Kun kirjaudun koneelle SSH:lla niin bashin promp on muotoa:
käyttäjätunnus@host:~$
Miten saa tuon hostin muutettua muotoon host.domain tai vaikka domain pelkään hostin sijaan
SSH bash etähallinta
8
92
Vastaukset
Hoputetta voi muokata. Muuta PS1 ympäristömuuttujaa. Käyttäjäkohtaisesti ~/.bashrc
- hostdomain
Ok, mutta millä PS1 parametrilla saan hostin tilalle domainin tai host.domain?
- t68i75tiot
hostdomain kirjoitti:
Ok, mutta millä PS1 parametrilla saan hostin tilalle domainin tai host.domain?
Ei millään
- sdghlsdkg
hostdomain kirjoitti:
Ok, mutta millä PS1 parametrilla saan hostin tilalle domainin tai host.domain?
Tällä tavalla:
https://misc.flogisoft.com/bash/tip_customize_the_shell_prompt
Erilaisia vaihtoehtoja tarjolla. Käyttäkää googlea kun teillä on ongelma. Tämäkin löytyi ekalta sivulta kun hakusanoina
b_a_s_h ... p_r_o_m_p_t ... h_o_s_t.d_o_m_a_i_n - r7it67ik8t78
sdghlsdkg kirjoitti:
Tällä tavalla:
https://misc.flogisoft.com/bash/tip_customize_the_shell_prompt
Erilaisia vaihtoehtoja tarjolla. Käyttäkää googlea kun teillä on ongelma. Tämäkin löytyi ekalta sivulta kun hakusanoina
b_a_s_h ... p_r_o_m_p_t ... h_o_s_t.d_o_m_a_i_nAi millä tavalla ?
- hostdomain
sdghlsdkg kirjoitti:
Tällä tavalla:
https://misc.flogisoft.com/bash/tip_customize_the_shell_prompt
Erilaisia vaihtoehtoja tarjolla. Käyttäkää googlea kun teillä on ongelma. Tämäkin löytyi ekalta sivulta kun hakusanoina
b_a_s_h ... p_r_o_m_p_t ... h_o_s_t.d_o_m_a_i_nEi toimi!
Laitoin \h tilalle \H mutta ei muutosta, edelleen näyttää vain hostin. hostdomain kirjoitti:
Ei toimi!
Laitoin \h tilalle \H mutta ei muutosta, edelleen näyttää vain hostin.Onnistuuko näin:
PS1=$(dnsdomainname)hostdomain kirjoitti:
Ei toimi!
Laitoin \h tilalle \H mutta ei muutosta, edelleen näyttää vain hostin.tai näin:
PS1=$(domainname)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351208
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34781Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29496Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14451- 20436
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad18435