Mulla on semmonen ongelma että mun vanhemmat ei anna mun hankkia mopoa, koska se on kuulemma liian vaarallinen. Mun kaikilla muilla kavereilla on mopot ja joudun polkemaan pyörällä joka paikkaan tai sitten meen bussilla. Vituttaa. Oon 15v poika
Vanhemmat ei anna lupa mopokorttiin
12
3415
Vastaukset
- Cvbhh
Aika pöhliä vanhempia. Nuoret oppivat, vanhemmat eivät enää yhtä helposti. 18 v ei ole paha ikä aloittaa autokoulua. Jos et saa mopoa, on saatava ainakin b-kortti.
- JustSeKissa
sulla on oikeus saada mopo ja mopokortti kun täytät 15.v se kuuluu sun oikeuksiin mutta vanhempien ei niitä ole pakko ostaa joten joko ostat itse tai lakkaat valittamasta
Polkupyörällä pääsee. Kuntokin paranee.
Tosin kaikki kovat pojat harrastivat mopoilua, joten ymmärrän ongelman.- mopokorttiin
Sulla on viisaat vanhemmat jotka tietää mikä on parasta sulle. Mopo ja mopokortti ei sovi kaikille.
- Mopoilustakiinnostunut
Ei sovi kaikille? Miten jokin kulkuneuvo tai sen ajaminen sopii tai ei sovi jollekulle? Viitsitkö tarkentaa?
- mopobooo
No jos on pakottava tunne hommata mopo, niin säästä. Kun olet saanut varat kasaan, tarvitset vanhempiesi allekirjoitukset suorituksia varten, muuten tämä ei onnistu. Ja kannattaa myös punnita sitä, että mopoilu ei ole halpaa, lahoo kaikki kokoajan ja kaikenmoista vikaa ilmenee. Kannattaa varautua siihen että kestääkö lompakko ja osaako itse korjata vehkeitään
- Juusamaolimulla
Joo mun mutsilla oli sama ongelma ja muaki vitutti koska kaikki kaveritki aiko hankkia mopon mutta sain vinkin että jankkaat jokpäivä moposta ja puhut erilaisista malleista yms ja elämä on perseestä ilman mopoa nii kyllä se siitä :D
- dgdfijgijofbg
Se on mukava kun kaikilla muilla on mopo ja itte tulee polkupyörällä perästä saatana :D Äiti ei suostu allekirjottamaan sitä perkeleen paperia jolla saa ajaa sen mopokortin. Koitan jankuttaa mutta en tiiä auttaako mitään perkele.
- Fundeer
Jos sinulla on varaa hankkia mopo, niin hanki äläkä kysele.
Jos taas on vanhemmilta moporahan kinumisesta kysymys, rahalla voi olla tärkeämpiäkin kohteita, tai sitä vain on liian vähän. - Anonyymi
tiedättekö tarviiko siihen kortin hankintaan molempien vanhempien lupa vaan toisen koska mun faijja ei taas ollenkaa halua sitä korttia ja mopoa mul
- Anonyymi
mitä oon netistä ymmärtäny nii korttiin ei tarvii ku vaa toisen huoltajan luvan.
- Anonyymi
mulla on toi ihan sama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2486419Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1965966Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai195521Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1214283Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1433533Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303353HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok233046Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan82512Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2632464- 1342322