Ensipäivät pennun kanssa

huhmitäteen

En muista yhtään millainen aiemman koirani pentuaika oli.Nyt minulla on pieni 11 viikkoinen pentu joka on kolmatta päivää luonani.Pentu pelkää ja säpsähtelee ääniä varsinkin ulkona,sisällä on reippaampi.Yksin ei halua jäädä hetkeksikään vaan seuraa perästä vessaankin ja suihkuun.Miten saanpennusta rohkeamman?Vai onko kaikki pennut säikkyjä uusille äänille ja asioille ensimmäiset päivät?Haluan koirastani tasapainoisen aikuisena.Muutoin hän on kyllä hyvin leikkisä ja kiltti,ainoastaan säikkyy helposti ja pelkää varsinkin ulkona.

1

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fargot

      Eivät kaikki pennut ole säikkyjä. Ainakin itselläni on jokainen pentu ollut reipas ja rohkea jo heti kun on tullut kotiin. Minulla on kylläkin ollut aina jo muitakin koiria kotona niin ehkä sekin on auttanut sopeutumisessa.
      Pikkupennulle on suuri elämänmuutos joutua erilleen emosta ja sisaruksista ja jotkut pennut voivat olla herkempiä.
      Pysy itse rauhallisena äläkä säälittele pentua sen reagoidessa ääniin, käyttäydy niin kuin et olisi kuullut itse mitään epänormaalia.
      Totuta pentu pikkuhiljaa kaikkiin normaaliin ääniin, mutta älä vie pentua sellaiseen tilanteeseen jossa se takuuvarmasti säikähtää. Esim imurin ääni voi olla aluksi pelottava joten laita pentu ensimmäisillä kerroilla vaikka toiseen huoneeseen kun imuroit.
      Kotona olisi hyvä olla oviaukossa portti, jonka läpi pentu näkee muttei voi seurata joka paikkaan. Silloin se tottuu olemaan omissa oloissaankin.
      Tsemppiä uuden pennun kanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe