halloween -pääkallokrääsä - saaatanallista pilkkaa

hylkäähalloween

Viime sotien aikana monet suomalaiset menettivät henkensä, eikä kaikkia kaatuneita saatu edes kotiseudun multiin; lisäksi jotkut kuolivat myös sotavankeudessa, eikä heidän maallisen majansa viimeisestä paikasta ole tietoa.
Vielä nytkin on sotanäyttämöille jääneiden maallisia jäännöksiä tuotu kotimaahan. Suomalaisen vapauden lunastamishistorian taustaa vasten tuollainen halloweenluurankopippalointi on mautonta pelleilevää herjaa sodassa menehtyneitä kohtaan. HAUDATKAA ja UNOHTAKAA HALLOWEEN.

5

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghgfhgfh

Halloween kyllä helpon elämän merkki kun kuitenkin moni jo menettänyt läheisiä jo lapsuudesta asti ja Kyllä Suomalaista kuitenkin hiukan kuvottaa tuollainen kuolemalla leikkiminen mikä tänne ei todellakaan istu kun vainajien muistopäivä tervehenkisenä kuitenkin sydäntä lähellä.

• miksivanhemmat

En ymmärrä miksi vanhemmat ovat antaneet lastensa ruveta viettämään halloweeniä.

• Halloweenia ei edes juhlita Suomessa millään tavalla.

• mautonhalloveeni

Samanlaista lauma-apinointia kuten se että kaikki apinoivat tätä amerikkalaista sanontaa "vau".
      Ollaan olevinaan fiksuja kun sanotaan "vau".

Miksi suomalaiset ovat ensinkään ruvenneet apinoimaan haloweeniä, ei kuulu mitenkään suomalaiseen elämäntapaan. Olisivat keksineet jonkan ihkaoman riehaviikonlopun (jos juhannus ei riittänyt) ja laittaneet sen jollekin toiselle viikonlopulle edes.

Mautonta laittaa tää pakanajuhla just Pyhäinmiesten päivälle, kun niin monet suomalaiset kunnioittavat tätä päivää omaisvainajiensa muistopäivänä. Ja jolloin kaikki rientävät sytyttämään kynttilät ja on harras tunnelma.

Voisi tehdä "kansalaisanomuksen" että Pyhäinmiesten päivä rauhoitetaan ja kunnioitetaan hienoa omaa perinnettämme!

• kekrin_tilalle_tuotu

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kekri
        Suomalaiset ovat ennenvanhaan viettäneen kekriä, joka oli ilon juhla jolloin laulettiin, leikittiin ja tanssittiin. Kirkko vain ei hyväksynyt sitä ja alkoi 1600-luvulla vainota kekrin viettäjiä. Halloween eli Kaikkien pyhien päivä on tullut Suomeen jo tuohon aikaan. Ei levinnyt Amerikasta, vaan ruotsalaisten sotilaiden pakottamana alakuloisuuden juhlana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1313
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      986
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      781
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe