Yksin ilolla itseksesi vai kaiken keskellä yksin?

Olin aikoinani hyvin läheisriippuvainen - syynä väärät valinnat intiimeissä ihmissuhteissa.

Asia muuttui kesällä -97, jonka jälkeen en ole enää koskaan ollut yksin sydämessäni , vaikka mieheni työmatkojen aikana - ihan kuukausiakin - olen fyysisesti ollut ilman rakastettuani.
Ystäviä ja muuta perhettä toki. Tuli luottamus ja kunnioitus kivijaloiksi!

Sittemmin olen ollut aina sellainen, etten haluaisi vieressä nysvääjää - tarvitsen omaa tilaa! Se on ollut vapauttavaa ja varmaan siksi yrittäjämieheni saa tehdä työnsä ilman seurankipeitä nalkutuksia. Olemme ihan onnellisia - toki puhumme päivittäin yms ;DDD

15

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

Kivaa, jos olet löytänyt kaverin, jonka kans tuntee olevansa onnellinen.
      Ja mikä parasta, olette puheväleissä:)
      Niin ja ettette te alvariin klapaja toistenne kintuissa.

• hmpff

Kumpaakin kokeillut. Ensin yksinäisyyttä suhteessa, ja sen jälkeen tämä jatkuva omavalintainen yksinäisyys.

Ihminen on yksinäisimmillään huonossa suhteessa.

Jos ihminen on tasapainossa, hän ei välttämättä tarvitse muita. Toisaalta ihminen on lauma-sielu, sen näkee liikenteessäkin :)) Jos joku hakeutuu täydelliseen yksinäisyyteen, hän on minusta jolllain lailla siipirikko.

Välillä iskee pieni kaipaus, että olisi joku sieluntoveri. Mutta on tässä yksinolossakin paljon hyvää. Nyt ollut jo niin kauan omillani, että tulee pieni pelko, osaako edes sitä yhteiselämää enää. Pieni pakokauhu iskee aina kun on joku kiinnostunut hollilla.

• Psykoterapeutitar

On se kiva ajatus, jos olis "joku sielunkumppani", mutta kun ei ole koskaan ollut, niin ei oikein kaipaakaan. Aikoinaan asuin eri kokoonpanoissa kommuunissa, mutta koskaan en ole asunut kenenkään kanssa kaksin. En nyt tässä iässä enään varmaan osaisikaan!

• voiniitäaikoja

Todellakin yksin ilolla itsekseni! vaan en yksinäinen, aina olen puhe seuraa saanut sitä kaivatessani, vaikka yksin eläjä nykyisin oonkin on minulla tytär ja tyttärentytär jotka ovat kaikkeni, on sukulaiset ja laaja ystäväpiiri. Nykyisin seurustelen, kumppanini asuu omassa kodissaan ja minä omassa (siis etäsuhteessa) joka on toiminut meillä oikein hienosti.

• Psykoterapeutitar

Ihanasti yksin ilokseni ikiajoiksi❤️

• ö-Öö

Kaks eri asiaa

Yksin oleminen ja yksinäisyys. Jotkut viihtyy omissa oloissaan, jotkut ei. Vaikka nyt ihminen jonkinlainen laumaelukka onkin, jengiytyminen kummastuttaa. Osa porukoista vaan ei osaa toimia tai edes ajatella itekseen. Itellä ainakin tahtoo ajatukset tökkiä, kun liikaa ihmisiä toitottamassa jotain.

Niinkin, joukossa saattaa tuntea sitä yksinäisyyttä. Kohtuudella kaikkea, ihan ok.

=DW=

• pirremiinapa

Mieluummin kaksin kuin yksin, vaikka kissan kaa :)

Olen aina, koko ikäni ollut osa jotain suurempaa laumaa, enkä tykkää elää yksin, mutta.minkäs teet..kissaan tässä vaan on tyytyminen.

• Vielä on aikaa...toivottavasti jotain mukavaa tapahtuu tälläkin saralla. Kissa on minulle ainakin ihan huippukaveri ja niin rakas!

• Samoin täällä tarvitaan tilaa ympärille. Teen vuorotyötä ja työputken ollessa päällä minua ei paljoa kotona näy ja sen mitä näkyy melkein nukun. Sielunkumppanin ja sydänystävän löysin itselleni yli 20 vuotta sitten, monissa asioissa täysin vastakohta minulle, eikä meidän tarvitse aina nyhvätä lähellä toisiamme. Todisteena rakkaudestamme yhteinen poika, joka nyt jo aikuisuuden kynnyksellä.

PS. Muistan sinut jo 4-kymppisten keskusteluista yli vuosikymmenem takaa. Mukava tavata pitkästä aikaa, muistat minut paremmin tomppa2006 nimimerkin takaa. Täällä eräs hurjapää on väittänyt kokoajan minun olevan nainen, joten voisitko korjata tuota näkemystä, koska tiedät ja tunnet minut takuuvarmasti.

• Miksi sinusta on niin kamalan tärkeää, että sinut uskottaisiin mieheksi?
        Onko sinusta jotenkin halveksuttavaa olla nainen?

• Hei vaan, pitkästä aikaa!
        Olin aikeissa kysäistä tuffelta, onko tompasta kuulunut! Epäröin varmaan juuri siksi, kun olet nyt eri nimellä liikenteessä. Tuossa, kun muutama minut tunnisti, olit ensimmäinen vanhalla nimmarilla, joka putkahti mieleen.
        Naiseksi EN KOSKAAN ole sinua tälläkään nimmarilla mieltänyt. Naisten ja miesten kirjoitustyyleissä ja tietyissä sanavalinnoissa on eroja - ne huomaa tiedostamatta. (Nyt sitten joku keksii pistää minut arvuuttelemaan - kääk!)
        Miehessäni ja minussakin suuria"kontrasteja" - erilaisia käsityksiä ja kokemuksia...varmaan osin suuren ikäerommekin takia. Ei se haittaa, kun keskeisimmät arvot ovat yhteiset ja toinen hyväksytään omana itsenään,

• Kysynpähänvaan
        Tellukka kirjoitti:

Miksi sinusta on niin kamalan tärkeää, että sinut uskottaisiin mieheksi?
        Onko sinusta jotenkin halveksuttavaa olla nainen?

Miksi sinusta on tärkeätä kertoa ettet ole lepakko? Ovatko he sinusta jotenkin halveksuttavia?

• karuaeloa

-ajattele että vasta liki 70v ensimmäinen elämänjakso - jolloin on joskus aikaa pohtia oman elon asioita - monista ihmisistä on jo lapsuudessa tehty siipirikkoja kuin karjateollisuudessa lintujen kohdalla - siivet poikki - kasvu- ja rehuhyöty.suhde tuottavampi kun ei mene energiaa lentämiseen ja liihotteluun - tai muuhun kaahotukseen - pieniä poikasia ajatellen kyllä aika karu yleisen ahneuden karubisnestä siin' missä liukuhihnalla untuvien kyniminenkin elävistä olennoista.
      Eipä ne sähköruoskakäsittelyt, joiden kohteeksi aikoinaan joutui - niit elon muistoja parhaimmista pääst' ole.

• Olen sanaton - voi sentään!

• sinkkuna.olen

Olen uusiosinkku. Tykkään olla itsekseni, harrastan paljon. Leffassakin käyn yksin. Ei ole ystävä- ja kaveripiiriä.
      Perhe lapsenlapsineen riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2103
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe