Megane 2003 kone heiluu.

megane2003

Mistä johtuu et toi kone heiluu noin helv.... Vaihdekeppiki heiluu mukana ja kytkimen ku päästää nopeemmin ylös ni kauhee pamaus vaan kuuluu. Se heilu jo sillon ku ostettiin toi auto ja oli juur katastettu. Luin et renuissa ollu tota et on tyyppi ominaisuus. Mut ei varmasti ihan noin paljoa pitäs heilua. Tossa video heilunnasta. https://www.youtube.com/watch?v=RvpbhmTuBOk&feature=youtu.be

19

216

Vastaukset

  • Moottorin tukikumit (tai ainakin osa niistä) on rikki, tai jotenkin irti.

    • Onkohan miten vaikee noi kumet vaihtaa. Ei ainakaan motonetissa myyty koko kumeja. Onko siellä muualla vielä kumeja mitä ne siellä sivuissa on. Päällisin puolin mitä katto ni ehjiltä näytti ne mitkä sivuissa on. Toki eihän sinne prikan alle kunnolla nää. Joku natina kuulu ku konetta heilutti, mut kuulosti et olis tullu jostain alta.


  • Vika paikallistettu. Oli siellä auton alla tanko, missä molemmissa päissä kumit. Oli toisesta päästä täysin paskana se kumi. Helppo vaihtaa uuteen.

    • Siellä tosin nyt jotain öljyä jostain valunu, en tiiä oikeen mistä. Vetarin kumi sieltä vaihdelaatikon päästä oli ainaki öljyssä ja siitä vaihdelaatikon alta jostain oli öljyssä. Ei ol tainnu oikee tykätä ku kone heilunu pirusti..Sehän oikee pamahtiki välillä ku päästi kytkän nopeemmin ylös.


  • Itelläkin kone vemputtaa ei sulla sattus kuvia oleen kun pitäs tossa kerrostalon parkkipaikalla änkeytyä korjaamaan? Automaatilla välillä vaikeuksia vaihtaa välillä, mutta ei vikavaloa. Epäilen että ei myöskään tykkään koneen heilumisesta.


    • Ei niitä tukikumia välttämättä tarvi vaihtaa ollenkaan. Voimatongeilla vääntää sitä tukipalkkia jompaan kumpaan suunta ja survoo sinne kuluneiden tukikumien väliin jotain joustavaa, esim. kuramatosta leikkaa kumin palasia,, niin joha loppuu moottorin, ja vaihteiden heiluminen.


    • Halpa.auto-HalpaKorjaus kirjoitti:

      Ei niitä tukikumia välttämättä tarvi vaihtaa ollenkaan. Voimatongeilla vääntää sitä tukipalkkia jompaan kumpaan suunta ja survoo sinne kuluneiden tukikumien väliin jotain joustavaa, esim. kuramatosta leikkaa kumin palasia,, niin joha loppuu moottorin, ja vaihteiden heiluminen.

      Niin, maksaahan se osakin tosiaan 16€. Montakos kaljaa sillä saikaan paikallisessa?


    • Kätsyjä korjattavia nuo rellut, nykyään!


    • DGC kirjoitti:

      Niin, maksaahan se osakin tosiaan 16€. Montakos kaljaa sillä saikaan paikallisessa?

      No ei se osan kalleus ratkaise, vaan se vaihtotyön hankaluus laittaa vähä oikasemaan tuossa korjauksessa. (Tukikumien vaihto kun vaatii yleensä moottorin ja vaihteiston tukemista, joko altapäin, tai nosturilla/taljalla ylhäältäpäin)


    • Halpa.auto-HalpaKorjaus kirjoitti:

      No ei se osan kalleus ratkaise, vaan se vaihtotyön hankaluus laittaa vähä oikasemaan tuossa korjauksessa. (Tukikumien vaihto kun vaatii yleensä moottorin ja vaihteiston tukemista, joko altapäin, tai nosturilla/taljalla ylhäältäpäin)

      Tuohon nimimerkkiisi viitaten...

      Halpaan autoon nimenomaan kannattaa tehdä vähän kalliimpaakin remonttia.
      Ihan vinkkinä jos et ole itse hahmottanut.


    • Halpa.auto-HalpaKorjaus kirjoitti:

      No ei se osan kalleus ratkaise, vaan se vaihtotyön hankaluus laittaa vähä oikasemaan tuossa korjauksessa. (Tukikumien vaihto kun vaatii yleensä moottorin ja vaihteiston tukemista, joko altapäin, tai nosturilla/taljalla ylhäältäpäin)

      No se vaihto oli 5min homma. Ajo auton pukkien päälle . 2 pulttia auki ja vanha pois ja uus tilalle. Ei tarvinnu tukea yhtään mitään.


    • Halpa.auto-HalpaKorjaus kirjoitti:

      No ei se osan kalleus ratkaise, vaan se vaihtotyön hankaluus laittaa vähä oikasemaan tuossa korjauksessa. (Tukikumien vaihto kun vaatii yleensä moottorin ja vaihteiston tukemista, joko altapäin, tai nosturilla/taljalla ylhäältäpäin)

      Vaikka sitä ei tässä tapauksessa edes tarvitse tehdä, niin kysyn silti, että miksi moottorin tukeminen olisi jotenkin hankala juttu? Tunkki alle ja laudanpätkä pehmusteeksi.


  • jahans. hei sun heilulvilles.

  • Ilmeisesti tuo takimmainen tukikumi on näissä meganeissa kulutustavaraa? Puolessa vuodessa taas alkanut heilumaan ja vatkaamaan, vaikka motonetin laatuosa laitettiin.

    • motonet ja laatuosa ei sovi samaan lauseeseen.


  • Ei sovi, mutta ne voi laittaa eri lauseseen ja piste väliin.
    Esimerkiksi: Hyvä. Ja halpa.
    Nämäkään ei sovi samaan lauseeseen:)

  • Mutta vaikka on Rellu ja Megane, kannattaa pitää huolta, ettei käy niinkuin meille ostetulla hätävaralla oli kaikki asiat huoltamatta, vaikka puheet oli myyjällä muuta. Ei jakopää käyttökunnossa, ei öljyjä vaihdettu, kaikki suotimat kuin pihamaalta syyslehtien alta kerättynä, iskarin laakerit edessä sököä ja jouset katkesi peräkkäisinä päivinä, eli piti ostaa jouset ja laakerit ja purkaa talvella tien päällä että pääsi pois ajelemaan ilman jousta. Hiekkaa kaikki istuinten aluset täynnä kun alettiin siivoamaan ja niin edelleen. Taitaa olla myyjälle pientä opetusasiaa jaettavaksi, vai oliko se sana taottavaksi?.

    • Kannattaisko myös katsoa peiliin, jospa sieltäkin löytyisi haukuttava, kerta menit ostamaan auton sen kuntoa tutkimatta.


Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.