Tilanne tällainen: kesärenkaiden vanteet eivät ole alkuperäiset kun puolestaan talvirenkaiden vanteet ovat.
Onko mahdollista, että keskiöön jää vahingossa kesärenkaiden soviterengas kiinni talvirenkaita vaihdettaessa? Eli soviterengas on täysin turhaan siellä vanteen ja keskiön välissä? Voiko tästä olla jotain haittaa?
Soviterengas vahingossa vanteen väliin?
8
1439
Vastaukset
- vinksinvonks
Mahtaa kuitenkin vipottaa ajaessa jos vanne ei istu kunnolla napaan
- Naapurina
Vaihdoin naapurin autoon renkaat lauantaina ja niissä oli kesärenkaiden vanteissa nuo soviterenkaat. Kolme ensimmäistä meni hienosti ja soviterenkaat lähtivät kesärenkaan vanteen mukana kuten kuuluukin. Viimeistä rengasta vaihtaessani siihen tuli muita ihmisiä kyselemään jotakin ja siinä hässäkässä en huomannut että soviterengas jäi keskiöön. Laitoin talvirenkaan paikoilleen ja kaikki oli ok. Kun sitten pesin kesärenkaat, niin huomasin että yhdestä puuttui tuo sovite. Ei auttanut kuin etsiä mihin se oli jäänyt ja siinä viimeisessähän se oli. En tiedä miten kauan tuo kovaa muovia oleva soviterengas olisi kestänyt siinä peltivanteen ja jarrurummun välissä, mutta onneksi huomasin asian ja poistin tarpeettoman soviterenkaan keskiöstä. Itse en jättäisi sellaista sinne, vaan poistaisin sen kiireesti. Eturenkaassa tuo soviterenkaan rikkoutuminen saattaisi aiheuttaa jopa pulttien katkeamisen tai ainakin helvetinmoisen renkaan väpättämisen ajaessa.
- Vanteenhakkaaja
Eihän sen alkuperäisen vanteen pitäisi edes sopia paikoilleen jos siellä on soviterengas välissä. Joskus saa hakata alkuperäisen vanteen pois paikaltaan keväällä kun keskireikä on alunperin jämpti ja talven aikana sinne on kertynyt vielä kuraa joka paikkaan. Ei mulla muuta.
- Naapurina
Ainakin minun tapauksessani, jossa alumiinivanteen soviterengas jäi keskiöön, niin peltivanne meni kivasti soviterengasta vasten. Ja kun tasaisesti kiristi pultit, niin se peltivanne ei mitenkään heilunut siinä.
- vääntöääää
Vanteenhakkaaja kirjoitti:
Eihän sen alkuperäisen vanteen pitäisi edes sopia paikoilleen jos siellä on soviterengas välissä. Joskus saa hakata alkuperäisen vanteen pois paikaltaan keväällä kun keskireikä on alunperin jämpti ja talven aikana sinne on kertynyt vielä kuraa joka paikkaan. Ei mulla muuta.
Joku siellä on pakostikin muuttanut muotoaan, eli jos soviterengas pysyi muodossaan niin peltivanteen keskiö on pullistunut ulospäin pultteja kiristettäessä...
- TunaritTunaaJaHölmöilee
Nyt vaikuttaa kovasti siltä ettei ihan jokaisen kannattaisi itse vaihtaa renkaita.
- orginaalONLY
Eikä varsinkaan korvike vanteita, vain niissä on lisä kortsu välissä!
- mainiooo
Harakiri vanteis on lisä kortsu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760