Kuinka säästä

Tarviinrahaa

Oon 11v tyttö ja mul on rahat lopussa
Huomasin ku menin kauppaan.
Kertokaa jotain SÄÄSTÖ vinkkejä.
1234 luokilla sain aina kympin helposti koska sain kokeista täydet pisteet. nyt on kokeet vaan vaikeutunut ja tullut suuremmiksi joten en kymmentä euroa enää tuosta vaan saa.
Eikä meidän perheessä makseta kotitöistä.
On ollu myös viikkoraha käytössä ja sekin sellaoset 2-3 euroa

Ja muo siis oikeesti alko ahistaa ku huomasin et mul on 20 euroa. Ja oon aina tottunu siihen et mulla on paljo rahaa jossain.

Ja en koko aikaa haluais käyttää kokeisiin pänttäämällä.

Voisin pyytää äidiltä rahaa mut en viitti (en tiiä miks) mut kertokaa jotain säästö vinkkejä

5

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarviinrahaa

      Tiedän otsikossa kirjotusvirhe

    • luntako-tulee

      Ai säästä ? No lumisadetta ne lupaa. Saa nähdä tuleeko.

    • neuvokasta

      Jos ostat kaupasta irtokarkkeja, lopeta niiden osto. Syö sen sijaan kotona raakaa porkkanaa.

    • akkavaan

      voit keräillä panttipulloja ja tarjoutua ulkoiluttamaan jonkun koiraa ja juosta naapurin mummon asioilla, so on ANSAITSEMISTA. JA SÄÄSTÄÄ, kun ei mene kauppaan, eikä osta mitään. Läksyjen pänttäys on sun työsi, eikä työ juuri koskaan ole hauskaa, mutta olet fiksu kun jo tuossa iässä ajattelet säästämistä. Monet aikuisetkaan ei tajua koko asiaa

    • Järkikäteen

      Kotona voisit yrittää sopia vanhempiesi kanssa viikkorahaa olevan 20-30 euroa tai edes 10 euroa viikko. Siihen sisältyisi se että tikkaat tiskit ruoan jälkeen, autat viikon lopun siivouksessa opiskelusi ohessa. Siinä yksi vinkki. Toinen on että opiskele nyt ja sitten koulun jälkeen sinulla on helpompaa. Jakele mainoslehtiä koulun jälkeen ja viikon loppuisin. Moni saa pitkän pennin siitä työstä ja sitä voi aina tehdä vanhempien luvalla. Pyydä vanhoilta ihmisiltä kotisiivouksia. Pyydä siivouksesta 20-30 euroa tai ainakin 10 euroa koko huushollin siivouksesta. Kävelyltä koiria ja ole saattoapuna vanhuksille jotka käyvät lääkärillä pientä palkkiota vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe