Hylätyksi tuleminen oireet

jaahasssa

Hei! En tiedä kuuluuko tämä aihe juuri tänne, mutta päätin kuitenkin avautua ongelmastani. Ongelmana on siis se että minulla on jatkuvasti vainoharhoja ihmisiä/partnereita kohtaan. Partnereissa tämän huomaa sillä että minulle saattaa tulla paljon vainoharhoja siitä ettei partneri välittäisi minusta tai joko partneri pettäisi minua, puhuisi seläntakana tai muuta vastaavaa. Koen nämä vainoharhat aivan todellisina, enkä pysty niitä ohittamaan edes järkiajattelulla. Miten tämä kaikki sitten vaikuttaa muihin ihmisiin? Noh, aina jos minulle tulee näitä vainoharhoja minun on pakko turvautua toiseen ihmiseen tai partneriin jolloin ongelmana on se että oon yhtäkkiä monen eri partnerin kanssa. Loppua kohden, kun tulen hylkäämäksi saatika hylkään jonkun minusta tulee aivan eri ihminen. Alan varastelemaan kaupasta sekä ihmisiltä. Rikon toisen omaisuutta joka ei ole minun. Enkä tunne tästä minkäänlaista häpeää. Kysynkin nyt teiltä ihmisiltä, että mitä tämä lähinnä kuvaa teidän mielestä ja onko joillakin samanlaisia tuntemuksia?

7

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaahasssa

      Lisäyksenä se vielä miten ajaudun aina parisuhteisiin. Yksinkertaisena syynä on se että vaadin koko ajan jotain rakkautta. . Impulsiivisuuteen sen verran, tunnen tavallaan maailman loukanneen minua syvästi jolloin ns. puran kaiken ''vihan'' muihin. Enkä pysty kontrolloimaan itseäni kohtauksien aikana, koska kohtaukset tuntuvat vievät minut aivan eri maailmaan.

    • Jdjlp

      Samantyyppistä itselläkin ja kärsin siis epävakaudesta. Oletko lukenut aiheesta? Epävakaa persoonallisuus.
      Sinun tapauksessa ilmeisesti mukana vielä kohtalaisen voimakasta dissosiaatiotakin, joka voi olla epävakauteen liittyvää, tai ihan oma häiriönsä. Hienoa että tiedostat ongelmiasi, käytkö terapiassa tmv?

      • jaahasssa

        Terapiassa käynyt vuoden verran, mutta en ole koskaan kertonut tästä. Syynä on kuitenkin se etten ole osannut yhdistää oireita juuri mihinkään. Olen vain kokenut vähän väliä jotain ylimääräistä ja niistä raportoinut, mutta en tästä.


      • jaahasssa

        Aiheestakin olen lukenut. En tiedä tosin liittyykö epävakauteen voimakkaita vainoharhoja jotka aiheuttaisivat ihmisessä impulsiivisuutta. Täytyy myöntää sekin kyllä että mielialat vaihtelee, mutta yleensä ne vaihtelee nimenomaan vainoharhojen takia. Vainoharhat ovat niin voimakkaita etten pysty edes ajattelemaan ettei ne olisi totta, toisinsanoen hallitsee minua.


      • Jldlp

        Juu epävakaassa voi tulla voimakkaitakin vainoharhoja ja impulsiivisuutta, rajatilan voimistuessa. Voivat pahimmillaan käydä psykoottisiksikin, jolloin ei enää kykene ollenkaan luokittelemaan niitä harha-ajatuksiksi, vaan ottavat tosissaan vallan. Itsellä ovat lähinnä olleet luokkaa 50/50 harha/todellisuus, harkinta siis pysynyt mukana, mutta häirinneet valtavasti elämää.

        Mutta loistojuttu että olet jo terapiassa, ota oikeasti pikimmiten puheeksi nämä ajatukset, etenkin jos tunnistat että olisi joskus ollut noita psykoottisia jaksoja. Parasta muutenkin selvittää ammattilaisen kanssa näitä juttuja, netistä kun löytää itselleen diagnoosin kuin diagnoosin ja käy helposti ajattelemaan liikaa ja stressaamaan, varmaan tiedätkin.

        Niin ja muista ettet ole yksin tällaisten ongelmien kanssa, kirjoittele ihmeessä vaikka tänne, jos koet tarvetta vertaisavulle.


    • Yliherkkä

      Samoja ongelmia koen. Et varmasti ole ainut. Itsellä auttoi pitkän suhteen luominen, ensimmäinen vuosi kuitenkin oli sitä helvettiä. Kauhea mustasukkaisuus ja harhat. Kamala olla hirveä puoliso ja inttää vaan kuinka paljon rakastaa, kuinka paljon pelkää. Sitten hain apuakin, ja lääkäri kehtasi puhua narsismista. Terapiasta kuitenkin ollut apua.

    • jokainenonainutlaatuinen

      Sinun on löydettävä rakkaus ja hyväksyntä itsesi sisältä. Jos haet sitä vain itsesi ulkopuolelta, et koskaan onnistu.
      Kun taas ilmeisen pakkomielteisesti ajattelet jotakuta toista, koeta kääntää huomio itseesi. Ajattele itsellesi rajat. Ajattele että keskikohtasi on sinussa, ei itsesi ulkopuolella. Harjoittele tätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe