Omien tarpeiden puuttuminen, antaako se lähtökohdat tulla narsistiksi vai läheisriipuvaiseksi ? Vai molemmiksi? Jos elää vain muiden tarpeiden mukaan mutta ei pysty kuitenkaan tyydyttämään toistenkaan tarpeita, mitä se aiheuttaa? Jos siis aina alistaa marttyyrinä itsensä tyydyttämään toisten tarpeita mutta saakin siitä sitten vain haukut niskaan. Milloin sitten itsensä vähättelijästä tuleekin päinvastainen, itsensä korostaja?
Tarpeiden puute
26
251
Vastaukset
- kehäkettu5
Ei ole mitään ennustetta, miten tulisi käymään. Elä elämääsi. Älä pohdi epäolennaisia. Sinä itse teet tulevaisuutesi. Käytä järkeäsi.
Anna arvo muille ja erikoisesti: anna arvo myös itsellesi.
Jos ei itse arvosta itseään ei kukaan muukaan sitä tee.
Onnea elämällesi ! - Harhailija123123
Se nk. "minä" on se ensimmäinen magneetti, mistä kaikki ongelmat syntyy kauttaaltaan koko elämässä. Kun "minä" magnetisoituu ja muodostuu mielessä, myös toisissa nähdään sen "minän" pelkoja ja toiveita, ei juuri muuta. Todellisuus, mitä se on?
- VERIHIUTALEPUURO
En tiedä kuule. Vaikea sanoa. Vai oisko niin kuitenki, että narsismikin on oikeasti synnynnäinen sairaus ja en väitä, etteikö joku tulis narsistiksi elämänsä aikana eikä oo siis syntyessään narsku, mutta mun mielestä voi syntyä narskuksi.
Mun mielipide. Psykiatria ei määrittele narsismia ns syntymävammaksi.
Minusta se on. On olemassa siis tietynlaista pahuutta. Mutta loppupelissä ei ole tavallaan pahuutta, koska psykopaatti tai narsku ei halua olla paha, vaan he ovat tahtomattaan semmosia syntymäoikkuvamman takia.
Eikö? Oottako tota funtsineet ikinä??- poiuytfdcb
joo
- poiuytrdcvb
Mietin tuota myös "teologisesti " niin etta
paholainenkin on Jumalan luoma, eli siina mielessa ei mikaan Jumalasta kokonaan irtonainen voima, mutta kuitenkin Jumalan palvelijan tehtava on olla seuraamatta paholaista,
Kaytannössa tämä tuntuu vahan siltä ettei mun pitaisi uskoa psykopaattiani ja han toitottaa sita etta mun pitaisi uskoa. Vaikeaa kun han on aiti etta kuinka toimia teologisesti oikein ja sitten on se neuroeettinen puoli pohdittavana. - vsdcvsd
Just joo.
- poiuytredf
Niin ja siks ma en tykkaa psykologisista keskusteluista kun ma kärsin tosi paljon siita jos niissa menee neuroetiikka, teologia, kemia, antropologia jne. ihan väärin
Ja sit mun pitaa istua kaiket paivat netin aaressa korjata ja todistaa niita virheita.
- Lapsettaa
Mä teen tarpeeni vessanpönttöön. Tee säkin.
- sxsaAsxs
Ilmeisesti täällä mielletään tarpeet vain WC asioinniksi. Palstan taso.... :)
- poiuytrdf
Minulta ehka puuttuu tarpeet, koska en yleensa ikinä kayta koko sanaa, enka ymmarra sen merkitysta. Mita silla tarkoitetaan ?
Koulussa opettiin jotkut ihmisen perustarpeet: Ruoka, juoma, asunto...
Mutta sit emotionaalisia asioita ma nimitan esim. kaipuuksi..."Minulta ehka puuttuu tarpeet, koska en yleensa ikinä kayta koko sanaa, enka ymmarra sen merkitysta. Mita silla tarkoitetaan ?"
Kuullostaa hivenen kummalliselta jos et ole koskaan kuullut ns. Maslowin tarvehierarkiasta, nähnyt noita siihen liittyviä kolmoita. Käsittääkseni ne koulussakin kuitenkin otetaan esiin, vaikka niistäkin montaa mieltä ollaan
https://fi.wikipedia.org/wiki/Maslow’n_tarvehierarkia
Mitä muuten tulee sinuun niin sinulla ny tuntuu olevan jostain syystä loputon puhumisen/kirjoittamisen tarve. Omalta osaltasi voisit miettiä, mistä se johtuu tai mitä hyvää siitä itsellesi saat, miten se palvelee sinua, jolloin ehkä löytäisit merkityksen sanalle tarve. Kun suurin osa ihmisen toiminnasta on kuitenkin lähtöisin tarpeista- mitätöinninmesteriko
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Minulta ehka puuttuu tarpeet, koska en yleensa ikinä kayta koko sanaa, enka ymmarra sen merkitysta. Mita silla tarkoitetaan ?"
Kuullostaa hivenen kummalliselta jos et ole koskaan kuullut ns. Maslowin tarvehierarkiasta, nähnyt noita siihen liittyviä kolmoita. Käsittääkseni ne koulussakin kuitenkin otetaan esiin, vaikka niistäkin montaa mieltä ollaan
Mitä muuten tulee sinuun niin sinulla ny tuntuu olevan jostain syystä loputon puhumisen/kirjoittamisen tarve. Omalta osaltasi voisit miettiä, mistä se johtuu tai mitä hyvää siitä itsellesi saat, miten se palvelee sinua, jolloin ehkä löytäisit merkityksen sanalle tarve. Kun suurin osa ihmisen toiminnasta on kuitenkin lähtöisin tarpeista"Kuullostaa hivenen kummalliselta jos et ole koskaan kuullut ns. Maslowin tarvehierarkiasta, "
Koulussa? Missä koulussa opetetaan Maslow'n tarvehierarkia, voitko selittää? Jalo on se taito nostaa itsensä toisen yläpuolelle ja tulla mestaroimaan Maslowilla, ja näin mitätöidä toisen tietämättömyyttä. mitätöinninmesteriko kirjoitti:
"Kuullostaa hivenen kummalliselta jos et ole koskaan kuullut ns. Maslowin tarvehierarkiasta, "
Koulussa? Missä koulussa opetetaan Maslow'n tarvehierarkia, voitko selittää? Jalo on se taito nostaa itsensä toisen yläpuolelle ja tulla mestaroimaan Maslowilla, ja näin mitätöidä toisen tietämättömyyttä.No tarkoitus ei ny ollu mitätöidä ketään sen kummemmin, enkä ny katso mitenkään erityisesti mestaroivani vaan käsittääkseni on ihan yleistietoa, joka tulee usein esiin muodossa jos toisessa, mutta välttämättä tuon henkilön nimi joka teorian on kehittänyt ehkä ei aina mieleen muistu., jolloin voi tuntua ettei muista kuullensakaan.
Mutta uskoisin, että asia on. kuitenkin suurelle osalle tuttu, kuten tuo poiukin viittasi "Koulussa opettiin jotkut ihmisen perustarpeet: Ruoka, juoma, asunto..."
niin uskon siinä yhtydessä otetun tuon Maslowin tarvehierakian otetun esiin, se on jo niin vanha juttu pyramideineen, mutta vähemmän varmaan noita asoita vielä kovin nuorena miettiikään, kun koululaisena perustarpeistakin huolehtiminen vielä on vanhempien varassa.
Nykyään toki on muitakin teoroita, joista osa pohjautuu tuohon Maslowiin ja pyramidikin on joissain kohtaa vaihtunut portaisiin, mutta tosiaan suurin osa ihmisen toiminnasta pohjautuu tarpeisiin, liittyi se sitten perusterpeiden tyydyttämiseen ja tarpeeseen liittyä/ kuulua johonkin, tulla kuulluksi tai toteuttaa itseään(henkiset tarpeet)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tarveteoria- poiuytrdsxcvb
"Minulta ehka puuttuu tarpeet, koska en yleensa ikinä kayta koko sanaa, enka ymmarra sen merkitysta. Mita silla tarkoitetaan ?"
Mitä muuten tulee sinuun niin sinulla ny tuntuu olevan jostain syystä loputon puhumisen/kirjoittamisen tarve. Omalta osaltasi voisit miettiä, mistä se johtuu tai mitä hyvää siitä itsellesi saat, miten se palvelee sinua, jolloin ehkä löytäisit merkityksen sanalle tarve. Kun suurin osa ihmisen toiminnasta on kuitenkin lähtöisin tarpeistaKuulin kylla niista kolmioista eräästä auttavasta puhelimesta mutta olen unohtanut
Mulla oli kunnossa vain se huippu mutta alemmat tasot ei semmosta muista miettineeni
ttaidetta syntyy ian henkisesti tasokasta multa, mutta fyysisen perusterveydenhoito on taysin rempallaan. - poiuytrdscvb
Mitä muuten tulee sinuun niin sinulla ny tuntuu olevan jostain syystä loputon puhumisen/kirjoittamisen tarve. Omalta osaltasi voisit miettiä, mistä se johtuu tai mitä hyvää siitä itsellesi saat, miten se palvelee sinua, jolloin ehkä löytäisit merkityksen sanalle tarve. Kun suurin osa ihmisen toiminnasta on kuitenkin lähtöisin tarpeistaMa korjaan virheita kirjoittamalla :) se on se tarve
Mulle on puhuttu paljon potaskaa niin on paljon korjattavaa
Kun lopetan keskustelut loppuu puumisen ja kirjoittamisenkin tarve sitten joskus aikanaan kun virheet on oiottu mahdollisuuksien mukaan - poiuytrd
Mua lahinna naurattaa toi juttu etta on outoa etten ole kuullut. Maailmassa on niin paljon kuultavaa, etta kaikkea ei ole voinut kuulla millaan.
Jotku ihmettelee ettei ole muullut tieteellisista tutkimuksista joista puhun, mutta kun maailmassa on miljoonia tieteellisia tutkimuksia, niin kuinka kukaan olisi kuullut niista kovinkaan suurta prosenttia.
Jos perustamme tutkimuksiin mita meille uutisissa kerrotaan, se on vain hyvin pieni vuorenhuippu siihen nahden mita niita on olemassa yleisessa tiedossa. Se taas minusta on outoa ettei jotkut sita hahmota vaan eita epailyttaa asiat mita he ei ole ennen kuulleet.
Ma tykkaat noista tutkimussivustoista joilla on suuret maarat erilaisia tutkimuksia. sielta löytaa vaikka mita mita ei koskaan kuule uutisissa tai missaan . Asiantuntijatkaan ei ole valttis niista koskaan kuulleet monistakaan - poiuytrdcvb
Mutta joo tuo "tarve" sana on mulle jotenkin outo.
Onkohan silla sitten syysnsa. Mutta jotenki ma en ymmarra sita.
Ymmarran ma nyt jotenkin mutta mieluummin en mieti koko asiaa.
Mulla puuttuu perustarpeista lahtien, oon nahny nalkaa, on fyysinen terveys ihan rämä jne - tottatuo
poiuytrd kirjoitti:
Mua lahinna naurattaa toi juttu etta on outoa etten ole kuullut. Maailmassa on niin paljon kuultavaa, etta kaikkea ei ole voinut kuulla millaan.
Jotku ihmettelee ettei ole muullut tieteellisista tutkimuksista joista puhun, mutta kun maailmassa on miljoonia tieteellisia tutkimuksia, niin kuinka kukaan olisi kuullut niista kovinkaan suurta prosenttia.
Jos perustamme tutkimuksiin mita meille uutisissa kerrotaan, se on vain hyvin pieni vuorenhuippu siihen nahden mita niita on olemassa yleisessa tiedossa. Se taas minusta on outoa ettei jotkut sita hahmota vaan eita epailyttaa asiat mita he ei ole ennen kuulleet.
Ma tykkaat noista tutkimussivustoista joilla on suuret maarat erilaisia tutkimuksia. sielta löytaa vaikka mita mita ei koskaan kuule uutisissa tai missaan . Asiantuntijatkaan ei ole valttis niista koskaan kuulleet monistakaanToden totta. Kyllä sulla on oikea asenne, nauran kanssasi. Aivan yhtä hyvin voisit väittää täällä, että kaikkien olisi pitänyt olla tietoisia ja kuullut jostakin kiinnostavasta tutkimuksesta, jonka olet löytänyt. Ehkä toisten hahmotuskyvyssä on vähän säätämistä. Tuli tässä mieleen sellainenkin, että eihän kaikki ne kokemuksetkaan, jotka ovat itsellä, ole välttämättä toisella, joten niihinkin on aivan turha vedota jonakin yleisenä sääntönä. Esim. kuvitellaan, että kaikki vanhemmat ovat ihorasvalla rasvanneet lapsiansa, ei mitenkään välttämättä, jos lapset ovat olleet niin hyvä ihoisia, ettei rasvausta ole tarvittu.
