Miksi ihmiset hakeutuu puhelinmyyjiksi?

Omanarvostuksenmyynti

Tässä erään kokemuksen siivittämänä mietin, että miksi näitä puhelinmyynti/tutkimushaastattelu- yrityksiä ei jo vihdoin saada ojennukseen?

Se joka oikeasti kehtaa väittää, että puhelinmyynti on parempi kuin ei työtä ollenkaan, täytyy olla jonkun puhelinmyyntifirman propagandasta vastaava lähettiläs. Tai sitten työntekijä, joka on jo saatu manipuloitua, kuinka on todellakin ihan jees tehdä töitä esim. euron tuntipalkalla.

EI (!) siis todellakaan ole parempi mennä puhelinmyyjäksi kuin jäädä vaikka työttömäksi. Menkää mieluummin, vaikka vapaaehtoistöihin sinne missä teidän työpanostanne arvostetaan ja säännöt ovat jo alusta asti selvät ettei palkkaa makseta. Vaikka vanhainkotiin ulkoiluttamaan mammoja ja pappoja, niin luultavasti tästäkin on itsellekin enemmän hyötyä kuin jonkun huijariyrityksen pussiin työskentelystä.

Ei pelkästään se, että oma palkka jää saamatta, vaan menemällä kyseisiin yrityksiin töihin tuette näitä yrityksiä. Samalla on paljon esim. pienyrityksiä, joilla ei ole varaa palkata lisätyöntekijöitä. Oli sitten kuluttajapuolella tilaamassa lehtiä tai itse firmassa työskentelevänä niin omalla toiminnalla näitä firmoja pidetään pystyssä.

19

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokakksivähintään2000e

Minäpä väitän, että on todellakin.

Minkähänlaisen kokemuksen saattamana pystyt faktoina heittämään, että puhelinmyynti on paskaa? Kävitkö päivän kokeilemessa lehtimyyntiä ja päädyit tulokseen, että puhelinmyynti on perseestä?

Kaikille ei puhelinmyynti sovi, mutta se kelle se soppii niin tienaa aivan hyvin EIKÄ OO PAKKO MITTÄÄN LEHTIMYYNTIÄ TEHHÄ TAI MYYDÄ VITAAMINEJA.

• Omanarvostuksenmyynti

En varsinaisesti puhunut tässä työn sisällöstä, vaan palkkauksesta. Toki puhelinmyynnissä voi pärjätä mutta ei se paljon auta, jos on yrityksessä, joka ei maksa palkkoja.

• kokemuksestatietoa
        Omanarvostuksenmyynti kirjoitti:

En varsinaisesti puhunut tässä työn sisällöstä, vaan palkkauksesta. Toki puhelinmyynnissä voi pärjätä mutta ei se paljon auta, jos on yrityksessä, joka ei maksa palkkoja.

Missä puhelinmyyntiyrityksessä ei makseta palkkoja? Mistä tietosi on peräisin?

Olen ollut vain yhdessä puhelinmyyntifirmassa töissä. Työhön koulutettiin ja työ oli sangen hauskaa. Palkat maksettiin sovitusti ja palkalla tuli toimeen. Työajat olivat jossain määrin joustavat. Ei pahaa sanottavaa.

Arvostan jokaista puhelinmyyjää enemmän kuin aatteellisista syistä työstä kieltäytyviä osseja.

• Ihmeellistaeikototta
        kokemuksestatietoa kirjoitti:

Olen ollut vain yhdessä puhelinmyyntifirmassa töissä. Työhön koulutettiin ja työ oli sangen hauskaa. Palkat maksettiin sovitusti ja palkalla tuli toimeen. Työajat olivat jossain määrin joustavat. Ei pahaa sanottavaa.

Arvostan jokaista puhelinmyyjää enemmän kuin aatteellisista syistä työstä kieltäytyviä osseja.

Nim kokemuksestatietoa, eihän Sinulla ole minkääntason kokemusta, itsehän olet ollut vain yhdessä firmassa töissä.

Itse olen ollut kymmenissä puhelinmyyntiyrityksissä töissä. Myyntikokemusta on yli 30-vuotta.
        Samaa työtä teen edelleenkin. Ja nykyisin esimiesasemassa.

Kokemukseni ovat olleet monitahoisia, on yrityksiä missä sovitusta pidetään kiinni ja palkka maksetaan juuri niinkuin pitääkin.

Sitten on suuri joukko epärehellisiä yrittäjiä jotka eivät pidä mistään kiinni. Alalla on jopa liiketoimintakiellossa olevia yrittäjiä bulvaanien kautta.

Se on järkyttävää , että työntekijä tekee kuukauden ehkä melkein kaksi työtä ja kun tulee palkanmaksun aika huomaa, että palkkaa ei tulekaan, oma joukko on sinänsä se että rehellisesti ansaitusta palkasta tehdään asiaankuulumattomia vähennyksiä.

Miksi itse olen niin monessa paikassa ollut on yksinkertainen totuus noin puolet niistä yrityksissä missä olen ollut ei ole olemassakaan enään.

Alalla on projekteja jotka elävät tietyn ajan.

Työuran aikana olen keskustellut useiden tuhansien myyntityötä tekevien kanssa ja valtaosalla on erittäin negatiivisia kokemuksia palkanmaksusta myyntityössä.

Eikä kyse ole siitä etteivätkö työntekijät olisi tehneet tunnollisesti töitä ja ansainneet palkkaa. Ainahan alalla on kokeilijoita ja minusta se on ihan luonnollista.

Puhelinmyyntipuolella ei oikeastaan työntekijöillä ole mitään turvaa. Alalla rehottaa epämääräisiä yrittäjiä ja aina jotkut sortuvat henkensä pitimiksi hämäräfirmoihin.

• Omanarvostuksenmyynti
        kokemuksestatietoa kirjoitti:

Kiva että itselläsi on hyviä kokemuksia. Mutta aika laput silmillä olet saanut kulkea, jollet ikinä ole kuullut puhuttavan puhelinmyyntialan ongelmista.

• vieläihmeellisempää
        Ihmeellistaeikototta kirjoitti:

Nim kokemuksestatietoa, eihän Sinulla ole minkääntason kokemusta, itsehän olet ollut vain yhdessä firmassa töissä.

Itse olen ollut kymmenissä puhelinmyyntiyrityksissä töissä. Myyntikokemusta on yli 30-vuotta.
        Samaa työtä teen edelleenkin. Ja nykyisin esimiesasemassa.

Kokemukseni ovat olleet monitahoisia, on yrityksiä missä sovitusta pidetään kiinni ja palkka maksetaan juuri niinkuin pitääkin.

Sitten on suuri joukko epärehellisiä yrittäjiä jotka eivät pidä mistään kiinni. Alalla on jopa liiketoimintakiellossa olevia yrittäjiä bulvaanien kautta.

Se on järkyttävää , että työntekijä tekee kuukauden ehkä melkein kaksi työtä ja kun tulee palkanmaksun aika huomaa, että palkkaa ei tulekaan, oma joukko on sinänsä se että rehellisesti ansaitusta palkasta tehdään asiaankuulumattomia vähennyksiä.

Miksi itse olen niin monessa paikassa ollut on yksinkertainen totuus noin puolet niistä yrityksissä missä olen ollut ei ole olemassakaan enään.

Alalla on projekteja jotka elävät tietyn ajan.

Työuran aikana olen keskustellut useiden tuhansien myyntityötä tekevien kanssa ja valtaosalla on erittäin negatiivisia kokemuksia palkanmaksusta myyntityössä.

Eikä kyse ole siitä etteivätkö työntekijät olisi tehneet tunnollisesti töitä ja ansainneet palkkaa. Ainahan alalla on kokeilijoita ja minusta se on ihan luonnollista.

Puhelinmyyntipuolella ei oikeastaan työntekijöillä ole mitään turvaa. Alalla rehottaa epämääräisiä yrittäjiä ja aina jotkut sortuvat henkensä pitimiksi hämäräfirmoihin.

Aika pöyristyttävää on esimiesasemassa olevalta ihmiseltä väittää, ettei toisella ole "minkään tason kokemusta", koska tämä on ollut vain yhdessä alan firmassa töissä. Jos tosiaan jossain ajatellaan näin, se firma on syytä kiertää kaukaa.

• kokemuksestatietoa
        Omanarvostuksenmyynti kirjoitti:

Kiva että itselläsi on hyviä kokemuksia. Mutta aika laput silmillä olet saanut kulkea, jollet ikinä ole kuullut puhuttavan puhelinmyyntialan ongelmista.

Olen kyllä ongelmistakin kuullut, vaikka itselläni olikin kaikki kuten pitää. Minä puhun vain omasta kokemuksestani, vaikka joku jo ehti kommentoida, ettei minulla mitään kokemusta ole. Melkoinen esimies! Jos puhelinmyyntifirmojen esimiehet useinkin ovat tuota tasoa, välttäkää alaa!

• Hgyyttr
        vieläihmeellisempää kirjoitti:

Aika pöyristyttävää on esimiesasemassa olevalta ihmiseltä väittää, ettei toisella ole "minkään tason kokemusta", koska tämä on ollut vain yhdessä alan firmassa töissä. Jos tosiaan jossain ajatellaan näin, se firma on syytä kiertää kaukaa.

Katsos nyt itseäsi peiliin. Mitäs sinä kerroit aikaisemmassa viestissäsi.

• Jjnhgrr
        vieläihmeellisempää kirjoitti:

Ei minusta ollenkaan hänhän kertoi millainen kokemus hänellä on. Kenttää täytyy tuntea ja erilaisia firmoja ennenkuin lähtee esiintymään asianuntijana.

• vieläihmeelmisempää
        Hgyyttr kirjoitti:

Katsos nyt itseäsi peiliin. Mitäs sinä kerroit aikaisemmassa viestissäsi.

Mitä horiset aikaisemmista viesteistä? Ensimmäisen kerran tähän ketjuun kommentoin, joten katsopa itse peiliin.

• vieläihmeellisempää
        Jjnhgrr kirjoitti:

Ei minusta ollenkaan hänhän kertoi millainen kokemus hänellä on. Kenttää täytyy tuntea ja erilaisia firmoja ennenkuin lähtee esiintymään asianuntijana.

Toki kertoi omasta kokemuksestaan, mutta mitätöi aivan nollaksi jonkun toisen kokemuksen, koska se oli vähäisempi. Se joku ei esittänytkään asiantuntijaa, vaan sanoi rehellisesti kokemuksensa perustuvan yhteen puhelinmyyntifirmaan. On se minusta vähintään arveluttavaa esimiehen paikalla olevalta ihmiseltä väittää, ettei toisella ole minkään tason kokemusta, kun kokemusta kuitenkin yhdestä firmasta on. Taitaa siltä esimieheltä lukutaitoa puuttua vai ilkeilläkö haluaa.

Sitä paitsi tämä esimiesasemassa oleva tyyppi kirjoittaa suomea tosi huonosti. Sanoisin, että näköjään puhelinmyynnissä voi olla esimiesasemassa vaikka ei ole esimiestasoa. Ei ihme, että työpaikat ovat vaihtuneet tiheään tahtiin.

• puhmyy

Ensin tulee vastaus kysymykseen miksi ihmiset hakeutuvat puhelinmyyjiksi? Siksi, ettei muita löydy/ole. Tervetuloa nykytodellisuuteen. Vapaaehtoistöistä ei makseta palkkaa, joten sillä ei itseään elätä.
      Puhelinmyynti-,ja telemarkkinointifirmoja on monenlaisia, hyviä ja huonoja. Yhden tai kahden huonon kokemuksen jälkeen ei vielä voi väittää, että kaikki huijaavat.
      Alalle aikovan kannattaa etukäteen kysellä ja selvitellä firmoista tietoa, samoin työhaastattelussa firmassa. Työsopimus pitää lukea ajatuksella ennen allekirjoitusta, ja jos jotain siinä ei ymmärrä, niin kysyä.
      Pikku vinkkinä voin kertoa, että samat asiat koskevat ihan kaikkia työpaikkoja alasta riippumatta.

• Jaa-akob

"Siksi, ettei muita löydy/ole".

Sama asia se on urheilussakin.

Sen harrastaminen on kivaa ja pitää olla hyvä fiilis, mutta kun se ei elätä yhteiskuntaa ja sillä ei tule menestystä. vrt. Rio Olympialaiset 1 mitali.

Me puhelinmyyjät elätetään valtiota, urheilijoita, työttömiä ja vaikka ketä.

• Omanarvostuksenmyynti

Jos on siinä tilanteessa, että mitään muuta töitä ei ole saanut ja päätyy täysin ummikkona puhelinmyntialalle. Niin tosiaan haluaisin tietää, että mikä on todennäköisyys, että esim. provikkapalkalla pystyy itsensä elättämään. Mitä luultavimmin ei kovinkaan suuri.
        Jos taas kyseessä on tuntipalkka, niin yritys ei kauaa porukkaa pidä tuntipalkalla, jos tulosta ei synny.

• puhmyy

Noista todennäköisyyslaskelmista en osaa sanoa, mahtaako niitä kukaan olla laskenutkaan. Sen kyllä tiedän, ettei jokaisella onnistu repun heittäminen selkään, ja lähteminen uusia töitä etsimään muilta paikkakunnilta entisen häivyttyä historiaan.
      Tiedän useita jotka elättävät itsensä ihan provikkapalkalla puhelinmyynnissä, ja varmasti niitä on vielä paljon enemmän tietojeni ulkopuolella. Sama koskee tuntipalkalla olevia.
      Kaikista ei tietenkään ole puhelinmyyjiksi, kuten ei myöskään sairaanhoitajiksi, insinööreiksi, fyysikoiksi, tai talon rakentajiksi, jne.
      Ne jotka elävät puhelinmyynnillä, ovat opetelleet sen homman. Koulutus annetaan firmassa; näissäkin on eroja, kuten firmoissakin, tämähän jo tiedetään.
      Firma kouluttaa, uusi työntekijä on halukas oppimaan, ja siitä se lähtee. Eikös se niin mene melkolailla kaikissa työpaikoissa uusien työntekijöiden kanssa? Oppimistulokseensa pystyy itse vaikuttamaan. Mikäli sitten huomaa, ettei puhelinmyynti ole se oma juttu, niin uusia työpaikkoja kohti vain ilman sen suurempaa nillitystä, tai niihin vapaaehtoistöihin mikäli varat sallii.

• osa-aikatyössä

Teen puhelinmyyjän hommia, koska muuta ei ole tällä hetkellä tämän ikäiselle. Ei tämä mikään maailman ihanin homma ole eikä toki koulutustani eikä aiempaa työkokemustani vastaava, mutta palkka on työpanokseen nähden ihan kohtuullinen. Myyntityötä en aiemmin ole tehnyt, siksi en ihan huippuansioihin pääse, mutta keskimäärin sen 2500 kyllä kuussa tässä työssä saa. Huippumyyjät tekevät kauppaa tuplasti tuon. Eläkeikää odotellessa tämä homma sopii minulle oikein hyvin. Lisäksi työ on stressitöntä eli ei tarvitse kantaa konetta kotiin ja valvoa aamuyöhön ja murehtia hommia, joita ei ehdi tehdä. Soitetaan työajan verran, sitten lähdetään kotiin ja unohdetaan työpaikka muutamaksi tunniksi.

Ehkä olen outo, mutta yllämainittujen asioiden lisäksi myös pidän työstäni.

• osa-aikatyössä

Lisään vielä, että en mihinkään riistofirmaan lähtisi. Suuri tunnettu työnantaja, takuupalkka, kunnon työterveyshuolto, hyvät työtilat ja itsestäänselvyytenä työehtosopimusten noudattaminen sekä tietysti kunnolliset tuotteet, mitä myydä. Alalla on kaikenlaista toimijaa ja melko suuri osa työnantajista yrityksiä, joihin en lähtisi töihin .

Ala ei sovi kaikille ja sen, sopiiko työ itselle, näkee vain kokeilemalla. Henkilökohtaisesti olin todella yllättynyt omasta sopivuudestani myyntityöhön. Puhelinmyynti ei ollut käynyt mielessänikään työllistymisvaihtoehtona aiemmin. Saattaa hyvinkin olla, että nuorempana en olisi työssä pärjännyt.

Kärsivällisyys, pitkäjännitteisyys, ahkeruus ja luovuus ovat asiat, jotka työssä auttavat. Ystävällinen ääni ja kyky eläytyä asiakkaan tilanteeseen ovat myös hyödyksi. Tavoitteellisuus ja kilpailuhenkisyys kuuluvat myös hyvän myyjän ominaisuuksiin.

• KysynVaan25

Mikä on puhelinmyyntiä: kiinteistönvälittäjät, sijoituspalveluiden myyjät ja pankkineidit soittelevat nykyään jatkuvasti.

• Hyvää_treeniä

Puhelinmyyntityö on varmaan sellainen työ jossa treenautuu vaikeisiin tilanteisiin. Oppii kestämään painetta ja ihmisten ilkeitäkin kuittailuja. Uskoisin että osa porukasta on puhelinmyyntihommissa ihan vain sen takia että saa erinomaista treeniä elämän kovuudesta. Jos kykenee tekemään puhelinmyyntityössä hyvää tiliä niin se on varsin kova referenssi kaupallisella alalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sekin pöllöpää

Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi
      Ikävä
      73
      12928
    2. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8359
    3. Samuli Vasala vakava tauti

Iltalehdessä sanottiin röntgen kuvissa paha elin vuosia ei paljon jäljellä Maksu muurin takana mikä tauti On entisellä h
      Juoksu
      58
      6699
    4. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      75
      6329
    5. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      147
      4719
    6. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      82
      3541
    7. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3473
    8. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      270
      3412
    9. Jaahas. Stefun Hangon tila ulosmitataan

Nyt tutkitaan, onko rahaa siirretty ulkomaille. Siinä meni rapujuhlat.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      2473
    10. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      16
      2246
    Aihe