Mistä syystä mootoripyörien ykkönen on myynnillisesti ja myös ehkä mallistonkin mukaan romahtannut suomessa? Onko laatu enään niinkuin ennen ? Onko hondan katuuskottavuus mennyt alas, onko bmw ktm tehnyt jotain paremmin? Asiallisia vastauksia kiitos!
Honda oli ennen ykkönen
15
223
Vastaukset
- sormipoisnenästä
Ykkösruutu tehdään kevareilla.
- fyffex
Ongelma on kallis jeni, nyt ei kannata valmistaa Japanissa moottoripyöriä. Espanjassa Hondalla on kyllä tehdas, mutta kilpailu on muutenkin kovempaa laskevilla markkinoilla. Mallistokin on supistunut,
Hondan 125cc ovat säälittäviä Kotariin verrattuna. Mutta teknisesti Honda on edelleen parasta A-ryhmää, jos vain malttaa hankkia ja löytää sopivan mallin. Tulevaisuus on Kiinan sähköisillä moottoripyörillä. Halvat työvoimakustannukset ja isot markkinat tuovat kilpailuetua. Ja me suomalaisetkin investoidaan Kiinaan ja toiseen nousevaan mahtiin Intiaan älyttömät määrät kallista pääomaa. EU:n tuotanto on mitätöntä moottoripyöräalalla. Edes Tunturi mopoa ei voi enää EU-direktiivien takia valmistaa. - Jutustelija1
Hondakurko on vieläkin ykkönen.
- Vähänmietintätä
Pikku esimerkkipoimittu saksalaisesta lehdestä:
Kun toimittaja vieraili Japanissa Hondan tehtaalla, hän sai oppaakseen tehdaskierrokselle entisen GP-kuljettajan. Tämä ja joku muu olivat kyllä kohteliaita, mutta joka paikkaan tehtaalla ei pääsyä ollut.
"Suuria johtajia" norsunluutornissaan saksalaistoimittaja ei edes nähnyt vierailunsa aikana.
Liekö johtajat koskaan edes ajaneet tehtaansa valmistamilla moottoripyörillä.
Sama toimittaja kävi myös Ducatin tehtaalla.
Kun hän tuli paikalle, joku kävi sanomassa Ducatipomo Dominicalille toimittajan saapuneen. Dominicali keskeytti työnsä ja saapasteli paikalle. Pikkutarkasti hän selosti toimittajalle uuden Panigalen muutokset ja niiden vaikutukset.
Lopuksi Dominicali kysyi toimittajalta: "... onhan sulla nahat mukana?"
Saatuaan myöntavän vastauksen Dominicali tokaisi:" ... No minäpä käyn hakemassa oman ajoasuni huoneestani..."
Sitten mentiin kahdestaan kurvipätkille uudella ja vanhalla mallilla peräkkäin ajaen ja välillä pyöriä vaihtaen.
Dominicalin perässä pysyminen oli kuulemma vaikeaa...
Sitä minä vaan, että kummathan tekevät parempia moottoripyöriä? Paksut vaikkapa ennen kameratehtaassa ansioituneet japanilaiset tehtaanjohtajat vai moottoripyörään intohimoisesti suhtautuva italialaiskollega? - Jutustelija1
Parasta on kun kukin ajaa millä tykkää, Honda on huonovertailu kohta Ducatille koska Honda tekee enemmänkin jokaiselle jotain pyöriä kuin esim Suzuki, Yamaha ja Kawasaki joiden kilokyykyt suoriutuvat ajoista yleensä hiukan rivakammin.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html - kkkktttmmmm
Kyllä suzuki on mennyt kans alas, ostin aikanaan Uuden kyykkypyörän oisko ollut joskus 1990 luvunalussa, silloin oli suzuki Gsx-r ylivoimainen valinta ei ollut bemareita ja ducateja
- Jutustelija1
Tuo minun 2003 GSX-R 1000 oli parhautta silloin 2003 joten ei se nyt mitään alamäkeä ole mennyt. Toisekseen Ducatilla oli 916 silloin ja ei se kyllä parhautta ollut, BMW ei ysärin alussa kilokyykkyjä tarjoillut. Sporteinta heillä oli K1 joka oli upea pyörä, mutta ei reilu 100hv laitteena ja matkaajoa mukailevana kilokyykyttänyt lailla gixerin.
- Sonnäin
Japsitehtaat sopivat markkinoista keskenään, niin että jokaiselle jää oma siivu. Länsimaat eivät ole moottoripyörämarkkina, vaan Aasia ja muut lämpimän vyöhykkeen kehitysmaat. Superpyörät eivät ole markkina, vaan alle 200-kuutioiset kuljetusvälineet.
Nopeita, isoja pyöriä tehdään ratakilpailujen ylläpitämiseksi mainostusmielessä, jotta merkin nimi pysyy myös perämoottoreita ym. sälää ostavan länsikuluttajan takaraivossa. Ja tämä toimii, vertaapa H-D, säännöllisesti konkurssin partaalla, vaikka tolkuton pr-panostus 100 vuotta vanhan tekniikan myymiseen pelkän imagon avulla...- LänsiKuluttaja
No vertasin......... mutta en havainnut esimerkkiäsi.
Mistä voi ostaa Harley-Davidson perämoottoreita ym. sälää ??????
- Mallistohukassa
Honda on tehnyt aika kummallisia pyöriä viime vuosikymmenenä.
Ajatellaan nyt vaikka VFR 1200.
Onhan se hyvä ja hienoa tekniikkaa. Mutta se ei ole urheilupyörä eikä matkapyörä. Sporttoureriksi se on raskas. Myynnillisesti se onkin ollut floppi, vaikka oli kuulemma kallis kehittää.
Edeltävä malli Blackbird vastasi kuluttajan toiveisiin paremmin, myös hinnaltaan.
Ja se vastaava matkaenduro VFR 1200 crosstourer se vasta raskas häkkyrä onkin!
Sitten nämä 700-750 kuutioiset 2-sylinteriset bensadieselit! Kiertävät jotain 7000 rpm ja 50 heppaa. Pienikulutuksisia ja hyviä, mutta ketä innostaa? Ovat sentään onneksi halpoja --ehkä ei Suomessa mutta Amerikassa.
Vielä on tämä kaunis "uus-Tuutti" CBR 1100 . Kallis hankkia, vaikka ajossa tuntuu Banditiltä. Pienempi vaan. Ja jotenkin se tuntuu riisutulta halpispyörältä kaunista maalausta lukuunottamatta.
Joskus Hondakin teki edullisia mutta kauniita maailmanpyöriä, joilla se valloitti markkinat.- LänsiKuluttaja
Olen enenkin kysynyt miksi Blackbird tuotanto lopetettiin ?
Se ainakin minun mielestäni oli yksi parhaita minulle sopivia pyöriä.
Tehot ok, vauhtia riittävästi ja jarrut sen mukaiset.
Pienillä mausteilla sain niistä aina itselleni miellyttävän.
Kun niiden valmistus lopetettiin siirryin Harrikoihin.
- Suzumiekkonen
Hondat on minusta hintavia Suomessa. Ylivuotisina on kyllä ollut kiinnostavia tarjouksia esimerkiksi VFR 800 xcrossrunneria oli uutta 9990 euroa myynnissä pari vuotta sitten. En päässyt kuitenkaan kauppoihin kun Suzukistani ei oikein hyvitetty kohtuudella. Jäi kuitenkin se väliraha silloin liian isoksi.
- Solifersuzuki
Suomessa superpyörät liian kalliita cbr1000 25990 ja sp malli 32000 euroa , mut on muutkin merkit ylihintasia esim bmw ja ducati, käytetyt alihintasia 2010 CBR 1000 maksaa 7000-8000
- Jutustelija1
Hinnat hieman noussut sitten viimevuosikymmenen...
16.990€ tapasi riittää kunnon kilokyykkyyn uutena, nyt on Gixerilläkin melkein kymppi lisää pyyntiä.
- Gsxr1100r
Ennen osti pyörän 80000mkla ja sai vuoden päästä saman tai enemmän nyt ne tippuu 10000 eur eka vuonna.....kauppa loppuu.....
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192711
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2561165- 941151
- 81094
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791021Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63943Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12940- 30906
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku42845Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie38817