Huomenna ne tulee..

pirremiinapa

Koneet ja mylläävät talon kauniin nurmikon nurin narin..

43

2961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..lisään vielä, että talon ympärille tehdään sadevesi järjestelmät ynms.

    • Nythän olet päässyt kerrostalon yksinäisyydestä tapahtumien keskipisteeseen.
      Joapa jouluksi pääset kumisaappaista ja tuulikaappi multakokkareista.

      • "korppis"

        Minä vähän jotenkin odotinkin sinun kommenttiasi tähän aloitukseen.
        Aloituksessa oli sillee "tuntu"...

        H.


      • Niin, onhan se epämukavaa vähän aikaa, mutta on nyt vaan kärsittävä.

        Toivotaan lumikerroksen armahtavan jouluun mennessä.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Minä vähän jotenkin odotinkin sinun kommenttiasi tähän aloitukseen.
        Aloituksessa oli sillee "tuntu"...

        H.

        Mitäs sää hunks toisten kommentteja vahtaat, eikö tässä nyt olla olevinaan jokaiselle vapaalla palstalla?


    • Onko tää syksy sellasta nurmikkoremppa-aikaa? Meidän molemmat naapurit ovat kaivaneet nurmikkonsa ylös ja toisella jo viheriöi upea uusi nurmi vaikka ihan hiljakkoin oli kaivinkone mylläämässä. Toisella naapurilla on koko piha soravellinä. Meillä Legolassi on siirrellyt kivilaattoja ja kääntänyt potaattimaan plus loput kasvimaasta paitsi porkkanat ovat vielä maassa lumentuloon saakka. Minä olen tehnyt uusia tulppaanipenkkejä. Muuten sekä etu-että takapiha ovat upean ja ihanan keltaisen koivunlehtimaton peitossa.

      • Ai joku epidemia vai :).

        Samoin täällä, keltaisia lehtien peitossa on nurmikko, ei toimee haravoida kun tulee ne sotkijat aamulla, keväällä sitten haravoin. Olisi kaadettava lehtipuita tuosta rannasta kun kerryttävät rannalle kasvillisuutta, joku koivu jättää syksyn valoksi.
        Mistä vaan sen metsurin koppais :)).

        Mutta, niin porkkanoillahan ei ole kiire, ennen routaa kunhan kerkee ne nostamaan.

        Taidat tykätä maahommista? :).


      • Luulisin, että melkein jokainen luonnon lähellä elelevä onnistuisi tehtävässä, jos saa kunnon (moottori)sahan käsiinsä. Kannattaa pätkityttää rungot ja paksummat oksat samantien lyhyemmiksi, että saa tehtyä niistä klapeja helpommin. Ellei kaataja tee puita jo valmiiksi uuniin ja takkaan sopiviksi, ja kukaties pinoakin valmiiksi osoittamaasi paikkaan, liiteriin...

        Onnea hankkeillesi, Pirre!


      • pirremiinapa
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Luulisin, että melkein jokainen luonnon lähellä elelevä onnistuisi tehtävässä, jos saa kunnon (moottori)sahan käsiinsä. Kannattaa pätkityttää rungot ja paksummat oksat samantien lyhyemmiksi, että saa tehtyä niistä klapeja helpommin. Ellei kaataja tee puita jo valmiiksi uuniin ja takkaan sopiviksi, ja kukaties pinoakin valmiiksi osoittamaasi paikkaan, liiteriin...

        Onnea hankkeillesi, Pirre!

        Kiitos orvokki, uskon myös löytyvän, ja onhan se poikakin jota saha tottelee, katotaan nyt, kevväällä :).


    • Se on vaan pieni hetki elämästä, kun se nurmikko on kasvanut uudelleen takaisin. Jos on tehtäviä töitä, ne tehdään nurmikosta välittämättä.

    • Hirviöpäivät-tulee

      Muutaman vuoden kuluttua kiroat työleiriäsi ja kaipaat takaisin kivitalohelvettiin, sillä onhan kivitalohelvetti aina parempi vaihtoehto kuin hukata fysiikkansa 24 h touhuihin joka ei ole edes tuottavaa saati taloudellista.
      Kaikin mokomin jos intosi puhkuu, jatka puurtamista. Mutta maalailin vain sellaisen realistisen tulevaisuuden kuvakkeen.
      Eläke on ikä josta pitää nauttia, ei rankaista jaksamistaan, vaan säästää sitä.

      • pirremiinapa

        Mitä se säästäminen on, sitäkö että jää odottelemaan kuolemaa kiikkustuoliin?


      • pirremiinapa
        pirremiinapa kirjoitti:

        Mitä se säästäminen on, sitäkö että jää odottelemaan kuolemaa kiikkustuoliin?

        Lisään vielä, että onhan siellä hoivakodissa tai mikä se nyt kohdallani sitten liekää, niin aikaa säästellä voimiaan, minun mies lepää nyt ..ja säästelee..


      • Olen itse tienristeyksessä. Pitäisi lopettaa pähkäily ja päättää mitä tulevaisuudelta vielä haluan.

        Olen pitänyt pitkiä turpakäräjöitä miesystäväni ja jälkikasvuni kanssa.

        Tiedostan järkiratkaisut, mutta uskallanko luottaa niiden toimivan. Menenkö jären sanelemaa reittiä eteenpäin vai painaako puntarissa enempi tunteet. Haluanko olla vapaa kuin taivaan lintu ilman sitoutumista vai halunko asettua mieheni rinnalle.

        Mietin mennyttä, muistan kolmenkympin kriisin, olin jokseenkin samoissa lähtökuopissa mitä nyt? Mitä haluan tulevaisuudelta jne. Sen jälkeen olen pärjännyt 40-vuotta. Nyt pukkaa samaa pähkäilykriisiä päälle.

        Mökillä haluan aikaani viettää. Rakastan sitä paikkaa, mutta sen kunnostus ympärivuotiseen käyttöön olisi iso projekti ja veisi rahaa.
        Järki sanoo, et selviä siellä enää yksin talvisyönnä. Kerrostalo elämä on helppoa. Mutta tällaisena pimeänä syksun sateisena aikana lie kaikilla vitsit vähissä.

        Etelänmatka voisi ratkaista ongelmani. Ei sellainen rantalomamatka vaan kaupunkiloma jossain lämpimässä. Se nyt ei kuitenkaan onnistu. Tuli humputeltua maailmalla keväällä siihen malliin, että nyt ollaan hiljaa ja yritetään selvitä kaamosvitutuk...sta, säästellen pennejä.


      • pirremiinapa

        Ne on vaikeita päätöksiä, kun oliskin joku joka sanoisi mitä pitää/kannataa tehdä, tai olisi se kristalli pallo...


      • Olin muutama vuosi sitten täysin pimennossa, mitä tehdä. Mies oli kuukausitolkulla sairaalassa aivoverenvuodon jälkiseurauksena. ja asuntomme oli yksiö. Määräaikainen työsuhteeni loppui. Kävin päivittäin sairaalassa. Miestä oltiin siirtämässä vanhainkotiin. Ikää 67 vuotta. Silloin nousin kapinaan. Vein miestäni invataxilla muutaman tunnin kotivierailuolle ja näin hänen kasvoistaan, että koti on aina koti. Aloin kiireesti hakemaan meille yhteistä hoivakotia. Mutta ei onnistunut. Mies liian sairas ja minä liian terve. En luovuttanut. Löysin vanhainkodin vuokratalojen esitteen ja menin juttusille. Asunto oli maalla rivarissa ja keskustasta 35 km, mutta kaupunkiin liitetty. Mietin yön yli ja tein vuokrasopimuksen tästä kaksiosta. Sanoin irti yksiön ja nyt tuli vaikein. Miehen saanti pois sairaalasta sinne rivariin. Pidettiin palaverejä lääkärin, hoitajien, kuntohoitajien ym. kanssa. Kaikkien mutkien kautta sain mieheni juhannukseksi kotiin. Paljon tuli vaikeuksiakin, mutta miehen tuikkivat kauniit silmät ja lempeys auttoivat jaksamaan. Olin tehnyt tunteella oikean ratkaisun. Järjen käyttö olisi ollut sallittua, mutta ei sovi luonteelleni.


      • olosuhteet.muuttuvat
        korppis kirjoitti:

        Olen itse tienristeyksessä. Pitäisi lopettaa pähkäily ja päättää mitä tulevaisuudelta vielä haluan.

        Olen pitänyt pitkiä turpakäräjöitä miesystäväni ja jälkikasvuni kanssa.

        Tiedostan järkiratkaisut, mutta uskallanko luottaa niiden toimivan. Menenkö jären sanelemaa reittiä eteenpäin vai painaako puntarissa enempi tunteet. Haluanko olla vapaa kuin taivaan lintu ilman sitoutumista vai halunko asettua mieheni rinnalle.

        Mietin mennyttä, muistan kolmenkympin kriisin, olin jokseenkin samoissa lähtökuopissa mitä nyt? Mitä haluan tulevaisuudelta jne. Sen jälkeen olen pärjännyt 40-vuotta. Nyt pukkaa samaa pähkäilykriisiä päälle.

        Mökillä haluan aikaani viettää. Rakastan sitä paikkaa, mutta sen kunnostus ympärivuotiseen käyttöön olisi iso projekti ja veisi rahaa.
        Järki sanoo, et selviä siellä enää yksin talvisyönnä. Kerrostalo elämä on helppoa. Mutta tällaisena pimeänä syksun sateisena aikana lie kaikilla vitsit vähissä.

        Etelänmatka voisi ratkaista ongelmani. Ei sellainen rantalomamatka vaan kaupunkiloma jossain lämpimässä. Se nyt ei kuitenkaan onnistu. Tuli humputeltua maailmalla keväällä siihen malliin, että nyt ollaan hiljaa ja yritetään selvitä kaamosvitutuk...sta, säästellen pennejä.

        Olet siis ajatellut sellaista, että jätät Petzen. Alkoiko tuleva omaishoitajuus tuntua liian rankalta?
        Lähemmäksi lapsiasi vaikkapa Jyväskylään lie oikea ratkaisu.
        Tuskin Petze montaa vuotta jaksaisi enää matkustellakaan.


      • korppuko-päättää

        Hah hah hah haa. Petze viisastui, ei tahdo enää korppukirjailijaa joka lakkasi antamasta, kuivui. Petzellä uusi morsio siellä jossain, paljon paljon nuorempi.
        Ei korppu asiaa päätä, sen tekee Petze, on tehnyt jo.
        Seiskakymppisten ruuna sopii korpeen.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Ne on vaikeita päätöksiä, kun oliskin joku joka sanoisi mitä pitää/kannataa tehdä, tai olisi se kristalli pallo...

        "kun oliskin joku joka sanoisi mitä pitää/kannataa tehdä,"

        Nyt sinun kannattaa muokkauttaa joku pläntti perunamaaksi ja siitä vierestä katsot sitten kasvihuoneelle paikan, jonka pohjan myös muokkautat.

        Oletan, että sieltä myös helposti löytäisi metsurin kaatamaan isoja puita, sillä se ei mielestäni ole naisten hommaa, jos ei ole sitä aiemin työkseen tehnyt.


      • yksilesken kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten täysin pimennossa, mitä tehdä. Mies oli kuukausitolkulla sairaalassa aivoverenvuodon jälkiseurauksena. ja asuntomme oli yksiö. Määräaikainen työsuhteeni loppui. Kävin päivittäin sairaalassa. Miestä oltiin siirtämässä vanhainkotiin. Ikää 67 vuotta. Silloin nousin kapinaan. Vein miestäni invataxilla muutaman tunnin kotivierailuolle ja näin hänen kasvoistaan, että koti on aina koti. Aloin kiireesti hakemaan meille yhteistä hoivakotia. Mutta ei onnistunut. Mies liian sairas ja minä liian terve. En luovuttanut. Löysin vanhainkodin vuokratalojen esitteen ja menin juttusille. Asunto oli maalla rivarissa ja keskustasta 35 km, mutta kaupunkiin liitetty. Mietin yön yli ja tein vuokrasopimuksen tästä kaksiosta. Sanoin irti yksiön ja nyt tuli vaikein. Miehen saanti pois sairaalasta sinne rivariin. Pidettiin palaverejä lääkärin, hoitajien, kuntohoitajien ym. kanssa. Kaikkien mutkien kautta sain mieheni juhannukseksi kotiin. Paljon tuli vaikeuksiakin, mutta miehen tuikkivat kauniit silmät ja lempeys auttoivat jaksamaan. Olin tehnyt tunteella oikean ratkaisun. Järjen käyttö olisi ollut sallittua, mutta ei sovi luonteelleni.

        Kirjoitit kauniisti.

        Onko tunteeni riittävän vahvat luopumaan vapaasta päätösvallasta elämässäni, se on kynnys minulle, joka olen asunut yksin kohta kaksikymmentä vuotta. (osan tiety lasten kanssa).

        Järki sanoo, vanhenemme molemmat, olemme turvana ja tukena toisillmme, jaamme elämisen kustannuksia.

        Olemme molemmat voimakkaita persoonia ja konfliktit räiskyviä. Onhan minulla kokemusta yhdessä asumisesta ollessamme ulkomailla. Hyvin se on mennyt. Uskon sen onnistuvan nytkin. Toisekseen asuisin vuokralla hänen talossaan ja hallinnoisin ison talon yhtä siipeä. Vähän niin kuin Akseli Jaatisen vaimo kirjassa Onnellinen mies. 😊

        Asia on nyt muutosvastarinnan keskiössä ja kun aikani pähkkäilen teen ratkaisun.


      • pirremiinapa
        olosuhteet.muuttuvat kirjoitti:

        Olet siis ajatellut sellaista, että jätät Petzen. Alkoiko tuleva omaishoitajuus tuntua liian rankalta?
        Lähemmäksi lapsiasi vaikkapa Jyväskylään lie oikea ratkaisu.
        Tuskin Petze montaa vuotta jaksaisi enää matkustellakaan.

        Kyllä ihmisry osaa olla ilkeitä, aina nähdään, joko hyötymis tarkoitus tai muu ilkeilyn siemen, minuakin parjataan mieheni laitokseen "laittamisen" takia, ja kun ihmisen eläisi muutaman vuoden välillä melkein kanneltavan ja vahittavan immeisen kanssa, vähemmän panetteleisivat.

        Hävetkee!


      • olosuhteet.muuttuvat kirjoitti:

        Olet siis ajatellut sellaista, että jätät Petzen. Alkoiko tuleva omaishoitajuus tuntua liian rankalta?
        Lähemmäksi lapsiasi vaikkapa Jyväskylään lie oikea ratkaisu.
        Tuskin Petze montaa vuotta jaksaisi enää matkustellakaan.

        Saattaa tässä käydä niin, että minua omaishoidetaan ja siihen työhön paras vaihtoehto on hyvää huolta pitävä Petze.

        Kyllä ne matkasuunnitelmat tulevat häneltä. Perusterve mies. Minulla selkävamma, mutta ei se estä lentokoneessa istumista ei matkustamista.

        Keväällä ehkä jokiristeily Euroopassa.


      • pirremiinapa kirjoitti:

        Kyllä ihmisry osaa olla ilkeitä, aina nähdään, joko hyötymis tarkoitus tai muu ilkeilyn siemen, minuakin parjataan mieheni laitokseen "laittamisen" takia, ja kun ihmisen eläisi muutaman vuoden välillä melkein kanneltavan ja vahittavan immeisen kanssa, vähemmän panetteleisivat.

        Hävetkee!

        Hän on yksi ja sama ihminen, joka tuntee suunnatonta vihaa minua kohtaan Kaikki mitä kirjoitan on tälle henkilölle samaa kuin heiluttaisin punaista vaatetta raivoavan härän edessä. No, omatpahan on verenpaineensa vaihteluiden uhkat.


      • Sivustaseurannut
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hän on yksi ja sama ihminen, joka tuntee suunnatonta vihaa minua kohtaan Kaikki mitä kirjoitan on tälle henkilölle samaa kuin heiluttaisin punaista vaatetta raivoavan härän edessä. No, omatpahan on verenpaineensa vaihteluiden uhkat.

        Miksi ihmeessä puhut yksikössä? Kyllä täällä onpaljon kirjoittajia jotka ovat kyllästyneet puskshuuteluihisi ja manipulointiin keskusteluissa.


      • pirremiinapa
        Kristiina23 kirjoitti:

        "kun oliskin joku joka sanoisi mitä pitää/kannataa tehdä,"

        Nyt sinun kannattaa muokkauttaa joku pläntti perunamaaksi ja siitä vierestä katsot sitten kasvihuoneelle paikan, jonka pohjan myös muokkautat.

        Oletan, että sieltä myös helposti löytäisi metsurin kaatamaan isoja puita, sillä se ei mielestäni ole naisten hommaa, jos ei ole sitä aiemin työkseen tehnyt.

        Nythän tuo olisi helppoa, konevoimalla.
        Tämä tontti on pelkkää hiekkaa, että jos meinaa jotain kasvattaa pittää multaakin kärrätä kasvualustaksi, perunalle hiekkamaa on parasta, tulee puhtaat potut.


      • olosuhteet.muuttuvat
        pirremiinapa kirjoitti:

        Kyllä ihmisry osaa olla ilkeitä, aina nähdään, joko hyötymis tarkoitus tai muu ilkeilyn siemen, minuakin parjataan mieheni laitokseen "laittamisen" takia, ja kun ihmisen eläisi muutaman vuoden välillä melkein kanneltavan ja vahittavan immeisen kanssa, vähemmän panetteleisivat.

        Hävetkee!

        Ei tässä hävetä. Muistan miten aikoinaan korppis kirjoitti esim. sinulle zombie-jutun. Silloin minua hävetti ja suututti. Eittämättä nyt tuli tuo asia mieleen ja ajattelin hänen kauhistelevan mahdollista tulevaa kohtaloaan.


      • näin-minä-koen
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hän on yksi ja sama ihminen, joka tuntee suunnatonta vihaa minua kohtaan Kaikki mitä kirjoitan on tälle henkilölle samaa kuin heiluttaisin punaista vaatetta raivoavan härän edessä. No, omatpahan on verenpaineensa vaihteluiden uhkat.

        "Hän on yksi ja sama ihminen, joka tuntee suunnatonta vihaa minua kohtaan"

        Haista sinä home, joka kuvittelet että on vain yksi, vai olenko? Ainakin minä tunnen suurta vihaa sinua kohtaan joka kirjoitit Pirrelle, että hän vain työntelee sitä zompie ukkoaan ja ei ole matkustellut missään?

        Väitätkö, että et olisi ollut silloin ilkeä Pirrelle?

        Kaikki muutkin arvailusi kirjoittajista ovat menneet pieleen ja yhdistelet eri kirjoittajien sanomisia mielesi mukaan, saaden sillä epäsopua palstalle.


      • Metsät-vastaa-huudot
        Sivustaseurannut kirjoitti:

        Miksi ihmeessä puhut yksikössä? Kyllä täällä onpaljon kirjoittajia jotka ovat kyllästyneet puskshuuteluihisi ja manipulointiin keskusteluissa.

        Naulankantaan. Itse olen huomannut useammankin kirjoittajan kommentoivan ilkeän noita-akan korppiksen kirjoituksia, juu ja aivan aiheesta.


      • Ei-se-ymmärrä-totuutta
        näin-minä-koen kirjoitti:

        "Hän on yksi ja sama ihminen, joka tuntee suunnatonta vihaa minua kohtaan"

        Haista sinä home, joka kuvittelet että on vain yksi, vai olenko? Ainakin minä tunnen suurta vihaa sinua kohtaan joka kirjoitit Pirrelle, että hän vain työntelee sitä zompie ukkoaan ja ei ole matkustellut missään?

        Väitätkö, että et olisi ollut silloin ilkeä Pirrelle?

        Kaikki muutkin arvailusi kirjoittajista ovat menneet pieleen ja yhdistelet eri kirjoittajien sanomisia mielesi mukaan, saaden sillä epäsopua palstalle.

        Korppishan on enää houruinkotia paitsi, niin pahasti sillä heittää päästä. Taisi se tuolilta tipahtaminen olla se viimeinen niitti muutenkin huteraan korppiksen päähän. On tosi vainoharhaisia sen laukomiset.


      • Sivustaseurannut kirjoitti:

        Miksi ihmeessä puhut yksikössä? Kyllä täällä onpaljon kirjoittajia jotka ovat kyllästyneet puskshuuteluihisi ja manipulointiin keskusteluissa.

        Ei ole paljon. Sitäpaitsi jos noin väität olet nainen moneksi.


      • näin-minä-koen kirjoitti:

        "Hän on yksi ja sama ihminen, joka tuntee suunnatonta vihaa minua kohtaan"

        Haista sinä home, joka kuvittelet että on vain yksi, vai olenko? Ainakin minä tunnen suurta vihaa sinua kohtaan joka kirjoitit Pirrelle, että hän vain työntelee sitä zompie ukkoaan ja ei ole matkustellut missään?

        Väitätkö, että et olisi ollut silloin ilkeä Pirrelle?

        Kaikki muutkin arvailusi kirjoittajista ovat menneet pieleen ja yhdistelet eri kirjoittajien sanomisia mielesi mukaan, saaden sillä epäsopua palstalle.

        Jotenkin alkaa tuntumaan, että olet Zombie sanan varsinaisessa merkityksessä. Kuulin, että suljetuilla osastoilla on netin käyttö sallittua.

        Hunkki kirjoitti, että siellä puskassa voi olla kaksi läyskää, jotka ovat sopineet keskenään, nyt aletaan tykittää.

        Muistan meeri-amandan ja jytymamman. Heillä oli saumaton yhteistyö. Ilmestyivät kuin nakutettu yhtä aikaa palstalle.

        Nyt keramiikkaan 😊Niin ja jos yrittäisitte edes pysyä asiassa. Tämä ei ole porvoolaisen ketju.


      • olosuhteet.muuttuvat kirjoitti:

        Ei tässä hävetä. Muistan miten aikoinaan korppis kirjoitti esim. sinulle zombie-jutun. Silloin minua hävetti ja suututti. Eittämättä nyt tuli tuo asia mieleen ja ajattelin hänen kauhistelevan mahdollista tulevaa kohtaloaan.

        En kai huomannut kirjoitusta.


      • yksilesken kirjoitti:

        Olin muutama vuosi sitten täysin pimennossa, mitä tehdä. Mies oli kuukausitolkulla sairaalassa aivoverenvuodon jälkiseurauksena. ja asuntomme oli yksiö. Määräaikainen työsuhteeni loppui. Kävin päivittäin sairaalassa. Miestä oltiin siirtämässä vanhainkotiin. Ikää 67 vuotta. Silloin nousin kapinaan. Vein miestäni invataxilla muutaman tunnin kotivierailuolle ja näin hänen kasvoistaan, että koti on aina koti. Aloin kiireesti hakemaan meille yhteistä hoivakotia. Mutta ei onnistunut. Mies liian sairas ja minä liian terve. En luovuttanut. Löysin vanhainkodin vuokratalojen esitteen ja menin juttusille. Asunto oli maalla rivarissa ja keskustasta 35 km, mutta kaupunkiin liitetty. Mietin yön yli ja tein vuokrasopimuksen tästä kaksiosta. Sanoin irti yksiön ja nyt tuli vaikein. Miehen saanti pois sairaalasta sinne rivariin. Pidettiin palaverejä lääkärin, hoitajien, kuntohoitajien ym. kanssa. Kaikkien mutkien kautta sain mieheni juhannukseksi kotiin. Paljon tuli vaikeuksiakin, mutta miehen tuikkivat kauniit silmät ja lempeys auttoivat jaksamaan. Olin tehnyt tunteella oikean ratkaisun. Järjen käyttö olisi ollut sallittua, mutta ei sovi luonteelleni.

        Lesken, ymmärrän tosiaan miltä sinusta tuntui, oikein hyvin ymmärrän.


    • Heikunkeikku

      No nyt on sitten se huominen. Joko mylläykset ovat alkaneet?
      Sulla on ensi kesänä kivaa odotettavissa, kun saat suunnitella ryytimaata ja muuta mukavaa. Niin ja kasvihuone pihassa auringonsäteitten keskellä. Pistäpä sitten maissia kasvihuoneeseen. Ne tykkää jos kasvihuone on niitten koti ja tullet saamaan maissintähkiä vinon pinon. Niitä on mukava jyrsiä vaikka sellasenaan etuhamaillaan niin, että kun jyrsiminen on loppunut ja katsot peiliin hampainesi, niin hampaitten väleissä loistaa iloiset keltaiset maissinkuoret :) tai sitten grillissä tai paistinpannulla kokonaisina ruskistaa. Minä tykkään maissista tosi paljon.

      Välillä pulahtaa järveen, kun työhiki pyörii otsassa ja kainalokuopat lotisee, sitten järviraikkaana mennä taas jatkamaan hommia.

      Vaikka hetken aikaa piha on nurin narin, niin eipä mee kauaa aikaa, kun nurmikko on taas silmiesi edessä viheriöimässä.

      • pirremiinapa

        Jyrinä käy ja kolkuttelu täyttä häkää.
        Katellaan kisulin kanssa vain päältä :).

        Mukava ajatella tulevaa kesää, kevät on sellaista sormien syyhyämis aikaa, niin että eiköhän tule taas laitettua jotain ryytiä, kiitos vihjeestä, maisssi on hyvää jos se vaan näillä leveyspiireillä viihtyy.


      • Heikunkeikku
        pirremiinapa kirjoitti:

        Jyrinä käy ja kolkuttelu täyttä häkää.
        Katellaan kisulin kanssa vain päältä :).

        Mukava ajatella tulevaa kesää, kevät on sellaista sormien syyhyämis aikaa, niin että eiköhän tule taas laitettua jotain ryytiä, kiitos vihjeestä, maisssi on hyvää jos se vaan näillä leveyspiireillä viihtyy.

        Muhun verrattuna asut etelässä, että kyllä ne maissit maissittelee vallan mainiosti siewlä sun pihassas. Siis jos tälläät ne kasvihuoneeseen.
        Nuorena kun vielä kotona asuin, niin meillä oli aika iso kasvihuone, jossa tomaatteja ja kurkkuja. Joinakin kesinä äitini laittoi maissia. Tuli TOSI viljava sato. Se vaan oli siihen aikaan niin, että minä en tykännyt maisseista ollenkaan. Joten maissit jäivät mun osalta syömättä.
        Nykyään maissit hemmottelevat kieltäni, että jos kasvihuone olisi laittaisin ilman muuta muutamat taimet kasvamaan.


      • pirremiinapa
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Muhun verrattuna asut etelässä, että kyllä ne maissit maissittelee vallan mainiosti siewlä sun pihassas. Siis jos tälläät ne kasvihuoneeseen.
        Nuorena kun vielä kotona asuin, niin meillä oli aika iso kasvihuone, jossa tomaatteja ja kurkkuja. Joinakin kesinä äitini laittoi maissia. Tuli TOSI viljava sato. Se vaan oli siihen aikaan niin, että minä en tykännyt maisseista ollenkaan. Joten maissit jäivät mun osalta syömättä.
        Nykyään maissit hemmottelevat kieltäni, että jos kasvihuone olisi laittaisin ilman muuta muutamat taimet kasvamaan.

        Olen, etelämpänä kuin Sinä?, olen ymmärtänyt että olet jossain rannikolla , Vaasastakin muistaakseni ollut puhetta, vai muistanko väärin? :)

        P.s. ei tarvia vastata jos jne..


      • pirremiinapa
        pirremiinapa kirjoitti:

        Olen, etelämpänä kuin Sinä?, olen ymmärtänyt että olet jossain rannikolla , Vaasastakin muistaakseni ollut puhetta, vai muistanko väärin? :)

        P.s. ei tarvia vastata jos jne..

        Ja..koneet käy...


      • Heikunkeikku
        pirremiinapa kirjoitti:

        Olen, etelämpänä kuin Sinä?, olen ymmärtänyt että olet jossain rannikolla , Vaasastakin muistaakseni ollut puhetta, vai muistanko väärin? :)

        P.s. ei tarvia vastata jos jne..

        Muistit oikein, kun Vaasasta kirjoitit. Täällähän minä köllin.
        En oikein tarkalleen tiedä, missä sun uusi kotisi on, mutta ajattelin sen olevan hieman etelämpänä, kuin Vaasa? Viistottain alaspäin kenties. Olen aika huono pistämään paikkoja kartalle, ellen ole paikan päällä ollut. Menee vähä arvailujen puolelle.:)
        Mutta jos kotisi on vaikkapa 50km alempana Vaasaa, niin silloinhan teikäläinen asuu etelämpänä:)


      • pirremiinapa

        Kun katsot suoraan itään päin, niin n. 600 kilometrin päässä, ja.melkein Vaasan korkeudella on kotini, eli kerropa se 50 kilsaa yli kymmenellä :))
        Tämä paikkakunta on entinen Kesälahti nykyään Kiteetä kuntaliitokšen myötä. Puruveden on suuri kirkasvetinen järvi, ja asun suuren jjärvenselän rannalla, järvenselkä selkä on Hummonselkä, n. 20 km pitkä leveydestä en tiiä, meillä oli saarimökki tämän selän tuollapuolen, myytiin se pois kun en mie yksin veneen kanssa halunnut pelata. Minua nauratti tuo 50 kilsaa, oisin jo käuny kyläsdä jos oisin niin lähellä :).


      • Tänään oli urakoijilla töitä muualla, on kuulemma miehistö pulaa, ja täytyi käydä raapasemassa muuallakin välillä, huomenna taas. Siististi tekevät, ei tarvihe puitakaan kaataa, niin nätisti ottavat ja tekevä juoksuhaudan talon ympärille.
        Tontissa on kyllä varaa kaivella, sillä tontti on lähes 8000 neliötä.

        Tuuli ulvoo nurkissa...


    • 167-176

      Olin aikoiaan maanrakennusalalla ja usein jouduttiin kaivamaan iso monttu kekselle tietä. Paras kommenttii siihen oli vähän viinalle haiskahtavalta äijjältä joka sanoi että vittuakos te keskelle tietä niitä monttujanne kaivelette, kaivaisitte vaikka tuonne metsään niin eivät olisi ihmisten haittana keskellä tietä 😆

      • pirremiinapa

        :)) heillä sana hallussa, ottaneena ainakin, en tiä aamulla..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      69
      1071
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe