Olemme lähdössä viikon päästä Miamiin. Key Westissä käynti houkuttaisi, mutta yleensä kuulee, että sinne kannattaisi mennä yöksi, jos haluaa jotain saada irti. Onko näin? Kauanko pitää varata aikaa ajomatkaan Miami Beachilta Key Westiin ja kannattaako sinne ylipäätään lähteä päiväseltään käymään?
Kannattaako päivämatka Key Westiin???
8
1894
Vastaukset
- Loviisa
Riippuu tietysti mitä hakee...
Itse olen käynyt siellä kerran yhden päivän mittaisella ryhmämatkalla ja kyllä sekin oli ehdottomasti käymisen arvoinen!!!
Vaikka en nähnytkään paljon puhuttua auringonlaskua taikka yöelämää, niin silti näin paljon sellaista mitä ei ole missään muualla! En ole mitenkään historiasta kiinnostunut yleensä, mutta tuolla oli mielenkiintoista vierailla esimerkiksi Hemingwayn talossa sekä kantakuppilassa. Suosittelen!- Starmichael
Kyllä Key Westissä ehtii päiväreissullakin nähdä aika paljon. Itse olen käynyt siellä kahdesti ensimmäisellä kerralla ajoimme Miami Beachista sinne ja takaisin ihan päiväseltään. Toisella kertaa Päiväreissun lähtöpaikkana oli Key Largo, joten puolisentoista tuntia vähemmän kului aikaa per suunta.
Miamista täytyy lähteä AIKAISIN ja silti paluu menee myöhään. Auringonlasku, josta Key West on kuuluisa on melkein pakko jättää väliin.
Mapquest arvioi matka-ajaksi Miami Beachilta 3 tuntia 36 minuuttia. Matkaa kertyy 170mailia per suunta.
Perillä Key Westissä ei kannata ajaa omalla autolla ihan perille asti, sillä parkkipaikan löytyminen on vaikeaa ja ne ovat kalliita. Itse jätimme viimeksi automme heti saarelle tultuamme Turisti-infon parkkipaikalle (ilmainen) ja kuljimme perille Bone Island Shuttlella (maksullinen). Liput siihen ja Conch Train Tourille, jota myös suosittelen, ostimme siitä turisti-infosta.
Conch Train Tour antaa hyvän näkemyksen Key Westin historiasta ja nähtävykksistä. Sanoisin, että kannattaa käydä sillä ensin ja sitten vasta lähteä jalan liikkeelle.
Turisti-infosta sai myös hyviä karttoja, joilla nähtävyyksien löytäminen oli helppoa.
Jos vain jaksattu ajaa yötä myöten takaisin, auringonlasku ja siihen liittyvä ohjelma Mallory Squarella on upea.
Hauskaa matkaa!
t:Mikko
- andie
Key Westiin kannattaa kyllä varata Miamista n. 4-5 tuntia, Keys-saariryhmää halkova tie kun on aika hidas ajettava. Päiväreissulla kyllä voi käydä kun lähtee liikkeelle ajoissa (aamuyöstä). Itse kun kävin siellä, olin perillä jopa 4 tuntia, sillä Key West oli aika tylsä turistirysä eikä iskenyt minuun, mutta suurin osa turisteista kyllä Key Westistä tykkää. Voin ennemminkin suositella vaikka Key Marathonia, siellä on todella kauniita rantoja ja rauhaa.
- matkaajat
Olen saama mieltä edellisen kanssa.
Aamulla kannattaa lähteä, niin välttää sinne päin olevan ruuhkan.
Jos vaan jaksaa, niin kannattaa liikkua aamuisin ne pitkät siirtymät. Itse heräilen ensimmäiset aamut jo hyvin varhain, johtuen aikaerosta. Siitä vaan sitten ajelemaan heti, niin vältää ruuhkat.
- minä vaan
Ei kannata mennä ollenkaan...
- matkailu avartaa
Arvoisa "minä vaan". Tuollaiset kommentit voisi ihan hyvin jättää kirjoittamatta. Jos sinulla ei ole mitään perusteita tuolle ei kannata mennä ollenkaan kommentillesi niin jatka niitä matkaoppaiden selailua/haaveilua äläkä kateellisena heitä tuollaista kommenttia tänne...
Niistä ei ole kenellekkään mitään hyötyä!!!!!! - minä vain
matkailu avartaa kirjoitti:
Arvoisa "minä vaan". Tuollaiset kommentit voisi ihan hyvin jättää kirjoittamatta. Jos sinulla ei ole mitään perusteita tuolle ei kannata mennä ollenkaan kommentillesi niin jatka niitä matkaoppaiden selailua/haaveilua äläkä kateellisena heitä tuollaista kommenttia tänne...
Niistä ei ole kenellekkään mitään hyötyä!!!!!!Minä en kateellisena lue teidän juttujanne, sanon vain oman mielipiteeni kokemuksen pohjalta. Myönnän että perustelut olisi olleet paikallaan, erinäisistä syistä en kerinnyt enempää sanomaan....joo joo olisi sitten pitänyt jättää sanomatta tuokin, myönnän.
Kävin edellisellä Floridan reissullani joulukuussa Key Westissä, tein sellaisen päivän reissun. Ajoin Miamista vuokra-autolla, matkaan meni neljä tuntia . Paikka oli liian hiljainen minun makuuni. Mutta perun aikaisemman viestini siinä mielessä että kyllä sinne kannattaa mennä, voi sitten ainakin sanoa käyneensä Key Westissä ja usan eteläisimmässä kohdassa. Ja korallit...joo hienoja ne on....kuka tykkää mistäkin. Minä en tykännyt...
- Minsku
Itse piipahdimme Key Westissä päiväseltään. Aamulla kuudelta startattiin liikenteeseen Miami Beachiltä ja ajoon meni aikaa sellaset 4tuntia. Paikan päällä 6 tuntia ja illalla ajo sitten takaisin.
Aika rankka päivä,mutta eipähän ollut mitään kiirettä tai ohjelmaa seuraavaksi päiväksi, joten sai levätä.
Jos tykkää vauhdistä kannattaa kokeilla Key Westin satamaassa olevaa "muskelivenettä", joka meni n. 55-65m/h. Maksoi 30$, isommat porukat kannattaa kysyä alennusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122