Taimet ikkunaan

Virhepeukalo

Olen aloittamassa taas taimikasvatusta ja ajattelin rakentaa hyllyn ikkunaan, jotta taimet saavat kunnolla valoa. Olisiko kenellä vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon?

Oma ideani on tehdä riippuva hyllykkö 125-millisestä laudasta (maalaan valkoiseksi). Kiinnitän hyllylautojen päihin, ylä- ja alapuolelle, koukut ja niiden avulla hyllyt toisiinsa ohuella kettingillä, ja sitten koko hökötyksen verholaudan takana katossa oleviin koukkuihin. Lautojen reunaan naulaan vielä rimat, etteivät purnukat putoile.

Luuletteko tämmöisen toimivan?

Tiedän, että kukkalamppujakin on, mutta en jaksaisi ruveta sähköhommiin.

3

732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satu

on tällainen taimihyllykkö. Olen laittanut kaksi sopivan pitkää ketjua roikkumaan ikkunan eteen. Sinne sopivin väli matkoin poikittain ketjut.Näitten ketjujen päälle olen laittanut 20 cn leveät lasilevyt. Näin olen saannut neljä hyllyä taimilleni eikä ne vie niin paljoa tilaa pöydillä. Ja kissakin antaa purkit olla!

• mimmi

millä ihmeellä sait hyllyn kiinni seinään/kattoon? entäpä ruukut: kuinka paljon ne painavat? montako ruukkua sulla on kullakin hyllyllä?

itse toivoisin samanlaista.

• Satu
        mimmi kirjoitti:

millä ihmeellä sait hyllyn kiinni seinään/kattoon? entäpä ruukut: kuinka paljon ne painavat? montako ruukkua sulla on kullakin hyllyllä?

itse toivoisin samanlaista.

Meillä on kattoon laitettu keinu koukut. Tiedätkö sellaiset millä muksujen keinut laitetaan ulos roikkumaan. Selitän hieman paremmin hyllykön systeemin. Minulla on kaksi n. 2 m pätkää ketjua. Taitoin ne yhteen ja sinne ales laitoin kumiletkusta 20 cm pätkän jonka olen halkaissut.Näitten päälle tulee alin hylly. Sitten otin taas 20 cm pätkän ketjua jonka kiinnitin ketjuun .toiseen ketjuun samoin asmalle korkeudelle. Hyllyjä voi laittaa niin monta kuin ikkunan koko antaa myöden. Sitten ne lasi levyt laitetaan näitten lyhytiiten ketjujen varaan. Mulla on hyllyt aina olleet täynnä. Hyvin on pysynyt. Olen laittanut vähän eri korkeuksiin hyllyt että saan erilaiset ruukut mahtumaan. Jos et saannut selkoa niin laita vaikka osoite niin lähetän kuvan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe