Armeijamuistoja

Juuheli2012

Ois kiva kuulla niin risuja ku ruusuja omista inttikokemuksistanne :)

Ite voisin sen verran kertoo et koko vuosi 2012 tuli intti käytyä ja oliha se aikamoinen kokemus, pääosin hyvä.
En kyl ymmärrä niitä, jotka kauhistelee inttiin menoa.. Huhhuh on se kyl aika helppoo aikaa loppujenlopuks, vaikkakin kyl siel välistä ottaa päähän.

Jos ruvetaan saivartelemaan, nii eihän intissä ees opeteta tappamaan, niiku jotkut väittää. Ensimmäisiä käskyjähän siel on ettei ihmistä koskaan saa osottaa aseella ja kielletään ampuminen, jos ihmisiä tai mitää jänistä suurempia eläimiä on ampuma-alueella.

Hyvä juttu intis on et siel saa uusia tuttavuuksia ja pääsee kokeilee kaikenlaisia aseita jne ja saattaa kuntoki parantua. Mut toki intin käytyä kyl tietää mitä tää Suomen puolustuskyky on :D ainaki omassa yksikössä ja saapumiserässä.

Huvittavaa oli ainakin se, kun harjoituksessa hyökätessä piti radiolla kertoa joukkueenjohtajalle tarkka sijainti muttei minulla ollut karttaa eikä kaverilla vieressä. Siitä sit tuli paskaa niskaan, mutta mites siinä ny kerrot sijaintia kun ei sitä itsekkään tiedä. Plus oman sodanajan sijoituksen kulkuajoneuvot on traktoreita :D

Myös a-tarvikkeista rupesi olemaan tiukkaa ja sen skapparit kertoikin meille, kun nuo PV:n säästöt iski juuri tuolloin päälle. Esim rynkkyjen patruunoita ei enää uusia tilattu vaan varastoja ammuuttiin tyhjiksi. En tiedä onko vieläkin yhtä huono tilanne. Tosin siksihän siinä uudessa taistelutavassa ammutaanki vaa muutama laukaus ja juostaan karkuun tai siis uuteen asemaan.

Tuosta tuleekin mieleen se että tuo uusi taistelutapa on teoriassa hyvä mutta käytännössä vaatii todella teräksisen kunnon. Itse juoksin cooperissa 2700m mutta tuo koko aikanen juokseminen kyllä hyydytti nopeasti.

Sekä yleisesti kaluston vanhuus ja sen puute aiheutti närää. Esim pimeällä ilman pimeännäkölaitteita liikkuminen on perseestä ja ajatus siitä et tiedustelijoilla on nuo laitteet, niin näkee meidät. Tästä keskusteltiin tiedustelijoitten kanssa ja ne kertoili mitä vartiomiehet oli tehny jne.

Mutta yleisesti ottaen mukavaa intissä oli eikä siel mitään sen kummempia haavereita yms sattunukkaan.

30

6209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • josjokusattuu

      -Yks vääpeli ,joka erehty simputteleen mua ,niin ny soon ampunu kuulan kalloonsa , yks ossi.

      • revolverimies

        Oliko se yks ossi j ?


      • simpparinna

        -Yks ossi o satakunnan suunnalta


    • Näinnäi

      Vuosi meni .... vuosi pois tuloista, eli 40 tonnia menetyksenä. Hyötyä ei ollut minulle eikä yhteiskunnalle. Täysin turhaa touhua ja erosinkin reservistä. Kerran olin kertseissä.

      • TäyttäPelleilyä

        Täysin samaa mieltä leikkimisestä.Rahan haaskausta ja ajan tuhlausta jotta alkoholisoituneet upseerit saavat pitää rupusen työpaikkansa....


      • tetssaaja

        Älä puhu puppua 40 t. Kerro, paljonko sossu vaivautu tilittää.
        Niin.Miinanpolkijoita tarvitaan-jos ...


    • hinttieiolejees

      Amiraali ahdisteli iltaisin ja viikarit tunki nukkuessani paristoja persereikääni. Siinä oli kiva aamulla paskoa kun patterit kilisi porsliinia vasten.

    • armiratia9999

      Vääpeli sanoi minulle;lopettakaa tuo virnuile.Minä sanoin ,minä en virnuile herra vääpeli.Vääpeli sanoi että kylle te virnuilette ja jne.

      Olen lisäksi velaton ja tein jotain kivaa.

    • jynssättiinsuihkussa

      Varuskunnan saunassa oli kiva käydä, alastomat peput koskettivat toisiaan kun oli ahdasta ja usein myös kalu hipaisi hikisiä pakaroita, ei voinut lähteä löylyistä pois lauteilta kun muna oli kovana.

    • iub

      kolmospatterin jätkät laitettiin huutamaan hahhah-hekoheko-hahhah.kun päivällä nauroivat tehtävien äärellä.naisia oli alik. ja vänrikkinä.1 tkm mokaili sanomalla sotilaspoliisia fuckin cop . ym. haminassa 90 luvulla

    • NauroinMakeasti

      Vääpeli astui omaan paskaansa pahkajärvellä kännissä ....No mitä voi tykistön vääpeliltä odottaa...

    • työmoraali

      Ensimmänen muisto:
      Satuin palvelemaan sellaisessa tehtävässä, että sain/jouduin olemaan paljon kapiaisten kanssa. Yhtenä iltana nämä velikullat istuivat "hyökkäyskarttojensa" ääressä ja piirsivät niihin nuolia vihollisen (?!?) hyökkäyksistä , meidän puolustuksesta jne.

      Olen 100varma, että tosipaikan tullet kapiaisilla olis ollut paskat housussa ja he olisivat jättänee hukkuvan laivan ja menneet kellariin piiloon. ISOT MIEHET HIEKKALAATIKOLLA LEIKKIMÄSSÄ!!!!

      Toinen muisto:

      KAPIAISET RYYPPÄSIVÄT KORKAUPALLA VIINAA VALTION LASKUUN

      Kolmas muisto:

      KAPIAISET NAIVAT iltaisin ja yöisin Sotkun tätejä niin, että tyrät rytky. Monella kapiaisella oli kaula niinkö olis hyeena puurru. Mitähän eukko sanoa kotona tai mitenkähän kapiaisjuntti selitti asian kotonaan eukolle. ("astuin miinaan" tms.)

    • psykologiintissä

      Armeijassa on edelleen simputusta. 99.99 % kapiaisista on psyykkisesti sairaita; psykopaatteja, narsisteja jne. He ovat vaaraksi itselleen, yhteiskunnalle ja maailman rauhalle.

      • Anonyymi

        Intti on paratiisi tällaisille tyypeille ja saavat sadistisista nautinnoistaan vieläpä palkkaa ja pääsevät eläkkeelle aikaisin, mikä varmaan itseasiassa hatuttaa niitä.


    • pain_in_ass

      Ihan kiva, vaikka perse tuppasikin olemaan kipeänä, kun poikain kanssa kuivaushuoneessa

    • Ressu1

      90 luvulla just tuli lyhempi palvelus voimaan...krhssa oltiin alokas aika ja aukki sykittiin ihan helvetisti. Kunto ei päässy laskemaan. Sit koulutettiin uudet alokkaat homma alko löystymään...paljon harjoiteltiin heittimien kanssa kuivana. Vitutti pakkasessa ja rännässä sitä tehä sain kersantin natsat....paino nous 5 kg sit oltiin loppuajasta ihan helvetisti ampumaleireillä....2 vko rovalla ja 3vko loppusodassa. saatiin kovilla ampua kyllästymiseen asti....loppusota sykittiin viikko tosi vähillä unilla ja kuivana harjoteltiin ...viimenen viikko intissä skapparit vei meijät ampumaradalle ammuttiin suomi kplla haulikoilla ja vaikka millä..rötvättiin viikko...päästiin kotiin olin jo kotijunassa ihan vitun kännissä... 4 kertaa käyny kertaamsssa ja kevyellä heittimellä kaikki..hyvä vuosi

    • ressu1

      muistan vielä kun istuttiin rautatieasemalla kaljaa kiskomassa kotiutus päivänä meitä oli varmaan 200 tuoretta reserviläistä siinä..juttu luisti muisteltiin kulunutta vuotta oman ryhmäläisten kanssa..hyvät jatkot toivoteltiin ja jne

    • VElKKA

      Aika kultaa muistot. Vaikka aikanaan intissä ollessa oli hymy kaukana ja otti toisinaan pattiin oikein kunnolla, nykyisin miesten kesken muistellaan intti-aikoja. Asialliset hommat hoidettiin kunnolla, välillä oltiin kuin ellun kanat. No oltiinhan sitä keskenkasvuisia parikymppisiä kolleja. Nykyisin meno on asiallisempaa ja keskitytäään enemmän itse koulutukseen. Suvussa on varusmiesikäisiä ja heidän kanssa tulee keskusteltua ja vertailtua.

    • Soumisolttu

      Minulle se oli hyvä kokemus.Armeijassa oppi paljon hyviä asioita kun haluaa oppia.

    • yhteishenki

      En päivääkään vaihtaisi pois.

    • Taasnäitä_

      Siihen aikaan ei junassa saanut kaljaa ellei ostanut jotain syötävää. Yhdellä sämpylällä sai kaksi kaljaa. Kerran kaverin kanssa kun mentiin lomille Helsingistä Turkuun niin perillä oli pöytä täynnä sämpylöitä. Oltiin ihan kännissä.

    • 245838

      Su-To linjalla Aukissa -69 oli mukava herra luutnantti, vieläköhän mahtaa hengissä :)

      • LutikatLitistetään

        Kuinka kännissä oli aina lutin paska?


    • ammusmies1

      Kersantti N esitteli meille alokkaille tst-varustuksen kuuluvia kamoja. "Tämä on kenttälapio. Tällä voi kaivaa kuoppia. Mutta tällä on myös erittäin mukava tappaa!"
      Vääpeli N Rovajärven leirillä parin viikon tappelusten jälkeen: "Tänään on pyykinvaihtopäivä. Puhdasta pyykkiä ei ole saatu. Vaihtakaa keskenänne. Koettakaa kattella samanmittaisia miehiä..."

    • spade04

      Siinähä tuo män 6 kk keittäjänä.

    • Upseerinkurat

      Makeinta oli katsoa kun upseerit kaatuilivat omaan kuseen jäisessä metsässä kännissä...Räkäkännissä töissä........hieno työpaikka!

    • Pataljoonankorpraali

      Armeija-aika meni ihan mukavasti aikoinaan 40 vuotta sitten Santahaminassa. Mopoaika oli tietty yhtä juoksemista ja Rauk:n aikakin vielä hieman vipinää, mutta sitten se rauhoittui melkoisesti. Ei pahat muisto lainkaan tuolta ajalta. Samoissa porukoissa pyörivät Arto ja Atik, urheilijoita molemmat, Arto taisi olla aitajuoksija ja Atik palloili. Itse pääsin ampumaan RK-62 pyssyllä ja voitin jonkun kilpailunkin omassa ikäluokassani koko eteläisessä Suomessa. Hieman tuli kuntsareita ja ei tarvinnut majoittua teltassa. Sahara tuli kuitenkin tutuksi ja se ammusvaraston norttia pummaava päätön vääpeli. Siltaväijyssä oltiin joskus Hevossalmen sillalla. Ihan mukavaa aikaa, en ottanut mitenkään raskaasti koko keikkaa. Muutamia mukavia kavereita jäi elämän varrelle!
      Monenlaista oppiakin tuli armeijan ajalta, niistä on ollut paljon hyötyä elämässä myöhemmin. Joten ei turha reissu!
      Pari reissua olen heittänyt kertausharjoituksissa vuosien varrella, joten tuskin enään nakki napsahtaa kohdalle, kun vanhoja äijiä jo ollaan.

    • tulipahan.käytyä

      Aika paljon tuli ryypiskeltyä, välillä oli aamuisin melkosen paha olo...

    • Anonyymi

      Se oli 1993 alokas karpr1jk röpsä ja lusikkahaarukkamysteeri leima saint43 . Kuka tietää mitä intti tarkottaa. Panssarijääkääri 110.

    Ketjusta on poistettu 227 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe