tämäkin on tyyppivika.
https://www.youtube.com/watch?v=WGBcH8AM5ow
kaveri laittaa työkseen,uusi potilas jo tulossa.
skoda octavian mittariston korjaus
12
1087
Vastaukset
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorig
Kyllä, se on ykköskoppasen ocun tyyppivika, kuinkas vanhoja ne uusimmatkin on, ai nii, teini-ikäisiä.
- TSI2012
Mutta ykköskoppaset ovat ruosteettomina ajossa, sitähän se jullis tarkoittaa!
Saman ikäiset japanilaiset ovat jo puhkiruostuneita. Ainakin oma Primera kymmeessä vuodessa meni rivoon kuntoon. Toki sillä saattaa joku maakunnassa vielä pyöritellä, jos on hyvä hitsaamaan ja vaihtamaan osia romikselta. Tekniikka oli kunnossa, kun minulta lähti...
- HW.Ammattilainen
Ongelma koskee lähinnä vuosimallia 1999. Olen itse kirjoittanut aikoinaan korjausohjeen korjattuani ongelman oman autoni mittaristosta. Kysehän oli vaan jänniteregulaattorin juotoksesta. Mittaristo on toteutettu nykyaikaisella SMD-tekniikalla ja muita isokokoisempi komponentti ei reflow-juotosprosessissa ole juottunut riittävän hyvin. Ongelmaa lisää se, että komponenttipadin tarkoitus on johtaa hyvin kuumenevan regun lämpöä, mikä tekee konfliktin juotosprosessin kanssa. Tuo regu kuumenee käytössä ja jäähtyy piirilevyyn, siksi sen on oltava kunnolla juottunut.
Tuollaiset valmistusongelmat otetaan hallintaan reflow-uunin lämpötilaprofiilin avulla, siksi ongelma oli vain tietyn ajan sisällä valmistetuissa mittaristoissa ja korjattiin myöhemmin. Hupaisaa, että itselläni mittariston takana luki "Audi" ...- TSI2012
"Audi" joo... Serkun perheellä on kakkos-autona vm. 2004 Audi A3, jossa on ollut jotain sähkövikoja, oliko juurikin mittaristossa, en muista. Kuulemma tsekki-sähköt Audissa... ;)
- voiKunEiKukaanUsko
Jos noissa päivityksissä olisi oikeasti jotain ongelmaa, niin siitä puhuttaisiin hieman laajemmin kuin muutaman provon voimalla Suolessa Ja Vaginassa.
No ToyotaTero, eli ystävämme Kyykman/Holisti on kovin ahkera interwebin käyttäjä ja ahertaa molemmilla palstoilla päivittäin. - Sähkövikaapukkaa
Tuossa muutama päivä sitten Ocu sammui moottoritiellä 100km/h vauhdissa. Vakkari päällä ajoin, ohitin rekan, palasin oikealle kaistalle ja plim, kaikki valot pimeäksi ulkoota ja sisältä. Moottori sammui eikä hätävilkut toiminut.
Rattilukon pelossa en uskaltanut vauhdissa vetää nopeasti sivuun vaan hivuttauduin ja toivoin rekan näkevän minut. Auton pysähdyttyä koitin käynnistää, virrat kun laittoi päälle niin pelkästään mittariston ajotietokone käynnistyi, normaalisti kuuluisi kaikkien mittariston valojen vilahtaa. Auto ei käynnistu vaikka kokeilin.
Toisen käynnistys kokeilun jälkeen rupesi valot autoon palaamaan, siis ajovalot ja hätävilkut. Kolmannella kerralla sain kaikki valot (myös mittariston) toimimaan ja auto käynnistyi hieman ontuen.
Loppumatka meni ongelmitta, pihassa sammutuksen jälkeen kokeilin käynnistää uudelleen; taas jäi mittariston normaalit valot vilahtamatta, ajovalot toimi, ei käynnisty. Toisen kerran kun koitti käynnistää niin kaikki ok ja lähti käyntiin.
Ongelmat loppuivat tuohon mutta mistä tämä voi johtua? Onneksi olin suht suoralla Turun moottoritiellä enkä pohjois-espoon mutkateillä...
Auto siis 2010 ocu, 2.0 Tdi BKD? koneella. Manuaali ja vajaa 150tkm ajettu, huollot tehty.
Muilla vastaavia kokemuksia? Aika vaarallinen tapahtuma kun ottaa huomioon nopeuden, pimeän auton ja takana tulevan rekan.
Ajattelin tarkistaa vikakoodit ja tutkia maadoituksia konehuoneesta. Ideoita mitä muuta kannattaa tutkia, mistä tämä voisi johtua?
Hengenvaarallinen jos toistuu usein.- TaasLainaa
VAG-Arenalta varastamasi juttu ei tapahtunut toissapäivänä vaan yli neljä vuotta sitten. Ja auto silloin kolmevuotias, 150 tkm ajettu.
"Unohdit" kertoa senkin, että vika oli 21 euron hintaisessa releessä. - Sarkasmi.sakari
TaasLainaa kirjoitti:
VAG-Arenalta varastamasi juttu ei tapahtunut toissapäivänä vaan yli neljä vuotta sitten. Ja auto silloin kolmevuotias, 150 tkm ajettu.
"Unohdit" kertoa senkin, että vika oli 21 euron hintaisessa releessä.Eli vika on surullisen kuuluisassa trollin sähköpääkeskuksessa. Ei korjaannu, vaikka minkä hintaiset releet olis päällä...
- Rahaa.menee.taas
Oiskohan vika surullisen kuuluisassa sähköpääkeskuksessa.
- piksi-nirkka
Minä laitoin heti uuteen skodaan kädellä pyöritettävän mittarin.
Leikkasin pahvikiekosta mittarin, tussilla merkinnät ja viisari klemmarista viisarin varsi tupsipuikosta. Kyllä toimii! - puolivaloskoda
Sähköviat VW-konsernin ongelmia”
Huoltopuolella puhutaan, että sähköviat ovat erityisesti Volkswagenien skodien ja Audien vitsauksia, . Kantola vahvistaa asian oman kokemuksensa perusteella.
– VW-konsernin vehkeissä tätä on. Volkkareissa, Audeissa, Seateissa ja Skodissa on paljon lukkoja- ja ikkunavikoja, vaikka tietysti niitä on markkinoillakin paljon.
Auton ulkopuolisiin häiriötekijöihin, kuten joensuulaisia asukkaita piinanneeseen vialliseen digimittariin, Kantola ei ole törmännyt – yhtä lukuun ottamatta. Se tekeekin sitten todella pahaa jälkeä.
– Ukkonen on hajottanut autojen elektroniikkaa niin pahasti, että ne ovat menneet jopa lunastuskuntoon. Viime ja edelliskesien kovista ukkosista näitä tapauksia tuli korjattavaksi. - Nomani
Ammattilaiset tietää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657