Nyt olen ajanut Priuksella vuoden. Ostin auton vähän käytettynä koska auto on tunnetusti luotettava. Mittarissa on nyt 60t km.
Kulutus on tosiaan vähän pienempi kuin bensaverrokeilla. Jos alkaisin pelkästään ruuhkassa, säästöä syntyisi enemmän, moottoritiellä kulutus nousee kyllä bensa-autojen tasalle. Keskimäärin säästän laskujeni mukaan 0.37 litraa satasella. Tuo olisi aika hyvin linjassa Spiritmonitorin kanssa. Vuositasolla säästöä kertyy siis 0.37×30 000 km eli noin 150 euroa vuodessa.
Oletan tässä nyt että Toyotan huolto ei ole kalliimpaa kuin muidenkaan merkkien, vaikka TM näin kuuluukin väittäneen.
Ja ettei ajoakkua tarvitse ikinä vaihtaa.
Ja että ruosteenestokuluja ei synny enempää kuin muillakaan merkeillä.
Mutta kun hiukan isompi ja hiukan tehokkaampi auto jota myös katselin, maksoi kymppitonnin vähemmän. Pelkästään tuo hintaero maksaisi 1.5 rahoituskorolla sen mitä bensassa säästää.
Hinnan lasku voi olla prosentteina selvästi pienempää kuin vaikka jossain fransmannissa tai saksalaisessakin, mutta vastaavasti pääoma on isompi, niin yhtä paljon menee rahaa.
Vakuutukset ei myöskään tunnu olevan erityisen halpoja vaikka ajattelen mielelläni että me Toyotistit olemme keskimäärin fiksumpaa väkeä. Niin että enpä tiedä, löikö tämä hybridikokeilu niin hyvin leivile kuin alunperin ajattelin.
Onko muut tehneet näin kattavia laskelmia
Hybridi ei ehkä sittenkään kannata
148
5486
Vastaukset
- Teoreetikkokk
Kaupunki "ruuhkaliikenne" tuovat tilaisuuden säästölle . Kehä kolmosen ulkopuolella se loppuu .
- Eikannatamillään
Ei kaupunkiruuhkassakaan ihan litratolkulla säästä, kiitos start/stop systeemien. Kaupungissa paljon ajavat taksit harvoin valitsevat Toyotaa.
- Huoltojatulee
Kyllähän tuo akku ennen pitkää menee uusiksi ja vaikka Prius on muita Tojoja parempaa tekoa, niin onhan siinä paljon enemmän huollettava teknologiaa.
- Kallistakyytiä
Toisaalta vaikuttais että Prius on jotenkin vähäruosteisempi kuin muut Tojot. Onhan se toki europreemiumin hintainenkin, niin että on syytäkin olla vähön parempi kuin kösiinruostuvat pikkutojot. 40 tuhatta on tosiaan hirveä hinta kun ajattelee ettei auto ole sen enempää edustava kuin mukkavakaan, ja suorituskyky on pikkuauton tasolla.
- ruosteinen_Prius
Kallistakyytiä kirjoitti:
Toisaalta vaikuttais että Prius on jotenkin vähäruosteisempi kuin muut Tojot. Onhan se toki europreemiumin hintainenkin, niin että on syytäkin olla vähön parempi kuin kösiinruostuvat pikkutojot. 40 tuhatta on tosiaan hirveä hinta kun ajattelee ettei auto ole sen enempää edustava kuin mukkavakaan, ja suorituskyky on pikkuauton tasolla.
Ei ole Prius yhtään vähäruosteisempi kuin muutkaan Toyotat, melkein päinvastoin. Alla videossa esimerkki jenkeistä:
https://youtu.be/ZtIYwld7OoI - WhatAnAsshole
ruosteinen_Prius kirjoitti:
Ei ole Prius yhtään vähäruosteisempi kuin muutkaan Toyotat, melkein päinvastoin. Alla videossa esimerkki jenkeistä:
https://youtu.be/ZtIYwld7OoISe on se irtonainen lista mikä on ruostunut, ei itse auto,
Tuo Jätkähän on aivan täysi idiootti joka selvästi saa hajalle kaiken mihin koskee. - Prius_on_ruosteessa
"Se on se irtonainen lista mikä on ruostunut, ei itse auto,"
Käynti optikolla ehkä auttaisi! Lista on ruostumatonta metallia, mutta kynnyskotelo sen alla ruostunut kun heikko maalaus on antautunut monesta kohtaa. Kuva ei valehtele vaikka tero haluaa nähdä asian vääristyneenä tojolasien läpi. Äänessä oleva tyyppi on pelleksi pukeutunut, koska haluaa pysyä tunnistamattomana.
- yksinkertaista.laskentaa
Huoltojen kalleus on aika yksinkertaista matematiikkaa. Kun toyotan hybridit on pakko huollattaa merkkikorjaamossa akkutakuun takia ja niitä huoltoja on tuplasti euroautoihin verrattuna niin lompakkoa joutuu aivan oikeasti kaivamaan syvemmältä. Ei se ole mittaavasta tahosta kiinni vaan tojot yksinkertaisesti ovat kalliita ylläpitää.
- Toyota_Hybrid1
no laskeppa uudestaan. Toyota Hybridin vuosihuolto 179€ ja vw golfin vuosihuolto 922€. kumpiko on halvempi?
- ZKODAN_paljastaja
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
no laskeppa uudestaan. Toyota Hybridin vuosihuolto 179€ ja vw golfin vuosihuolto 922€. kumpiko on halvempi?
Taas ZKODA valehtelee samasta asiasta kuin monesti aiemminkin!
Auris Hybridin huollot 60000km:n matkalla maksavat 1069,29€, Golf 1,4 TSI ACT:n 761,51€. Faktat löytyy alla olevista linkeistä. Samoista linkeistä löytyy myös noitten kahden auton käytännön kulutuslukemat mainitulla matkalla. ZKODA ei kykyne faktoja esittämään. Hänen lukunsa on kotoisin hänen sairaasta mielestään.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg ZKODAN_paljastaja kirjoitti:
Taas ZKODA valehtelee samasta asiasta kuin monesti aiemminkin!
Auris Hybridin huollot 60000km:n matkalla maksavat 1069,29€, Golf 1,4 TSI ACT:n 761,51€. Faktat löytyy alla olevista linkeistä. Samoista linkeistä löytyy myös noitten kahden auton käytännön kulutuslukemat mainitulla matkalla. ZKODA ei kykyne faktoja esittämään. Hänen lukunsa on kotoisin hänen sairaasta mielestään.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpgno lueppas nyt AUTOBILD 15/2016. vw 1.4TSI moottori kuluttaa 9l/100km bensiiniä, vw 2.0TDI 8.11l/100km dieseliä. Toyota Prius Hybrid ( ei plug-in malli) 4.37l/100km bensiiniä. mikä auto siis kuluttaa vähiten?
- Toyota_Hybrid1
ZKODAN_paljastaja kirjoitti:
Taas ZKODA valehtelee samasta asiasta kuin monesti aiemminkin!
Auris Hybridin huollot 60000km:n matkalla maksavat 1069,29€, Golf 1,4 TSI ACT:n 761,51€. Faktat löytyy alla olevista linkeistä. Samoista linkeistä löytyy myös noitten kahden auton käytännön kulutuslukemat mainitulla matkalla. ZKODA ei kykyne faktoja esittämään. Hänen lukunsa on kotoisin hänen sairaasta mielestään.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpgminun Toyota Hybridini vuosihuolto maksoi 179€ öljynvaihtoineen, uudet pyyhkimensulat sekä jarrutesti dynamometrillä. onko kysyttävää?
- Useinpajalla
ZKODAN_paljastaja kirjoitti:
Taas ZKODA valehtelee samasta asiasta kuin monesti aiemminkin!
Auris Hybridin huollot 60000km:n matkalla maksavat 1069,29€, Golf 1,4 TSI ACT:n 761,51€. Faktat löytyy alla olevista linkeistä. Samoista linkeistä löytyy myös noitten kahden auton käytännön kulutuslukemat mainitulla matkalla. ZKODA ei kykyne faktoja esittämään. Hänen lukunsa on kotoisin hänen sairaasta mielestään.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpgSen lisäksi TOYO pitää kiikuttaa pajalle useammin. Jokainen töissä käyvä aikuinen kestää kyllä toyon hiukan kalliimman huollon, mutta turha verstaalla juokseminen rasittaa.
- Sorivaanmutteionnaa
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
no laskeppa uudestaan. Toyota Hybridin vuosihuolto 179€ ja vw golfin vuosihuolto 922€. kumpiko on halvempi?
Itse asiassa edes noilla hihasta vetämilläsi huoltohinnoilla ei esimerkin Prius taida kannattaa. Se on liian kallis.
- Tähän_saakka
Tojota-trollipoju on vastaillut itse itselleen. Aika noloa ja lapsellista, eikö vaan. Hetihän sen taas tunnisti kun sillä tollolla on aina sama kaava jutuissaan.
- Laskepaitse
Miksi yrität heivata asia-arggumentein perustellun laskelman sivuraiteileleen puhumalla joistain trolleista? Onko noissa laskutoimituksissa joku väärin?
- Pakkomielle.vie.miestä
Laskuissa ei ole mitään väärin ja siksi tojohönö kääntää puppugeneraattorinsa päälle. Sen on pakko kommentoida kaikkea tojoon liittyvää. Kun joku kertoo ja perustelee asiansa hyvin tojohönölle ei jää muuta kuin toistaa samoja vanhoja mantrojansa. Pakkomielteistä käyttäytymistä.*
- Kiellettyaihe
Pakkomielle.vie.miestä kirjoitti:
Laskuissa ei ole mitään väärin ja siksi tojohönö kääntää puppugeneraattorinsa päälle. Sen on pakko kommentoida kaikkea tojoon liittyvää. Kun joku kertoo ja perustelee asiansa hyvin tojohönölle ei jää muuta kuin toistaa samoja vanhoja mantrojansa. Pakkomielteistä käyttäytymistä.*
Jep, ja kiireesti aloittanut pari uutta viestiketjua:) aiheesta trollitrolli ja Tojo myy eniten. Kestoaiheet. Tämän ketjun aihe on kielletty aihe.
- Kylläpäkannattaa
Kyllähän toi asiallisesti ottaen pitää piakkansakin. Jos haluaa laskea 30t kilsalle.
Mulla tulee vähemmän kilsoja per vuosi.
Tietty jos haluaa ajatella kulutuseron isommaksi niin sitten tulee enemmän hyvää mieltä. Voi vaikka laskea että hybridi kuluttaa kolme litraa satasella ja bensakone yhdeksän niin säästöä syntyy. Kymppi sataa kilsaa kohti. Niillä lukemilla säästää Priuksen ja samankokoinen euroauto hinta eron jo sadantonnin ajolla. Jos ajaa 200tuhatta niin pääsee jo voitolle....- Toyota_Hybrid1
mulla on just Toyota Hybrid ja kuluttaa maantieajossa alle 3l/100km. kyllä on niin halpaa ajoa että on kuin laittaisi rahaa pankkiin, huolto ja vakuutuskulut naurettavan pienet, korjauskulut olemattomat.
- ZKODAN_paljastaja
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
mulla on just Toyota Hybrid ja kuluttaa maantieajossa alle 3l/100km. kyllä on niin halpaa ajoa että on kuin laittaisi rahaa pankkiin, huolto ja vakuutuskulut naurettavan pienet, korjauskulut olemattomat.
Toyota hybrid kuluttaa keskimäärin 5,6l/100km, joka on 47% enemmän kuin ilmoitettu yhdistelmäkulutus.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg - TestijumboYaris
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
mulla on just Toyota Hybrid ja kuluttaa maantieajossa alle 3l/100km. kyllä on niin halpaa ajoa että on kuin laittaisi rahaa pankkiin, huolto ja vakuutuskulut naurettavan pienet, korjauskulut olemattomat.
"TOYOTA HYBRID" ei ole malli, mutta tietysti tulokset riippuvat siitä, millä hybridillä ajellet. Tämä esimerkki oli Priuksest joka on kallis auto. En kyllä usko että Yaristakaan saa kannattavaksi, ja hyvähän se ei ole missään nimessä.
- Turhaavenkoilua
No eihän se ehkä tolleen laskettuna kannata mutta kun Toyota onkin paljon parempi auto.. Oot varmaan Hesasta kun yrität tollee päteä laskelmillas.
- Toyopettaja
Tosi hybridiuskovat eivät ikinä laske mitään. Kun kerran sanotaan että auto kuluttaa muutaman desilitraa vähemmän niin se kannattaa millä hyvänsä hinnalla. Ja testit on turhia koska kulutusmittaukset tehdään itse omilla spekseillä. Näin pysyy hyvä mieli koko ajan yllä.
- Kyllähalpenee
En tiedä mistä tämä myytti Toyotan hyvistä jälleen myyntihinnoista tulee. Auto on kuitenki tiensä päässä melko vähillä kilometrillä.
- Totuuspiiloonspämmillä
Hönö pätkä...vaikka tässä ketjussa on esitetty ihan maltillisia mielipiteitä eikä yhtään perätöntä tai pahantahtoista väitettä. Silti hönö päätti käyttää iltana spämmäykseen ja lähettää sama kopioitu tojotrolliviestinsä minuutin välein. Faktat piiloon, keskustelut taka-alalle!
- Ehkäunissasi
Ei ainakaan soitti monitorin mukaan.
- Hahahahah
Prius joo. Sillä ei ainakaan mies voi ajaa. Ehkä joku muunsukupuolinen femakko?
- Nainenratissa
Päin vastoin, Prius ei ole naisellinen valinta, joku hikinen insinöörimies jaksaa tuollaisesta innostua. Naiset ovat paljon rationaalisempia.
- Näilläspekseillä
No mietipä jos tosiaan TSI 1.4 i veisi 9 litraa sadalla ja Prius kolme. Osaatko laskea että kuinka monta kilometriä pitäisi ajaa ettänoiden hintaero tulisi säästettyä.
(ja nyt ei tarvitse ottaa huomioon huoltoväli tai pääomakuluja tai ruostetta tai nokkaketjua. Ihan raakaa matikkaa.)
Aivan, arvasin ettet osaa. Tee siis taas pari ryhmää yökastelijapostausta, äläkä unohda raisumopojuttua. .- HyväTero
Ei osannut Tero laskea. Onneksi on skodapalsta jossa kannattaa mekkaloida.
- Laskuoppia
HyväTero kirjoitti:
Ei osannut Tero laskea. Onneksi on skodapalsta jossa kannattaa mekkaloida.
Eiköhän oikea vastaus tullut tuolla ylempänä. Jos bensa-auto veisi 9 litraa ja Prius 3 litraa niin siltikin homma löisi leivälle vasta sadantuhannen jälkeen.
Prius on toki siinä ajassa käynyt useammin pajalla.
Kun todellinen kulutusero ei ole edes kymmenesosaa tuosta, on helppo päätellä että kuinka hyvin kannattaa. - Terotpureekynsiään
Laskuoppia kirjoitti:
Eiköhän oikea vastaus tullut tuolla ylempänä. Jos bensa-auto veisi 9 litraa ja Prius 3 litraa niin siltikin homma löisi leivälle vasta sadantuhannen jälkeen.
Prius on toki siinä ajassa käynyt useammin pajalla.
Kun todellinen kulutusero ei ole edes kymmenesosaa tuosta, on helppo päätellä että kuinka hyvin kannattaa.Tuolla joku - tei ehkä aloittaja - laski että vaikka Prius ei kuluttaisi mitään ja laadukas Euroauto kymmenen litraa sadalla, niin vaikka kymppitonnin kalliimpi hybridi ei silti kannata ensimmäiseen 3-4 vuoteen. Toyohan ei välttämättä edes kestä pitempään?
- Maisterismies
Täytyy myöntää.että olen pettynyt Toyota-palstan keskustelun tasottomuuteen. Niin tässäpä kuin muissakin keskusteluissa. Järkevät kannanotot puolesta tai vastaan hukkuvat täällä turhien trollaussyytösten ja muun älämölön taakse ja yhtäkkiä keskustelu kääntyy Skodaan tai kirjoittajien
Ilmeisesti Toyotan omistajat ovat poikkeuksellisen pelokkaita ja arkoja ihmisiä, tosielämän hiljaisia häviäjiä jotka purkavat netin keskustelupalstoilla turhaumaansa. - Yksivaimontahönöä
Useimmat Toyotan omistajat ovat toki rauhallisia ja järkeviä. Mitä palstalaisiin tulee....no, trollaajien persoonallinen tapa puhua Raisumopoista ja postata samaa postia yhä uudestaa pistäää tietysti silmään, mutta väite siitä että.kaiken hän ym takana olisi vain yksi 24/7 postaaja on yhtä absurdi kuin Toyopalstalla esitetty väite siitä että vain yksi henkilö tuottaisi kaikki Toyotaa koskevat muut kuin kiittävät postaukset. Vaikea sanoa.
- Creepyä
Joo, vain men kaksi skitsofreenikkoa omista me nettiliittymät. Olemme kahden bittiavaruudessa ja jos joskus nukahdan näppäimistöä ääreen niin kuulen äänesi puhuvan minulle....
- surkeista.surkein.Hönö
Niillä järkevillä on varaa ostaa uusia Toyotoita, tällä Hönöllä on vain tuulen huuhtoma perse ja nettiliittymä.
- HyväHönö
Kiitos Hönö kun annat oman kontribuutiosa tähän osittain asiapitoiseenkin ketjuun. Mikään Toyotaa koskeva ketju ei ole uskottava eikä kiinnostava ellet ensin käy vetämässä kauheita raivareita.
- Trolli.kuolee
Asiahan on niin että jokainen järkeväkin keskustelu pilaantuu heti kun Tojota-trolli sinne ns. mielipiteensä kirjoittaa. Samoin suurin osa aloituksista on pilalla koska ne tulevat Tojota-trollin sairaasta päästä.
- Onsevaanaikahönö
Trolli.kuolee kirjoitti:
Asiahan on niin että jokainen järkeväkin keskustelu pilaantuu heti kun Tojota-trolli sinne ns. mielipiteensä kirjoittaa. Samoin suurin osa aloituksista on pilalla koska ne tulevat Tojota-trollin sairaasta päästä.
Niin, kaikki muut viestit oikein loistaa tyhmyydellään kun Tojo-hönö lähettää oman infopläjäyksensä.
- leuwis
Moni hybrid kuski todellakin yrittää tehdä kulutusennätyksiä motareilla/maanteillä ja ajelee alinopeutta, ja usein jonkun rekan imussa. Hyvin huvittavaa :-) Jos maksat Tojon hybridistä 5-10 tuhatta enemmän kuin vastaavat ajo-ominaisuudet, tilat, jne ominaisuudet tarjoavasta bensasta, niin säästön eteen saa ajella aika lailla. Kaupungissa varmaan säästää, mutta muualla aika näennäistä.
- Antaatullavaan
Kappas, tojo Hönö poistattelee urakalla itsensä kannalta kiusallisia viestejä jossa uhkailee muita kirjoittajia, joiden kuvittelee olevan yksi ja sama henkilö. Mitä jos hönö osallistuisit keskusteluun vaikka kunnon faktoilla ja lähde saisi sitten mielummin olla joku hiukan uskottavampi juttu kuin oma 45-ohjaimen koosteesi Toyotan markkinointimateriaalista.
- Toyota_Hybrid1
itselläni Toyota Hybrid ja maantiekulutus alle 3l/100km. työkaverilla skoda octavia 1.4TSI kuluttaa 9,4l/100km, meillä on sama työpaikka ja sama työmatka kun naapureita ollaan, kulutukset siis tankkamalla mitattu eikä mitään ajotietokonenäyttämiä. työkaverilla menee työssäkäyntikuluihin eli bensaan 9000€/vuosi ja itselläni 3000€/vuosi. säästän siis pelkästään polttoainekuluina 6000€/vuosi skodaan verrattuna. siihen lisäksi Toyotan pienet ajoneuvovero, vakuutus ja huoltokulut niin puhutaan 7-8000€/ vuosisäästöstä. kyllä on niin halapoo että on kuin laittaisi rahhoo pankkiin, kyllä mahhoo naarattaa.
- Toyotalla_vuodesta_1975
HOLISTI74.91-ZKODA-OCU1-Mek1 ja mitä nimimerkkejä ikinä oletkaan käyttänyt, sinulla ei ole minkäänlaista autoa, saati Toyota Hybridiä (sellaista automallia ei ole edes olemassakaan)! Harhainen mieli ja klassiset narsistisen persoonallisuushäirlön tunnusmerkit sinulla kyllä on. Ikävä vain meidän oikeasti Toyotan omistavien kannalta on, että pakkomielteinen toimintasi kanavoituu tänne Toyota-keskusteluun ja tekee meistä muitten silmissä naurunalaisia.
Aidosti Toyotan etua ajava ei käyttäydy noin! - Toyota_Hybrid1
Toyotalla_vuodesta_1975 kirjoitti:
HOLISTI74.91-ZKODA-OCU1-Mek1 ja mitä nimimerkkejä ikinä oletkaan käyttänyt, sinulla ei ole minkäänlaista autoa, saati Toyota Hybridiä (sellaista automallia ei ole edes olemassakaan)! Harhainen mieli ja klassiset narsistisen persoonallisuushäirlön tunnusmerkit sinulla kyllä on. Ikävä vain meidän oikeasti Toyotan omistavien kannalta on, että pakkomielteinen toimintasi kanavoituu tänne Toyota-keskusteluun ja tekee meistä muitten silmissä naurunalaisia.
Aidosti Toyotan etua ajava ei käyttäydy noin!mitä ihmettä sekoilet? minä vain kerroin miten paljon Toyota Hybrid malleilla säästää verrattuna volkswakenin 1.4TSI moottoriin verrattuna. täällä palstoilla on vääristelty tuota 1.4TSI moottorin kulutuslukemia aika härskisti, on jopa valehdeltu sen vievän vähemmän kuin valmistajan ilmoittama kulutus. todellinen tankkaamalla mitattu kulutus onkin jotain aivan järkyttävää tasoa, yli 9litraa sataselle samanlaisella ajolla kuin Toyota Hybrid vie alle 3litraa sataselle. tätä minä selitän tässä ja ihan omalla nimimerkilläni rehellisesti ja mitään valehtelematta tai pois jättämättä.
- Toyota_Hybrid1
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
mitä ihmettä sekoilet? minä vain kerroin miten paljon Toyota Hybrid malleilla säästää verrattuna volkswakenin 1.4TSI moottoriin verrattuna. täällä palstoilla on vääristelty tuota 1.4TSI moottorin kulutuslukemia aika härskisti, on jopa valehdeltu sen vievän vähemmän kuin valmistajan ilmoittama kulutus. todellinen tankkaamalla mitattu kulutus onkin jotain aivan järkyttävää tasoa, yli 9litraa sataselle samanlaisella ajolla kuin Toyota Hybrid vie alle 3litraa sataselle. tätä minä selitän tässä ja ihan omalla nimimerkilläni rehellisesti ja mitään valehtelematta tai pois jättämättä.
Anteeksi kaikki, se 1.4 TSI viekin vain 5,4 l/100 km. Vale on minulla niin herkässä.
- Toyotalla_vuodesta_1975
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
mitä ihmettä sekoilet? minä vain kerroin miten paljon Toyota Hybrid malleilla säästää verrattuna volkswakenin 1.4TSI moottoriin verrattuna. täällä palstoilla on vääristelty tuota 1.4TSI moottorin kulutuslukemia aika härskisti, on jopa valehdeltu sen vievän vähemmän kuin valmistajan ilmoittama kulutus. todellinen tankkaamalla mitattu kulutus onkin jotain aivan järkyttävää tasoa, yli 9litraa sataselle samanlaisella ajolla kuin Toyota Hybrid vie alle 3litraa sataselle. tätä minä selitän tässä ja ihan omalla nimimerkilläni rehellisesti ja mitään valehtelematta tai pois jättämättä.
Vai sekoilen minä? Olen seurannut jonkin aikaa yksinpuhelujasi monilla nimimerkeillä. Ei se mitään. Eniten minua ja varmaan monia muitakin häiritsee tuo silmitön valehtelusi, tai jos et ymmärrä esittämiäsi lukuja valehteluksi, niin satuilua sitten.
Poskettomat Toyota Hybridin? 3 litran kulutukset maantieajossa tankkauksista mitattuna ja naapurin "volkswagen 1,4TSI:n" 9,4 litran kulutukset samanlaisilla ajoilla ovat silmitöntä valehtelua. Noitten satujen rinnalla Paroni von Münchhausenin tarinatkin ovat uskottavampia. Ei edes vanha automaattivaihteinen Camryni kuluta yli 9 litraa maantieajossa ja puolison Golf 1,4TSI on kuluttanut koko elinkaarensa aikana keskimäärin 6,2 litraa sataselle tankkauksista mitattuna.
Olen lukenut alan lehdistöä vuosikausia ja seurannut kiinnostuksella Toyota hybrideistä tehtyjä koeajoja, vertailuja ja kestotestejä. Missään eikä koskaan niillä ole päästy alle 4 litran keskikulutuksilla edes lyhyitä matkoja, puhumattakaan kestotesteistä joissa ajetaan kymmeniätuhansia kilometrejä. Pitkässä juoksussa 6 litraakin on tiukassa ellei ajeta varsin tahallaan säästöajoa.
Täällä esitetyt faktat TM:n käyttötesteissä saaduista kulutuslukemista ovat varsin vakuuttavia. En ala niitä tähän lainaamaan kun ovat tässäkin keskustelussa olleet aikaisemmin esillä. Niistä näkee ettei ainakaan Auris hybridin taloudellisuus anna aihetta riemunkiljahduksiin. Muistelen Priuksen käyttötestikulutuksen olleen lähempänä kuutta kuin viittä litraa. - Toyota_Hybrid1
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
Anteeksi kaikki, se 1.4 TSI viekin vain 5,4 l/100 km. Vale on minulla niin herkässä.
volkkarin 1.4TSI vie yli 9 litraa sataselle joka on myös testeissä todettu. ei minun nimimerkilläni valehtelu sitä tosiasiaa muuksi muuta. kyllä se volkkarin ajotietokoneen kulutusnäyttö näyttää työkaverillakin 5,4-5,8l/100km kulutusta ja ihmetteli että onko siinä niin pieni tankki kun joutuu tankilla kokoajan käymään, laski tankkaamalla kulutuksen niin tuli aamulla kalpeana töihin ja kertoi TODELLISEN kulutuksen olevankin 9,4l/100km. ja tämä on taivahan tosi. näin paljon volkkareiden kulutusnäyttö valehtelee.
- turha.höpöttää
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
volkkarin 1.4TSI vie yli 9 litraa sataselle joka on myös testeissä todettu. ei minun nimimerkilläni valehtelu sitä tosiasiaa muuksi muuta. kyllä se volkkarin ajotietokoneen kulutusnäyttö näyttää työkaverillakin 5,4-5,8l/100km kulutusta ja ihmetteli että onko siinä niin pieni tankki kun joutuu tankilla kokoajan käymään, laski tankkaamalla kulutuksen niin tuli aamulla kalpeana töihin ja kertoi TODELLISEN kulutuksen olevankin 9,4l/100km. ja tämä on taivahan tosi. näin paljon volkkareiden kulutusnäyttö valehtelee.
Ei taida kaverisi olla niitä laskumiehiä tai sitten mopopojat pääsevät käymään yöllä tankille. Tuo 9 litraa on täyttä puppua. Lyhyessä kaupunkiajossa kylmänä mahdollista.
- Kauheaahuijausta
turha.höpöttää kirjoitti:
Ei taida kaverisi olla niitä laskumiehiä tai sitten mopopojat pääsevät käymään yöllä tankille. Tuo 9 litraa on täyttä puppua. Lyhyessä kaupunkiajossa kylmänä mahdollista.
Ihan yhtä puppua on 3 litraa. Akku täytenä voi vähän aikaa päästä vaikka millaisella kulutuksella mutta millään pitemmällä aikavälillä lä ei onnistu lähellekään kolmea. Ja sitten on vielä se pikkujuttubettä edes kolmen litran kulutus ei tekisi noista kannattavia.
- Eururu
Jahans. Saako peiuksella pillua. Siinäpä kysymys.
- Tojo-Hönö
Tojo-Hönö tässä. Tällä kropalla kyllä saa laadukasta.
http://troll.me/images/really-fat-guy-on-computer/really-fat-guy-on-computer.jpg - Tojohönöasialla
Eikä minun Toyotalla, mutta ei se mitään, harrastankin enemmän nettitrollailua.
- PriusonParas
Mun Prius kulkee järkevästi ajaen vain 2.5 litralla.
- Teitäonhuijattu
Sääli ettei näitä teidän miljoonan kilsan ajosuoritteita eikä kolmen litran kulutuksia ole milloinkaan onnistuttu dokumentoimaan.
Testeissä ja vertailuissa Toyota on lähes poikkeuksetta hännillä ja todellista kulutusta mittaavissa tilastoissa sen kulutus on tavallisen pikku auton luokkaa - kuten kuljetuskykykin. Vanhimmat myynnissä olevat Priukset ovatv400t jaettuja ja niihinkin on alku pitänyt vaihtaa.
Vain hinta on Priuksessa premiumtasoa.
Paljon vihanpurkauksia on tästäkin aloituksesta poikinut mutta kukaan ei ole lähtenyt noita kannattavuuslaskelmia laskelmin haastamaan, joten todetaan keskustelun päätyneen siihen,että Prriuksen osto ei vaan kannata. - tyhmääjanoloa
Teitäonhuijattu kirjoitti:
Sääli ettei näitä teidän miljoonan kilsan ajosuoritteita eikä kolmen litran kulutuksia ole milloinkaan onnistuttu dokumentoimaan.
Testeissä ja vertailuissa Toyota on lähes poikkeuksetta hännillä ja todellista kulutusta mittaavissa tilastoissa sen kulutus on tavallisen pikku auton luokkaa - kuten kuljetuskykykin. Vanhimmat myynnissä olevat Priukset ovatv400t jaettuja ja niihinkin on alku pitänyt vaihtaa.
Vain hinta on Priuksessa premiumtasoa.
Paljon vihanpurkauksia on tästäkin aloituksesta poikinut mutta kukaan ei ole lähtenyt noita kannattavuuslaskelmia laskelmin haastamaan, joten todetaan keskustelun päätyneen siihen,että Prriuksen osto ei vaan kannata.Ei sinun lisäksesi kukaan muu ole sellaista todennut. Saathan sinä olla sitäkin mieltä, ei se ole muilta pois, kun petät itseäsi volkkarin lisäksi m.o.t.
- Renkimies_
Teitäonhuijattu kirjoitti:
Sääli ettei näitä teidän miljoonan kilsan ajosuoritteita eikä kolmen litran kulutuksia ole milloinkaan onnistuttu dokumentoimaan.
Testeissä ja vertailuissa Toyota on lähes poikkeuksetta hännillä ja todellista kulutusta mittaavissa tilastoissa sen kulutus on tavallisen pikku auton luokkaa - kuten kuljetuskykykin. Vanhimmat myynnissä olevat Priukset ovatv400t jaettuja ja niihinkin on alku pitänyt vaihtaa.
Vain hinta on Priuksessa premiumtasoa.
Paljon vihanpurkauksia on tästäkin aloituksesta poikinut mutta kukaan ei ole lähtenyt noita kannattavuuslaskelmia laskelmin haastamaan, joten todetaan keskustelun päätyneen siihen,että Prriuksen osto ei vaan kannata.Kannattavuus on taksifirmoissa laskettu tarkkaan ja todettu se Priuksen osalta loistavaksi. Siksi ne valtaavatkin taksitolpat taloudellisuudellaan, luotettavuudellaan ja yleisellä kestävyydellään. Mitä tapahtuukaan kun Suomessa ensi kesänä taksimarkkinat vapautuvat. Veikkaan että Toyotan ylivoima vain kasvaa.
- Säälittäväavautuminen
Kerrontasinon koetun tuntuista. Silti se ei taaskaan tuo mitään lisää tähän keskusteluun. Olet tuskissasi, koska koko itsetuntoni on perustunut jonkun kinnerin omistamiseen. Onnea työnhakuun.
- Tavalliset_ihmiset
Teitäonhuijattu kirjoitti:
Sääli ettei näitä teidän miljoonan kilsan ajosuoritteita eikä kolmen litran kulutuksia ole milloinkaan onnistuttu dokumentoimaan.
Testeissä ja vertailuissa Toyota on lähes poikkeuksetta hännillä ja todellista kulutusta mittaavissa tilastoissa sen kulutus on tavallisen pikku auton luokkaa - kuten kuljetuskykykin. Vanhimmat myynnissä olevat Priukset ovatv400t jaettuja ja niihinkin on alku pitänyt vaihtaa.
Vain hinta on Priuksessa premiumtasoa.
Paljon vihanpurkauksia on tästäkin aloituksesta poikinut mutta kukaan ei ole lähtenyt noita kannattavuuslaskelmia laskelmin haastamaan, joten todetaan keskustelun päätyneen siihen,että Prriuksen osto ei vaan kannata.eivät tietenkään ole ehtineet Toyota-hybrideillä miljoonaa ajaa mutta Itävallassa sellaisia Toyota-hybridejä jo on joilla miljoona on tullut täyteen. Ne autot ovat liikenteessä kellon ympäri. Jos niissä alkaisi esiintyä ongelmia, ei niitä kauaa katseltaisi ammattiliikenteessä jossa kestävyys ja luotettavuus ovat avainasemassa. Kulutus on taksiajossa tietysti vähän korkeampi kuin 3 l mutta silti se on lähes puolta pienempi kuin muissa taksiautoissa.
Terveisin Renkimies maalta.
Ps. Jotain näistä tiedän minäkin - Vähenemäänpäin
Renkimies_ kirjoitti:
Kannattavuus on taksifirmoissa laskettu tarkkaan ja todettu se Priuksen osalta loistavaksi. Siksi ne valtaavatkin taksitolpat taloudellisuudellaan, luotettavuudellaan ja yleisellä kestävyydellään. Mitä tapahtuukaan kun Suomessa ensi kesänä taksimarkkinat vapautuvat. Veikkaan että Toyotan ylivoima vain kasvaa.
Tulevaisuudessa joo...tulevaisuudessa taksit lentää..... Tällä hetkellä myynnissä olevia Priuksia näkee tolalla VÄHEMMÄN kuin edellistä mallia. Toyota on ihan marginaalimerkki taksissa.
- TässäsulleDacia
Tavalliset_ihmiset kirjoitti:
eivät tietenkään ole ehtineet Toyota-hybrideillä miljoonaa ajaa mutta Itävallassa sellaisia Toyota-hybridejä jo on joilla miljoona on tullut täyteen. Ne autot ovat liikenteessä kellon ympäri. Jos niissä alkaisi esiintyä ongelmia, ei niitä kauaa katseltaisi ammattiliikenteessä jossa kestävyys ja luotettavuus ovat avainasemassa. Kulutus on taksiajossa tietysti vähän korkeampi kuin 3 l mutta silti se on lähes puolta pienempi kuin muissa taksiautoissa.
Terveisin Renkimies maalta.
Ps. Jotain näistä tiedän minäkinMahtavaa. Itävallassa on siis Prius jolla on ajettu miljoona. Jos tapaus on mielestäsi yleistettävissä niin vilkaisepa tästä miljoona-Daciaa:http://www.caradisiac.com/insolite-un-million-de-kilometres-en-dacia-logan-109254.htm
- marginaalissakallistuhnu
Edelleen Priusin ostaminen vaatii täydellistä laskutaidon puuttumista. Ja lisäksi perverssiä makua muotoilun suhteen.
Markkinoilla on pilvin pimein autoja jotka ovat tilavampia, suorituskykyisempiä ja mukavampia kuin Prius ja maksavat 5000-10000 vähemmän. Vain täysi tollo maksaa Priusista noin plajon ja se näkyy rekisteröintitilstoissa hyvin selvästi. Kadulla Priusia en muista nähneeni pitkään aikaan. taksitolpallakin Priusin näin vii´meksi Espanjanreissulla viime keväänä. - kristallipallokertoo
Se päivä ei ole kaukana kun Dieselit kielletään kaupungeissa ja sähköautoja ja hybridejä aletaan tukemaan. Viimeistään silloin Toyota on kovassa iskussa ja vw konkassa
- väärä.hevonen
Et näköjään tiedä juuri mitään asiasta josta kirjoitat. Toyoyta on nimenomaan se valmistaja joka on rajusti takamatkalla ladattavien autojen suhteen. Muilla on sähköautoja jo nyt markkinoilla kun Toyotan eka sähköauto on kaupoissa aikaisintaan vuonna 2022.
Samoin ladattavia hybridejä muilla on pilvin pimein, mutta Toyotalla vain yksi malli.
Toyotan muka-hybridit ovat täysin bensaa polttamalla kulkevia autoja ja kun rajoituksia aletaan tekemään niin ne ovat samassa kategoriassa bensa-autojen kanssa.
VW on monta vuotta Toyotaa edellä sähköautojen suhteen. Dieseleiden kieltäminen isoissa kaupungeissa ei auta Toyotaa millään tapaa.
- laskutaitoinen
Ei kannata hybridi, tätä olen laskeskellut edelliset 6 vuotta.. Edelleen diesel kannattavin. Sähköauto olisi toki halvempi käyttökustannuksiltaan, mutta hinta ja arvonalennus on aivan liikaa.
- Priusonhuono
Mielenkiintoista miten En paljon viestejä täältä on tänään poistettu. Luulen että joku työllistää ylläpitoa aika tavalla :)
- peruskoodausta
En puhuisi työllistämisestä kun moderoinnin hoitaa robotti. Keinoäly tunnistaa spämmäyksen helposti kun sisältö on aina sama. Jopa yksinkertainen koodi on fiksumpi kuin tojohönö
- Surullistakyllä
Eipä.taida kannattaa liikaa laskeskella, tulee paha mieli muuten koko vehkeestä.
Näiden kannattavuus perustuu tukiaisiin. Jos valtio tukisi- antaisi lisää verohelpotuksia ja ohituskaistoja, sitten vois kannattaa. Omillaan ei kannata. - kehityskehittyy
Don Quijot`kin aikanaan taisteli tuulimyllyjä vastaan. Historiasta tiedämme lopputuloksen. Jos ei dieselsaastuttimien myyjät pysty muuttumaan ajan vaatimusten mukana niin yt-neuvottelut on lähempänä kuin seuraava kesäloma. Näin se tulee menemään. Pääsee sitten nauttimaan pääosin työnantajan ja valtion eli veronmaksajien tuista.
- hybridi.ei.toimi
Karoqin arvostelusta IL:ssä:"Dieselmoottorit täyttävät uusimmat ja tiukimmat EU6-päästönormit eli paljon puhutut Saksan kaupunkien ajokiellot eivät koske niitä. Dieselmallisto kattaa 115-hevosvoimaisen 1,6-litraisen moottorin ja 2,0-litraiset moottorit, 150- ja 190-hevosvoimaiset version."
Ajorajoitukset pelaavat nimenomaan uusia dieseleitä myyvien pussiin kun väki joutuu vaihtamaan vanhat dieselinsä uusiin. Kauppa käy hyvin. Tojon bensahybridi ei ole vaihtoehto matka-ajoon jo pelkästään onnettoman suorituskykynsä takia. Bensaa kuluu hirveitä määriä kun vajaatehoista konetta joutuu rääkkäämään.
- Kokkeli45
Auris on ainakin meillä ollut pettymys juuri tuon polttoaineen kulutuksen johdosta. Moottoritieajossa vie jostain syystä yllättävän vähän, mutta sekalaisessa ajossa n. 6l/100km ja se on kyllä hybridille liikaa!
- 2.4STW__
Nyt kun lämpötilat on nollan tuntumassa mun vuoden vanha A4 vie karvan vajaa 7L naftaa!! Kesällä vei kuutisen litraa naftaa ja tämä siis rauhallista työmatka-ajoa mistä suurin osa on 100km/h moottoriliikennetiellä.
Dieselin kulutus nousee tavlikaudella tolkuttomasti. Siitä os johtuu ohuemmasta pakkasen kestävästi naftasta ja osa jostain muusta.
Aika pienellä tuo Auris menee jos sekalaisessa menee 6L bensaa. - Ajosta_kiinni
Minä olen nyt ajanut Auris hybridillä noin 120000 km ja keskikulutus on ollut 5.05 l/100km.
Pienin kulutus tankillisella on ollut 4,2 ja suurin 6,3 l/100km.
Nämä kulutusasiat ovat niin paljon ajoympäristöstä ja ajotavasta kiinni.
Ja ne jotka valittavat tai haukkuvat että talvella kulutus nousee, niin teille tiedoksi että se nousee ei-hybrideillä vähintään yhtä paljon ellei enemmän. - hööpö
2.4STW__ kirjoitti:
Nyt kun lämpötilat on nollan tuntumassa mun vuoden vanha A4 vie karvan vajaa 7L naftaa!! Kesällä vei kuutisen litraa naftaa ja tämä siis rauhallista työmatka-ajoa mistä suurin osa on 100km/h moottoriliikennetiellä.
Dieselin kulutus nousee tavlikaudella tolkuttomasti. Siitä os johtuu ohuemmasta pakkasen kestävästi naftasta ja osa jostain muusta.
Aika pienellä tuo Auris menee jos sekalaisessa menee 6L bensaa.Dieseliin pakkaset vaikuttaa marginaalisesti, bensan kulutus kasvaa enemmän.
- 2.4STW__
Miksi sitten dieselini kulutus nousee liki 20% eikä vielä ole pakkastakaan?
Nastoilla se vei saman kuin kesäkumeilla kun lämpötila vain oli sama joten vierintävastuskaan ei tee eroa.
Tämä siis on käytännössä mitattua eikä vain teoreettista pohdiskelua.
Joskus kun mulla oli 1-koppainen ave laihaseosbensalla ja automaatilla se vei talvella 6L ja kesällä 6.6L. Tuo ero tuli nopeusrajoituksista. Bensa siis vei saman kesällä ja talvella.
Myöskin 2-koppainen 2.4L Ave mikä mulla joskus oli vei saman kesällä ja talvella. Se oli kylläkin suorasuihkukone. - Lämpö_maksaa
hööpö kirjoitti:
Dieseliin pakkaset vaikuttaa marginaalisesti, bensan kulutus kasvaa enemmän.
Talvella vaikuttaa Webasto enemmän, kuin lämpötila. Se polttaa kuitenkin melkein litran tunnissa toimiessaan. Toki, onhan se sen arvoista, kun on auto lähteissä lämmin, ja lämpöä riittää ajossakin.
- ZKODA
mulla ollut nyt reilu pari vuotta ja reilu 80 000km ajanut toyota auriksella, ei siis hybridi malli ja kulutus on todella pieni jo ihan tälleenkin, ei pääse vag yhtiön diesel moottoreillakaan lähellekkään niin pieniin kulutuksiin edes alamäessä kuin Toyotalla pääsee normaali ajossa, ehkä falckin hinurin kyydissä...ehkä?
- Toyopettaja
Kyllä täällä lämmitystä pois saa mutta eipä kukaan ole osoittanut alun väittämää vääräksi. Siis, Prius ei kannata.
Toisessa ketjussa todettiin ettei se ole myöskään ympäristöystävällinen.
Miksikä niitä sitten ostetaan, tuskin suorituskyvyn takia tai ajo-ominaisuuksien. Ei myöskään sisätilojen. - laskutaidottomilleInfoa
Jokunen hetki sitten julkaistiin tutkimus jossa vertailtiin eri tyyppisten voimanlähteiden kokonaiskuluja ja niillä vasta on oikeasti jotain merkitystä, eikä ainoastaan hetkellisillä polttoaineen kulutuksilla. Testissä laskettiin keskimääräinen ajosuorite (18tkm vuodessa muistaakseni). No tuloksiin: edullisin oli diesel, toinen pieni turbobensa, sitten hybrid ja viimeisenä täyssähkö, eli kyllä taas Toyotavaareja ja setiä kusetetaan oikein huolella.
- Lue_uudestaan
Ensinnäkin ei ollut mikään tukimus vaan vertailu.
Ja vertailussa oli kyse vain Volkkarin malleista keskenään. Joten sillä ei ollut mitään tekemistä Toyotan hybridien kanssa.
- Perusteknologiaa
"Täällä sitten pokkana väitän että kone ne viestit poistaa. En kyllä ymmärrä että mitä ne moderaattorit siellä tekee. Ehkä kiertävät kammesta sitä konetta"
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/tekoaly-alkaa-moderoida-suomi24n-keskusteluja-opettelee-imitoimaan-ihmismoderoijaa-24275975/
Tuossa tietoa. Koneeelle annetaan suuri määrä viestejä ja kerrotaan mitkä niistä ovat paskoja. Kone oppii helposti päättelemään mitkä pitää poistaa. Kaikkein helpointa koneen on tunnistaa ne sekopäät jotka toistelevat samoja jargoneita.
On ollut hauska seurata kun tojohönö raivoaa pätkälle ohjelmakoodia. - Toyota_Hybrid1
mutta Hybridihän kannattaakin. toisessa viestiketjussa on kustannuslaskelmat miten paljon halvemmaksi Toyotan Hybridit tulevat vw tsi ja tdi malleihin verrattuina. ihmisille on annettu virheellistä tietoa että vw moottorit olisivat pienikulutteisia, tieto on täysin valheellinen.
- 2.4STW__
Ehkä pitäisi verrata Aurisin hybridiä ja normaali Auris automaattia, samaten vaikka PAssat GTE ja vastaavan suorituskykyistä normipasaatia.
Auris hybridiä voisi ehkä verrata Golfiin bensa-robotilla mutta Prius on vähän eri auto kuin Golf tai Auris.
Ehkä paras indikaattori asiaan kuitenkin on se että kaikki tehtaan, myös VAG menee kovaa vauhtia hybrideihin ja täyssähöihin. Miksi ne näin tekisi jos hybridissä ei ole järkeä?
Vähän vastaavaa vänkäämistä on ollut BMWstä. Jotkus tiesi aikoinaan että BMW ei koskaan mene ahdettuihin pikkukoneisiin eikä etuvetoisiin. No kuinkas kävikään, kaikki bemarit on down-sizing koneita ja puolet bemarin vajaavetoisista myydään etuvetoisena. Lisäksi BMW ei enää myy uusiin malleihin manuaaliaskeja kuin pienimmillä moottoreilla vaikka tämä automaattiasiakin oli sellainen mihin bmw " ei koskaan" mene.
30-35 vuotta sitten kaikki "automiehet" tiesi että japsien käyttöön ottamat moniventtiilikannet ei tule kestämään eikä erumerkit koskaan ala tehdä moniventtiilikoneita huonon kesävyyden vuoksi.
Maailma muuttuu vaikka jotkut ei mitenkään halua siihen uskoa.
- tulevaisuus.on.jo.täällä
"Ehkä paras indikaattori asiaan kuitenkin on se että kaikki tehtaan, myös VAG menee kovaa vauhtia hybrideihin ja täyssähöihin. Miksi ne näin tekisi jos hybridissä ei ole järkeä?"
On olemassa monenlaisia hybridejä. Mikään eurooppalainen valmistaja ei ole menossa Toyotan muka-hybridien suuntaan. Ja miksi menisivätkään kun esim hybr-auriksen ja TSI Golfin kulutusero on aivan nimellinen. Spritmonitorin ero todellisessa elämässä on 0,3 litraa. Eurooppalaisten linja on hyvin erilainen kuin Toyotan eli eurooppalaiset ovat lähestyneet asiaa sähköistämisen kautta ja se sähkö otetaan töpselistä. Siihen lisäksi BMW-tyyppinen Range Extender jos haluaa pidemmän toimintasäteen poikkeustapauksia varten.
Yksikään eurooppalainen ei ole tehnyt tai tule tekemään Toyotan tyyppistä ratkaisua jossa akkuja ladataan kallista bensaa polttamalla. Se on vanhentunutta tekniikkaa.
VW:n kolme päälinjaa ovat jo julkaistu:
1. Bensaturbo 48V KERS
2. Ladattavat hybridit
3.Täyssähköautot.
Toyota on jo itsekin myöntänyt että se on arvioinut väärin ladattavuuden merkityksen ja yrittää nyt nopeasti saada muut valmistajat kiinni sähköistyvässä autoilussa.
Olin kuuntelemassa viime viikolla yhtä kansainvälisesti arvostettua tulevaisuusevangelistaa ja hänellä oli tästä asiasta hyvä pointti. Nämä tällaiset asiat ovat seuraavan 10-15 vuoden tähtäimellä aivan lillukanvarsia verrattuna autonomiseen ajamiseen yhteiskäyttöautoihin. Transportation as Service on se johon autonvalmistajat oikeasti lyövät isot panokset nyt ja siinä pelissä on menestyjä pärjätäkseen.
Itse ajattelen että mulla on nyt alla viimenen tai toiseksi viimeinen omistusauto. Jos nykyinen Golf kulkee vielä toiset 10 vuotta niin 2027 oman auton ostaminen on järkevää vain jos ajaa paljon ja asuu kaupunkien ulkopuolella.- Älä_valehtele
"Yksikään eurooppalainen ei ole tehnyt tai tule tekemään Toyotan tyyppistä ratkaisua jossa akkuja ladataan kallista bensaa polttamalla".
Mikä oli sinun mielestä VW Jetta hybridi? Eikö sitä ollutkaan olemassa. Mitä tekee Golf GTE kun verkosta ladattava akku on tyhjä? Joo, sitä voi ladata bensamoottorilla jolloin TM:n koeajossa meni vaan 9,6 l/100km. - Omamoka
Älä_valehtele kirjoitti:
"Yksikään eurooppalainen ei ole tehnyt tai tule tekemään Toyotan tyyppistä ratkaisua jossa akkuja ladataan kallista bensaa polttamalla".
Mikä oli sinun mielestä VW Jetta hybridi? Eikö sitä ollutkaan olemassa. Mitä tekee Golf GTE kun verkosta ladattava akku on tyhjä? Joo, sitä voi ladata bensamoottorilla jolloin TM:n koeajossa meni vaan 9,6 l/100km.Laittoi esimerkiksi "1. Bensaturbo 48V KERS" se kerssihän on ihan samalla tapaa liike-energiaa sähköksi tallentava kuin perushybridissä. 48V on vaan sellainen halpisversio aiheesta.
- ei.koskaan.nollapäästöjä
Älä_valehtele kirjoitti:
"Yksikään eurooppalainen ei ole tehnyt tai tule tekemään Toyotan tyyppistä ratkaisua jossa akkuja ladataan kallista bensaa polttamalla".
Mikä oli sinun mielestä VW Jetta hybridi? Eikö sitä ollutkaan olemassa. Mitä tekee Golf GTE kun verkosta ladattava akku on tyhjä? Joo, sitä voi ladata bensamoottorilla jolloin TM:n koeajossa meni vaan 9,6 l/100km.Jetta hybridi taitaa olla jotain jenkkivirityksiä.
GTE on nimenomaan ladattava hybridi jossa normaaliajoon ei kuulu sähkön tekemistä bensasta. Ensin ajetaan täysin sähköllä ja siirrytään bensa-modeen kun akut ovat tyhjät. Joskus käytetään molempia rinnakkain.
Tuo latausmahdollisuus bensamoottorilla on vain optio jota ei käytetä kuin erikoistilanteissa. Esim jos haluaa ajaa nollapäästö-alueella ja jostain syystä ajoakut ovat tyhjät. Silloin on pakko täyttää akut bensa-sähköllä, mutta normaalisti niin ei tehdä.
Tässä muuten yksi tärkeä puute tojon muka-hybrideissä. Niillä ei ole mitään asiaa nollapäästö-alueille. GTE:llä se onnistuu. - vastapallolla
Älä_valehtele kirjoitti:
"Yksikään eurooppalainen ei ole tehnyt tai tule tekemään Toyotan tyyppistä ratkaisua jossa akkuja ladataan kallista bensaa polttamalla".
Mikä oli sinun mielestä VW Jetta hybridi? Eikö sitä ollutkaan olemassa. Mitä tekee Golf GTE kun verkosta ladattava akku on tyhjä? Joo, sitä voi ladata bensamoottorilla jolloin TM:n koeajossa meni vaan 9,6 l/100km." Joo, sitä voi ladata bensamoottorilla jolloin TM:n koeajossa meni vaan 9,6 l/100km."
Haukut kommentoijaa valehtelijaksi, mutta taidat itse syyllistyä valehteluun. Tietääkseni TM ei ole koeajanut Golf GTE:tä! - KERS.rulettaa
Omamoka kirjoitti:
Laittoi esimerkiksi "1. Bensaturbo 48V KERS" se kerssihän on ihan samalla tapaa liike-energiaa sähköksi tallentava kuin perushybridissä. 48V on vaan sellainen halpisversio aiheesta.
Juurikin näin. Tuoolainen KERS, joka toyotan hybrideissäkin käytetään, on kaupunkiliikenteessä hyvä järjestelmä ja siksi VW:kin sitä käyttää.
Se että 48V KERS systeemi on sekä halvempi että kevyempi kuin Toyotan vastaava on 100% hyvä ominaisuus kuluttajan kannalta. - tökerö.harhautusyritys
KERS.rulettaa kirjoitti:
Juurikin näin. Tuoolainen KERS, joka toyotan hybrideissäkin käytetään, on kaupunkiliikenteessä hyvä järjestelmä ja siksi VW:kin sitä käyttää.
Se että 48V KERS systeemi on sekä halvempi että kevyempi kuin Toyotan vastaava on 100% hyvä ominaisuus kuluttajan kannalta.Sillä ei ole juurikaan merkitystä onko TM koeajanut vai ei. Ja varmaan tuo 9,6 litraa on aivan todellinen kulutus lataustilanteessa. Oleellista on ymmärtää että tuolla kulutuslukemalla ei ole mitään käytännön merkitystä. Tuollaista aja lataa akkua-modea ei käytetä kuin erikoistilanteissa, ei koskaan normaalissa ajossa.
Voi sanoa että kaveri ei ymmärrä tekniikasta tai fysiikasta mitään jos antaa tuon moden kulutusluvulle juuri mitään painoarvoa. Pitäisi ymmärtää mitä luvun takana on, mutta ymmärrän että tätä epäolennaista kulutusarvoa käytetään oman agendan ajamiseen ja savuverhona. Todella kömpelö ja läpinäkyvä yritys kuitenkin. - Väärä_lehti
"Yksikään eurooppalainen ei ole tehnyt tai tule tekemään Toyotan tyyppistä ratkaisua jossa akkuja ladataan kallista bensaa polttamalla".
Esimerkkejä Eurooppalaisista ei ladattavista Hybridiautoista:
BMW ActiveHybrid 5
Volkswagen Jetta hybrid
Peugeot 3008 Hybrid
CITROEN DS5 Hybrid4
Ford Mondeo Hybrid
Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid
Peugeot 3008 Hybrid4
PEUGEOT 508 RXH HYbrid4
Tuulilasi 15/2014:
Golf GTE (ladattava hybridi) kulutti tasaisella 100km/ nopeudella 6,4 l/100km ja Tuulilasin maantieajolenkillä 5,9 l/100km. Puhumattakaan pakkolataustilassa jolloin kulutus oli 9,8 l/100km.
Todettakoon että Prius PHEV kulutti Tuulilasin maantieajolenkillä 4,1 l/100km.
Keskisuomalainen 9.10.2015:
Volkswagen Golf GTE:n parin viikon koeajosessio on päättynyt. Emme päässeet tehtaan ilmoittamiin kulutuslukemiin, mutta meillä on muutamia hyviä selityksiä siitä, miten olisimme ehkä päässeet.
Meidän keskikulutuksemme oli 4,4 l/100km. Siitä on pitkä matka valmistajan ilmoittamaan 1,5:n litraan. Millä keinoin noihin lukemiin päästään? - Mietihän_vielä
ei.koskaan.nollapäästöjä kirjoitti:
Jetta hybridi taitaa olla jotain jenkkivirityksiä.
GTE on nimenomaan ladattava hybridi jossa normaaliajoon ei kuulu sähkön tekemistä bensasta. Ensin ajetaan täysin sähköllä ja siirrytään bensa-modeen kun akut ovat tyhjät. Joskus käytetään molempia rinnakkain.
Tuo latausmahdollisuus bensamoottorilla on vain optio jota ei käytetä kuin erikoistilanteissa. Esim jos haluaa ajaa nollapäästö-alueella ja jostain syystä ajoakut ovat tyhjät. Silloin on pakko täyttää akut bensa-sähköllä, mutta normaalisti niin ei tehdä.
Tässä muuten yksi tärkeä puute tojon muka-hybrideissä. Niillä ei ole mitään asiaa nollapäästö-alueille. GTE:llä se onnistuu.Mikä on nollapäästöalue ja missä sellaiseen voi tutustua? Vai tarkoitatko jalankulkualueita. Sielläkin pyörii jakeluautoja ihmisten seassa joiden päästöt ovat jotain muuta kuin nolla. Jos taas tarkoitat niitä muutamaa kaupunkia joiden keskustoihin saa ajaa vain Euro6-dieselillä, siellä pyörii Toyota Prius-takseja.
- turhaa.vekslaamista
Seison korjattuna. On noita rääpäleitä näköjään sitten eurooppalaisillakin.
Jetta hybridiä en löytänyt hinnastosta, olisiko joku menneisyyden harha-askel.
Nyt ja tulevaisuudessa suunta on paljon fiksumpaan suuntaan ja sähkö otetaan halvemmasta paikasta eli verkosta eikä tehdä kalliilla bensalla. Nykyaikaisen turbokoneen hyvän hyötysuhteen alue on niin laaja ettei tuollaista vekslaamista tarvita.
KERS on tietysti hyvä ratkaisu ja sellainen Volsulla jo onkin. - sähköautoilu
Mietihän_vielä kirjoitti:
Mikä on nollapäästöalue ja missä sellaiseen voi tutustua? Vai tarkoitatko jalankulkualueita. Sielläkin pyörii jakeluautoja ihmisten seassa joiden päästöt ovat jotain muuta kuin nolla. Jos taas tarkoitat niitä muutamaa kaupunkia joiden keskustoihin saa ajaa vain Euro6-dieselillä, siellä pyörii Toyota Prius-takseja.
"Mikä on nollapäästöalue ja missä sellaiseen voi tutustua?"
https://www.theguardian.com/uk-news/2017/oct/11/oxford-aims-to-cut-air-pollution-car-ban-zero-emissions-zone
Jos osaisit lukea muutakin kuin tojon mainoksia niin ei tarvitsisi kysellä tyhmiä. Näitä tulee jatkossa olemaan kaikissa suurissa kaupungeissa. Tojon mukahybrideillä sinne ei ajeta. GTE:llä se onnistuu.
- Toyota_Hybrid1
Toyota Hybridin bensiinin kulutus maantieajossa alle 3l/100km. vw 1.4TSI moottorin kulutus yli 9l/100km. vw 2.0TDI kulutus 8.11l/100km. Toyota Hybridin vuosihuolto 179€. vw vuosihuolto 922€. no miksikäs se Hybridi ei taaskaan kannata??? tätä minä vaan ihmettelen. itse säästän vuosittain 6000€ pelkästään polttoainekuluina verrattuna vw 1.4TSI moottoriin verrattuna työmatkan ollessa sama.
- kaikki.tunnistaa.huuhaan
Onpas taas hienoja lukuja joilla ei ole mitään tekemistä keskikulutuksien tai oikeiden huoltokulujen kanssa. Miten sä jaksat suoltaa tällaista huuhaata päivästä toiseen?
- Toyota_Hybrid1
kaikki.tunnistaa.huuhaan kirjoitti:
Onpas taas hienoja lukuja joilla ei ole mitään tekemistä keskikulutuksien tai oikeiden huoltokulujen kanssa. Miten sä jaksat suoltaa tällaista huuhaata päivästä toiseen?
no siinähän ne on keskikulutukset ja todelliset huoltokulut. etkö sinä näe lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi? oletko mamu?
- SafetyFirst
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
no siinähän ne on keskikulutukset ja todelliset huoltokulut. etkö sinä näe lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi? oletko mamu?
Ja mistähän tuollaiset keskikulutukset on tempaistu? Meidän perheessä ajetaan 3-litraisella dieselillä vuodessa aika tarkkaan 50.000 km ja polttoainekulut ovat n. 3.800 €. Huoltokulut 300 €. Dieselvero tietysti päälle. Mielellämme maksamme, että saa ajaa kunnollisella turvallisella autolla.
- ZKODAN_paljastaja
"Toyota Hybridin bensiinin kulutus maantieajossa alle 3l/100km. vw 1.4TSI moottorin kulutus yli 9l/100km. vw 2.0TDI kulutus 8.11l/100km. Toyota Hybridin vuosihuolto 179€. vw vuosihuolto 922€."
Kaikki tässä esitetyt luvut ovat palstan lukuisilla nimimerkeillä esiintyvän trollin ja härskeimmän valehtelijan kieroutuneesta mielestä kotoisin. - tyhjän.toistoa
Toyota_Hybrid1 kirjoitti:
no siinähän ne on keskikulutukset ja todelliset huoltokulut. etkö sinä näe lukea vai etkö ymmärrä lukemaasi? oletko mamu?
Kyllä minä osaan lukea ja osaan jopa käyttää lähdekritiikkiä. Nuo luvut ovat aivan huuhaata ja sen tietää meistä jokainen. Jopa kirjoittaja itse. Siksi ihmettelenkin miksi hän jaksaa noita samoja huuhaa-lukuja päivästä toiseen postata. Turhanpäiväistä hommaa.
tyhjän.toistoa kirjoitti:
Kyllä minä osaan lukea ja osaan jopa käyttää lähdekritiikkiä. Nuo luvut ovat aivan huuhaata ja sen tietää meistä jokainen. Jopa kirjoittaja itse. Siksi ihmettelenkin miksi hän jaksaa noita samoja huuhaa-lukuja päivästä toiseen postata. Turhanpäiväistä hommaa.
no lueppas nyt sitten ne huuhaa jutut Autobild 15/2016. niin loppuu ne sun huuhaa jutut siihen. siellähän se kerrotaan selvällä SUOMEN kielellä eikä huuhaa kielellä.
- Turhaa.vouhotusta
HOLISTI74.91 kirjoitti:
no lueppas nyt sitten ne huuhaa jutut Autobild 15/2016. niin loppuu ne sun huuhaa jutut siihen. siellähän se kerrotaan selvällä SUOMEN kielellä eikä huuhaa kielellä.
Missä olosuhteissa nuo kulutukset on mitattu? Kuinka pitkällä matkalla ja millä keskinopeudella?
Voit postata noita vaikka joka päivä mutta jokainen tietää että ne eivät ole keskikulutuksia.
Pelle. - vaatii_selitystä
HOLISTI74.91 kirjoitti:
no lueppas nyt sitten ne huuhaa jutut Autobild 15/2016. niin loppuu ne sun huuhaa jutut siihen. siellähän se kerrotaan selvällä SUOMEN kielellä eikä huuhaa kielellä.
Väitätkö sinä älykääpiö, että Autobild 15/2015 jutussa Toyota Hybrid (mikähän v-tun automalli sekin mahtaa olla) kulki samat ajosuoritteet 3l/100km kulutuksella missä VW 1,4 TSI (sama ihmettely tästä automallista) vei 9l/100km?
- toinentesti
vaatii_selitystä kirjoitti:
Väitätkö sinä älykääpiö, että Autobild 15/2015 jutussa Toyota Hybrid (mikähän v-tun automalli sekin mahtaa olla) kulki samat ajosuoritteet 3l/100km kulutuksella missä VW 1,4 TSI (sama ihmettely tästä automallista) vei 9l/100km?
Tojon hybridin ja Golfin todellinen kulutus matka-ajossa 5.6 l/100 km, Passat 2.0 TDi:n 4.7 l/ 100 km.
- vaatii_selitystä
Autobild 15/2016, ja sivun numero mistä nuo kulutustiedot ja huoltohinnat on luettavissa, kiitos!
toinentesti kirjoitti:
Tojon hybridin ja Golfin todellinen kulutus matka-ajossa 5.6 l/100 km, Passat 2.0 TDi:n 4.7 l/ 100 km.
ton verran Lexus hybrid voi viedä v8 koneella. mutta mistä toi 4,7 on tempastu....? tyynellä säällä myötätuulessa tai Falckin hinausauton lavalla? Autobild 15/2016 mittasi 8,11l/100km dieselin kulutuksen. meneehän Mazda 6 2.0 skyactive mallikin pienemmällä sekakulutuksella kuin pihiksi mainostettu vw passat 1.9TDI. näin se vaan maailma muuttuu poijjjjaaaaat. ei ole mieltä enää ostaa diesel käyttöistä autoa.
vaatii_selitystä kirjoitti:
Autobild 15/2016, ja sivun numero mistä nuo kulutustiedot ja huoltohinnat on luettavissa, kiitos!
sivunumero on 26.
- Vanha.kikka
Luuletko että saisit jonkun kaivelemaan vanhoja lehtiä näillä älyttömillä väitteillä. Turha luulo. Olet liian typerä vedättämään ketään.
- pitihän_se_arvata
HOLISTI74.91 kirjoitti:
sivunumero on 26.
Virun pelle! Siltä sivulta alkaa vertailu Tesla Model X vs. Audi SQ7 V8!
- Niin.läpinäkyvä
pitihän_se_arvata kirjoitti:
Virun pelle! Siltä sivulta alkaa vertailu Tesla Model X vs. Audi SQ7 V8!
No eipä mennyt montaa minuuttia kun pelle tuli esittämään että olisi saanut vedätettyä jotakuta.
Menee kokoajan nolompaan suuntaan. pitihän_se_arvata kirjoitti:
Virun pelle! Siltä sivulta alkaa vertailu Tesla Model X vs. Audi SQ7 V8!
no ei ala kun sivulta 28!!! sivulla 26 on kultainen ohjauspyörä TODELLISET KULUTUKSET osio, puolensivun kokoinen taulukko autonvalmistajien ilmoittamat kulutukset ja mitä Autobild Suomi on mitannut! katsoppas se taulukko miten paljon vw huijaa! 3.4 litraa isommat kulutukset kuin mitä vw on valheellisesti ilmoittanut! mikään muu automerkki ei huijaa noin törkeästi kulutusilmoituksissaan! Toyota Prius Hybrid (se vanhempi malli) kulutti tosielämässä vain 1.37l/100km enemmän kuin valmistajan ilmoittama kulutuslukema. taas joku pelle yrittää kääntää päivänselvän asian päinvastaiseksi. on se noloa kun Toyota nyt vaan on niin pienikulutteinen verrattuna esimerkiksi vw 1.4TSI ja 2.0TDI moottoreihin verrattuna. kulutusero on noin 4l/100km Toyotan hyväksi. noooolooooooooo :D
- vertailua
"Auris hybridiä voisi ehkä verrata Golfiin bensa-robotilla mutta Prius on vähän eri auto kuin Golf tai Auris."
Todellisten elämän mittausten mukaan Auris 5,3 litraa ja Golf 1.0 TSI 5,6 litraa.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2014&powerunit=2
Priushan on sitten taas aivan eri hintaluokassa, vaikka ei ole sen tilavampi tai suorituskykyisempi kuin nämä kaksi verrokkia. Taloudellisesti järkevää ei Priusista ei saa vaikka se kulkisi täysin pyhällä hengellä. - fadfadaddadadf
Tottakai perus hybridi ei kannata. pitää olla plug in hybridi niin omalla viitseliäisyydellä voi säästää bensakuluissa.
- Laatuautoilija
No ei ainakaan Auris hybridiä kannata ostaa. Vie bensaa saman verran kuin normaali bensa-auto eikä kori kestä peräkärryn vetoa. Ei tuollaiselle ole käyttöä kun ajo-ominaisuudetkin ovat surkeat.
- palikatkohdalleen
Keskustelun aloittaja on tehnyt 3 virhettä jonka takia hän ei ole päässyt edulliseen lopputulokseen.
1. On ostanut liian uuden jotta kalliit kilometrit olisivat alta pois. Ja kuten hän kirjoittaa niin Prius on luotettava, itseasiassa maailman luotettavimpien joukossa. Sen voi huoletta ostaa vaikka mittarissa olisi 200tkm.
2. On ostanut Priuksen Suomesta. Suomen maahantuojan veroton hinta on noin 7000€ kalliimpi kuin vaikkapa Saksassa, paikallisilla jälleenmyyjillä.
3. Väärä käyttötarkoitus hybridiautolle. Jos väitteensä 0,37l/100km pienempi kulutus perus bensaverrokkiin pitää paikkaansa hänen kohdallaan niin kyseessä lienee moottoritiellä, lievää ylinopeutta tapahtuva ajo. Siinä Tojon hybridi systeemi ei juuri etua tuo, eikä ole ominaisuuksiltaan hyvä. Maantieajo (80km/h) muuttaa jo tilanteen kokonaan toiseksi, puhumattakaan kaupunkimiljööstä.- Väärinlaskettu
Höpö höpö. Käytettynä ja ulkomailta ostaminen koskee tietenkin sekä Priusta että sen verrokkia.
Toyotan kilometrikestävyys on ihan tavallisen auton luokkaa.
Ja ainakin oma ajoni on sekalaista ja siihen luonnoĺisesti kuuluu maan tietä ja moottoritietäkin. En aja ylinopeutta, normaaliajollakin tuo mainittu 0,37 toteutuu. Ruuhkassa pyöriminen on taksien hommaa, ja kas-nekin kokeilivat paljon Priusta yhteen aikaan mutta osuus on selvästi laskenut. Ehkä säästö ei ollut tarpeeksi suurta tai ehkä auto iäei vaan kelvannut yhtä hyvin kuin vaikka suht saman hintainen C-Mersu. - vaikea.uskoa
"On ostanut Priuksen Suomesta. Suomen maahantuojan veroton hinta on noin 7000€ kalliimpi kuin vaikkapa Saksassa, paikallisilla jälleenmyyjillä."
Nyt kyllä kaivataan perusteluja väitteellesi - siinä.ero
vaikea.uskoa kirjoitti:
"On ostanut Priuksen Suomesta. Suomen maahantuojan veroton hinta on noin 7000€ kalliimpi kuin vaikkapa Saksassa, paikallisilla jälleenmyyjillä."
Nyt kyllä kaivataan perusteluja väitteellesiKyllä se ero on korkeintaan satasia. Saksassa ei ole autoveroa, vain 19% alv eli 30000 euroa maksavan Priuksen veroton hinta on 25000 ja risat. Suomessa 36000 euroa maksavan Priuksen veroton hinta on siinä 26000 euroa.
- Sejasamase
Tuossa valmis mobile.de linkki josta löytyy uusia ja käytettyjä. Uuden saa 25000€:lla!
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&fr=2017&isSearchRequest=true&ms=24100;27&vc=Car
Tässäpä sitten the one and only hinnasto suomen uusista priuksista (ei alennuksia). Autoveroton hinta 31500€.
https://www.toyota.fi/autot/prius/index/hinnat-tarjoukset
Ero näyttää kaventuneen 6500€:oon :-) - Sejasamase
Auriksessa autoverottomassa hinnassa on eroa pari tonnia. Tuo ero on selitettävissä alv prosenttien (19 vs 24) erolla ja kuljetuskustannuksella yms.
- Sejasamase
Täytyy muistaa, että yli 20k€ autoissa pääomakulu on se suurin kulu kun ajetaan max 30tkm vuodessa. Siksi euron venyttäjä ostaa alle 20k€ autoja ja ajaa niillä vähintään sen 5 vuotta.
Omassa hybridissäni pääomakulu on alle 2k€ ja 20tkm vuosikilometreillä kokonaiskulut per vuosi on ollut 4200€.
Halvemmalla pääsisin jos tinkisin automaatista ja ottaisi vanhemman auton. Halvimmat vuosikulut ovat itselläni olleet käyttöautojen osalta noin 2500€ vuodessa. Tuolloin pääomakulu on ollut vain satasia ja pelkkä liikennevakuutus. Kulutus oli kuitenkin noin 8 l/100km. - Kauheaahuijausta
Pakko myöntää että prinssi on melko heikko esitys autoksi jos samanhintqisiin vertaa. En toista kertaa vaivaudu edes koeajolle.
- Totuusonkarumpi
Tosiasiassa kannattaa vielä huonommin kun tässä yksinkertaistetussa laskelmassa. Tojo on niin usein pajallakin.
- Tojotilatointia
Tojokuskit hetkellisestä koulutuksista. Kun on esin ajanut motaria niin kauan että akku on täynnä....sitten nollataan äkkiä se yhdeksikön kulutus ja ja kun sitten käydään kylillä niin...jee, hybridin keskikulutus 3 litraa.
- HuijausHybridi
Hybridi on itsepetosta.
Onhan se kyllä myös verottajan ja työnantajankin pettämistä joissain tapauksissa. - Anonyymi
Ei ole oikein vieläkään mitään näyttöä, että rahallista säästöä syntyisi hybridillä. Monessa tapauksessa on päinvastoin.
- Anonyymi
Vasta oli jossakin juttua Helsingin tansseista ja eipä nekään todenneet hybridejä sen kannattavammaksi
- Anonyymi
IS 300h Comfort kaikkien ajojen keskikulutus syyskuusta lähtien 5,5 l/100km (Mittarinäyttö 5,3 l/100km). Ei tuota nyt kulutuksen takia ostettu, mutta eipä mikään muu auto, edes dieseli, minulla ole vienyt noin vähän tavallisissa seka-ajoissa.
- Anonyymi
No mulla vie ihan tavallinen bensaturbo farmari sekalaisessa ajossa 5.2 l, ,4 km keskikulutus. Emitenkään säästellen ajaen, joku eko nappiin autossa on mutta en ole kertaakaan painanut. En kyllä keksi syytä ostaa itselataavaat hybridiä mutta ladattavaa voisin harkitsin järjellisellä hinnalla
Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2476234Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k314606Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,272613Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3152331Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast501525Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1821513Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611369Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331287- 361106
- 1821062