Suhtautuminen eri sukupuolten edustajiin...

tyttömäinenpoikatyttö

...ennen kuin tiedostit olevasi bi? Tällainen kysymys tuli mieleeni. Eli vaikuttiko vastakkaisen tai oman sukupuolen edustajiin suhtautumiseen jotenkin, jos et tiedostanut ihastusta ihastukseksi? Vai oliko kaikki alusta asti selvää kuin pläkki? Minkä ikäisenä tiesit olevasi bi? Luulitko ennen sitä olevasi hetero- tai homoseksuaali?

Itselläni tie ei ollut kaikkein suorin eikä ruusuisin. Pidin itseäni vielä yläaste- ja lukioaikoinakin heterona, koska ihastuin poikiin. Joskin olin epävarma poikien suhteen, kun ihastus ei ollut niin "itsestäänselvää" kuin monilla ystävillä tuntui olevan. Jotkut naispuoliset ystävät ärsyttivät minua yläaste-lukioaikoina toden teolla, enkä ikinä keksinyt miksi. Halusin kovasti olla heidän ystävänsä, mutta se tuntui aina käytännössä mahdottomalta. Ärsytti, jos he viihtyivät muidenkin seurassa. Ja toisaalta tuntui kuumottavalta olla kahden keskenkään heidän kanssaan. Joitakin päädyin jopa välttelemään tämän ristiriidan vuoksi x) Erityisen vaikeaa oli, kun tällainen tyttö alkoi seurustelemaan pojan kanssa. Varsinkin, jos olin ihastunut poikaankin. Mulla oli siis todella jakomieliset fiilikset nuorempana :''')

Vasta myöhemmin olen hoksannut, että nuo ärsyttävät naispuoliset osuvat luonteenpiirteiltään tai tyyliltään varsin selvästi ihannenainen-kategoriaani x) Vähän kyllä harmittaa, että jos tuon olisi tajunnut jo teininä, niin pari ystävyyssuhdetta ei välttämättä olisi katkennut. Eivätkä omat tunteet olisi tuntuneet niin vierailta ja pelottavilta. Nykyään on yhtä helppo (/vaikea?) tutustua miehiin ja naisiin, kun tunnen itseni paremmin.

...pahoittelen henkilökohtaista avautumista :'D

5

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokoomusPedofilia

      Uudet uutiset ilmoittivat että lapsiin sekaantuja Ilkka Kanerva istuu kokoomuksesta aamuraadissa miettimässä päävammoja, joita jääkiekossa aiheutuu. Eiköhän Ilkka Kanervan ole syytä tutkituttaa ensin oma päänsä ja riippuvuutensa. Kanerva kokoomuksesta on yksi syy, miksi ihmiset eivät enää ole kiinnostuneet äänestämisestä.

    • Mulla ei ole koskaan ollut oikein vahvaa heteroidentiteettiä, en ole ajatellut olevani hetero, tosin yhteen aikaan yritin väkisin sellainen olla. Tosin en nuorempana ja etenkin teininä ja lapsena ajatellu olevani homoseksuaalikaan, vaikka homoseksuaalisuus aina jollain tapaa veti mua puoleensa.Oon aetellu niin kauan kuin muistan, ettei ihmisen sukuouolella ole loppupeleissä kauheesti väliä, jos toiseen ihastuu/rakastuu ja jos toista rakastaa, enemmän persoonalla ja ajattelumaailmalla. Naiset vetää sesksuaalisesti mua ainakin jonkin verran enemmän puoleensa ja voisin kuvitella olevani naisen kanssa parisuhteessa, mutta kykenen ihastumaan myös miehiin ja ehkä joissain olosuhteissa myös seksiinkin miehen kanssa, jos siis luonne ja persoona natsais. Mulle ei ole kauheesti väliä olisko nainen maskuliinisempi vai naisellinen ja bi/pan vai lesbo ja miehistä myös feminiininen (tosin maskuliinisuuden aste ehkä enemmän poikamaisempaan suuntaan).Eikä transsukupuolisuus tai miehen transvestisuuskaan olisi mikään este, vaikka en hakemalla hae transihmistä, mutta jos esim. nainen sanois olevansa transnainen, ei biologinen tai mies transvestiitti, se ei olis mulle este tai toisen muunsukupuolisuus. Olen viime aikoina ajatelllu tätä asiaa tarkemmin, kun olen aikaisemmin ajatellu olevani ihan lesbo, mutta kun sisimmässäni tunnen etten ole 100% lesbo ja et miehetkin vielä jollain tapaa kiinnostaa, niin se on sitten niin. Mua liian tiukka lokerointi ahistaa, kun en ole koskaan kauheasti pitänyt lokeroinnista. Samalla tavoin kuin mua aikaisemmin ahisti, että täytyi yrittää esittää heteroa, niin mua on vähän ahistanu myös se, että oon yrittäny olla 100% lesbo.

      • Moi ja kiitos viesteistä :) Totta tuo, lokerointi voi olla monesti vaan haitaksi. Itselläkin oli joku aika sitten pienimuotoista kriisiä, kun lokerot alko murtumaan ja tajusin etten olekaan ihan siinä perus-heteron lokerossa. Sitten mentiin toiseen ääripäähän, kun myös lesbo-lokero ahdisti ja olin hukassa. Mut onneksi nykyään on jo jotenkuten asettunut tää mun tilanne :D Nyttemmin ajattelen, ettei välttämättä ole edes olemassa hetero-bi-homo-lokeroita, vaan joku voi olla vaikka "lähes 100% homo" tai "homoseksuaalisuuteen kallistuva bi". Ei lokeroista ole hyötyä jos ne ei auta ihmistä itseään.

        Mulla kans on varmaan ollu kiinnostus olemassa molempia sukupuolia kohtaan lapsesta asti, muistan että sekä tyttöjen että poikien läheisyys tuntui samalla tavalla kivalta, en kokenut eroa kuten monet tytöt ja pojat. Enkä mäkään ole kokenut vahvasti olevani tyttö, tai aina olen ajatellut että en ole sellainen "tyttömäinen tyttö". Mutta en kyllä näitä lapsena edes pahemmin miettinyt; viihdyin sekä tyttöjen että poikien seurassa ja puuhissa. Muistan kyllä lapsena toivoneeni, että miksi pojat ja tytöt ei voisi leikkiä yhdessä, kun tuntui niin rajoittavalta kun piti tehdä valinta tyttö- tai poikaporukoiden välillä :D

        Meillä näyttäs olevan päinvastainen tilanne, koska itse ihastun helpommin miehiin, mutta niihin harvoihin naisiin herännyt ihastus on yleensä tosi vahva, sitten lopulta kun se roihahtaa :D Myös tuo on mulla päin vastoin, että miehistä kiinnostavat vähemmän maskuliiniset, ja naisista taas ei niin selvästi väliä. Voisin kuvitella seurustelevani sekä miehen että naisen kanssa, mutta miehistä karsiutuvat kyllä pois kaikki "tosimiehet", niiden kanssa muutun itsekin häiritsevän äijämäiseksi x)

        Seksuaalisella suuntauksella ei ole mullekaan väliä. Transsukupuolisia en minäkään tieten tahtoen seuraksi etsi, välillä jopa häiritsee kun jotkut ihmiset kyselevät palstoilla transihmisten perään pelkän transsukupuolisuuden perusteella... Mutta jos tutustuisin ihmiseen, joka paljastuisi transsukupuoliseksi, niin eipä se turn off olisi. Muunsukupuolisiin en oikein osaa suhtautua, kun heitä näkee tosi vähän. Mut olikohan A2:ssa kerran muunsukupuolisuudesta, siinä varsinkin toinen heistä oli kyllä tosi hot :)

        Öitä!


    • Nykyisin ajattelen, että olen vain sateenkaari-ihminen, mutta jos joku kysyis ja pitäis vastata, niin kai olen jonkinlainen bi tai pan, koska lesbona pitäisin vain naisista sekä seksuaalisesti että romanttisesti enkä luultavasti romanttisessakaan mielessä miehistä.

      • Höpsööntynyt__

        Mä en taas yhtään koe itseäni sateenkaari-ihmiseksi. Mun mielestä se sateenkaarilippukin on jotenkin ällö. Liian värikäs ja kirjava ja ehkä jotenkin liian provosoiva. Ihan hyvin se toki toimii symbolina, en sitä kiellä. Ehkä tämä mun suhtautuminen on jonkinlaista vastareaktiota siihen, kun niin monet homot ja lesbot haluaa sulkea bissejä ulos porukoistaan. Eihän toki kaikki ole sellaisia. Lisäksi on vielä niin, että en oikein pysty samaistumaan moniinkaan julkisiin sateenkaari-ihmisiin. Se saattaa johtua siitä, että mediassa on näkynyt niin paljon taiteilijoita ja "elämäntaiteilijoita", joita nykyään elämäm koululaisiksi kutsutaan. Omat samaistumiskohteet lymyää kai kaapeissa, missä minäkin kyllä...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe