Varför får man inte här skriva på finska också ?

vadärorsaken

På det flesta andra spalter är det ju tillåtet att använda både finska och svenska.

8

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möjligtvis

      Det finns ju personer som inte gillar svenskspråkiga så kanske man vill förebygga osakliga inlägg på finska ?

    • calle-å

      Svenska är bättere än Finska.

    • bwx

      calle-å är trolli.Varje dag här.

      • mycketskräp

        Det blir så mycket svartmålande av svenskspråkiga.


      • Anonyymi
        mycketskräp kirjoitti:

        Det blir så mycket svartmålande av svenskspråkiga.

        Låt dom nu skälla,man kan ju skriva svar i samma stil eller också hoppa över osakligheter.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Låt dom nu skälla,man kan ju skriva svar i samma stil eller också hoppa över osakligheter.

        Uppmaningen att endast använda svenska är borttagen så visst är det tillåtet att använda finska också.


    • Anonyymi

      Nej här inte movat där i jobbet i sköttaren ingen. Ingen användas teleksen så här.
      Nå när kan jag sovat? Nej jag måste inte absolutiska gick i jobbet när nu viljas
      att torturen med sköttaren att också med barnensmörda citizrn kulturen till
      finska tänkat att humanoiden kan bjudas pengar och användas min systran till
      att hon vara i torturen med ras, och hattar torturen till, sitt ras och människan
      har fysiologiska, ras inte.
      Där jobbet sjukhuset varför barnen mörda det är förbjudet till banken. Att bara
      förbjuda pengar till banken för barnens mörda det är inte jobbet till banken
      eller någon fysiologiska sak, som banken är inte.
      Nej pappa jag har sovat inte, jag sovat bara under två timmar förre natten.
      Det känsla humanoiden.
      Jå också jobbet inte ras.

      Nej människan kan inte vara i wikro-bilen programm. Varför ni gud mördas barnor
      det kommer inte banken rubik nej kan inte lagas så i jobbet. Därför jag bor inte pappa med dig. De tävlas bara miljö violent också studeras att viljas så bara
      psykoterapien och lyssna auditiviska, eller promenerat efter lika barnen
      som under 3 eller även under 9 månad gammalt, från mentalet auditiviska huvud.
      Nej den här är ögön sjukdomar också polisen sak, under om 18 månad gamla
      att försålde människan och så kriminellt, och sjuk.

      • Anonyymi

        Vilket översättningprogram har du använt ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe