Olin vuosi sitten käräjillä syytettynä yhdessä viiden muun osapuolen kanssa. En valittanut tuomiosta, joten se jäi osaltani lainvoimaiseksi. Nyt nämä neljä muuta osapuolta ovat valittaneet jutusta hoviin ja yksi heistä kutsuu minut todistajaksi. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kommentoitavaa ja kun minut on jo tuomittu, niin onko minun pakko mennä? Olen saanut semmoista infoa, että vaikka ovat kutsuneet niin eivät voisi mitään tuomiota antaa vaikka en menisi paikan päälle ollenkaan. Pyysin oikeudelta kutsun purkamista mutta sain siihen vastauksen, että kutsu on voimassa. Miten itsekriminointisuoja vaikuttaa käytännössä?
Tuleeko sanktiota, jos en vain mene?
Kutsu todistajaksi
4
342
Vastaukset
- KerroMitäMieleenTulee
Paikalle on varmasti pakko mennä. Vetoa sitten todistaessa itsekriminointisuojaan kun tuntuu että liippaa liian läheltä omaa asiaan. Voit myös tuoda esille että sinut on tuomittu niin ehkä todistuksen painoarvo vähenee.
- oikeuttakunnioittaen
Menin paikalle. Sain neuvoteltua, että minut kuultiin videoitse. Ennen valaa tuomari kertoi koko salille, ettei minua kohtaan ole ratkaistavia asioita. Itsekriminointisuojasta huolimatta on mentävä oikeuteen. Poisjäänti olisi oikeuden halventamista, joka olisi uusi rike.
- komsiikomsaa
Pölijä. Annoit kai sellaisen lausunnon etteivät vain jää tuomitsematta.
; ) sinut tuomittiin, jonka jälkeen muut valittivat ja sinun todistuksellasi ansiosta he jätetään tuomitsematta.? - entinenkanssavastaaja
Niin, sinuthan kutsuttiin kertomaan MUIDEN ihmisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä, ei omistasi. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2324152Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382345Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 771085
- 59943
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921