Hei. 14v tyttö jolla itsetunto ongelmia..

14w

Hei. Oon 14v tyttö 165,5cm pitkä ja painan n.69kg. Näen itseni lihavana, ja en tykkää itsestäni ollenkaan. Oon yrittäny laihduttaa mutta se ei toimi, en ehkä tehnyt sitä oikein. En haluaisi mennä kouluun tai kaupungille vartaloni ja kasvojeni taki, koska yök. Enskalla tehdä mitään, painoni takia. Se miten näen itseni, on aivan järkyttävä, jos vaan voisin muuttaa itseni kokonaan, niin oisin iloinen. Se suurin syy mun itseinhoon on mun jalat, lantio ja kasvot. Vihaan sitä miltä ne näyttää ja mitä ne on. Kaipaisin apua, että miten pystyisin edes vähän tykkäämään itsestäni. Olen kokeillut kaikkea..

22

1674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SelkeestiJoku

      älä ajattele itsestäsi noin, äläkä myöskään välitä mitä muut sanovat, rohkeutta käteen vaan niin kaikki järjestyy.

    • 14v.Tyttö

      Ei kannata yrittää laihduttaa, sen sijaan vaiha pikkuhiljaa ruokavaliota ja elämäntapoja. Esim käy vaikka aluksi kerran viikossa juoksu lenkillä ja vähän ajan päästä kaksi kertaa viikossa jne. Ja jos vaikka syöt jokapäivä herkkuja niin vähennä pikkuhiljaa että syöt vaikka vain viikonloppuisin. Ja pidä säännölliset ruokailuajat ja syö 4-5kertaa päivässä. Sulla pitää olla perus asiat kunnossa niinku nukkuminen liikunta ja ruokavalio. Jos haluut oppii tykkään itestäs nii kannattaa miettii ja korostaa niitä asioita sinussa mistä sinä itse pidät. Ja muuten oon saman ikänen ku sää:D

    • Whoooooosssaaaah

      Mä luulin koko lapsuuteni ja nuoruuteni että olin ruma. Terveystiedontunnilla ysillä pelattiin peliä jossa tuli itselle uusia asioita ja aloin nauramaan vaikka hävetti. Opettaja sanoi että mulla on kaunis hymy ja mun pitäs hymyillä enemmän, ei ollut nähnyt 3 vuoden aikana koskaan. Kotona katsoin peilistä ja kokeilin hymyillä. Sama ruma naama.

      Myöhemmin hymyilin paljon enemmän ja yhtäkkiä ihmiset ihastuivat joka puolella. Olin ujo vielä silloin mutta sain suoriakin tutustumis/seurustelu yms ehdotuksia. Hymyilin lisää ja olin yhtä ujona.

      Mihin sinä itseäsi vertaat? Fotoshop Oy Kardashianit? Fitness ihmiseen joka kerran tai kaksi kertaa vuodessa näyttää lähes sitä miltä kuvissa näyttää ja siihen takana epäterve dieetti, kipu ja paska olo. 2 viikkoa ja plusmalli lähempänä.

      Lopulta sä valitset minkä elämän itsellesi annat....Katsostko sitä luukun takaa ja kärvistelet vääristyneissä käsityksissä vai elätkö enemmän ja jos elät niin kuinka täysillä. Mikä sut tekee onnelliseksi? Mikä sut saa kokemaan olosi hyväksi? Miksi tuijotat itseäsi enemmän kuin katsot elämää?

      Mä lähdin reissaamaan, afrikka, aussit, etelä-amerikka yms ja mahtavaa upeaa. Ja joka reissun jälkeen tuntui että yhä useampi ihminen ihastui sekunnissa minuun, minuun jota peilistä eri kulmissa näin rumana. Nyt ei voisi v--a vähempää kiinnostaa onko lantio ok tai kulmakarva oikeassa kulmassa(on oikeassa ja vasemmassa), tai mitä joku siitä miettii. Mä olen rakastava ja rakastettava! Pahimmat ongelmat on oikeasti niillä instatyypeillä joita hölmöt seuraa...nähnyt sen monta kerta. Elämä kaatuu kun juo lightpepsin tai tuli näppy kun istui piknikillä liian pitkään :D

      Valitse elämä ja todellisuus.

      • Tää melkein sai mut tykkää ittestäni :)


    • 165.5cm ja 69kg on reilusti ylipainoa jo nuorena. Miksi helvetissä kehotatte jotenkin uskottelevan itselleen, että on hyvä sellaisena, eikä tarvitse tehdä mitään asialle?
      Suomalaisista liian moni on jo ylipainoinen ja asian korjaamisen sijaan pakotetaan sitä body positive -syöpää. Ja se on tietysti naiset rakentamassa niitä defenssejä suojaamaan totuudelta. Läski mies tajua sen olevan oma vika ja saattaa vitsilla omasta painosta. (ei tietenkään kaikki) se ylipainoinen nainen pistää sen jonkin ulkoisen tekijän syyksi, uskottelee olevansa kaunis ja terve, eikä tän vuoksi tarvitse nähdä vaivaa laihtumiseen.

      Ylellä tätä on esitetty jonkin aikaa. Yhdenkin NUOREN naisen perustelu oli, että hän ei ole sairastunut mihinkään. Joku nisti voi käyttää heroiinia 15-vuotta sairastumatta huumeen takia, eli onko ihan ok tehdä näin?

      Ylipainoiset ihmiset vain häiritsee vähän, ne tuhlaa jonkinverran verorahoja ja vie vähän enemmän tilaa. Ei siinä mitään. Mutta kun se feministi sotanorsu värjättyineen hiuksineen alkaa kertomaan nuorille ylipainon olevan kaunista ja tervettä, haukkuen faktoista mainitsevat fat shamereiksi. Hyväksyneenä kehonsa ei tietenkään tarvitse laihduttaa. Helvetti kai yksilölle itselle ja muille olevaa huonoa asiaa pidetään negatiivisena.

      Aika sekava teksti, alkaa keskittyminen mennä yli, vika kappale on järkevin.

      • Tässä on esimerkki, joka tiivistää sekavan valitukseni:

        Aloituksen tyttö on ylipainoinen ja hänelle kerrotaan hänen olevan hyvä tuollaisena. Hiljalleen laihduttamisen sijaan hänen ei vielä kehittyneet aivot päättävät antaa asian olla. Nyt hän aiheuttaa taakkaa yhteiskunnalle, hänellä on isompi riski sairastua moniin sairauksiin, arki saattaa olla hankalampaa, harva pitää sinua oikeasti kauniina, jotkut äänettömästi halveksivat huonoa itsehillintääsi, saatat tuntea body positive -suojamuurista huolimatta olevasi epäonnistunut ja alempiarvoinen. Jossain vauheessa syötyäsi kiloittain sokeripaskaa liikutut ja näe vilaus totuudesta, ja paniikki asioiden tajuamisesta ohjaajana juokse parturiin ottamaan mahdollisumman vammainen kampaus ja pistä Yleen kuvia itsestäsi alushousuissa, joista voimaannut muiden pluskokoisten kannatuksen vuoksi.


      • apustaja kirjoitti:

        Tässä on esimerkki, joka tiivistää sekavan valitukseni:

        Aloituksen tyttö on ylipainoinen ja hänelle kerrotaan hänen olevan hyvä tuollaisena. Hiljalleen laihduttamisen sijaan hänen ei vielä kehittyneet aivot päättävät antaa asian olla. Nyt hän aiheuttaa taakkaa yhteiskunnalle, hänellä on isompi riski sairastua moniin sairauksiin, arki saattaa olla hankalampaa, harva pitää sinua oikeasti kauniina, jotkut äänettömästi halveksivat huonoa itsehillintääsi, saatat tuntea body positive -suojamuurista huolimatta olevasi epäonnistunut ja alempiarvoinen. Jossain vauheessa syötyäsi kiloittain sokeripaskaa liikutut ja näe vilaus totuudesta, ja paniikki asioiden tajuamisesta ohjaajana juokse parturiin ottamaan mahdollisumman vammainen kampaus ja pistä Yleen kuvia itsestäsi alushousuissa, joista voimaannut muiden pluskokoisten kannatuksen vuoksi.

        Huutista tälle, nyt alkaa teho loppumaan. Mutta putkea ei keskeytetä.

        Ihan sama mulle mitä ap tai läskit psykooseissaan tekee. Mutta pakko kirjoittaa. Pitää valita aiheeseen puolensa ja keksiä jonkinlaisia argumentteja. Sitten kirjoitetaan ja kohta herätään puolitranssista ja lähetetään.


      • psykoosit

        Kävikö mielessä, että juuri tuollaisten asenteiden takia nuorten itsetunto-ongelmat ovat lisääntyneet? Hyväksytkö itsesi vai pyritkö miellyttämään muita? Siitä tässä on kyse. En usko, että kovinkaan moni haluaa käyttää elämäänsä pissisten ja jonnejen miellyttämiseen ja pahan silmän välttelyyn.


      • psykoosit kirjoitti:

        Kävikö mielessä, että juuri tuollaisten asenteiden takia nuorten itsetunto-ongelmat ovat lisääntyneet? Hyväksytkö itsesi vai pyritkö miellyttämään muita? Siitä tässä on kyse. En usko, että kovinkaan moni haluaa käyttää elämäänsä pissisten ja jonnejen miellyttämiseen ja pahan silmän välttelyyn.

        Siivoa huone ja mene suihkuun. Huomenna töihi. Muuta neuvoa ei tule.


      • psykoosit

        Ap luultavasti niin tekeekin. Itse siivoan oman asuntoni, treenien jälkeen toki suihkuun ja sunnuntaisin en yleensä käy töissä, ihan arkena vaan. Entäs sinä? :)


      • fakit

        anteeks mutta mitä vittua.. mä painan ton verran suunnilleen oon saman ikäne ja pari senttii lyhkäsempi ja mulla on silti hyvä kroppa. jotai lankkujako pidät tosissas hyvä kroppasina :DD


    • Pistää miettimään toi AP:n paino. Ite oon joku 185cm, 60-65kg ja uroksena isokokoisempi. Toi mun paino on sopiva. Aika huolestuttavat noi APn setit.

    • Fuck_boy

      Etsi jostain panopoika ja pane sitä niin se saa sut tuntee hyvältä ;)

    • tattovaööo

      1. oot millane oot
      2. jos haluut muuttuu kysy vaikka joltain vanhemmalt esim apua diettiin jne

    • Hei, antamasi mitat eivät itsessään kerro peilikuvastasi juurikaan. Kehonkoostumus massan osalta voi olla monen asian summa - treenaaminen, lihasmassa/ sen puute. Peilikuvasi taas sinulle itsellesi voi valehdella. Näet itsesi miten haluat nähdä.

      Voisitko kuvitella käyväsi vaikka koulun terveydenhoitajan juttusilla ja kysymässä häneltä mikä voisi olla itsellesi sopiva ihannepaino, ruokavalio ja liikuntasuositus. Pitkäkestoiset kävelylenkit ja tasaisin välein syödyt ateriat ajavat asiaa.

      Kasvot muokkaantuvat myös osin liikunnan ja ruokavalion myötä, mutta emme me niihin loputtomasti voi vaikuttaa. Puhtaus, kevyt meikki, kivasti leikattu tukka tekevät paljon. Hymysi puhuttelee aivan varmasti enemmän, kuin hupun tai hiusten taakse kätketty häpeä.

      Me voimme tehdä sen mikä on tehtävissä ja se on joiltain osin paljon ja toisiin esim. rakenteeseemme ja luustoomme emme voi vaikuttaa. Suosittelen sinua pyytämään terveydenhoitoalan ihmisen tukea realisoimaan sitä mikä on totta. Tsemppiä!

      Nettisaapas Henna, Helsinki

      • SaapasEvp

        Kaikkii noit on jo kokeiltu eikä ne tehonnu silloin aikoinaa.
        https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/85/05/5f/85055f61eb1412c329cbf0c07ef4d5d9.jpg
        Sit mä olin aikoinaa Snellussa avustajana, mut sieltki tuli lähtö tän lihavuoren takii. Mä tsittasin siin Snellun dösässä keskellä nii runko taipu nii,et se raapi keskelt katuu, tsibunat lens ja katalysaattori katkes. Sit ku mä tsittasin takana nii keula nous nii korkeelle, et etufillarit ei enää osunnu maahan nii ohjaus meni, törmättii liikennepylväsee steisillä. Siin Snellun fedubyggassa kun mä dallasin nii lattialankut notku. Ne kiels muo hyppimästä, et ei bygga sorru, koska se on suojeltu. Ne kehotti hakee muihin juttuihin, ei ne kyl sannonnu syyks blösöyttäni.
        No mä hain sit yhtee ilmailualan yrityksee lentoemoks ja pääsin kans.
        Kliffaa on ollu. Älä säkään lannistu vaa anna palaa huumorilla eteenpäin, elämää tää vaan on

        Hyvää uutta vuotta sulle.


      • SaapasEvp kirjoitti:

        Kaikkii noit on jo kokeiltu eikä ne tehonnu silloin aikoinaa.
        https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/85/05/5f/85055f61eb1412c329cbf0c07ef4d5d9.jpg
        Sit mä olin aikoinaa Snellussa avustajana, mut sieltki tuli lähtö tän lihavuoren takii. Mä tsittasin siin Snellun dösässä keskellä nii runko taipu nii,et se raapi keskelt katuu, tsibunat lens ja katalysaattori katkes. Sit ku mä tsittasin takana nii keula nous nii korkeelle, et etufillarit ei enää osunnu maahan nii ohjaus meni, törmättii liikennepylväsee steisillä. Siin Snellun fedubyggassa kun mä dallasin nii lattialankut notku. Ne kiels muo hyppimästä, et ei bygga sorru, koska se on suojeltu. Ne kehotti hakee muihin juttuihin, ei ne kyl sannonnu syyks blösöyttäni.
        No mä hain sit yhtee ilmailualan yrityksee lentoemoks ja pääsin kans.
        Kliffaa on ollu. Älä säkään lannistu vaa anna palaa huumorilla eteenpäin, elämää tää vaan on

        Hyvää uutta vuotta sulle.

        Reps :D


    • uhuhuhuhuhahahahahah

      nii ootki

    • Hei! en pidä painostasi mahdottomana , pidän pyöreästä tytöstä

    • ynjdtdutkn

      Älä varsinaisesti laihduta. Lopetat hesen, pullan, irttarit, colan, viinerit yms. Mut kerran viikos tai kerran kahdessa viikossa saa vähän noita syödä. Eli syö tavallista ruokaa terveellistä) ja ulkoile hieman, varsinaista hikiliikuntaa ei välttämättä. Ja ps, hymyä huuleen, mieti nyt muutakin asioita, jotai mukavaa.

    • mä oon 14v poika lohjalta ja mä viiltelen ja poltan sytkärillä mun käsiä ja jalkoja.. mul o todettu vaikee masennus jonka syitä en nyt hirveesti tässä haluu kertoo mut vrm suurin syy on se et mun vanhemmat on kuollu.. mull o myös ig käyttäjä jossa kerron mun ajatuksia ja siellä on myöskin mun viiltely kuvia (sen nimi on @viiltelya.ajatuksia) .. jos haluut joskus tulla puhuu nii dm o aina vapaa...

    • San

      Moi! Mulla oli samoja ongelmia. Mutta siihen auttaa mm: päiväkirjoihin kirjoittaminen, peilistä katsomista ja sano itsellesi että sä olet hyvä juuri sellaisena kun oot.
      Muista että olet kaunis ja ihana sellaisenaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe