Olin vuosi sitten käräjillä syytettynä yhdessä viiden muun osapuolen kanssa. En valittanut tuomiosta, joten se jäi osaltani lainvoimaiseksi. Nyt nämä neljä muuta osapuolta ovat valittaneet jutusta hoviin ja yksi heistä kutsuu minut todistajaksi. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kommentoitavaa ja kun minut on jo tuomittu, niin onko minun pakko mennä? Olen saanut semmoista infoa, että vaikka ovat kutsuneet niin eivät voisi mitään tuomiota antaa vaikka en menisi paikan päälle ollenkaan. Pyysin oikeudelta kutsun purkamista mutta sain siihen vastauksen, että kutsu on voimassa. Miten itsekriminointisuoja vaikuttaa käytännössä?
Tuleeko sanktiota, jos en vain mene?
Kutsu todistajaksi
4
362
Vastaukset
- KerroMitäMieleenTulee
Paikalle on varmasti pakko mennä. Vetoa sitten todistaessa itsekriminointisuojaan kun tuntuu että liippaa liian läheltä omaa asiaan. Voit myös tuoda esille että sinut on tuomittu niin ehkä todistuksen painoarvo vähenee.
- oikeuttakunnioittaen
Menin paikalle. Sain neuvoteltua, että minut kuultiin videoitse. Ennen valaa tuomari kertoi koko salille, ettei minua kohtaan ole ratkaistavia asioita. Itsekriminointisuojasta huolimatta on mentävä oikeuteen. Poisjäänti olisi oikeuden halventamista, joka olisi uusi rike.
- komsiikomsaa
Pölijä. Annoit kai sellaisen lausunnon etteivät vain jää tuomitsematta.
; ) sinut tuomittiin, jonka jälkeen muut valittivat ja sinun todistuksellasi ansiosta he jätetään tuomitsematta.? - entinenkanssavastaaja
Niin, sinuthan kutsuttiin kertomaan MUIDEN ihmisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, ei omistasi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain687594Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1253012- 1531854
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha661696Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1221522Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1721472- 1321192
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko48822- 53784