- poiuytrdf
Ma kestan ton kaiken perustarpeiden tyydyttamattömyyden filosofoimalla ja tekemalla taidetta ja selaamalla tieteellisia tutkimuksia.
Multa myös puuttuu paljon tavallisia kokemuksia, mutta mulla on sen tilalta erikoisempia :) - poiuytfdcvb
Voisko tan sanoa niin etta psykopaatti on varmistanut myös jalkipolvensa erikoisuuden.
- poiuyfdvb
Se on niinku jannaa kai psykopaatille, kun ihmiset sitte niin ihmettelee mua ja han voi sitte selittaa ehkä ihmisille kuinka hanella on niin erikoinen tytar ja sitte kaikki voi yhdessa ihmetella ja ehkä joskus nauraa niin etta kuuluu pihalle asti.
todisteena tasta etta han kerran pyysi etta puhuisin erikoista tietamystani aiheesta josta en tanne kirjoita kannykameralle ja lahettäisin hanelle jotta han vois nayttaa tuttavilleen.
Ma olisin niinku kai sirkuksen hupinumero sitten - poiuytrfdxcvb
Nain saattaa kayda jos jatetaan jonkun tarpeet ja olemassaolo huomiotta. han keksii sitten jotakin vaihtoehtoista elamalleen
poiuytrdcvb kirjoitti:
Mutta joo tuo "tarve" sana on mulle jotenkin outo.
Onkohan silla sitten syysnsa. Mutta jotenki ma en ymmarra sita.
Ymmarran ma nyt jotenkin mutta mieluummin en mieti koko asiaa.
Mulla puuttuu perustarpeista lahtien, oon nahny nalkaa, on fyysinen terveys ihan rämä jneNiin jotenkin ny tuntuu, ettei tuota tarve asiaa ymmärretä, vaikka kaikki me ihmiset olemme tarvitsevia, meillä on tarpeemme elämän alusta sen loppuun. Yritän ny laittaa jonkinlaisen linkin tästä asiasta, joka liittyy noihin tunnelukkoasioihin joihita myös on joskus täällä pohdittu. Linkki on aiks hirvittävä, en ees tiedä toimiiko se mut kokeillaan, sisältää otteita tuosta tunnelukkokirjasta
https://books.google.fi/books?id=H4AgDgAAQBAJ&pg=PT55&lpg=PT55&dq=tarpeiden tyydyttäminen&source=bl&ots=zuuctyrrML&sig=q-oliICfY-e6yEBKygIn0vsimZ4&hl=fi&sa=X&ved=0ahUKEwjduaDeq5HXAhXIHJoKHa-NBzcQ6AEIXjAI#v=onepage&q=tarpeiden tyydyttäminen&f=false- Mikä_se
poiuytfdcvb kirjoitti:
Voisko tan sanoa niin etta psykopaatti on varmistanut myös jalkipolvensa erikoisuuden.
Mikä se juttu muuten oli. Kun tässä pari päivää sitten kerroit palstalla jotain sellaista että joku psykopaattisi valmistelema hirvittävä tapahtuma teidän välillänne on tapahtumassa...
Liittyikö se juttu Halloweeniin vai mikä se oli?☠️ Huuu-uu! - poiuytrsdf
En mina ihan mitaan tuommoista ole kirjoittanut :)
Vaan etta tama minun elamanmittanen trilleri on psykologisesti jannittivammillaan, mutta toivon kovasti ettei mitaan konkreettista hirveää ole tapahtumassa. Ainakin minä teen koko ajan kaikkeni jotta tilanne pysyisi konkreettisesti rauhallisena ja kaikilla menis kaikki mahdollisimman hyvin. Mutta valil pelottaa kun kaikilla ei tunnu olevan sama pyrkimys
- wants_and_needs
Tarpeet ja halut ovat eri asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215694- 561822
- 251309
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2071115- 741085
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531027Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️66989Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.142983- 48948
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58945