Tulin uskoon aikuisena seuroissa

Jeesuksenseuraaja

Haluaisin laittaa tänne oman tarinani uskoontulosta ja hieman sitä kautta avata myös omaa uskon näköalaani. Olen aina ollut kiinnostunut uskon asioista ja menin sitten eräänä kertana ystäväni mukana seuroihin. Siellä oli hyvä ja voimallinen puhe, ja sain ystäväni saarnaamana uskoa syntini anteeksi. Siitä tuli hyvä ja turvallinen olo, ja siitä asti olen käynyt seuroissa. Evankeliumin kuuleminen on minulle suuri voimavara elämässä.

Uskon kuitenkin myös, että kristityt muistakin seurakunnista pääsevät taivaaseen. Se on minulle täysin selkeä asia, vaikka onkin ristiriidassa vl-uskon kanssa. En kuitenkaan koe, että se olisi este pysyä tässä seurakunnassa mihin koen silti kuuluvani. Kuuntelen monesti myös muiden seurakuntien puheita ja saarnoja, sekä katson välillä taivaskanava seiskaa.

Siitä asiasta olen tosin hieman surullinen, että en voi/viitsi tästä asiasta seurakunnan sisällä juuri puhua siinä pelossa että minut leimattaisiin "epäuskoiseksi". Muuten olen kyllä uskon asioista hyvin avoin ja aina vastaan ja kerron mielelläni uskomiseen liittyvistä asioista.

Sitä minä joka ilta rukoilen, että nämä Jumalan valtakunnan rajat kirkastuisivat mahdollisimman monelle ja että liikkeestämme tulisi tätä kautta avoimempi. Jeesus itse sanoo, ettei Jumalan valtakunnan rajoja voi nähdä ihmissilmin.

Uskossa eläminen merkitsee Jeesuksen seuraamista opissa ja elämässä. (lainaus keskiviikon Päivämiehestä)

13

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä_sitä

      ei erityisemmin ole syytä pohtia, tulevatko nuo toisetkin autuaiksi. Että yrittäisi pitää vain oman uskonsa.

      Nyt on vanhoillislestadiolaisuudessa eksulsiivin buumi, eli halutaan. että vain oma porukka pelastuisi.

      Lestadoiksen aikana 150 vuotta sitten tilanne oli erilainen. Silloin uskovaisia oli harvassa, joitakin Ruotsin ja Norjan lukijaisia. Lestadius ei vetänyt tarkkoja rajoja, vaan pitäytyi Lutherin opissa "yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen sovitustyön kautta".

      Eksluvsiiluidellakin on perusteensa. Uudesssa testamentissa mm. Paavalin ym. kirjeissä korostetaan seurakuntayhteyttä. Miksi siis ryhmittyä eri kuppikuntiin?

      Joskus lestadiolaispuhuja on vitsinomaisesti maininnut, että kunhan pääsemme taivaaseen, hämmästymme, keitä kaikkia siellä on. Ei se ole meidän murheemme eikä kenenkään uskovaisen murhe pohtia, ketkä kaikki pääsevät Taivaan Kotiin. Jos omat synnit ovat anteeksi ja on rauha JUmalan kanssa, niin me pääsemme sinne.

      Tähän pian oksentaa yksi heinolalainen ja kiivailee "muiden uskovaisten" puolesta, vaikkei itse uskokaan muuhun kuin lehmänperseeseen, ja pian yksi kempeleläinen lataa tähän koko kirjoitusvirhevarastonsa.

    • Avautumista

      ""Tähän pian oksentaa yksi heinolalainen ja kiivailee "muiden uskovaisten" puolesta, vaikkei itse uskokaan muuhun kuin lehmänperseeseen, ja pian yksi kempeleläinen lataa tähän koko kirjoitusvirhevarastonsa"

      Tuossa vanhoillislestadiolainen henkisesti sairas APINA avautuu. :((

      • Karu_totuus

        Sukurutsan seurauksena vanhoillislestadiolaisuuteen syntyy jopa apinoita.


      • Sukututkija
        Karu_totuus kirjoitti:

        Sukurutsan seurauksena vanhoillislestadiolaisuuteen syntyy jopa apinoita.

        Todella mielenkiintoinen tieto.


    • Niiloperä

      Keneen aloit uskoa ja keneen ennen uskoit?

      • Jeesuksenseuraaja

        Ennen uskoin ympäripyöreästi sanottuna Jumalaan, sellaisena luterilaisena tapakristittynä. Nyt uskon Jeesukseen Kristukseen, hän on sovittanut syntini ja seuraan häntä.


      • Jeesuksenseuraaja kirjoitti:

        Ennen uskoin ympäripyöreästi sanottuna Jumalaan, sellaisena luterilaisena tapakristittynä. Nyt uskon Jeesukseen Kristukseen, hän on sovittanut syntini ja seuraan häntä.

        Hyvä näin, mutta et ole lestadiolainen, vaan kristitty.

        Siunausta.

        Kes.


      • Mariam2
        Kesitas kirjoitti:

        Hyvä näin, mutta et ole lestadiolainen, vaan kristitty.

        Siunausta.

        Kes.

        Eikö Lestadiolaiset ole kristittyjä?


      • Mariam2 kirjoitti:

        Eikö Lestadiolaiset ole kristittyjä?

        Mieti itse, eikö He ole ottaneet vallan Jeesukselta olla Kerhon ja JUmalan välimiehiä. Näin saarnataan.
        On hyvä miettiä, ketä tälläiset saarnaajat edustaa.
        Ei Kerhossa tunnusteta, että Jeesus on kaikkivaltias, järjestys on se, että ensin on Jumala, sitten VL puhuja, sitten pitkä väli, ja siinän sitten jotain muuta Kerholle tärkeää, lähinnä Rahajumala.


    • oipoi

      Kannattaa siis välttää tilanteita joissa mieli on altis manipuloinnille ja hyväksikäytölle.

    • PalavaPensas
    • tietotuusjaelämä

      Ei Lestadius ketään pelasta, ei Luther eikä kukaan muukaan ihminen. Ei sellaisia pidä uskoa.

    • Tuksulla

      tuossa alla on isot tissit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe