Mielivaltainen insinööriajon vastaanottaja Turussa

Reputetun-ope

Oletteko törmänneet sellaiseen autokoulun ajokokeen vastaanottajaan Turussa kuin Anna Tapiola-Lammi. Siinä on henkilö jolla ei taida olla minkään näköistä ajokokemusta itsellään ja silti on ottamassa vastaan toisten ajosuorituksia. Anna Tapiola-Lammi luultavasti on tyypillinen ns. takapenkin kuski joka takapenkiltä tai pelkääjän paikalta antaa hyviä neuvoja mutta itsellä ei taida olla käytännön kokemusta siitä miten noita neuvoja käytännössä liikenteeseen sovelletaan. Henkilö mm. tarttuu ajokokeen aikana ohjaukseen ilman pätevää syytä kesken kaistanvaihdon ja muutenkin henkilön tulkinnat liikennekäyttäytymisestä ovat täysin vastoin yleisiä käytäntöjä. Anna Tapiola-Lammin mukaan Esim. kaistaa saa vaihtaa vasta sitten jos näkee selvästi että takana viereisellä kaistalla oleva auto on pysähtynyt. Voi kiessus tällä periaatteella ei esim. Puistokadulla voi ruuhka-aikana vaihtaa kaistaa ollenkaan sillä en ole kuuna päivänä nähnyt niin kohteliasta autoilijaa edes Ruotsissa joka kesken ajon pysäyttäisi auton päästääkseen toisen vaihtamaan kaistaa. Anna Tapiola-Lammin mukaan näin kuitenkin pitää toimia ennen kuin kaistaa voi vaihtaa. Millä ihmeen konstilla tuo henkilö on työpaikkansa saanut?
Tiedän mistä puhun sillä istuin ajokokeen aikana itse auton takapenkillä ja näin tämän Anna Tapiola-Lammin käytöksen ajokokeen aikana. Itselläni on ollut kortti 37 vuotta ja ajanut autoa 25 eri Euroopan maassa mm. Englannissa kuten myös USA:ssa, Canadassa ja Japanissa joten tiedän mistä puhun. Jos näette että Anna Tapiola-Lammi tulee vastaanottamaan ajokokeenne niin voitte heittää hyvästit siihen että muka pääsisitte ajokokeesta läpi. Nimittäin se on sula mahdottomuus hänen valvonnan alaisena.

46

7553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisinnuu

      Aika selvästi puhut palturia. Jotain henk.kaunaa kenties..?

      • Epäileväinen

        Kuulostat häneltä :D


      • Vittunyttaas

        Ei päästänyt ajo käsittelystä läpi kun ei ollut hidas ajossa jarru kahvalla käsi


      • Anonyymi

        Taidat varmaan olla kyseinne Anna, kannataisko sun hankkia jokin työ, jota sä oikeasti osaat tehdä?


      • Anonyymi

        Ihan vitun totta toi puhuu . Se vitun anna ei saatana osaa mitään ja koitti mun kaveriakin ohjata vittu väärään paikkaan missä ei olis saanut edes saatana ajaa


    • Ohhoijaavaan

      Pitäisköhän jo mennä lääkäriin juttelemaan asiasta.

    • Hyvinsanottu

      Ihan pelle suoraan sanottuna. Ei osaa pitää käsiään kurissa.

      • Anonyymi

        niimpä, kädet kokoaika vapisi ja huitoi ympärillä


    • VirkamiesXY

      Jos on tyytymätön jonkun toimintaan, oikea tapa on kääntyä ensin esimiehen puoleen, jollei keskustelu auta. Jos ei vieläkään auta, seuraava ylläolevan rouvashenkilön osalta on Trafi valvontaviranomaisena.

      Jos harmittaa, että ajokoe hylättiin, yleensä on ollut virhe kokelaalla eikä päinvastoin.

      Itse olin 1970 luvulla kirjallisessa kokeessa, niin ensimmäisenä poistunut kaveri oli reputtanut vasta 15 kertaa.

    • Sairashänonpäästään

      Ehdottomasti samaa mieltä! Tullut jo pari kertaa hylätty toisessa ainoa "peruste" oli se että katsoin kaistanvaihdossa hänen mukaan liian myöhään peilejä kun todellisuudessa olin vilkassut monta kertaa ajaessani. Lisäksi palautteen annossa kokee tarvetta toistuvasti toistamaan palautteita epäasiallisella äänensävyllä ihan kuin puhuisi eläimelle. Huomasin myös saman että tilanteessa jossa pystyn ja osaan itse ohjata rattia niin silti näyttää siltä kun yrittäisi tarttua käsillä.
      Tekisin tästä valituksen mutta kun niin kova rahastus niin sekin maksaa 50€ ja ei ole enää mulle mikään pikkusumma.

      • Lisäys

        Tähän lisään vielä sen, että jopa ajo opettajani sanoi että "hän ei ole kauhean ammattitaitoinen minua harmittaa puolestasi"


      • Vittumitärahastusta

        On tullut huomattua sama ammattitaidottomuus.


    • Kyselkääpä_tästä

      Voi voi, te pennut ette tiedäkkään vittumaisesta inssistä yhtikäs mitään, kyselkääpä Turun suunnilta olijat vanhemmilta ikäpolvilta Hirsimäestä, joka sattui minullakin olemaan päälle 20 vuotta sitten inssissä tutkinnon suorittajana. Hirsimäelle oli ihan se ja sama, ajoitko virheittä, tai virheiden kera, kaikki riippui tasan siitä, millä päällä kyseinen sankari sattui olemaan kyseisenä päivänä, eli inssiajo oli ihan lottoarvonta. Itselläni meni kyllä puhtaasti ja virheittä kuormaautolla läpi inssi, joten saattoi olle tällöin hyvä päivä Hirsimäellä. mutta kaveri on varmasti edelleen monille Turun suunnassa inssinsä suorittaneille se inssi, joka yhä nostaa karvat pystyyn.

      • Kommentti_123

        Tässä keskusteltiin nimen omaan tästä Annasta joten tä sun kommenttis oli tarpeeton.
        Veikkaan että aika monesti hylätään vaan sen takia että tutkinnon vastaava ei ole ollut hyvällä päällä ihan myös muiden kokemuksista tämä kuva.


    • eireilua

      Harmillista on että,olet kokenut tuollaista kohtelua.Olin itse Hirsimäen aikana inssissä ja ihme kyllä pääsin ekalla läpi. Autokoulun opettajani käytös ei ollut asiallista,jos nyt kokisin samanlaista kohtelua tekisin valituksen.

    • Vmpplusrahastusta

      Onko jollain tietoa siitä että onko mahdollista vaatia toista tutkinnon vastaanottajaa auton kyytiin sillä minähän en mitään kusipäätä toista kertaa kyytiini ota

    • Thank-god

      Mä tein niin että käskin ajo opettajani ehdottaa sinne ettei kyseinen henkilö mieluusti ole tutkinnon vastaanottaja, hän ei varmaksi luvannut että onnistuu mutta eipähän tullut enää :)

    • Semmosta-vaan

      Toivottavasti tuo henkilö löytäisi itselleen jonkun sopivamman työpaikan. Ei ole kenenkään etu että hakemalla hakee virheitä. Niin kuin kaikissa ammateissa on niitä huipputekijöitä ja sitten on taas niitä turapellejä.

    • SahtiaLammilta

      Kyllä insinöörit asiansa osaa, turha vittuilla, vaikka olisi vain tiepuolen insinööri.

      • Hahamitä

        Näin monta mielipidettä/faktaa tästä tyypistä ja ykskään ei poikkea samasta niin veikkaan että vika on ehdottomasti tässä naisessa, ketään ei vittuile täällä :D ihan jakavat vaan kokemuksia.


    • Virkavastuullinen

      Jos epäilet perustellusti vastaanottajan rikkovan säännöksiä, toimivan mielivaltaisesti tai epätasapuolisesti, oikea osoite on ottaa yhteyttää ensin esimieheen, ja jos ei tule tyydyttävää vastausta Trafiin.

      Tänne ei kannata kirjoittaa, jos haluaa muutosta.

    • Buusaman

      Samat kokemukset tästä henkilöstä anna täälläkin..... Ikävä kyllä. Esim. Vaaratilanne jossa toinen autoilija tuli punasista eteen jolloin jouduin väistää toiselle kaistalle välttääkseni kolarin niin laitettu mun syyksi vaikka lähdin juuri vihreillä valoilla risteyksessä. Konflikti jolloin tutkinnon vastaanottaja muka joutui puuttumaan tilanteessa, wtf!?!? Toinen tilanne kuorma auto edessä purkaa lastia ja silloin joudun ohittaa ns keskiviivan päältä. Ajoin lähelle kuorma autoa että näen milloin pääsen ohi mutta pysähdyin ajoissa. Hänen mielestään taas joutui puuttumaan tilanteessa estääkseen konflikti...!?!?

    • Myötähäpeäää

      Ensimmäinen lauseesi "Oletteko törmänneet sellaiseen autokoulun ajokokeen vastaanottajaan Turussa kuin" paljastaa, että sinä itse menit TÖRMÄÄMÄÄN naishenkilöön.
      Miksi niin teit? Siitäs sait, kakarasi jäi ilman ajokorttia.
      Mene metsään, se rauhoittaa. Ellei, törmäile vaikka mäntyjen runkoihin, mutta älä ihmisiin.

    • Kauhjan-hämmästyny

      Surullista luettavaa. Missä ajokokeen vastaanottajan ammattitaito on? Tarinoiden perusteella tuolla henkilöllä taitaa itsellään olla niin vähän ajokokemusta että paukut eivät oikeasti riitä asialliseen ammattimaiseen ajokokeen vastaanottamiseen. Minullakin anoppi antaa takapenkiltä hyviä ohjeita miten muka pitäisi ajaa mutta ratin taakse häntä ei ole saanut kukaan enää yli 15 vuoteen. Ja oikeasti kaikkien turvallisuuden kannalta hyvä niin. Taitaa tämän kyseisen ajovastaanottajan tapauksessa olla täsmälleen sama ilmiö.

    • Läpipäässyt

      Itse juuri tänään pääsin läpi ensimmäisellä yrittämällä kyseisen henkilön ollessa inssinä. Palaute oli vähän oudohkoa, ja henkilö itse antoi palautteen kovin rumasti puhuttuna. Oli jotenkin tyytymätön siihen, että olin varovainen.

    • Joopajoooooo

      Onnea läpimenon johdosta. Ehkä henkilö oli vaan pettynyt ettei löytänyt mitään asiaa mistä olisi voinut sinut reputtaa. Ei taida ystävällisyys kuulua ainakaan tämän henkilön perusominaisuuksiin. Minkä myyjän Alko 60 luvulla onkaan menettänyt tässä naisessa.

    • Käte68

      Hirsimäki oli mullakin inssissä v-86. Läpi meni ekalla kerralla. Ajoin kuulemma reippaasti moottoritiellä.
      Täytyypä vinkata tyttärelle tosta naisinssistä, ei taida tulla mitään.

    • Tietämätön_oppilas

      Pystyykö siihen vaikuttamaan kuka tulee insinööriajon vastaanottajaksi. Mitä jos kieltäytyy onko se automaattisesti hylätty suoritus?

    • Myös.hylky

      En myöskäänn päässyt läpi häben inssistään. Kirjoitti raporttiin täysin valheellista palautetta ja suullinen palaute keskittyi siihen miten mä loukkasin jonkun jalankulkijan tunteita. Onneks seuraava inssi oli eri ja pääsi moitteetta läpi.

    • PotkutLammille

      Juu aivan käsittämätön tapaus tämä Lammi, jotenkin arvasinkin, että hänestä löytyisi jotain täältä. Täytyy sanoa, että enpä ole ennen törmännyt hänenlaiseen ihmiseen. Suorastaan uhkuu negatiivisuutta ja vaikuttaa nauttivan suuresti piilovittuilusta.
      Puuttui myös ajooni tarttumalla rattiin ilman mitään järkevää syytä ja aiheutti siinä samalla vaaratilanteen.
      Palautteessa pelkkää negatiivisuutta ja paskaa. Oli tosi kiva mennä yrittämään toista kertaa sen "rohkaisevan" palautteen jälkeen. Onneksi meni sentään läpi... Miten tälläinen henkilö saa olla edes töissä Ajovarmassa?

    • Pelkään

      Pelottavaa...

    • PoikaTurusta

      Sain hyväksytyt paperit kyseiseltä naiselta tunti sitten. Ei mitään moitittavaa hänestä, pikemminkin hän oli todella ihanan oloinen. Propsit sulle, Anna, jos luet tätä!

    • happikustomer

      Kyllä Anna on ammattitaitoinen inssi, joka päästää läpi juuri he jotka ovat sen ansainneet. Joku seula kuitenkin on oltava, kukapa meistä haluaisi turvallisuusriskisiä kuljettajia liikenteeseen. Jatkahan samaa rataa Anna ja kiitos!

    • Kiinnostunut

      Vieläkö tuo henkilö on töissä insinööriajon vastaanottajana vai onko jo älynnyt vaihtaa työpaikkaa?

      • vituttaahelvetisti112

        on vielä töissä (valitettavasti), tässä kuussa hylkäsi inssin epä-pätevästä syystä.


    • Tietoa-on

      On töisssä!

    • TS1-7-2018

      Tämän päivän Turunsanomissa oli tuon henkilön kuva. Vaviskaa ketä joudutte hänen kynsiinsä insinööriajossa.

      • mitätekeeajovarmalla

        Mulla oli tänään hänen inssissä. Palautteessa "ajokokeen vastaanottaja joutuu puuttumaan tilanteeseen", vaikka ei kyllä todellakaan puuttunut vaan itse korjasin alkavan virheen. Tässä kyllä epäpätevä nainen...


    • Anonyymi

      Samanlainen kohtelu näköjään jatkuu. Nyt on onneksi kortti opetettavalla taskussa inssin vaihtuessa. On outoa pätemisen meininkiä.

    • Anonyymi

      Oman autokoulun opettaja naurahti ja toivotti onnea kun oli kuullut tämän kyseisen henkilön tulevan inssikseni pari vuotta sitten. Jännitti ihan helvetisti ja olin todennäköisesti tomaatinpunainen koko kokeen ajan.
      Puhuin kuitenkin hänelle jatkuvasti siitä mitä teen, ja ilmeisesti tykkäsi tavastani, päästi läpi vaikka Yliopistonkadulla en heti pysähtynyt suojatien suuntaan kävelevälle mummolle. Virheestä olisi voinut lopettaa kokeen siihen paikkaan, mutta ajettiin takaisin alkupisteeseen ja tämä Tapiola-Lammi teroitti vain päähäni ennakoivaa ajotapaa ja päästi läpi. En sitten osaa sanoa voitinko lotossa vai miten.

    • Anonyymi

      Tutulta kuulostaa, ja on vieläkin samoissa hommissa samalla asenteella.

    • Anonyymi

      Sama kyrvänsyylä edelleen töissä Ajovarmalla... Pitäisi lakkauttaa koko Ajovarma kun se on niin paska

      • Anonyymi

        Eli kun oppilas mokaa liikenteessä, syy inssissä? Ette tule elämässä pitkälle pääsemään tuolla asenteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun oppilas mokaa liikenteessä, syy inssissä? Ette tule elämässä pitkälle pääsemään tuolla asenteella.

        Pitäisiköhän ottaa yhteyttä Perussuomalaisiin, he ovat sorrettujen puolella


    • Anonyymi

      Selvästi puhut palturia. Jotain henk.kaunaa kenties..?

    • Anonyymi

      Marjo Ritala myöskin, hylännyt inssin, liian hiljaisen ajon vuoksi. Kuitenkin ajettiin Koulukatua ja vauhtia oli 30km/h 40 alueelle ja edessä valot punaisena...

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe