Pimmeetä viinnoo aekonnaan....

Jonkkari

Ohikulukkiissa Lieksassa käyvessä kerran syksypimmeellä joskus raikkaalla -70 luvun alakupuolella pämmäätettiin Lieksan keskusttaan kuivin kulukuin laavanttaei-iltana. Yhttää ei ou viinnoo. Viinakaappa kiini, ravintollaan ei ilikkii männä, ku oli pihkaset sarkahousut ja lyyssi piällä.
Kaveri mäni kysäsemmään Hotelli-Ravintola Kuluman eissä seisoksivilta ja tulloo kohta takasin. Tuonne männään. Kolome kilometrrii ajettiin ja pikkune mökki. Ka, siellähän meille tul viinnoo ja vielä sopuhinttaan. Voe veikkonen vaekkanen, mite oli mukavvoo loppuyö. Mosse haisi uamulla pikkusen pillullekkii. Mutta jatkokertomus tullee sitte aekannaan, jos lie tullaksseen.

5

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkumökin.mummoltako

Jäljet viittaisi partalanmäen suuntaan sillä teidän viinanhaku reissulla!

• Lieenee Rantakylä?

• Nimiserkki

Kyllä. 70-luvulla se oli yks tölli jonka minnäi muistan vielä siltä Rantakylältä. Sieltä sai sitä viinnoo varovasti sopivin suhtein ja kytkennöin. Se poli vähäs kuin hissu kissun, mutta ussei onnistu. Mie olin konkareitten kuski ja juoppojen adjutantti sillon niissä kuvioissa. Jus ku olin saanut ajamislisenssin niin käyttiit hyö minnuu tarjoten ommoo laddaansa,irmus e oli 1500 kuutioo jamittrit ku kilpurissa elläitarhan ajos, tai Douglasis.
      Ol se aikkoo se.

• pikkumökin.mummoltako

Partalanmellä oli myös yksi mökki jossa viinaa myytiin! Rantakylä oli toinen paikka!

• Näress

Tais olla enemmän siellä Partalanmäen puolella. Pikkunen mökki ja pieni mummeli. Käyttiin kai myö siellä 3-4 kerttaa. Kerran hän luuli minnuu polliissiks, kun olen aikaiso mies ja mulla oli sininen toppatakki piällä. Hyvin meillä kaupat synty kuitennii, kun näytin Simca tonnia, jotta ei polliissit tuommosella ajele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe