin, että tänäänpä lähestyn tätä naista, josta olen kiinnostunut. Eikös mitä, joku porukan ulkopuolinen (kaverin kaveri tms.) tuli mukaan pippaloimaan ja tosiaankin valloitti tuon naisen "rohkealla" lähestymistavallaan, pussailivatkin siinä jo parin tunnin sisällä. On se vaan aikamoista, kun sen näkee.


      • 12121212121212 kirjoitti:

        Tämä on naisten usein esittämä ajatus: älä etene ilman lupaa, katso onko kiinnostuksen merkkejä ilmassa, odota naisen signaalia.

        Jos miehet tekisivät näin, 80-90% jäisi pariutumatta. Lähtökohtaisesti suurin osa miehistä on naisille harmaata massaa. Massasta voi erottua olemalla erittäin komea/statuksekas/tms, tai osoittamalla aloitteellisuutta, rohkeutta ja seksuaalista kiinnostusta.

        Suurimmalle osalle miehistä tilanne on se että saadakseen naisen on edettävä keltaisilla valoilla, ilman lupaa, ottaen ainakin pienen riskin että päätyy Me Too-kokemukseksi. Muussa tapauksessa jää "varmaan ihan hyvä mies jollekin naiselle"-listalle.

        Tämä on syy miksi aiheesta kiistellään: koska naiset samanaikaisesti valittavat ahdistelusta, mutta toisaalta edellyttävät miehen etenevän tavalla joka saatetaan tulkita ahdisteluksi jos nainen ei sytykään riittävästi.

        Naiset äänestävät sanoillaan yhtä puoluetta ja jaloillaan - siis jalat avaamalla - toista puoluetta.

        Ymmärrän, että massasta erottuminen on se ongelma monelle miehelle. Kuinka olla mielenkiintoinen, kun rivissä on muitakin mielenkiintoisia.

        Tämä sama ongelma on myös olemassa joillain naisilla. Kukaan ei tunnu kiinnostuvan tai jos niin helpon seksin perässä. Eikä se ole se mitä ehkä kaivataan, vaan syvempää tunnetta ja suhdetta.

        Miehet on nirsoja, naiset on nirsoja. Jos on varaa olla, niin fine. Jos ei niin ehkä ei kannata olla nirso.

        Tämmönen lähmyily vaan on usein semmosta, mikä luo mielikuvaa löyhistä tyypeistä joille suhde on pelkkää lääppimistä.


      • muhkee_muhku kirjoitti:

        Ymmärrän, että massasta erottuminen on se ongelma monelle miehelle. Kuinka olla mielenkiintoinen, kun rivissä on muitakin mielenkiintoisia.

        Tämä sama ongelma on myös olemassa joillain naisilla. Kukaan ei tunnu kiinnostuvan tai jos niin helpon seksin perässä. Eikä se ole se mitä ehkä kaivataan, vaan syvempää tunnetta ja suhdetta.

        Miehet on nirsoja, naiset on nirsoja. Jos on varaa olla, niin fine. Jos ei niin ehkä ei kannata olla nirso.

        Tämmönen lähmyily vaan on usein semmosta, mikä luo mielikuvaa löyhistä tyypeistä joille suhde on pelkkää lääppimistä.

        Kun nyt tässä mietin niin yksikään suhteeni ei ole alkanut kuvatulla lääppimisellä. Ei syliinkierimisillä tai hivelyllä.

        Kyllähän noistakin voi ihan hyviä suhteita syntyä, ihan yhtähyvin kun minunkin tutustutaan ensin juttelemalla suhteista on joistain tullut fiaskoja.

        Muistutan vaan, että suhteen saaminen muulla tavalla, kun päälle käymällä on mahdollista ja ettei kaikki naiset, jos ei miehetkään tykkää aloittaa tutustumista aggressiivisesti seksisävytteisesti.

        Tuo tyyli voi karkottaa jopa säyseämmät kokonaan pois ulottuvilta. Ja yhtälailla voi vetää lyhyttä tikkua loppu elämän, oma tyyli on paras tyyli jos se on luontevaa. Sillä saa kaltaisiaan.


    • Evoluution kannalta näkisin tämän asian niin, että kyse on ns. tasapainottavasta valinnasta. Seksuaalista häirintää on maailmassa likimain optimaalinen määrä ja seuraava sukupolvi korjaa asian paremmaksi.

    • Gnuk

      Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi. En muista, että kukaan olisi syyttänyt minua seksuaalisesta häirinnästä, vaikka saatan olla välillä jutuissani vähintäänkin kaksimielinen. En tosin ole ikinä syyllistynyt kähmintään vastoin naisten tahtoa. Siinä on aina kulkenut ja kulkee edelleen rajani. Kun naiselta tulee vihreä valo fyysiseen läheisyyteen, siitä ei voi enää erehtyä. Tai noh, paitsi jos uskoo pelimiesoppaita missä rohkaistaan lääppimiseen...

      Mutta naisiakin pitää ymmärtää tässä asiassa. He ovat kuitenkin fyysisesti heikompi sukupuoli ja ei toivottu fyysisen koskemattomuuden loukkaus voi tuntua heistä uhkaavalta, koska eivät välttämättä pysty fyysisesti puolustautumaan sitä vastaan. Ja kun siihen ei pysty, silloin asia hoidetaan heidän käytettävissä olevilla keinoilla.

      Minä taas miehenä en koe vastaavanlaista ahdistelua naisten puolelta fyysisenä uhkana. Lähinnä huvittavana silloin kun sellaista tapahtuu. Tosin joskus saattaa alkaa vituttamaan kun minulle epämiellyttävä naishenkilö ei millään tajua lopettaa lähentelyä. Silloin tulee sanottua pahastikin. Mutta minua miellyttävien naisten flirttailut ja lähentelyt ei pahemmin haittaa... ☺️

      • 12121212121212

        Silloin harvoin kun naiset lähestyvät fyysisesti, he tekevät sen käsittämättömän kömpelösti.

        Jos mies toimisi samoin, onnistumisprosentti olisi tasan nolla ja luultavasti ilta päättyisi siihen että istuskellaan raflan pihalla/terkkarissa/poliisiasemalla.

        Lähiöpubin juoppokin on sulava pelimies verrattuna humalaisiin naisiin.


      • Gnuk
        12121212121212 kirjoitti:

        Silloin harvoin kun naiset lähestyvät fyysisesti, he tekevät sen käsittämättömän kömpelösti.

        Jos mies toimisi samoin, onnistumisprosentti olisi tasan nolla ja luultavasti ilta päättyisi siihen että istuskellaan raflan pihalla/terkkarissa/poliisiasemalla.

        Lähiöpubin juoppokin on sulava pelimies verrattuna humalaisiin naisiin.

        Sua ei ole tainnut monikaan nainen lähestyä...😀

        Mutta joo... Kyllä mä olen sitä mieltä, että miehet ja pojat siinä kömpelyydessä voiton vie. Aika usein joutuu toteamaan, että pojat ei vaan osaa... 😀


      • Gnuk
        Gnuk kirjoitti:

        Sua ei ole tainnut monikaan nainen lähestyä...😀

        Mutta joo... Kyllä mä olen sitä mieltä, että miehet ja pojat siinä kömpelyydessä voiton vie. Aika usein joutuu toteamaan, että pojat ei vaan osaa... 😀

        En toki kiistä sitä kömpelöitä ja noloja lähentely-yrityksiä naistenkaan puolelta. Noloimmat on ne kun ei vaan me jakeluun. Niitäkin nähty ja koettu. Suurimpaan osaan niistä on vaikuttanut aika vahva päihtymys. Ja noloimmista noloimmat on ne, missä yllämainitun kaltaista lähentelyä suoritetaan täysin selvin päin 😂


    • Nainen39vee

      No jopas taas kuulostaa kummalliselta. Olen itse biseksuaali ja olen huomannut, että naisilta sujuu flirttailu, lähestyminen, oman kiinnistuksen ilmaiseminen ja aloitteiden teko oikein hyvin ILMAN, että siinä täytyy "edetä keltaisilla valoilla" tai turvautua ahdisteluun. Mikähän siinä mahtaisi olla, että naiset - esim. lesbot - tuntuvat osaavan tämän oikein hyvin, kun taas palstalla miehet avautuvat siitä, että naisia ei saa ahdistelematta?

      Naiset, joiden kanssa olen elämäni aikana käynyt vaikka treffeillä tai joiden kanssa muuten on ollut jotain kemiaa tai kiinnostusta, ovat oikein hyvin osanneet lähestyä ja ottaa aloitteita ilman, että on täytynyt kysyä erikseen lupa siihen, mitä saa tehdä. Jostain kumman syystä heillä on tuntunut olevan hallussa paitsi käytöstavat, myös sosiaaliset taidot - ja deittailutaidot.

      Ja täytyy sanoa, että paremmin ne lesbojen viettelytaidot ja iskutaktiikat tepsivät kuin jotkut ahdistelut, joita tässäkin ketjussa on puolusteltu.

      • Entä ne kerrat kun sinut torjutaan: miten voit olla varma ettei nainen tai mies ole kokenut tilannetta ahdisteluna?


      • Nainen39vee
        scrg kirjoitti:

        Entä ne kerrat kun sinut torjutaan: miten voit olla varma ettei nainen tai mies ole kokenut tilannetta ahdisteluna?

        En ole koskaan yrittänyt fyysisesti lähestyä tuntematonta, joten silloin kun olen näin tehnyt, on tilanne ollut jo sellainen, että ilmassa on ollut molemminpuolista kiinnostusta. Minä olen ehkä huono esimerkki, kun en kai koskaan ole kiinnostunut kenestäkään täysin tuntemattomasta esim. baarissa. Eli silloin, kun olen kiinnostunut jostain, on hän ollut jo muuta kautta tuttu tai sitten on tavattu vaikka netissä ja kirjoiteltu ensin. Ekoilla treffeillä kyllä huomaa, onko kemiaa, ja siitä, miten toinen vastaa flirttiin, pystyy päättelemään, mitä hän miettii.

        Tämä juuri olikin pointtini. Ilmeisesti naiset osaavat ja ennen kaikkea HALUAVAT paremmin lukea tilanteita ja toista ihmistä. On naisissakin dorkia, mutta esim. minua ei kukaan nainen ole koskaan lähestynyt tavalla, joka olisi ollut mitenkään epämiellyttävä. Esim. treffeillä aloite fyysisempään on mennyt just nappiin. Sen vuoksi kuulostaa ihan absurdilta selitykset, että "isketään nainen vetämällä tuntematon nainen syliin tai suutelemalla tuntematonta naista". Kyllähän tuollaiset yllätyssuudelmat ovat kivoja silloin, kun kahden ihmisen välillä ON jo jotain. Mutta se on eri asia.

        Toisaalta tekin, jotka väitätte nähneenne kuinka joku iskee naisen vaikka yllä mainitulla tavalla, olette vain tulkinneet tilanteen niin, että kyse oli tuntemattomista. Ettehän te välttämättä voi tietää, vaikka olisivat tunteneet ennestään ja vaikka heillä olisi jo aiemmin ollut jotain keskenään.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        En ole koskaan yrittänyt fyysisesti lähestyä tuntematonta, joten silloin kun olen näin tehnyt, on tilanne ollut jo sellainen, että ilmassa on ollut molemminpuolista kiinnostusta. Minä olen ehkä huono esimerkki, kun en kai koskaan ole kiinnostunut kenestäkään täysin tuntemattomasta esim. baarissa. Eli silloin, kun olen kiinnostunut jostain, on hän ollut jo muuta kautta tuttu tai sitten on tavattu vaikka netissä ja kirjoiteltu ensin. Ekoilla treffeillä kyllä huomaa, onko kemiaa, ja siitä, miten toinen vastaa flirttiin, pystyy päättelemään, mitä hän miettii.

        Tämä juuri olikin pointtini. Ilmeisesti naiset osaavat ja ennen kaikkea HALUAVAT paremmin lukea tilanteita ja toista ihmistä. On naisissakin dorkia, mutta esim. minua ei kukaan nainen ole koskaan lähestynyt tavalla, joka olisi ollut mitenkään epämiellyttävä. Esim. treffeillä aloite fyysisempään on mennyt just nappiin. Sen vuoksi kuulostaa ihan absurdilta selitykset, että "isketään nainen vetämällä tuntematon nainen syliin tai suutelemalla tuntematonta naista". Kyllähän tuollaiset yllätyssuudelmat ovat kivoja silloin, kun kahden ihmisen välillä ON jo jotain. Mutta se on eri asia.

        Toisaalta tekin, jotka väitätte nähneenne kuinka joku iskee naisen vaikka yllä mainitulla tavalla, olette vain tulkinneet tilanteen niin, että kyse oli tuntemattomista. Ettehän te välttämättä voi tietää, vaikka olisivat tunteneet ennestään ja vaikka heillä olisi jo aiemmin ollut jotain keskenään.

        "... miten toinen vastaa flirttiin, pystyy päättelemään, mitä hän miettii. ... "

        Eli toinen on aivan hyvin voinut kokea tilanteen ahdisteluna.


      • Nainen39vee
        scrg kirjoitti:

        "... miten toinen vastaa flirttiin, pystyy päättelemään, mitä hän miettii. ... "

        Eli toinen on aivan hyvin voinut kokea tilanteen ahdisteluna.

        No tuskin, jos on kuitenkin halunnut jatkaa ja ehkä jopa aloittanut suhteen kanssani ;)

        Enkä mä koskaan ensimmäisenä eleenä vedä ketään syliin ja suutele.


      • Nainen39vee
        scrg kirjoitti:

        "... miten toinen vastaa flirttiin, pystyy päättelemään, mitä hän miettii. ... "

        Eli toinen on aivan hyvin voinut kokea tilanteen ahdisteluna.

        Ja ei pointtini ollutkaan se, miten muut kokevat minut, vaan totesin, että oma kokemukseni on ollut se, että naiset ovat handlanneet tilanteet paremmin. Kyllähän moni mieskin, mutta KOSKAAN ei yksikään nainen ole deittaillessa tai iskumielessä tehnyt minua kohtaan mitään, minkä voisi tulkita ahdisteluksi.

        Ja kyllähän sekin jotain kertoo, että naisten kokemuksissa seksuaalinen häirintä ja ahdistelu on melkein 100% miesten tekemää. Eli lesbot - tai muutkaan naiset - eivät ahdistele ja häiritse muita naisia, eivätkä käytä sellaisia iskutaktiikoita, jotka tulkittaisiin ahdisteluksi. Varmasti jotkut naisetkin sitä tekevät, mutta pääsääntöisesti eivät tee - ja pääsääntöisesti naiset osaavat lähestyä toista naista romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä ilman, että tarvitsee ahdistella.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        No tuskin, jos on kuitenkin halunnut jatkaa ja ehkä jopa aloittanut suhteen kanssani ;)

        Enkä mä koskaan ensimmäisenä eleenä vedä ketään syliin ja suutele.

        Sä rakennat tässä nyt kuvaa maailmasta, jossa kukaan ei torju ketään. On helppo kirjoittaa kiva tarina siitä miten kaksi ihmistä löytää toisensa, ihastuu, rakastuu jne. Mutta kun elämä ei ole 100% onnistumisia. Paljon haastavampaa olisi antaa esimerkit siitä miten toisella on enemmän kiinnostusta ja toisella paljon vähemmän ja miten se hoidetaan niin, että kukaan ei loukkaannu ja mielellään kenenkään ei tarvitse ottaa mitään riskiäkään.


      • Nainen39vee
        scrg kirjoitti:

        Sä rakennat tässä nyt kuvaa maailmasta, jossa kukaan ei torju ketään. On helppo kirjoittaa kiva tarina siitä miten kaksi ihmistä löytää toisensa, ihastuu, rakastuu jne. Mutta kun elämä ei ole 100% onnistumisia. Paljon haastavampaa olisi antaa esimerkit siitä miten toisella on enemmän kiinnostusta ja toisella paljon vähemmän ja miten se hoidetaan niin, että kukaan ei loukkaannu ja mielellään kenenkään ei tarvitse ottaa mitään riskiäkään.

        Kyllähän joku noissa varmasti loukkaantuu, jos kiinnostukset eivät osu yksiin. Mutta todennäköisemmin mielensä pahoittaa se, joka tulee torjutuksi. Tämä on kuitenkin eri asia. Kyllähän elämässä tapahtuu paljon sellaista, että asiat eivät mene mielen mukaan. Mutta seksuaalinen ahdistelu ja häirintä ovat tilan viemistä toiselta, vallankäyttöä, joskus jopa väkivaltaa.

        Jos henkilö A pyytää henkilö B kahville ja B kieltäytyy, tulee B:lle varmasti ikävä olo, jos hän oli oikeasti ihastunut A:han. Mutta tällaisen tilanteen voi hoitaa asiallisesti loukkaamatta tarkoituksellisesti toista. Ja kumpaakaan ei kuitenkaan kohdeltu seksuaalisesti kaltoin.

        Jos A ajatteleekin lähestyä ihastuksen kohdettaan hiipimällä takaapäin ja tarttumalla kiinni rintoihin, asetelma muuttuu heti - kyseessä ei ole flirtti eikä aloite, vaan tuo on ahdistelua.

        En oikein ymmärrä kysymystäsi - mitä vaikeaa on selvittää, onko toinen kiinnostunut? Tai vaikka ei tietäisikään miten se tehdään, niin eikö epäselvissä tilanteissa kannata lähestyä juuri kysymällä toista kahville tai aloittamalla juttelu neutraaleista tai positiivisista asioista - ei kai heti tarvitse ängetä iholle tai alkaa vihjailla seksistä? En tajua. Haluaisitko tarkentaa kysymystäsi?


      • 12121212121212

        "No jopas taas kuulostaa kummalliselta. Olen itse biseksuaali ja olen huomannut, että naisilta sujuu flirttailu, lähestyminen, oman kiinnistuksen ilmaiseminen ja aloitteiden teko oikein hyvin ILMAN, että siinä täytyy "edetä keltaisilla valoilla" tai turvautua ahdisteluun"

        Se ei muuten suju ollenkaan. Syyt miksi naisia ei syytetä ahdistelusta:

        1. Naiset tyypillisesti jättävät aloitteiden tekemisen miesten huoleksi. Huom, aloitteella ei tarkoiteta epämääräistä katsetta ym vaan sellaista aloitetta jossa kiinnostus ilmaistaan selkeästi
        2. Naiselta ei edellytetä aloitteellisuutta, rohkeutta, itsevarmuutta/määrätietoisuutta tai ns. "viemistä". Ilmeisesti ei myöskään lesbosuhteissa
        3. Miehet eivät valita seksuaalisesta ahdistelusta silloin kun sitä tapahtuu

        Kyse ei todellakaan ole taidosta, vaan siitä että naiset jättävät taitoa vaativan osan pokaamisesta miehen huoleksi.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        Ja ei pointtini ollutkaan se, miten muut kokevat minut, vaan totesin, että oma kokemukseni on ollut se, että naiset ovat handlanneet tilanteet paremmin. Kyllähän moni mieskin, mutta KOSKAAN ei yksikään nainen ole deittaillessa tai iskumielessä tehnyt minua kohtaan mitään, minkä voisi tulkita ahdisteluksi.

        Ja kyllähän sekin jotain kertoo, että naisten kokemuksissa seksuaalinen häirintä ja ahdistelu on melkein 100% miesten tekemää. Eli lesbot - tai muutkaan naiset - eivät ahdistele ja häiritse muita naisia, eivätkä käytä sellaisia iskutaktiikoita, jotka tulkittaisiin ahdisteluksi. Varmasti jotkut naisetkin sitä tekevät, mutta pääsääntöisesti eivät tee - ja pääsääntöisesti naiset osaavat lähestyä toista naista romanttisessa ja seksuaalisessa mielessä ilman, että tarvitsee ahdistella.

        Kuten jo sanoin, kyse ei ole siitä etteivätkö miehetkin osaisi.

        Ero on siinä että mieheltä edellytetään riskinottoa, naiselta ei. Varovaisuus, ujous, liiallinen kohteliaisuus - ei sytytä. Palstallakin moni nainen on teilannut romanttiset kahville pyytämiset ja kohteliaat luvan kysymiset, tosimiehen "pitää vain tehdä" ja "pitää vain tietää" että se on ok.


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        Kuten jo sanoin, kyse ei ole siitä etteivätkö miehetkin osaisi.

        Ero on siinä että mieheltä edellytetään riskinottoa, naiselta ei. Varovaisuus, ujous, liiallinen kohteliaisuus - ei sytytä. Palstallakin moni nainen on teilannut romanttiset kahville pyytämiset ja kohteliaat luvan kysymiset, tosimiehen "pitää vain tehdä" ja "pitää vain tietää" että se on ok.

        Jos nainen ei ole kiinnostunut lähtemään kahville, niin uskotko oikeasti, että perseen puristaminen tai seinää vasten ahdistaminen ja väkisin suuteleminen herättävät kiinnostuksen? Vai onko pointtisi, että sitten täytyy vaan kidnapata hänet mukaan?

        Itse asiassa jo se, että täällä on siirrytty keskustelemaan aloitteen tekemisestä silloin, kun aiheena on seksuaalinen ahdistelu, on todella hälyttävää. Ensinnäkin häirintäkokemuksista merkittävä osa on jotain täysin muuta kuin sellaista, jonka voisi edes laveasti tulkiten kääntää kömpelöksi iskuyritykseksi. Joskus kyse on siitäkin, että seksuaalisuus tuodaan väkisin tilaan, johon se ei kuuluisi - klassinen esimerkki vaikka autokoulussa ajo-opetukseen.

        Kuten kirjoitin, ei minulta yksikään nainen ole koskaan kysynyt lupaa siihen, saako vaikka suudella - mutta ihan hyvin ovat osanneet lukea tilannetta. Riskinotto tarkoittaa tietysti sitä, että pitää uskaltaa lähestyä kiinnostuksen kohdetta, pitää uskaltaa tehdä aloitteita - mutta riskinotto ei tarkoita sitä, että voi kokeilla sattumanvaraisesti eri naisiin, miten he reagoivat kun varoittamatta joku käy kiinni. Miten joku voi edes sekottaa tällaisen normaaliin lähestymiseen ja kanssakäymiseen? Ahdistelu on ahdistelua.


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        "No jopas taas kuulostaa kummalliselta. Olen itse biseksuaali ja olen huomannut, että naisilta sujuu flirttailu, lähestyminen, oman kiinnistuksen ilmaiseminen ja aloitteiden teko oikein hyvin ILMAN, että siinä täytyy "edetä keltaisilla valoilla" tai turvautua ahdisteluun"

        Se ei muuten suju ollenkaan. Syyt miksi naisia ei syytetä ahdistelusta:

        1. Naiset tyypillisesti jättävät aloitteiden tekemisen miesten huoleksi. Huom, aloitteella ei tarkoiteta epämääräistä katsetta ym vaan sellaista aloitetta jossa kiinnostus ilmaistaan selkeästi
        2. Naiselta ei edellytetä aloitteellisuutta, rohkeutta, itsevarmuutta/määrätietoisuutta tai ns. "viemistä". Ilmeisesti ei myöskään lesbosuhteissa
        3. Miehet eivät valita seksuaalisesta ahdistelusta silloin kun sitä tapahtuu

        Kyse ei todellakaan ole taidosta, vaan siitä että naiset jättävät taitoa vaativan osan pokaamisesta miehen huoleksi.

        "1. Naiset tyypillisesti jättävät aloitteiden tekemisen miesten huoleksi. Huom, aloitteella ei tarkoiteta epämääräistä katsetta ym vaan sellaista aloitetta jossa kiinnostus ilmaistaan selkeästi
        2. Naiselta ei edellytetä aloitteellisuutta, rohkeutta, itsevarmuutta/määrätietoisuutta tai ns. "viemistä". Ilmeisesti ei myöskään lesbosuhteissa
        3. Miehet eivät valita seksuaalisesta ahdistelusta silloin kun sitä tapahtuu

        Kyse ei todellakaan ole taidosta, vaan siitä että naiset jättävät taitoa vaativan osan pokaamisesta miehen huoleksi. "

        Millähän lailla lesbosuhteessa pokaaminen jätetään miehen huoleksi?
        Ja jos lesbosuhteessa kukaan ei tee aloitteita, miten ne suhteet tai mikään kanssakäyminen ikinä toteutuisivat?

        Otin esimerkiksi itseni sen vuoksi, että kokemusta on sekä naisista että miehistä. Mutta kyllähän toki on miehistäkin samantyyppisiä kokemuksia kuin naisista - en ole siis tietenkään väittänyt, että kaikki miehet ahdistelisivat tai etteivätkö miehet osaisi toimia samalla tavoin kuin ne kohtaamani lesbot tai binaiset.

        Nimenomaan kokemukseni on, että naiset OVAT aloitteellisia. Eihän minulla muuten voisi olla kokemuksia siitä, että nainen tulee iskemään.


      • Nainen39vee kirjoitti:

        Kyllähän joku noissa varmasti loukkaantuu, jos kiinnostukset eivät osu yksiin. Mutta todennäköisemmin mielensä pahoittaa se, joka tulee torjutuksi. Tämä on kuitenkin eri asia. Kyllähän elämässä tapahtuu paljon sellaista, että asiat eivät mene mielen mukaan. Mutta seksuaalinen ahdistelu ja häirintä ovat tilan viemistä toiselta, vallankäyttöä, joskus jopa väkivaltaa.

        Jos henkilö A pyytää henkilö B kahville ja B kieltäytyy, tulee B:lle varmasti ikävä olo, jos hän oli oikeasti ihastunut A:han. Mutta tällaisen tilanteen voi hoitaa asiallisesti loukkaamatta tarkoituksellisesti toista. Ja kumpaakaan ei kuitenkaan kohdeltu seksuaalisesti kaltoin.

        Jos A ajatteleekin lähestyä ihastuksen kohdettaan hiipimällä takaapäin ja tarttumalla kiinni rintoihin, asetelma muuttuu heti - kyseessä ei ole flirtti eikä aloite, vaan tuo on ahdistelua.

        En oikein ymmärrä kysymystäsi - mitä vaikeaa on selvittää, onko toinen kiinnostunut? Tai vaikka ei tietäisikään miten se tehdään, niin eikö epäselvissä tilanteissa kannata lähestyä juuri kysymällä toista kahville tai aloittamalla juttelu neutraaleista tai positiivisista asioista - ei kai heti tarvitse ängetä iholle tai alkaa vihjailla seksistä? En tajua. Haluaisitko tarkentaa kysymystäsi?

        "En oikein ymmärrä kysymystäsi - mitä vaikeaa on selvittää, onko toinen kiinnostunut? "

        Ei se mun mielestä ihan helppoa ole. Kyllä mä kokisin tehneeni täydellisen virhearvioinnin, jos pyytäisin jonkun kahville niin että toinen kieltäytyisi.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        Jos nainen ei ole kiinnostunut lähtemään kahville, niin uskotko oikeasti, että perseen puristaminen tai seinää vasten ahdistaminen ja väkisin suuteleminen herättävät kiinnostuksen? Vai onko pointtisi, että sitten täytyy vaan kidnapata hänet mukaan?

        Itse asiassa jo se, että täällä on siirrytty keskustelemaan aloitteen tekemisestä silloin, kun aiheena on seksuaalinen ahdistelu, on todella hälyttävää. Ensinnäkin häirintäkokemuksista merkittävä osa on jotain täysin muuta kuin sellaista, jonka voisi edes laveasti tulkiten kääntää kömpelöksi iskuyritykseksi. Joskus kyse on siitäkin, että seksuaalisuus tuodaan väkisin tilaan, johon se ei kuuluisi - klassinen esimerkki vaikka autokoulussa ajo-opetukseen.

        Kuten kirjoitin, ei minulta yksikään nainen ole koskaan kysynyt lupaa siihen, saako vaikka suudella - mutta ihan hyvin ovat osanneet lukea tilannetta. Riskinotto tarkoittaa tietysti sitä, että pitää uskaltaa lähestyä kiinnostuksen kohdetta, pitää uskaltaa tehdä aloitteita - mutta riskinotto ei tarkoita sitä, että voi kokeilla sattumanvaraisesti eri naisiin, miten he reagoivat kun varoittamatta joku käy kiinni. Miten joku voi edes sekottaa tällaisen normaaliin lähestymiseen ja kanssakäymiseen? Ahdistelu on ahdistelua.

        "Jos nainen ei ole kiinnostunut lähtemään kahville, niin uskotko oikeasti, että perseen puristaminen tai seinää vasten ahdistaminen ja väkisin suuteleminen herättävät kiinnostuksen?"

        Ei varmaankaan pakkien saamisen jälkeen?

        "Vai onko pointtisi, että sitten täytyy vaan kidnapata hänet mukaan?"

        Onnistuessaan tuohan on kuumin fantasia. "Mies vain otti minut mukaansa". Vain-sana toistuu aina naisten tarinoissa, mikä tarkoittaa sitä että jonkun - miehen - pitää laittaa asiat vain tapahtumaan.

        Sinulla ei ole kokemuspintaa asiasta koska olet lesbo ja lisäksi äärimmäisen harvinainen dominanainen. Et ole koskaan ollut miehen roolissa, jossa sinulta _edellytetään_ itsevarmuutta/määrätietoisuutta/sosiaalista dominanssia. 95% naisista on alistuvia, ja haluavat miehen vievän. Luultavasti iso osa 5% ei-alistuvista myös ilahtuu jos mies on aloitteellisempi osapuoli.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        "1. Naiset tyypillisesti jättävät aloitteiden tekemisen miesten huoleksi. Huom, aloitteella ei tarkoiteta epämääräistä katsetta ym vaan sellaista aloitetta jossa kiinnostus ilmaistaan selkeästi
        2. Naiselta ei edellytetä aloitteellisuutta, rohkeutta, itsevarmuutta/määrätietoisuutta tai ns. "viemistä". Ilmeisesti ei myöskään lesbosuhteissa
        3. Miehet eivät valita seksuaalisesta ahdistelusta silloin kun sitä tapahtuu

        Kyse ei todellakaan ole taidosta, vaan siitä että naiset jättävät taitoa vaativan osan pokaamisesta miehen huoleksi. "

        Millähän lailla lesbosuhteessa pokaaminen jätetään miehen huoleksi?
        Ja jos lesbosuhteessa kukaan ei tee aloitteita, miten ne suhteet tai mikään kanssakäyminen ikinä toteutuisivat?

        Otin esimerkiksi itseni sen vuoksi, että kokemusta on sekä naisista että miehistä. Mutta kyllähän toki on miehistäkin samantyyppisiä kokemuksia kuin naisista - en ole siis tietenkään väittänyt, että kaikki miehet ahdistelisivat tai etteivätkö miehet osaisi toimia samalla tavoin kuin ne kohtaamani lesbot tai binaiset.

        Nimenomaan kokemukseni on, että naiset OVAT aloitteellisia. Eihän minulla muuten voisi olla kokemuksia siitä, että nainen tulee iskemään.

        Lesbokokemuksilla ei ole tässä asiassa pienintäkään merkitystä.

        Se jos lesbonaiset ovat aloitteellisia lesbonaisille tai jos lesbonaisen on helppoa pokata lesbonainen, ei liity ollenkaan tilanteeseen jossa miehen tulee pokata nainen.


      • 1714

        Palstapojat ovat pääsääntöisesti asbergersyndroomaisia, osa ehkä jopa tuotakin autistisempia.

        Näille ihmisillehän on tyypillistä se, etteivät he kykene ymmärtämään ollenkaan toisten ihmisten sanatonta viestintää. Heillä ei siis voi olla mitään hajua siitä, mikä naisen viestinnässä on torjuvaa ja mikä suopeaa. Siksi he kokevat, että on edettävä "keltaisilla valoilla" ja suorastaan turvauduttava ahdisteluun saadakseen naisen.


      • 12121212121212
        1714 kirjoitti:

        Palstapojat ovat pääsääntöisesti asbergersyndroomaisia, osa ehkä jopa tuotakin autistisempia.

        Näille ihmisillehän on tyypillistä se, etteivät he kykene ymmärtämään ollenkaan toisten ihmisten sanatonta viestintää. Heillä ei siis voi olla mitään hajua siitä, mikä naisen viestinnässä on torjuvaa ja mikä suopeaa. Siksi he kokevat, että on edettävä "keltaisilla valoilla" ja suorastaan turvauduttava ahdisteluun saadakseen naisen.

        Miksi sitten tuntemani kaksi naisten sanattoman viestinnän lukemisen mestariakin ovat saaneet avarista, käsilaukusta ja kaverimiehen/kilpailöevan miehen nyrkistä muutamaankin otteeseen?

        Luontaisesti hyvin sosiaalisina ja yli 200 naista kaateneina eivät takuulla ole burgereita.


      • mitensillointoimitaan
        1714 kirjoitti:

        Palstapojat ovat pääsääntöisesti asbergersyndroomaisia, osa ehkä jopa tuotakin autistisempia.

        Näille ihmisillehän on tyypillistä se, etteivät he kykene ymmärtämään ollenkaan toisten ihmisten sanatonta viestintää. Heillä ei siis voi olla mitään hajua siitä, mikä naisen viestinnässä on torjuvaa ja mikä suopeaa. Siksi he kokevat, että on edettävä "keltaisilla valoilla" ja suorastaan turvauduttava ahdisteluun saadakseen naisen.

        Joo tutulta kuulostaa, olen kuullut sellaista tapahtuneen ja toinen osapuoli ei ole tätä ymmärtänyt. Toisinaan saattaa olla myös niin että naisellakin saattaa olla samanlaisia ongelmia ymmärtämisessä ja silloin tilanteessa on kaksi "hölmöläistä".


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        "Jos nainen ei ole kiinnostunut lähtemään kahville, niin uskotko oikeasti, että perseen puristaminen tai seinää vasten ahdistaminen ja väkisin suuteleminen herättävät kiinnostuksen?"

        Ei varmaankaan pakkien saamisen jälkeen?

        "Vai onko pointtisi, että sitten täytyy vaan kidnapata hänet mukaan?"

        Onnistuessaan tuohan on kuumin fantasia. "Mies vain otti minut mukaansa". Vain-sana toistuu aina naisten tarinoissa, mikä tarkoittaa sitä että jonkun - miehen - pitää laittaa asiat vain tapahtumaan.

        Sinulla ei ole kokemuspintaa asiasta koska olet lesbo ja lisäksi äärimmäisen harvinainen dominanainen. Et ole koskaan ollut miehen roolissa, jossa sinulta _edellytetään_ itsevarmuutta/määrätietoisuutta/sosiaalista dominanssia. 95% naisista on alistuvia, ja haluavat miehen vievän. Luultavasti iso osa 5% ei-alistuvista myös ilahtuu jos mies on aloitteellisempi osapuoli.

        "Sinulla ei ole kokemuspintaa asiasta koska olet lesbo ja lisäksi äärimmäisen harvinainen dominanainen. Et ole koskaan ollut miehen roolissa, jossa sinulta _edellytetään_ itsevarmuutta/määrätietoisuutta/sosiaalista dominanssia. 95% naisista on alistuvia, ja haluavat miehen vievän. Luultavasti iso osa 5% ei-alistuvista myös ilahtuu jos mies on aloitteellisempi osapuoli. "

        En mä ole lesbo enkä ole domina. Miessuhteista on kokemusta. Yksikään juttu miesten tai naisten kanssa ei ole alkanut ahdistelulla.
        Ja mitä tulee siihen, että 95% naisista pitäisi ahdistelusta, niin ei se nyt oikein siltäkään vaikuta, kun lukee näitä viime päivinä sosiaaliseen mediaan ja muualle kirjoitettuja kokemuksia erityyppisistä ahdisteluista.


      • Nainen39vee
        12121212121212 kirjoitti:

        Lesbokokemuksilla ei ole tässä asiassa pienintäkään merkitystä.

        Se jos lesbonaiset ovat aloitteellisia lesbonaisille tai jos lesbonaisen on helppoa pokata lesbonainen, ei liity ollenkaan tilanteeseen jossa miehen tulee pokata nainen.

        "Se jos lesbonaiset ovat aloitteellisia lesbonaisille tai jos lesbonaisen on helppoa pokata lesbonainen, ei liity ollenkaan tilanteeseen jossa miehen tulee pokata nainen. "

        Edelleen on aivan käsittämätöntä, että kun puhutaan seksuaalisesta ahdistelusta, päädytään puhumaan POKAAMISESTA. Mutta sikäli lesbojen naisten pokaaminen liittyy tähän, että täällä rinnastettiin pokaaminen ahdisteluun ja esitettiin ahdistelukokemukset ikäänkuin väärin tulkittuina iskuyrityksinä. Mutta ei naisten kohdalla käydä tällaista keskustelua - ei lesboista ole samanlaisia ahdistelukokemuksia ja samassa mittakaavassa kuin miehistä, ja lesbot tuntuvat osaavan pokata naisia sortumatta törkeyksiin. Ja kokemuksesta tiedän, että niin monet miehetkin - mikä kumma se sitten on, että joillekin tämä on käsittämättömän vaikea tajuta, vaikka kuinka väännettäisiin rautalangasta? Monen ketjun jälkeen täällä edelleen joku vänkää suunnilleen, että seksuaalinen ahdistelu on normaalia pokaamista.

        Joo-o, en todellakaan ihmettele tällaisten kavereiden kohdalla, että ovat sinkkuja. Ja sellaisiksi takuulla jäävätkin.


      • 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

        "Se jos lesbonaiset ovat aloitteellisia lesbonaisille tai jos lesbonaisen on helppoa pokata lesbonainen, ei liity ollenkaan tilanteeseen jossa miehen tulee pokata nainen. "

        Edelleen on aivan käsittämätöntä, että kun puhutaan seksuaalisesta ahdistelusta, päädytään puhumaan POKAAMISESTA. Mutta sikäli lesbojen naisten pokaaminen liittyy tähän, että täällä rinnastettiin pokaaminen ahdisteluun ja esitettiin ahdistelukokemukset ikäänkuin väärin tulkittuina iskuyrityksinä. Mutta ei naisten kohdalla käydä tällaista keskustelua - ei lesboista ole samanlaisia ahdistelukokemuksia ja samassa mittakaavassa kuin miehistä, ja lesbot tuntuvat osaavan pokata naisia sortumatta törkeyksiin. Ja kokemuksesta tiedän, että niin monet miehetkin - mikä kumma se sitten on, että joillekin tämä on käsittämättömän vaikea tajuta, vaikka kuinka väännettäisiin rautalangasta? Monen ketjun jälkeen täällä edelleen joku vänkää suunnilleen, että seksuaalinen ahdistelu on normaalia pokaamista.

        Joo-o, en todellakaan ihmettele tällaisten kavereiden kohdalla, että ovat sinkkuja. Ja sellaisiksi takuulla jäävätkin.

        Kuten jo selitin, ei se olisi miehillekään vaikeaa jos odotukset pokaamisessa olisivat samat kuin naiselle (riippumatta kohteen sukupuolesta). Mutta kun ne eivät ole. Mieheltä odotetaan itsevarmuutta, määrätietoisuutta, himokkuuden ("intohimon") osoittamista ja sosiaalista dominanssia eli sitä että mies vie.

        "Ja mitä tulee siihen, että 95% naisista pitäisi ahdistelusta, niin ei se nyt oikein siltäkään vaikuta, kun lukee näitä viime päivinä sosiaaliseen mediaan ja muualle kirjoitettuja kokemuksia erityyppisistä ahdisteluista."

        Taitaa olla lukutaidossa parantamisen varaa? Mutta vaikka noinkin, se jos nainen kirjoittaa somessa esim. pokausrutiinien olevien ällöttäviä, voi tarkoittaa sitä että ne ovat ällöttäviä - paitsi sen tietyn miehen riittävän taidokkaasti suorittamana ihania tai jopa välttämättömiä. Mikä tarkoittaa sitä että jos naisen haluaa saada, kannattaa yrittää olla se tietty mies.


    • naisenatässäkirjoittelen

      Kipeimmin satuttavaa seksuaalista leikkiä tai - häirintää... on, että joku antaa ymmärtää muttei sitten ymmärräkään antaa. Miettikääpä tätä.

      Ne, joille on ongelma jonkun lääppiminen kännissä tai sitten hankalimmillaan todella sellainen vaikka työpaikalla jatkuva läpänheitto... niillä on itselläänkin jotain ongelmaa sos.suhteissa ja seksuaalisuudessa. Tollaisen käytöksen saa loppumaan lopettamalla itse ja tekemällä selväksi, ettei se sovi. On miehiä, jotka (anteeksi kun nauran vähän) kokevat naisen seksuaalisesti häiritsevänä, vaikka nainen olis vain pukeutunut itselleen sopivalla tavalla sievästi ja naisellisesti ei lainkaan vihjaillen käytöksellään. No, niillä miehillä yleensä onkin pienet ongelmat siellä pöksypuolella.

    • Eli miehet ottavat poikana jo mallia toisista pobista? Ja baarissa miehistä? Ok.

      No oisivat samalla ottaneet mallia vaikka Teemu Selänteestä ja Saku Koivusta, niin jumankauta pärjättäs lätkässä.

      Voi vitsi...tiedättekö? Oi kun joku 8-9 ahdistelijaa olis myös ottanut mallia Litmasesta... voitais pärjätä futiksessakin...

      Olipa huikee teoria...kerrassaan..ja varmaan samalla ois muuten pipariakin lohjennut...

    • Pillujen--asiantuntija

      Naiset voisi kesällä pukeutua peittävämmin, vaikka talvitakkiin ja toppahousuihin niin ei jännämiehet ahdistele niin paljon.

    • n_______

      Olen nainen ja en ole kanssasi samaa mieltä. Yleensä sellaiset miehet, jotka liikaa käyvät päälle ovat todella vastenmielisiä. Kyllä minulle ainakin on tärkeää miehessä hyvä käytös. Mutta eri naisilla on varmaan omat kriteerit, joiden perusteella he valitsevat miehen. Mutta minulle ainakin miehen hyvyys on tärkeää. Ei kaltoin kohtelevan miehen kanssa haluaisi seurustella.

      • naisenseksu

        Naisen seksuaalinen häirintä on pahuutta, uskon että siksi minä en siitä tykkää. Kun uskon, että ihmisen sisimmässä on omatunto, joka kertoo, mikä on oikein ja mikä väärin. Ja minulla omatunto ilmoittaa ahdistelun vääräksi. Siksi päällekäyvistä miehistä saa huonon mielikuvan. Eivätkä he vaikuta mukavilta ihmisiltä.


      • naisenseksu kirjoitti:

        Naisen seksuaalinen häirintä on pahuutta, uskon että siksi minä en siitä tykkää. Kun uskon, että ihmisen sisimmässä on omatunto, joka kertoo, mikä on oikein ja mikä väärin. Ja minulla omatunto ilmoittaa ahdistelun vääräksi. Siksi päällekäyvistä miehistä saa huonon mielikuvan. Eivätkä he vaikuta mukavilta ihmisiltä.

        .. Jeps.. Mutta kaikilla sitä ei ole ollenkaan (esim. Psykoilla) ja monilla se on Hyvin tai HyvinHyvin joustava (esim. NarsuMarsut ja muut Nilviäiset).. ;P

        .. Mut joo.. Yksilö toimii aina Persoonansa/Luonteensa mukaan, joten Yksilön OmaTunto on ihan sen mukainen millainen Yksilö on.. ;P


    • hahhaaah

      Itsestään liian varmat miehet on sängyssä kömpelöitä, tai jämähtäneet vain johonkin omaan juttuun. Se selviää, kun juttelee niiden exän kanssa ;)

    • Sulla on taito, tai ainakin halu, vääntää asia kuin asia palvelemaan omia intressejäsi. Tämän metoo-keissin yhteydessähän on tosiaan tuotu esiin ajatus siitä, että tytöt jo nuorina joutuvat tottumaan häirintään ja negatiivisiin seksuaalisen mielenkiinnon ilmauksiin "rakkaudesta se hevonenkin potkii- ajattelun muodossa. Joidenkin poikien jo varhain aloittelema häirintä, vaikkapa mainitsemanasi hameen alle kurkisteluna, halutaan tosiaan jostain syystä nähdä normaalina ja hyväksyttävänä, jopa toivottuna käyttäytymisenä. Näinähän ei tietenkään ole, vaikka sinä ja monet muut ilmeisesti kyseiseen ajatukseen kasvaneina luulevat ja kyseistä toimintamallia myös aktiivisesti toteuttavatkin..

      Sosiaalisesti kyvykäs tai kokenut osaa luonnollisesti paremmin tulkita toisen ihmisen ilmeistä, eleistä ja puheista kuinka nopeasti tai pitkälle, jos ollenkaan, on soveliasta edetä. Kokemattomamman on parempi keskittyä kuuntelemaan verbaalisia viestejä epämääräisten eleiden ja ilmeiden sijaan, pitäytyen itsekin verbaalisella tasolla, ja uskoa kun toinen sanoo ei.. ellei sitten halua tieten tahtoen päätyä risuaitaan. :)

    • Harpy

      Kuulkaas poijjaat, ihanko oikeasti te kuvittelette että tämä häirintäkeskustelu on sitä että iholle baarissa tulikin nörtti alfauroksen sijaan?! Ehhei, se häirintä on sitä kun esiteininä ruuhkabussissa keski-ikää lähentelevä mies hinkkaa etumustaan sun perspuolelle ja mihinkään et pääse etkä uskalla sanoa mitään. Tai sitä että olet ylittämässä tietä ja tuntematon äijä kahmaisee hiuksista kiinni. Tai kesätöissä olet asiakaspalvelijana ja asiakkaat kommentoi äänekkäästi rintavarustusta ja mitä sille vois tehdä. Tai ulkoilutat koiraa kun itsensäpaljastaja päättää ruikkia päin. Nämä ihan muutamia arkisia esimerkkejä eikä edes läheskään kaikki. Enkä ole poikkeus enkä riskikäyttäydy, enkä ole tiukkapipo enkä paheksu flirttiä. Noista häiritsijöistä ei yksikään yrittänyt iskeä, enkä usko että sinänsä olivat minusta kiinnostuneita hevon kukkasen vertaa. Olin pelkkä kohde, esine ja objekti sopivassa paikassa. Ei muuten ole kivaa.

      • .. Jeps, Tuollaiset Kakot on ihan selviä tapauksia.. Noi pitäis saada aina "filmille".. Saisivat sitten ansionsa mukaan.. Tavalla tai toisella.. ;P


      • 12121212121212

        "Kuulkaas poijjaat, ihanko oikeasti te kuvittelette että tämä häirintäkeskustelu on sitä että iholle baarissa tulikin nörtti alfauroksen sijaan?!"

        Jep. Nörtti, liian ruma, liian vanha, liian lyhyt/laiha/lihava, liian kömpelö, liian taitamaton, jne. Häirintä on tätä.

        ...ja toki myös sitä mitä viestissäsi kuvasit. En oikein usko että monikaan sympatiseeraa _esiteinejä_ lähestyviä keski-ikäisiä, ruikkivia itsensäpaljastajia jne.

        Syy miksi nyt keskitytään tuohon ensimmäiseen ja myös niihin harmaan alueen keisseihin ("tuijottaminen", ulkonäön kehuminen, "cat calling") on se että mainitsemistasi esimerkeistä vallitsee melko selkeä yksimielisyys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe