Salassapitorikos

SananvapaudenPuolustus

Mikäli henkilö laissa tai asetuksessa säädetyn taikka viranomaisen lain nojalla erikseen määräämän salassapitovelvollisuuden vastaisesti paljastaa salassa pidettävän seikan, josta hän on asemassaan, toimessaan tai tehtävää suorittaessaan saanut tiedon, taikka käyttää tällaista salaisuutta omaksi tai toisen hyödyksi, katsotaan hänen syyllistyvän salassapitorikokseen. Salassapitorikoksesta tuomitaan sakkoa tai vankeutta enintään yksi vuosi."

Sinä, aikuinen ihminen et ilmeisesti osaa kunnioittaa tätä seikkaa paskan vertaa.

Karma is bitch, muista se.

10

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenson

      Onko esimerkiksi Arskaa trollaava henkilö syyllistynyt tähän rikokseen koska aihe on kuuden kymmenen vuoden salassa pitoon laitettu, mutta trollaa julkisesti joka päivä sitä.?

      • Kysynasiantuntijalta

        Onko se toimiva laki edes?


    • Paljastuksia

      Salassapitovelvollisuuden rikkominen on rikos

      Jos joku rikkoo lainmukaista tai viranomaisen määräämää salassapitovelvollisuuttaan, hän syyllistyy salassapitorikokseen. Rikos tulee kyseeseen sillä edellytyksellä, ettei rikos ole rangaistavissa virkasalaisuuden rikkomisena tai sen tuottamuksellisena muotona. Salassapitorikoksen mukaan rangaistavia tekoja ovat salassa pidettävän seikan paljastaminen, josta tekijä on asemassaan, toimessaan tai tehtävää suorittaessaan saanut tiedon, sekä tällaisen salaisuuden käyttö omaksi tai toisen hyödyksi.

    • Sissikinmyyntiin

      Jaa. Eikös arska ole retostellut uhrinsa nimellä julkisesti? Taitaa käydä atrolle TOSI kalliiksi. Ja hyvä niin.

      • KäräjilleNarssu

        Ei pelasta Narssua Atron tapaus.


      • Iwnwnwebeb

        Ketä kiinnostaa? Menköön vaikka sellitovereiksi keskenään. Vielä kun saisi sinut sinne nakiksi hodariin niin pääsisit unelmiasi toteuttamaan.


      • VarmaTieto

        Atro ei lähde samaan selliin narsistisen homo-transun kanssa.


    • Aamukaffeeta

      Aamu Amiraalissa, muistin palautus harjoitus.

    • Salaisksimäärätty

      Mitä olen seurannut tätä mediaa, niin kaikki ne jotka ovat jakaneet noita kirjoituksia tulevat saamaan syytteen salassapito rikoksesta. He ovat yhtä lailla vastuussa alkuperäisen kirjoittajan kanssa Ja hyvä niin.

      • hoitoonohjaus

        Ai, siis käräjäoikeus haasta itsensä oikeuteen vai mitä ihmettä horiset vajakki?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3650
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2982
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2880
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2758
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2673
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2149
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1897
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      202
      1867
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1837
    Aihe