Asuntoauton hupiakku tyhjenee

WILTTERI

Asuntoauton n.s. hupiakku eli asunto-osan akku jota tarvitaan esim,parkissa ollessa sisävalot,TV ym. ja joka latautuu ajonaikana. Ongelmani on tyhjenevä akku vaikka autossa EI ole? kuluttavia laitteita päällä niin muutaman päivän kuluessa akku on tyhjä. Starttiakku pelaa hienosti ja mitatessa jännite sinne tulee 14V mutta asunto-osan akulle vain 13,5-13,7V? Caravan liikkeen huoltomies ei kysyttäessä osannut antaa tyhjentävää selitystä että onko lataus tarkoituksella pienempi hupiakkuun? Sanoi kyllä että JOSKUS on laitettu joku ( laite???) akulle tulevaan johtoon joka poistaa vian?? Ainoa sähköä"kuluttava" on peruutuskamera ajon aikana!

3

1886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AS2

Kyllähän se akku tuolla 13,5v latautuu.
      Jos kuluttavia laitteita ei ole ja akku silti tyhjenee on akku rikki.

• fdsafasdfdasfasd

Voi siellä välillä olla hupiakulle oma latausjännitteen säädin josta diodi eli tasasuuntaaja rikki ja se tyhjentää akun. Ja joku sitä jänkkää hukkaa matkalle noiden kysyjän latauslukemien perusteella.

• khfkhjfkjhfd

Se sähkö voi karkailla maihin jostakin väliltä, rikkinäisten eristeiden vuoksi, kannattaa antaa asia oikean sähköalan ammattilaisen tutkittavaksi eikä minkään caravanliikkeen septitankin tyhjentäjän, sähköpalo asuntoautossa jossa nukutaan on melko ikävä juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe