Skoda on itäauto

Idänjormat

Ajattelin vaan muistuttaa ettei pääse ajatus karkaamaan itäjormalla.

89

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hui_kun_oot_pöljä

      Kuulehan Pölhökustaa! Tojotat,Mitsut, Nissanit, Kiat yms. autot ovat itäautoja. Jopa Kauko-itä autoja. Ja Tsekin tasavalta mistä Skodat taas tulevat on itseasiassa lännempänä kuin Suomi jos sillä nyt isoa merkitystä on.

      • Skeidamään

        Skoda se silti on. Sinänsä ihan laadukkaita autoja. Hih 😂


      • Idänihmeet

        Luuletko pölhökustaa että itautokäsite on tullut siitä että niiden alkuperämaa olisi jossain pitkällä idässä? Ei ei. Siitä se ei ole tullut. Unohda ilmansuunnat ja keskity siihen että skoda on neukkutuote. Alkuperäinen aito itäauto.


      • Anonyymi
        Idänihmeet kirjoitti:

        Luuletko pölhökustaa että itautokäsite on tullut siitä että niiden alkuperämaa olisi jossain pitkällä idässä? Ei ei. Siitä se ei ole tullut. Unohda ilmansuunnat ja keskity siihen että skoda on neukkutuote. Alkuperäinen aito itäauto.

        Alkuperäinen? Skodaahan tehtiin jo kauan ennen kuin kukaan tiesi Neukkulasta yhtikäs mitään.


    • J.Orma

      Ja tarkoituksesi oli? Saada naurut issessesi kun "jorma lukee faktaa Skoda itäautosta" ja peukuttelet isse isseäsi? Niinhän se olikin.

      Ja laitapa taas siitä öljynkulutuksesta. Ei ihan tullut selväksi, mistä oli kysymys, mutta naurattaa toki...

      • Anonyymi

        Milloin nuo kokoukset olikaan? Itä-autojen kokoukset?
        Siellä on uusia ja vanhoja ladoja, skodia ,moskovitsia, volgaa jne.
        Onko sulla tarkempaa tietoa tuosta ajankohdasta ja paikasta?


    • 654654

      Kaikenlaisia yksinkertaisia sitä näilläkin palstoilla on.

      Miten DSG olisi Audissa parempi kuin Skodassa?
      Itellä ollut molemmat ja aivan kauheta kuraa molempien robotit.

    • kyllä se skoda vaan on itäauto. voihan tuon kuka tahansa tarkastaa kun laittaa vaan googleen hakusanaksi itäauto. skootan rottelohan se siellä on :D suomeen tuotavat skootat kasataan venäjällä kurkkupurkeista jääneillä ylijäämä pelleillä :D

    • PunasellaTorillaJonotin

      Ei pääse unohtumaan. Riittää kun katsoo omaa Skodaa niin ajatus palaa vanhoihin kunnon YYA-aikoihin. Onnekkaimmat meistä nykyskodisteista pääsivät isäsemme Leninin mausoleumiin vierailulle oikein kunnon aitona neuvostoaikana. Aika entinen ei palaa mutta onneksi auto pysyy entisellään.

    • mikäänmuuttunut

      Skodista tunnutaan valitettavan niin vuolaasti, että ne taidetaan tehdä nykyään vielä huonommin kuin ne takamoottoriset ja takavetoiset Skodat, mitä valmistettiin silloin 1970-1980-luvuilla. Moottoritehot ja suorituskyky on toki parantunut, mutta laatuun ei hirveitä ole viitsitty panostaa. Ei se mitään meinaa, että valmistaminen on siirtynyt tsekeiltä saksmanneille. Saksmanni on semmonen, että jos sitä ei kiinnosta tehdä jotakin kunnolla, niin sitten se tekee paskempaa kuin ryssä.

    • Anonyymi

      Skoda on kommarien Kirsi. Turha kommentoida, sillä tämä on totuus

      • Anonyymi

        Eli kiesi. Pirullinen automaattinen tekstin syöttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kiesi. Pirullinen automaattinen tekstin syöttö.

        Hik....


    • Anonyymi

      Joo ja Turkin Tojo se vasta oikea itäauto onkin. Meluaakin kuin minareetti.

      • Anonyymi

        Hybrid on kiihdytyksissä hyvä matkimaan minareetin rukouskutsua.


    • Anonyymi

      Sinua on aikaisemminkin muistutettu tästä: jätä ajattelu niille, joilla on siihen edellytyksiä.

    • Anonyymi

      Hyvä muistuttaa tosiaan nuorempaa polvea kun kaikki ei tunne historiaa. Itäautohan se. Ytimessä.

      • Anonyymi

        Eläköön Skoda! Uraa, uraa, uraa! Itäautot kaikaa....


      • Anonyymi

        Asia alkoi kiinnostaa. Kerropa asiantuntijana tarkka päivämäärä, jolloin Skodasta tuli itäauto.


    • Anonyymi

      Tässähän tämä palstan sisältö on kiteytettynä: Skoda on itäauto.

      Älkää rikkoko kaavaa, niin kukaan ei huomaa mitään.

    • Itellä LÄNSI SKODA 3.6 FSI kaikilla mausteilla ohjelmointi .Ei hillu pemarin ja mersun paskat!

      • Anonyymi

        Ladan kaveri ja Volga on samanlainen.


      • Anonyymi

        Toveri näytä niille kaikille länsikotteroilla ajaville! Illalla taas sitten tavataan Škoda-kerholla ja voidaan tästä jatkaa ja muistella Neuvostoliittoa. Ennen oli kaikilla ruokaa pöydässä, nyt meiltä riistetään puurokauhakin kädestä. Lauletaan illalla yhdessä karaokea "tää on viimeinen taisto!".


    • Anonyymi

      Skoda on saanutkin jo lisänimen "Ikuinen itäauto", myös Saksassa. Suomessakin tätä kuulee jo. Ei kukaan itseään kunnioittava halua tuota neuvostoajan jäännettä häpeäkseen. Skodistejakin katsotaan vähän kieroon, vaikka kai niissäkin ihan asiallisiakin on, asiallisia, mutta autoista tietämättömiä.

      • Anonyymi

        Mitä muuta autosta täytyy tietää kuin että se on testivoittaja ja hintalaatusuhteeltaan paras? Poliittisen historian perusteella en valitse autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä muuta autosta täytyy tietää kuin että se on testivoittaja ja hintalaatusuhteeltaan paras? Poliittisen historian perusteella en valitse autoa.

        Osta nelipyörä. Ei väliä mikä kunhan on Skoda ja sen komia räpylämerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta nelipyörä. Ei väliä mikä kunhan on Skoda ja sen komia räpylämerkki.

        Sitten kun joku muu merkki on testivoittaja ja hintalaatusuhteeltaan paras, niin valitsen sen. Eikä poliittinen historia vaikuta siihenkään valintaan pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun joku muu merkki on testivoittaja ja hintalaatusuhteeltaan paras, niin valitsen sen. Eikä poliittinen historia vaikuta siihenkään valintaan pätkääkään.

        Voi hyvä tahvo. Uskoo TMaan kuin vuoreen. Muut tekee päätökset puolestaan. Eiköhän kuitenkin ole vain perinteinen uskollinen s-lahkolainen, myös silloin jos TM lopettaisi VAGien tuputtamisen testeiksi naamioituna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kun joku muu merkki on testivoittaja ja hintalaatusuhteeltaan paras, niin valitsen sen. Eikä poliittinen historia vaikuta siihenkään valintaan pätkääkään.

        Skootassa on kovin lyhyt akseliväli niin mahtuu iso takalohvetti, sillähän niitä testi"voittoja" on tullut.


    • Anonyymi

      Hyvä se on muistuttaa, että pysyy mielessä.
      Itäauto on itäblokin tuotoksia.
      Skoda on itäauto kuten ladakin.

      • Anonyymi

        "Hyvä se on muistuttaa, että pysyy mielessä."
        Siis mikä pysyy mielessä?

        "Itäauto on itäblokin tuotoksia."
        Muuten oikein, mutta aikamuoto on väärin.

        "Skoda on itäauto kuten ladakin."
        Muuten oikein, mutta aikamuoto on väärin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Venäjän Camryt sentään myydäänkin Venäjälle, Valkovenäjälle ja Kazakstaniin. Venäjän skootat kärrätään Suomen skodisteille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän Camryt sentään myydäänkin Venäjälle, Valkovenäjälle ja Kazakstaniin. Venäjän skootat kärrätään Suomen skodisteille.

        Asia saisi lisää uskottavuutta, jos se näkyisi tullitilastoissa. Miksi ei näy?


    • Anonyymi

      Naapurin itä-itälintta vuotaa öljyä kadulle. Onko öljyproppu miten toteutettu, vai onko siinä sellaista.?

    • Anonyymi

      Pööö

    • Anonyymi

      Lada on Neuvostoliitosta ja Skoda Venäjältä.

      Ja minä olen Pertti pöpilästä. Kehun maksusta ja haukun maksusta, en ole mistään mitään mieltä. Olen trolli.

    • Anonyymi

      Valvon yöllä ja hitsaan Toyotaani salaa. Laatuvaikutelmaa on pidettävä yllä. Käyn nuuhkimassa naapureiden autojen alla, josko sieltä vähän öljyä tihkuisi. Toyotaan ei tarvitse öljyä lisätä öljynvaihdon välillä. Vaihdan öljyt kahdesti viikossa. Aina kun varoitusvalo syttyy. Se on taas mentävä hitsaamaan.

    • Anonyymi

      Tso, Tso Pojat, Skoda on Euroopan vanhin automerkki. Tutkikaa vähän historiaa koska itäblokki syntyi.

      • Anonyymi

        Juuri näin! Silloin viimestään ilmenee että skooda on edelleen paras itäblokin auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin! Silloin viimestään ilmenee että skooda on edelleen paras itäblokin auto.

        No no, Emil Skoda tunnetaan Itävalta-Unkarin aikaisena maanpetturina, joka valmisti armeijalle luokattomia tykkejä ja myi sotasalaisuudet venäläisille. Samaa sakkia edelleen.

        Nykyisin Skoda onkin jo täysin venäläinen, kiitos Emil Skodan viekkaudella lännestä varastamien teollisten tuotantotapojen. Ovat reippaasti yli 100-vuotta vanhoja, mutta parempia kuin itäiset...


      • Anonyymi

        Valeuutisia jälleen. Vai muka Euroopan vanhin automerkki. Skoda Autoa ei ollut olemassakaan 100 vuotta sitten. Skoda-merkkisiä autoja ei myöskään valmistettu ennen noin vuotta 1930. Toisekseen autovalmistusnyrkkipajan L&K Skoda Works osti vasta 1925 josta muutamia vuosia myöhemmin suollettiin ensimmäiset Skoda-merkkisten vaunut. Kolmannekseen Skoda-merkkisten autojen valmistus ennen natsimiehitystä ja Saksalle alistettua sotatarviketuotantoa (ei henkilöautoja) oli siis vain muutama vuosi ja sodan jälkeen ylivoimaisesti merkittävin osa Skoda Auton itsenäistä historiaa oli valmistaa kulkuneuvoja itäblokin aikana. Siksi Skoda on oikeutetusti yksi tunnetuimmista itäautomerkeistä nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeuutisia jälleen. Vai muka Euroopan vanhin automerkki. Skoda Autoa ei ollut olemassakaan 100 vuotta sitten. Skoda-merkkisiä autoja ei myöskään valmistettu ennen noin vuotta 1930. Toisekseen autovalmistusnyrkkipajan L&K Skoda Works osti vasta 1925 josta muutamia vuosia myöhemmin suollettiin ensimmäiset Skoda-merkkisten vaunut. Kolmannekseen Skoda-merkkisten autojen valmistus ennen natsimiehitystä ja Saksalle alistettua sotatarviketuotantoa (ei henkilöautoja) oli siis vain muutama vuosi ja sodan jälkeen ylivoimaisesti merkittävin osa Skoda Auton itsenäistä historiaa oli valmistaa kulkuneuvoja itäblokin aikana. Siksi Skoda on oikeutetusti yksi tunnetuimmista itäautomerkeistä nykyään.

        Lisäksi Skoda on ollut ja tulee olemaan täysin venäläinen kommarikiesi kaalivankkuri kolhoosipeltojen tarpeisiin. Siksi ne surkeat ominaisuudet, pääasia että kaalia mahtuu takaloosteriin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valeuutisia jälleen. Vai muka Euroopan vanhin automerkki. Skoda Autoa ei ollut olemassakaan 100 vuotta sitten. Skoda-merkkisiä autoja ei myöskään valmistettu ennen noin vuotta 1930. Toisekseen autovalmistusnyrkkipajan L&K Skoda Works osti vasta 1925 josta muutamia vuosia myöhemmin suollettiin ensimmäiset Skoda-merkkisten vaunut. Kolmannekseen Skoda-merkkisten autojen valmistus ennen natsimiehitystä ja Saksalle alistettua sotatarviketuotantoa (ei henkilöautoja) oli siis vain muutama vuosi ja sodan jälkeen ylivoimaisesti merkittävin osa Skoda Auton itsenäistä historiaa oli valmistaa kulkuneuvoja itäblokin aikana. Siksi Skoda on oikeutetusti yksi tunnetuimmista itäautomerkeistä nykyään.

        Ahaa, sä nimeät sen mukaan, että vuodesta 1925 on Saksan miehitykseen vähemmän aikaa, kuin sen jälkeinen sosialismin aika. Siis itäauto vuonna 2019. Asia selvä, kukin tavallaan noita faktoja muuntele ja tulkitsee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, sä nimeät sen mukaan, että vuodesta 1925 on Saksan miehitykseen vähemmän aikaa, kuin sen jälkeinen sosialismin aika. Siis itäauto vuonna 2019. Asia selvä, kukin tavallaan noita faktoja muuntele ja tulkitsee...

        Laitetaanpa faktat tähän tosiaan ettei muunneltua totuutta yritetä esittää.
        L&K oli vuonna 1925 kuorma-autovalmistaja, jolla oli taloudellisia vaikeuksia. Ensimmäinen Skoda valmistui 1928 (malli 4R) ja ensimmäinen kokoonpanolinja valmistui vasta 1930. Viimeiset uudet henkilöautot esiteltiin 1939 (Popular 995 Liduska ja Favorit), ja 1940 (903 Malli) tuolloin jo natsimiehityksen alla. Siis noin 12 vuotta Skoda-autojen historiaa. Vuosina 1948-2000 (noin 52 vuotta) Skoda oli kokonaisuudessaan valtion omistama. Tuosta ajasta itäblokin tuotantoa valtaosa.
        Vieläkö on vaikea ymmärtää miksi Skodasta tuli itäautomerkki? Ei rautaesiripun repeäminen sitä muuttanut että mielikuva Skodasta itäautomerkkinä oli jo vakiintunut yleiseen käsitykseen etenkin niille sukupolville jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1989 (samettivallankumous ja NL:n hajoaminen ja 1991 Varsovan liiton hajoaminen). Miksi historiaa ja sen perintöä pitäisi sitten salata vuoden 1991 jälkeen syntyneiltä?
        Jos se Skoda-nimi on rasite VAGille niin ainahan nimen voi konsernipäätöksellä muuttaa. Mutta hyvinhän tuo kauppa käy, niin tuskinpa on tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitetaanpa faktat tähän tosiaan ettei muunneltua totuutta yritetä esittää.
        L&K oli vuonna 1925 kuorma-autovalmistaja, jolla oli taloudellisia vaikeuksia. Ensimmäinen Skoda valmistui 1928 (malli 4R) ja ensimmäinen kokoonpanolinja valmistui vasta 1930. Viimeiset uudet henkilöautot esiteltiin 1939 (Popular 995 Liduska ja Favorit), ja 1940 (903 Malli) tuolloin jo natsimiehityksen alla. Siis noin 12 vuotta Skoda-autojen historiaa. Vuosina 1948-2000 (noin 52 vuotta) Skoda oli kokonaisuudessaan valtion omistama. Tuosta ajasta itäblokin tuotantoa valtaosa.
        Vieläkö on vaikea ymmärtää miksi Skodasta tuli itäautomerkki? Ei rautaesiripun repeäminen sitä muuttanut että mielikuva Skodasta itäautomerkkinä oli jo vakiintunut yleiseen käsitykseen etenkin niille sukupolville jotka ovat syntyneet ennen vuotta 1989 (samettivallankumous ja NL:n hajoaminen ja 1991 Varsovan liiton hajoaminen). Miksi historiaa ja sen perintöä pitäisi sitten salata vuoden 1991 jälkeen syntyneiltä?
        Jos se Skoda-nimi on rasite VAGille niin ainahan nimen voi konsernipäätöksellä muuttaa. Mutta hyvinhän tuo kauppa käy, niin tuskinpa on tarvetta.

        Rasite? Nimi? Salata?
        Itäauto vakiintunut? Nimen muutoksen jälkeen ei olisi itäauto?
        Eletäänkö nyt mitä vuotta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasite? Nimi? Salata?
        Itäauto vakiintunut? Nimen muutoksen jälkeen ei olisi itäauto?
        Eletäänkö nyt mitä vuotta?

        Kyllä eletään tätä vuotta ja skodaset valmistetaan edelleen vanhoissa kommunistimaissa kuten tsekkoslovakiassa ja neuvostoliitossa. Nimet vaan vuosien saatossa ovat hieman muuttueet mutta ei kansoja ole muutettu. Samoja kommareita ne on ja saavutukset sen mukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eletään tätä vuotta ja skodaset valmistetaan edelleen vanhoissa kommunistimaissa kuten tsekkoslovakiassa ja neuvostoliitossa. Nimet vaan vuosien saatossa ovat hieman muuttueet mutta ei kansoja ole muutettu. Samoja kommareita ne on ja saavutukset sen mukaisia.

        Näin, näin. Ja samoja ovat sinunkin juttusi vuodesta toiseen. Skoda edistyy, sinä et.

        Kommarilta kuulostavia juttuja, sinulla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin, näin. Ja samoja ovat sinunkin juttusi vuodesta toiseen. Skoda edistyy, sinä et.

        Kommarilta kuulostavia juttuja, sinulla....

        Onko pakko mennä henkilöön kun asialliseen argumentointiin ei pysty? Mihin se seepra raidoistaan pääsisi?


    • Anonyymi

      Mitä ihmeen meltorautaesirippua tällä palstalla oikein yritetään pystyttää? Kommentit ovat kuin haudasta nousseen politrukin suusta.

      • Anonyymi

        Politrukin, joka ennen ajoi Ladalla ja jota kyyditettiin Volgalla viran puolesta, ja joka aina haaveili Skodasta ja nyt vihdoin tyytyväisenä ajaa liisatulla Skodalla ja tuntuu siltä että aurinko paistaa täydeltä terältä. Haaveissa vielä rautaesirippu ja itäblokin kultainen aika. Itäpremiumia päivitettynä vuoteen 2019. Kukin tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Politrukin, joka ennen ajoi Ladalla ja jota kyyditettiin Volgalla viran puolesta, ja joka aina haaveili Skodasta ja nyt vihdoin tyytyväisenä ajaa liisatulla Skodalla ja tuntuu siltä että aurinko paistaa täydeltä terältä. Haaveissa vielä rautaesirippu ja itäblokin kultainen aika. Itäpremiumia päivitettynä vuoteen 2019. Kukin tyylillään.

        Korjaa, jos olen väärässä, mutta Stalin lakkautti Puna-armeijan Politrukki-järjestelmän jo vuonna 1942.

        Tuohon aikaan Skodan tuotteita ajeli kyllä runsaasti Neuvostojen liitossa, mutta niissä oli mustat ristit ja ampuivat kovasti tykeillään ryssiä (ja muunkin heimoisia vihollisia)...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaa, jos olen väärässä, mutta Stalin lakkautti Puna-armeijan Politrukki-järjestelmän jo vuonna 1942.

        Tuohon aikaan Skodan tuotteita ajeli kyllä runsaasti Neuvostojen liitossa, mutta niissä oli mustat ristit ja ampuivat kovasti tykeillään ryssiä (ja muunkin heimoisia vihollisia)...

        Tarkoitat kait että GAZ oli tämän politrukin autona ensin, sitten Mosse ja vasta myöhemmin alkoi unelmointi Skodasta, mutta väliin mahtui onnellinen Lada-aikakausi. Lopulta Ladojen jämähdettyä kehityksessä Skoda oli luonteva politrukin valinta vuonna 2019?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat kait että GAZ oli tämän politrukin autona ensin, sitten Mosse ja vasta myöhemmin alkoi unelmointi Skodasta, mutta väliin mahtui onnellinen Lada-aikakausi. Lopulta Ladojen jämähdettyä kehityksessä Skoda oli luonteva politrukin valinta vuonna 2019?

        Mutta jos ei ole politrukkeja, miten ne voi unelmoida Skodasta? No, ilmeisesti samoin kuin kriitikko voi kertoa Skodasta "faktoja"... 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ei ole politrukkeja, miten ne voi unelmoida Skodasta? No, ilmeisesti samoin kuin kriitikko voi kertoa Skodasta "faktoja"... 😁

        Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta? Kerran politrukki, aina politrukki, olkoonkin vaikka eläkkeellä tai muissakin hommissa. Outoa kiemurtelua...ensi kerralla saat kysyä jostain muualta. Ei kaikkea voi lusikalla syöttää kun on oletettavasti jo täysi-ikäinenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta? Kerran politrukki, aina politrukki, olkoonkin vaikka eläkkeellä tai muissakin hommissa. Outoa kiemurtelua...ensi kerralla saat kysyä jostain muualta. Ei kaikkea voi lusikalla syöttää kun on oletettavasti jo täysi-ikäinenkin.

        Mutta v.1942 erotetut politrukit...

        Aika pitkäikäistä porukkaa ja hyvät eläke-edut siellä Puna-armeijalla, kun v. 2019 vielä Skodalla ajelevat. Miten lie hampaat kunnossa, syötetäänkö lusikalla vai miten satavuotiaita. Oli kyllä "hävikki" tuossa porukassa aika suuri silloin 1940-luvulla...

        Kovvoo hommoo!


    • Olet kehityksestä perusteellisesti jälkeen jäänyt ....valitettavasti....

    • Anonyymi

      Näitä trolleja näyttää helvetisti VITUTTAVAN,koska SKODA on nykyään paras auto mitä ihmispoloiset osaavat tehdä ja KAUPPA KÄY !!! HIENOA SKODA!!!!

    • Anonyymi

      Politrukin hymy on skodan maskin nimi.

      • Anonyymi

        Olet valitettavasti hieman yksin tuon hauska omakeksimäsi nimityksen kanssa. Sanoisin kovin lapselliseksi jutuksi ja että sinut kyllä tunnetaan täällä jo laajasti ja nauretaan kippurassa nolouttasi.


    • Anonyymi

      Taisi tuossa ylempänä löytyä politrukki itse, jonka jutut on sekavia. Mitä lienee pössytellyt. Esitteli itsenä jormaeinariksi. Vieläkin katkerana muisteli vuoden 1942 Stalinin päätöstä politrukeista. Kukas muu tuon Stalinin määräyksen edes tuntisi kuin auto politrukki itse, haudasta nousseena inkarnaationa.

      • Anonyymi

        Historian tunteminen olisi nuorisolle mahdollisuus välttyä vanhoilta virheiltä. Mutta ei, nyt oikein ylpeillään, kun ei tiedetä mistään mitään. Ilmankos olet näiden uusien "politrukkien" vietävissä.

        Niin se vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historian tunteminen olisi nuorisolle mahdollisuus välttyä vanhoilta virheiltä. Mutta ei, nyt oikein ylpeillään, kun ei tiedetä mistään mitään. Ilmankos olet näiden uusien "politrukkien" vietävissä.

        Niin se vain on.

        Politrukki itsehän se siinä vaan jatkaa rinta rottingilla elvistelyä ja Stalin on tekojen ja itäblokin ihailua. "Onneksi on Škoda yhä jäljellä itäblokista", hän kaihoisasti tuumii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Politrukki itsehän se siinä vaan jatkaa rinta rottingilla elvistelyä ja Stalin on tekojen ja itäblokin ihailua. "Onneksi on Škoda yhä jäljellä itäblokista", hän kaihoisasti tuumii.

        Škoda on itäblokin reliikki joka on itąblokin kaatumisesta huolimatta yhä voimissaan ja joita yhä valmistetaan ja innokkaasti fanitetaan. Siksi näitä kiihkoisia politrukki-skoda-jormaeinareitakin yhä löytyy. m.o.t.


      • Anonyymi

        Äppäppäpäp! Politrukki- ja kansankomissaarijärjestelmä purettiin vasta 1946, ei 1942.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äppäppäpäp! Politrukki- ja kansankomissaarijärjestelmä purettiin vasta 1946, ei 1942.

        Oliko Skodan tehtaat jo kansallistettu v. 1946?

        Olisiko Politrukkien ylivalta rintamajoukoissa suhteessa komentaviin upseereihin kuitenkin kumottu jo aiemmin?

        Historia on jännää, eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historian tunteminen olisi nuorisolle mahdollisuus välttyä vanhoilta virheiltä. Mutta ei, nyt oikein ylpeillään, kun ei tiedetä mistään mitään. Ilmankos olet näiden uusien "politrukkien" vietävissä.

        Niin se vain on.

        Et sitten taida välittää että stalinistisille mielipiteillesi hymyillään. Stalinistisisäpiiritietoa taitaa sinulla olla ja valefaktoja sitäkin enemmän ja valheen nimeen vannot kuin väärään profeettaan, mutta oikealle tiedolle suljet silmät ja kiellät faktat. Aivan mahdotonta jakaa sinulle faktojen siemeniä kun maaperäsi on itäblokin kyllästämä maaperä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten taida välittää että stalinistisille mielipiteillesi hymyillään. Stalinistisisäpiiritietoa taitaa sinulla olla ja valefaktoja sitäkin enemmän ja valheen nimeen vannot kuin väärään profeettaan, mutta oikealle tiedolle suljet silmät ja kiellät faktat. Aivan mahdotonta jakaa sinulle faktojen siemeniä kun maaperäsi on itäblokin kyllästämä maaperä.

        Juu, en minä teille Pietarin palkkatrolleille pärjää, mutta mulla onkin paljon hauskempaa! :)

        Lähden viikon päästä Suojeluskuntatalon 100-vuotisjuhliin. Mites sinä? Kolmannen kolhoosin muistokivellä votkan juontia?


    • Anonyymi

      On nämä asioista tietämättömät poikaset kovin noloja. Lukevat jostain Wikistä juttuja joita eivät ymmärrä ja kun ei ole koulutuspohjaa ja tietoa, niin metsään mennään ja lujaa. No provoilijat ovatkin sitä pohjasakkaa joilla tietämys ja kokemus on lapsen tasolla.

      • Anonyymi

        Pietarissa asiat on aina tiedetty, ettei läntiseen informaatioon voi luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietarissa asiat on aina tiedetty, ettei läntiseen informaatioon voi luottaa.

        Itse lähden viikonloppuna kiertämään Viipurin pyöreän tornin piereskellen myötätuuleen, vaikka tuuli puhaltaa vastatuuleen.


    • Anonyymi

      Onko täällä paljonkin kommareita? Yksi Suomalainen vastaa kymmentä ryssää, mutta koti-kommarit on pahimpia, kieroa porukkaa Toyotan ratissa ja Mersua vailla.

    • Anonyymi

      Tosiaan valaiseva ketju. En tiennyt ennen että itäautoilijat, etenkin nykyskodistit yleisesti, vankoin joukoin tosiaan ovat yhä kommareita ja jopa stalinisteja, jotka haikailevat Neuvostoliiton kultaisia aikoja. Vaikuttaisi myös että suvussa on joillain ollut jopa politrukkeja. Pakko uskoa kun skodistit itse kertovat.

      • Anonyymi

        Näin. Ilmankos suuret yritykset suosittelevat työsuhdeautoiksi Skodaa ja hankkivat niitä myös suoraan työajoon.

        Se on sitä Neuvostoliittoa kaipaavaa kommunismia stallarien tyyliin Suomessa v. 2019!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Ilmankos suuret yritykset suosittelevat työsuhdeautoiksi Skodaa ja hankkivat niitä myös suoraan työajoon.

        Se on sitä Neuvostoliittoa kaipaavaa kommunismia stallarien tyyliin Suomessa v. 2019!

        Paljonko sait alennusta Škodastasi kommarijäsenkirjallasi?


    • Anonyymi

      Nyt kun se miksi Škoda on yhä aito ytimessä oleva itäauto on selitetty kaikille tietämättömille imeväisistä seniileihin - kuten politrukeille ja heidän stalinistijälkeläisilleen - tyhjentävästi ja aukottomasti, voidaankin keskittyä Škodan teknisiin ominaisuuksiin ja laatuongelmiin ja imagoon, josko sille viimeiselle nyt mitään enää voisi tehdä.

    • Anonyymi

      Pieni muistutus on aina paikallaan.

    • Anonyymi

      Skoda.Ehdottomasti paras auto.
      Kyllä käy sääliksi niitä jotka Toyotalla joutuvat ajamaan.
      Äly kun ei riitä ymmärtämään että Skoda parempi vaihtoehto on.

    • Anonyymi

      Itäauto on jopa markkinointietu. Moni vannoutunut Škoda-perhe kieltäytyy harkitsemastakaan länsiautoja kuten yltä näette.

    • Anonyymi

      Sossun elätit täällä taas oksentaa pahaa oloaan kun rahat on loppu ja ketuttaa. Parempi haukkua autoja kuin potkia mummoja kadulla. Jatkakaa!!

    • Anonyymi

      Bertil Skoda aloitti kaalivankkureiden teollisen tuotannon jo 1932 Venäjällä. Skoda valmisti yhdessä kisällinsä Romu Toyotan kanssa linjaston, joka suolsi sutta ja sekundaa. Toyota sovelsi myöhemmin oppimaansa kotimaassaan Japanissa. Surullisen kuuluisa automerkki sai alkunsa kopioimalla kaalivankkureiden tekniikkaa. Sitä on yhä edelleen käytössä. Toyotan eteen voi vieläkin valjastaa aasin helposti. Peräkontista löytyy valjaat ja kuivattua rehua. Varapyörän vanteessa voi keittää kaalisoppaa tai riisiä hinausta odotellessa. Bertil Skoda on kadonnut sittemmin historian hämäriin. Hänen kaukainen sukulaisensa Emil Skoda aloitti autoalalla jo aiemmin. Toyota on kuronut teknistä etumatkaa kiinni jo kovasti. Tämän vuoden mallit alkavat olla jo 1980 luvun Skodan veroisia.

    • Anonyymi

      Skoda on itäautojen ydintä. Synonyymi itäautolle arkikielessä.

    • Anonyymi

      Ihan selkeä itäauto skoda on ja aina ollut. Nykyskodatkin juuri tyypillisen karuja ja kolhoja kuin itäautot muutenkin. Törkeä politrukin hymy vielä irvistää keulalla.

    • Anonyymi

      Onko näin?

      • Anonyymi

        Hmmmn, kaikkihan sen tietää...


    • Anonyymi

      Olen juuri päätynyt siihen että kun Mersuni loppu koittaa osta sähkökäyttöisen SKOOOOODAN ! Mitäs homppeli sanot siihen ??????

    • Anonyymi

      Ei unohdu ei.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe