Jotkut ovat nähtyjä, hyväksyttyjä ja muistettuja

Pitkään_kärsinyt

Kun synnyin ja tulin tähän maailmaan, niin minullkina oli monet unelmaa ja tulevaa elämää koskien. Toisin kuitenkin kaikessa kävi. Ensin jouduin tekemään töitä maanviljelyksiin liittyen pientilalla. Yli 13 vuotta sitäkin. Ja vieläpä skoliooliselällä. Vuonna 2001 sain diagnoosin, että sairastan kilpirauhasen vajaatoiminta. Sekin taitanee kenties mennä 1980 luvulla tapahtuneen Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuuden ja sen jälkiseurauksien tiliin. Onkohan tässä maassa ylipäätään tarkemia tutkimuksia, kuinka monelle tuon kyseisen onnettomuuden jälkeen noin 20 vuoden päästä tuli tämä kyseinen sairaus?

Itse sain siihen lääkityksekseniThoroxinin. Se pelitti, tai oikeastaan toimi ja tehosi vain parin, kolmen vuoden ajan. Sitten aloin huomata itsessäni epämääräisiä väsymyksen ja vähäisistäkin töistä uupumisen oireita. Joten menin tk:hon. Kuvittelin saavani jotakin apua, tutkitumuksia osalleni etc. Toisin kuitenkin kävi. Minut ohjattiin lähes systemaattisesti joka kerta psykalle. Pitkän ajan päästä luin jostakin, että kaikille se ns. synyteettinen tyroksiini ei tehoakaan, eikä auta oikeastaan yhtään mitään. Vaan joillekin tepsisi ja tehoaisi enemmän ns orgaaninen, eläimistä valmistettu tyroksiinivalmiste.

Olen kärsinyt noin 17 vuoden ajan jokapäiväisestä väsymyksestä, uupumuksesta ja toistuvista burnouteista.

Josko olisi tämän nykylääketieteenkin aika jo myöntää, että Thorix-lääke ei vaan tepsi, tehoa ja auta kaikkien potilaiden kohdalla.

Kukahan auttaisi? Ei näköjään kukaan, eikä mikaan taho oikeastaan koskaan.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pitkään_kärsinyt

      Anteeksi pahat krjoitusvirheet edellisessä teksissä. Ei tavallista minua. Mutta olen vain niin kovin väsynyt. Enkä jaksa enää. Ollut sitä tosin putkeen jo viimeiset 17 vuotta.

      Yksi paha vika tässä lääketieteessä on ollut jo pitkään.
      Ei ole myönnetty suoraan sitä karua ja kolkkoa tosiaa, että Tsernobylin ydinvoimalaonnettmuus aiheutti tässäkin maassa lukuisille tuhansille ihmisille pysyvän kilpirauhaaen vajaatoiminnan.
      Pääasiallinen lääkitys on lähes aina ja systemaattisesti synteettinen teollinen thoxsiinivalmiste.' Se kyseinen lääke vaan ei kaikilla auta ja tehoa oikeastaan millään tavalla.

      Itse olen kärsinyt väsymyksestä, uupumisoireista ja toistuvista burnouteista jo yli 17 vuotta.
      Kukahan auttaisi? Ei kukaan, koskaan.

    • Merkille_pantavaa

      Suomen valtiollinen taho ja terveysinstanneista vastaava taho eivät vieläkään myönnä sitä ilmeistä tosiasiaa, että Suomessa on sairastunut Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuuden jälkeen pari vuosikymmentä siitä useita tuhansia ihmisiä, Sattumaako kaikki se? Sekin, että sairastuneet ovat noin 30-40 ikävuoden jälkeen olevia?

    • Tällaista_menoa_Siilissä

      Itse olen myöskin joutunut hoitamaan omaa vaikea-asteista dementiaa ja alzheimerin tautia sairastavaa lähimaista hoitanut jo ainakin yli neljä vuotta. Silti vaikka olemme kertoneet tk.sessa oleviin tahoihin hänen terveydentilaansa liittyviä tietoja, niitä ei joko millään tavalla noteerattu, tai sitten niistä asioista tiedotettuja on lähetetty lähetteille asiattomasti vääriin perustein sairaaloihin.

      Että tällainen on Siilinjärvellä oleva geriatriaa ja tk:ssa asiaa asioita hoitavien lääkäreiden toiminta.

      Vähän aikaa sitten SS:ssa, paikallislehdessä niin kovasti kehuttiin Siilinjärven tk:ssa toiminnassa olevaa vanhusten ja dementiaa sairastavien hoitoa.

      Olen aika pitkälti ja vahvasti ei mieltä.

      Koska, etenkin terveydenhuoltojärjelmässä kaikessa on kyse pelkästä säästämisestä.
      Kaikki tehdään ns. kustannuspoliittisin perustein.
      Ei esim. tehdä ja rakenneta lisää palvelutaloja, eikä järjestetä lisää laitoshoitopaikkoja, vaikka niille olisi väestön ikääntyminen huomioonottaen todella kipeästi tarvetta.

      Tuleehan se valtiolle ja kunnille huomattavasti edullisemmaksi, jos ja kun omaiset hoitavat omaisensa itse omin voimin kotona.
      Tällainen on vanhustenhoito ja sen tila oikeasti tässä maassa.

      Sen sijaan vaikeita sairauksia, kuten esim. dementiaa sairastavien läheisten työtaakka lisääntyy, ja he kuormittuvat. Kukahan ajattelisi ja auttaisi heitä heidän työtaakkaansa keventämisessä ja stressinsä keventämisessä?

      Vastaus on: Ei kukaan, eikä mikään taho.
      Pitkäaikaissairaat. nk. minäkin joutuvat tässä maassa hoitamaan toisia vakavasti sairaita ihmisiä. Ja vieläpä joko ilman täysin asianmukaista korvausta, tai saamatta mitään palkkaa siitä.
      Oikeudenmukaisuus ei todellakaan tässä maassa toteudu.

      Sanoisin näin, että kaikkien tässä kunnassa asuvien kohdalla hoitoarvionnit eivät myöskään mene ihan nk. pitäisi.
      Siilinjärven tk:ssa virkaa tekevä geriatri on jo monen vuoden ajan suhtautunut esim. demantiaa sairastavien omaisten näkemyksiin vähätellen ja noteeraamatta jättäen.

      Kuten sanoin, kaikkien omien lähiomaisiIn liittyviä tehtyjä ilmoituksia ei edes millään tavalla joko noteerata, tai sitten ilmoitusten tekijät joutuvat syyniin, tai heidät itse lähetetyiksi toiseen sairaalaan.

      En siis todellakaan anna mitään ruusuja Siilinjärven tk:ssa oleviin osastoihin.
      Koska ei ole siihen aihetta, eikä todellakaan mitään syytä.

      Katsokaas, pitää olla sikarikas, jotta todella saa asianmukaista, oikeata ja asianmukaista hoitoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe