Neuvoja silmävaivaan

ErittäinHuolestunut

Pienen koirani silmä alkoi oirehtia. Ikää on hänellä jo 11-vuotta. Sen toinen silmä vuotaa normaalia enemmän (kuuluu rotuun, jolla silmät vuotavat normaalistikin hieman) ja silmää räpsitään. Kokonaan se ei ole auki, vaan hieman pienempi kuin toinen terveeltä vaikuttava silmä. Lisäksi välillä pitää sitä kokonaan kiinni toisen ollessa auki. On kuitenkin muuten normaalin oloinen, eikä yritä raapia tai hieroa silmää ja pirteä muutenkin. En usko, että on siis kipuja, kun normaalisti kivuissa on apaattinen, ei syö ja haluaa olla sängyn alla piilossa. Nyt kaipaankin neuvoja, että pitäisikö koira viedä saman tien päivystykseen vai riittäisikö jos aamulla soittaisi lääkäriin ja varaisi samalle päivälle ajan. Koiran olo vaikuttaa ihan hyvältä, joten sikäli päivystys voi olla hieman hätiköityä, mutta toisaalta olen nyt lukenut, että miten lääkäriin kannattaa viedä koira, jos silmiin tulee oireita, koska viivytteleminen voi viedä näkökyvyn joissain tapauksissa... Mitä mieltä olette?

8

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kriikkeli

      Itse olisin soittanut sinne eläinlääköriin ja kysynyt, niin olisi tullut vastaus saman tien. Oman koirani olisin vienyt oitis.

      • tyrnipuut

        Minulla on koiralla silmät rähmivät,nytkin on viikon kuuri tippoja neljästi päivässä laitan viimeksi oli kuuri toukokuussa.Olen hoitanut alun toista vuotta astmaa tai rooninen yskä.nyt yskii paljon mistä sitten johtuu.Onko kenenkään koiralla ollut tällaista kertoisitko miten on hoitettu ja onko joku auttanut.Koirani on iloinen ja virkeä jään odottamaan jos jollakin on tämmöisestä kokemusta.


    • utiy9

      " Ikää on hänellä jo 11-vuotta. "

      "HÄM" voi vittu... Oletko itse jo 11? Meinaan kun teet tuollaisia viidesluokkalaisen kirjoitusvirheitä.

      • hahahhahhaaa

        "HÄM" :D, taidat itse olla joku 7v kun et osaa kirjoittaa hän sanaa


    • OppiaLapsille

      Peruskoulun päästötodistusta varten pitää opetella suomen kielen perusteita. Yleiskielessä 3. persoonan ilmauksissa viitataan ihmiseen persoonapronomineilla hän ja he, ja muihin kuin ihmisiin viitataan osoittavilla sanoilla se ja ne.

      • Minelan

        Me koiruli-ihmiset emme välitä kieliopista tai muistakaan säännöistä, kuten laista, silloin kuin ne koskevat koiraamme. Me olemme parempia kuin kielioppi tai laki, puhumattakaan muista ihmisistä.


    • Kääpiösusi

      Varmaan silmätulehdus. Nyt varmaan jo päässyt lääkäriin, toivottavasti ainakin.

      Ite en tavallisen silmätulehduksen takia lähtisi yöpäivystykseen vaan vasta aamulla sitten. Mutta jos epäily että silmässä saattaa olla haavaumia/vaurioita/vierasesine tms, niin lääkärille on kiire.

      • ErittäinHuolestunut

        Kävimme lääkärissä ja Hänen päänsä amputoitiin. Askartelin kallosta stögiksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe