Päivät pimenevät, mistä valoa

kuunteleva_kirkko

Hei.
Kohta alkaa marraskuu, huomenna voi sataa etelässäkin lunta, mutta se ei taida vielä pysyä. Tämä aika on ... aika pimeä aika. Kuinka voit? Mikä tuo sulle valoa elämään?

Kurkkaa pikku video
https://www.youtube.com/watch?v=QHSIGICpvfY

ja kerro mitä ajatuksia tämä herättää? Mistä valo löytyy?

Jaetaan valoa toisillemme,
Pirkko-pappi

5

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfertyeruy

      Valossa asustelee pimeys ja mollisuus, häntä synkistävät laajat tatskat ja bassoääni. Mustiksi maalatut kynnet kalkuttaa punafiiniklasin kylttä. Kohta jo pikari taas kallistuu ja paksu neste lipsuu mustien huulten välitse, ohi tervanruskeiden keuhkoloisten, kohti pimeintä mahan pohjaa.
      Pimiä taas on hymyilevä aurinko joka kilkattaa kuin talitinttinen

      • Hei vaan,
        kiitos kommentistasi, joka oli mielenkiintoinen ja runollinen.
        Pirkko-pappi


    • Pimeä on hyvä. Saan paremmin unta.
      Mutta vertauskuvallisesta valostahan tässä puhutaankin.

      Taide tuo valoa. Kuvataide, kirjat, pelit, elokuvat.... Erityisesti musiikki.
      Joskus on vain niin alhaalla, että suoraviivainen hehkutus tuntuu teennäiseltä, jopa syyllistävältä. Minulla niin on usein, kaikilla varmaan joskus. Tällöin tulee lähteä ylöspäin ihan pohjalta.

      Minulle CMX:n 'Aion' on levy, joka antaa valoa. Se ei painosta, se tunnustaa pahan olemassaolon (levyn teema jopa on pahuus, jota sillä tarkastellaan eri uskontojen ja tieteenalojen kautta varsin hienosti). Se kuitenkin antaa toivoa ja erityisesti kauneutta.
      Minua se on auttanut masennuksen ja jopa itsemurha-ajatusten kanssa. Muille löytynee omat, heidän luonteisiinsa sopivammat taideteokset. Pitää vain etsiä.

      "Ei ole turhia päiviä,
      tai jos on, on koko elämä
      niin turhaa, ettei sitä siedä ajatella tänään.
      Eikä liene rangaistus,
      jos käymme hetken yhtä matkaa.
      Kun hirviöiksi paljastumme, onko
      hyvät päivät valhetta sittenkään?"
      CMX - Sielunvihollinen

    • eroa_kirkostapistefi

      Valoa tuo se, että tänä vuonna on paljon kirkosta eronneita.

    • Jos pihalla vain ei olisi kylmä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe