Kutsu todistajaksi

eikerrottavaa

Olin vuosi sitten käräjillä syytettynä yhdessä viiden muun osapuolen kanssa. En valittanut tuomiosta, joten se jäi osaltani lainvoimaiseksi. Nyt nämä neljä muuta osapuolta ovat valittaneet jutusta hoviin ja yksi heistä kutsuu minut todistajaksi. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kommentoitavaa ja kun minut on jo tuomittu, niin onko minun pakko mennä? Olen saanut semmoista infoa, että vaikka ovat kutsuneet niin eivät voisi mitään tuomiota antaa vaikka en menisi paikan päälle ollenkaan. Pyysin oikeudelta kutsun purkamista mutta sain siihen vastauksen, että kutsu on voimassa. Miten itsekriminointisuoja vaikuttaa käytännössä?
Tuleeko sanktiota, jos en vain mene?

4

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KerroMitäMieleenTulee

Paikalle on varmasti pakko mennä. Vetoa sitten todistaessa itsekriminointisuojaan kun tuntuu että liippaa liian läheltä omaa asiaan. Voit myös tuoda esille että sinut on tuomittu niin ehkä todistuksen painoarvo vähenee.

• oikeuttakunnioittaen

Menin paikalle. Sain neuvoteltua, että minut kuultiin videoitse. Ennen valaa tuomari kertoi koko salille, ettei minua kohtaan ole ratkaistavia asioita. Itsekriminointisuojasta huolimatta on mentävä oikeuteen. Poisjäänti olisi oikeuden halventamista, joka olisi uusi rike.

• komsiikomsaa

Pölijä. Annoit kai sellaisen lausunnon etteivät vain jää tuomitsematta.
        ; ) sinut tuomittiin, jonka jälkeen muut valittivat ja sinun todistuksellasi ansiosta he jätetään tuomitsematta.?

• entinenkanssavastaaja

Niin, sinuthan kutsuttiin kertomaan MUIDEN ihmisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, ei omistasi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      68
      7594
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      125
      3012
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1854
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      66
      1696
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      122
      1522
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1472
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1192
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe