Aamulla pimeyden häivyttyä, katsoin ulos ikkunasta, aamu on arinkoisen kimalteleva, joka sävyttää syksyisen maiseman kuulaan kullan kirkkaaksi. Viimeisten lehtipuiden lehtien sävyttäesä maisemaa erivärisin värein. Lentokoneen jälkeensä jättämä kerosiini vana valkoisena piirtää siniselle taivaalle suoraviivaisen etenevän jäljen sinisen taivaan kannelle vähitellen pois häipyy taivaan tuuliin. Ilmavomin tai FnnAirin poikien harjoitellessa nousuja ja laskuja lähikentällä.
Iltamyöhään katselin AlfaTV:ltä tulevaa ohjelmaa "myönteisyys", jossa Kai Kunnas ja Harri X ottivat vastaan ja kuuntelivat soittajien iloja - enimmäkseen ikäviäkin sattumia. Mitä siitä jäi katsojan mieleen - soittajien elämän tapahtumia roppakaupalla. Soittajat purkivat elämän varrella tielle tulleita murheita, pieniä ilon pisaroitakin.
Kai Kunnas on kirjottanut kirjan "Kohtaamisia" jossa kertoo ihmisten (8 kpl) elämän varrelle tulleista "mustista" pilvistä, joista on selviydytty arkkienkelin suojaavien siipien vartioidessa kulkijoiden matkaa. Niin joku on meitä ylempänä joka johtaa maan lapsosten matkaa joskus kimurantellakin teillä.~
~~~~~~~~~~~~~~~~
Kaunista, kirkkaan kuulasta syyspäivää kirjoittajille. Porskutellaan eteenpäin, odotellaan joulun aikaa, synkkien syyspäivien jälkeen.
Hajatelmia
5
110
Vastaukset
Voi kuinka ihana hajatelma!
Minä täysin riisuttuna,lehtipuiden suhteen.Vain syreeni kantaa vielä lehtiään,samoin muutama omenapuuni.
Olin eilen koirani kanssa metsikössä ja niin vain suppiksia,tosin kohmettuneita sain sangon pohjalle.Toin myös jäkälää kalliolta,hautakoristeeksi.
Hirvet olivat liikkuneet ja liukastelleet kalliolla,jotenkin tunsin niidenkin pelon,Todella kyllä kantaa täytyy harventaa,mutta osaamattomat tohelot pois pyssymiehistä.
Hirviseuran koiran joku ampui tielle Pieksämäellä,kaiketi luuli sudeksi??
Jotenkin vain tykkään noista hämärtyvistä illoista ja voin polttaa kynttilöitä,en kuiteskaan molemmista päistä,näin ama näkee ja kokee ne varisevat lehdet- Lorenaa
"Hämmästyttää, kumastuttaa pientä kulkijaa", todellakin.
"Ahdistelukohun keskelle joutuneen Metsäkedon rooli päätettiin roolittaa uudelleen pitkällisen pohdinnan ja keskusteluiden jälkeen" MTV:stä lainattu momentti!
Onko uudelleen roolitus ns. Taiteilijapiiressä lymyilevä ~~kateus~~~,joka on vallalla varsin usein?
Melestäni ei sitä jonkun MeToo`n puheiden perusteella voi langettaa tuomiota,pitää olla näyttöä siis ulkopuolinen näkijä ~oliko sitä ~se ei riitä ~ pitää olla poliisitukimus!
Minäkin olen varsin usein tullut halatuksi ja halannut ystävää tavattuani hänet pitkän ajan jälkeen esim. lentokentillä, torilla, ostareisa? Onko se laillista vai ei, sitä tässä mietin.
Vertaan toiseen taiteiijaan joka jäi kiinni huumeista,on mielestäni varsin huomion arvoinen juttu.
Siinä sitä porskuttaa varhaisnuorten idoli lavoilla, ilmeisesti hyvänä esimerkkinä tulevaisuuden
veronmaksajille lainkouran vain hellästi raapaisten elämän kuvioita. En ole milloinkaan käynyt moisen pönöttäjän konserteissa, ainoastaan TV:ssä kuullut hänen laulantaa!
~~~~~~
Lopuksi kysyn mielipidettä.
Miten sitä voidaan flirttailla ~ sepä kuuluu asiaan~ "soidinmenojen" alkaessa~. Soidinmenoihn
sekä - että osapuolet osallistuvat jota silmän pilkkeellä pienellä käden hyväilyllä haastetaan leikkiin mukaan, siinä vaiheessa on aika viestittää~sopii tai ei~!! Ei pidä vetää mattoa maan suositun -tähden jalkojen alta - kuka on seuraava maamme lahjakas taitelija oopperamusiikin alalta~~~kokea sama kohtalo.
- Siitä.on.kysymys
"Minäkin olen varsin usein tullut halatuksi ja halannut ystävää tavattuani hänet pitkän ajan jälkeen esim. lentokentillä, torilla, ostareisa? Onko se laillista vai ei, sitä tässä mietin."
Tarkoitatko, että jonossa takanasi seisova mies on äkkiä halannut ja hipelöinyt yllättäen, tai sinä itse olet kaapannut ystäväsi lujaan likistykseen ja kopeloitavaksi?
Se ei ole laillista. - soittimella
Outoa on jos ei kaheksaa kymppiä hipova nainen tajua mikä on sopivaa tai laitonta soitinmenoa.
- alisanoin
soitimella.. On kiva kun täällä on sitten tasapainon takaamiseksi kaltaisiasi "joka asian asiantuntijoita ja opastajia".
Hukuttais ja eksyttäis ihan väärille poluille, onneksi on oppaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751461
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411039Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38735- 14660
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21650- 36643
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28642Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17593Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577