Puolustusvoimien sotilasarvouudistus

Sininen-pallo

Olen esittänyt Suomen puolustusvoimien sotilasarvojen myöntämisen lisäehdoksi tulevaisuudessa nykyistä korkeampaa ja tarkemmin arvioitua ennakoivan älykkyyden tasoa. Ennakoiva älykkyys on erityisen tärkeätä sotatilanteessa, jolloin täytyy pystyä ennakoimaan nopeasti erityisesti vihollisen toimintatavat.

Ehdotukseni on kuitenkin herättänyt vastustusta ja sen sisältänyt aloitus on poistatettu esimerkiksi tältä palstalta ilman mitään perusteluita, vaikka siinä ei ole mitään salaista tai asiatonta. Kyse on päinvastoin vastuullisesta Suomen puolustuskyvyn kehittämisestä, mahdollistamalla relevanttien älyllisten resurssien vaikuttavuus. Kyseessä ei myöskään ole puolustusvoimien salainen hanke, vaan puolustuskyvyn kehittämiseen tähtäävä julkinen esitys.

Ehdotuksessani olen esittänyt erään objektiivisen, yksinkertaisen ja nykyaikaisen tavan ennakoivan älykkyyden tason arviointiin. Mielestäni tämä uudistus on välttämätön, jotta erityisesti puolustusvoimien päällystön älykkyystasoa saadaan kehitettyä tältä osin tehokkaasti ja pitkäjänteisesti. Lisäksi se mahdollistaa myös miehistön entistä älykkäämmän toiminnan sotatilanteessa.

Olen myös esittänyt keinon, jolla pääsee itse kokeilemaan ehdotettua ennakoivan älykkyyden arviointitapaa ja suhteuttamaan itse saamansa tulokset nykyiseen sotilasarvoonsa ja tässä ehdotettuun tarkoituksenmukaiseen minimivaatimustasoon kyseisen sotilasarvon saannille tulevaisuudessa, mutta jätän nuo yksityskohdat tästä aloituksesta pois, jotta niiden antamista ei voida käyttää edes epäasiallisena tekosyynä aloituksen poistattamiseen, vaikka ne ovatkin relevantteja palstan aiheen kannalta.

Ehdotettu uudistus ei siis muuttaisi jo myönnettyjä sotilasarvoja, vaikka jotkut ilmeisesti ovatkin säikähtäneet siitä mahdollisuudesta, vaan vain tiukentaisi niiden saannin kriteereitä jatkossa ja siihen sisältyy myös joitakin uusia korkeita sotilasarvoja, jotka vastaavat paremmin neroille tyypillistä suorituskykyä ja miehistön älykkyystason tarkempaa arviointia ja tulosten huomiointia päätöksentekotilanteissa.

Ehdotettu kriteeristö ei itseasiassa ole edes erityisen tiukka, koska esimerkiksi itse olen sen perusteella älykkyystestin suorittajana ennakoivan älykkyyden osalta oikeutettu saamaan sotamarsalkan ja 36:n leijonan kenraalin arvot. Uudistus parantaisi silti vähitellen oleellisesti sotilasarvojen ja sotatilanteessa erityisen tärkeän ja relevantin ennakoivan älykkyyden tason välistä korrelaatiota, koska olen todennettu nero.

Toivon, että ehdotukseni ja objektiivisesti todennettu, tässä keskustellun kannalta relevanttien aspektien osalta älyllisesti ylivertainen suorituskykyni ei johda niin suureen epärationaaliseen kateuteen, että se aiheuttaisi puolustuskyvyn erityisen tehokasta kehittämistä koskevan viestinnän ja keskustelun uudistetun sabotointiyrityksen.

5

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi-teitä-äö-ääliöitä

      Kyllä sinun ja sinunkaltaisten älykkyys riittää juuri ja juuri ennakoimaan että ostanko piimää ja ruusleipää tänään kaupasta, vai käytänkö rahat keskikaljaan.

      • Sininen-pallo

        Tiedoksesi, että älykkyyteni on legendaarinen ja olen myös hyvin taitava lähitaistelulajeissa, erinomainen ampuja jne. En jaksa edes alkaa luettelemaan superiöörejä ominaisuuksiani, vaikka ymmärränkin, että ne kiehtovat kaltaisiasi - olioita. Olen myös vastaanottanut monia dekoraatioita.

        En ole kiinnostunut keskinkertaisuuksista tai keskikaljasta, vaan sotilaallisten taitojeni täydellistämisestä ja puolustusvoimien toimintakyvyn kehittämisestä, kuten monet muutkin de facto kyvykkyydeltään sotamarsalkkatason toimijat. Kommenttisi tyylilajin perusteella et kuulu edes kenraalikuntaan, vaan pikemmin varhaisnuorison viiteryhmään.

        Ratkaisen hetkessä sellaisia ongelmia, joita puolustusvoimat ei pysty kollektiivisesti ratkaisemaan edes vuosikymmenissä. Jos aiemmat ehdotukseni olisi huomioitu rationaalisella tavalla, niin puolustusvoimat olisi säästänyt miljardeja euroja.

        Olen huomannut, että ääliöt syyllistyvät usein törkeään luokitteluvirheeseen - olettaen, että olisin muka grandiöösi, vaikka olen itseasiassa hyvin vaatimaton, koska he eivät pysty lainkaan ymmärtämään todellista neron hahmoani, koska se ei edes kuulu heidän miniskuuliin kognitioonsa, kuten sen tietysti ei kuulukaan kuulua.

        Tuon induktiivisen luokitteluvirheen syy on tietysti siinä, että grandiöösit hörhöt ovat huomattavasti lukuisampia kuin todelliset nerot ja aiemmin itselleen tuntemattomaan kategoriaan kuuluvan henkilön ilmestyminen havaintopiiriin johtaa approksimaatioon perustuvaan luokitteluun aiemmin itselle tuttujen, mutta varsinaisen luokittelun kannalta epärelevanttien, mutta tavanomaisesta usein myös poikkeavien neron ominaisuuksien perusteella.

        Usein nerot itseasiassa käyttävät tarkoituksellisen poikkeavaa käytöstään keinona välttää todellisen hahmonsa paljastuminen mm. koska se herättää ihmisissä hallitsematonta pelkoa. Sotilaallisesti relevantti älykkyyteni on tietysti korkeammalla tasolla kuin esimerkiksi Napoleonilla - tuolla Ranskan suurella pienellä miehellä.


      • ave_caesar
        Sininen-pallo kirjoitti:

        Tiedoksesi, että älykkyyteni on legendaarinen ja olen myös hyvin taitava lähitaistelulajeissa, erinomainen ampuja jne. En jaksa edes alkaa luettelemaan superiöörejä ominaisuuksiani, vaikka ymmärränkin, että ne kiehtovat kaltaisiasi - olioita. Olen myös vastaanottanut monia dekoraatioita.

        En ole kiinnostunut keskinkertaisuuksista tai keskikaljasta, vaan sotilaallisten taitojeni täydellistämisestä ja puolustusvoimien toimintakyvyn kehittämisestä, kuten monet muutkin de facto kyvykkyydeltään sotamarsalkkatason toimijat. Kommenttisi tyylilajin perusteella et kuulu edes kenraalikuntaan, vaan pikemmin varhaisnuorison viiteryhmään.

        Ratkaisen hetkessä sellaisia ongelmia, joita puolustusvoimat ei pysty kollektiivisesti ratkaisemaan edes vuosikymmenissä. Jos aiemmat ehdotukseni olisi huomioitu rationaalisella tavalla, niin puolustusvoimat olisi säästänyt miljardeja euroja.

        Olen huomannut, että ääliöt syyllistyvät usein törkeään luokitteluvirheeseen - olettaen, että olisin muka grandiöösi, vaikka olen itseasiassa hyvin vaatimaton, koska he eivät pysty lainkaan ymmärtämään todellista neron hahmoani, koska se ei edes kuulu heidän miniskuuliin kognitioonsa, kuten sen tietysti ei kuulukaan kuulua.

        Tuon induktiivisen luokitteluvirheen syy on tietysti siinä, että grandiöösit hörhöt ovat huomattavasti lukuisampia kuin todelliset nerot ja aiemmin itselleen tuntemattomaan kategoriaan kuuluvan henkilön ilmestyminen havaintopiiriin johtaa approksimaatioon perustuvaan luokitteluun aiemmin itselle tuttujen, mutta varsinaisen luokittelun kannalta epärelevanttien, mutta tavanomaisesta usein myös poikkeavien neron ominaisuuksien perusteella.

        Usein nerot itseasiassa käyttävät tarkoituksellisen poikkeavaa käytöstään keinona välttää todellisen hahmonsa paljastuminen mm. koska se herättää ihmisissä hallitsematonta pelkoa. Sotilaallisesti relevantti älykkyyteni on tietysti korkeammalla tasolla kuin esimerkiksi Napoleonilla - tuolla Ranskan suurella pienellä miehellä.

        Miksi et jo ole puolustusvoimien komentaja? Eikö "tyhmät" ole tajunneet kuinka hyvä ja pätevä olet? Ehkäpä suomi onkin liian pieni maa sinunlaisellesi suuruudelle. Ehkä voisit paremmin loistaa ja toteuttaa taitojasi ja älykkyyttäsi jossakin niitä arvostavassa maassa, kuten vaikkapa syyriassa, irakissa tai vaikkapa pohjois-koreassa. Siellä sinua varmasti arvostettaisiin ja palveluksesi palkittaisiin asiaankuuluvalla tavalla.


    • AsterixjaObelix

      Ja diagnoosi mikä sinulle on annettu?

    • ressu1

      ja kykysi organisoida ja erottaa esim hyökkäys,liikkuva puollustus,tuli ylläkkö tai logistiikan tarve....ovat millaisia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe