Olen tehnyt myyntiin lapinkotia pöytäkoneilla, mutta nyt kokemusta ja asiakkaita on kertynyt sen verran, että pitäisi hankkia käytetty tellisuusompelukone. Mutta millainen on paras/sopivin raskaahkon markiisikankaan ompeluun? Olen katsastanut Pfaff 563 alasyöttökonetta, jonka saattaisin saada edullisesti. Kokeneet ompelijat taitavat pitää parempana yläsyöttöä. Entä onko telttasauman tekoon tolkkua käyttää kaksineulakonetta? -Jos kiinnostaa, kts. FB:sta Matin kotalaavu.
Millainen ompelukone lapinkodan ompeluun?
Masai51
1
218
Vastaukset
- Vadelmate
Mitä aihetta senverran tunnen niin raskaille matskuille 3-syöttöiset on ihan ehdottomia, pysyy tavara kunnolla paininjalan alla ommellessa. 3-syöttökoneita löytyy jos minkä merkkisiä, itte tykkään adler merkkisistä.
Toki, varsinkin vanhoissa koneissa on usein voimavirta, eli vaatii sähkömiehen että saa koneen seinään kiinni, mutta osan pystyy muuttamaan valovirralle.
Yläsyöttöisiä saa helpommin valovirralla varustettuina ihan hyvään hintaan. Jos 3-syöttöinen tuntuu liian järeältä, ottaisin yläsyöttöisen.
Toivottavasti ajatuksistani on apua :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.885967- 1723672
- 533209
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2112205- 351951
- 341884
- 461833
- 581733
- 191703
- 201661